Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka menet johonkin kahvilaan ja tärkeän näköisenä napputelet jotain juttuja läppärilläsi - mitä ne jutut ovat?

Vierailija
12.11.2021 |

Ja eikö sulla ole toimistoa jossa voisit tehdä töitä?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksat kahvilalle asiakaspaikan tuntikausien varaamisesta?

Eiköhän sieltä kahvilasta lennä pihalle jos siellä istuu tunteja ostamatta mitään ja joutuvat käännyttämään muuta asiakkaat pois sen takia…

Vierailija
42/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sieltä kahvilasta lennä pihalle jos siellä istuu tunteja ostamatta mitään ja joutuvat käännyttämään muuta asiakkaat pois sen takia…

Minulla on vakikahvila missä työskentelen. Ostan kuitenkin joka kerta pari kahvia ja jotain syömistä. Päivittäin 10-15e edestä. Ja harvoin siellä niin täyttä on ettei minun takiani joku pääsisi istumaan. Eri asia jos on joku todella suosittu paikka lounasaikaan tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somejuttuja juuri katselin yhden naisporukan tekevän kahvilassa. Kiinnitin vain huomion viereisestä pöydästä, koska he veivät kokonaisen ison pöydän läppäreineen eikä heillä edes ollut kahvia tms ostettuna pöytään. Kahvila oli niin täynnä, että kaikille ei riittänyt pöytiä. Olisivat nyt edes pullat vielä ostaneet näön vuoksi.

Vierailija
44/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin työmatkalla ja oli parin tunnin väli palaverien välissä joten menin kahvilaan tekemään töitä. Eli kirjotin sähköpostia ja tein yhtä exceliä.

Joskus olen myös pitänyt kahvilan ison ulkoterassin kauimmaisessa nurkassa teamsin, onnistui hyvin.

Vierailija
45/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan sähköposteihin/Slackiin jos sen verran pitkästi asiaa, että en puhelimella jaksa näpyttää. Fiksaan nopeita bugeja, käpistelen GitHubia, julkaisen korjattua sisältöä, hyväksyn laskuja tai muuta nopeaa, johon pitää kuitenkin olla VPN. Jos olen kahvilassa ja mulla on läppäri mukana niin olen matkalla johonkin tai sitten siivoojaa paossa. Jos ei tule mitään kiireisiä hommia niin en kaiva koko läppäriä esiin vaan teen kotona tai toimistolla kuten muutkin työt.

Mutta hyvä jos onnistun kuitenkin näyttämään tärkeältä, ei uskoisi!

Vierailija
46/129 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vakikahvila missä työskentelen. Ostan kuitenkin joka kerta pari kahvia ja jotain syömistä. Päivittäin 10-15e edestä. Ja harvoin siellä niin täyttä on ettei minun takiani joku pääsisi istumaan. Eri asia jos on joku todella suosittu paikka lounasaikaan tms.

Sama, joskus syön aamiaista tai lounasta mutta yleensä vältän niitä kiireisimpinä aikoina.

Vierailija
47/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon töitä tehnyt kahvilassa.

Varsinkin kun olin opiskelija, ei jaksanut toimistolle saakka mennä. Samassa kohtaa oli metroasema, mun kuntosali ja opiskelijaruokala, lyhyen ratikkamatkan päässä toisessa suunnassa yliopisto ja toisessa toimisto.

Yleensä olin siinä keskellä metron ja muun kohdilla mielummin esim. kahvilassa tekemässä töitä, max pari tuntia kerrallaan tosin.

Vierailija
48/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan kirjaa.

Vierailija
49/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kahvilayrittäjä sallii käyttää kahvilaa toimistona.

Ei luulisi kannattavan, kun tyyppi varaa pöytää pitkäksi aikaa eikä osta kuin yleensä kerran.

Vierailija
50/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miksi viet kahvilapaikkoja tuntikausiksi. Ei se ole vain sinun etäkonttori. Olisi kiva piipahtaa kahvilla mutta pöytää joskus vaikea saada näiden tärkeilijöiden takia

Vierailija
51/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä tai kirjoitan runoja. Minulla on romanttinen mielikuva kahvilassa työskentelystä ja kirjoittamisesta, kuvittelen aina olevani suurikin kosmopoliitti uraputkessa tai intohimoinen, yksinäinen taiteilija. Olen siellä siis ihan puhtaasti mielikuvan takia. Tuntuu toimivan, olen oikeastikin huomattavasti tuotteliaampi kun esitän tärkeää.

Tästä on tehty ihan tutkimuksiakin, että aivot toimivat eri tavalla eri ympäristössä ja että työskentelytilojen vaihteleminen aina silloin tällöin on itse asiassa hyväksi aivotoiminnalle ja luovuudelle.

Vierailija
52/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi viet kahvilapaikkoja tuntikausiksi. Ei se ole vain sinun etäkonttori. Olisi kiva piipahtaa kahvilla mutta pöytää joskus vaikea saada näiden tärkeilijöiden takia

Millä perusteella kahvilassa työskentelevä ihminen on tärkeilijä? Mitä jos lukee kirjaa tai sanomalehteä kahvilassa, häiritseekö tämä myös yhtä paljon?

Vierailija
53/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vuosia sitten opiskelijana vietin taukoja Alexandrian läheisessä kahvilassa. Yllättävän moni tuttu meni ohi tai asettui työskentelemään.

Vierailija
54/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt töitä kahvilassa esim. asiakaskäyntien välissä. Moni ammatti on sellainen, että siitä iso osa tehdään asiakkaan luona. 

Vierailija
55/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä. Ei ole toimistoa minne mennä, koska kotini on toimistoni. Nykyisin vaan on kotona ollut vaikea saada rauhaa ja keskittyä töihin, kun mies makaa työttömänä sohvalla ja valittaa kaikesta.

Enkä minä aina kahvilassa istu. Välillä menen kirjastoon, mutta siellä ei voi hoitaa puheluita. Välillä vuokraan lyhytaikaisen tilan työntekoa varten.

Vierailija
56/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen liikkuvaa kotikäyntityötä laajalla alueella. Työt saattaa olla parhaimmillaan 60 km toimistolta. Menen maaseutupitäjien taajamakahviloihin asiakkaiden välissä ja kirjaan käynnit. Kyllä, työnantajan sisäinen verkko käytössä ja pidän huolta tietosuojasta. Jos puhun puheluita, en mainitae nimiä enkä kailota. Niin ja aina tilaan jotain. Kahviloiden työntekijät tuntevat minun työnkuvan. Yhdessäkin paikassa jos sivuhuone on vapaa, ohjaavat minut sinne.

Vierailija
57/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotona etätöitä, ja joskus on kiva yhdistää kahvilakäynti työpäivään, sillä tykkään käydä kahviloissa.

Toimisto on, mutta kauempana kuin kahvilat, ja se on yleensä lähes tyhjillään koska muutkin tekevät etätöitä.

Toisinaan lähden kotoa evakkoon keskellä päivää, jos joku lapsista on kipeänä ja miehen vuoro on olla lapsen kanssa kotona, muutoin lapsi lähinnä roikkuu minussa ja haluaa leikkiä.

Aikoinaan myös kävin silloin tällöin kirjoittamassa gradua kahvilassa, oli vaihtelua siihen ainaiseen kotona olemiseen.

Eli töitä tai opiskelujuttuja olen ”näppäillyt”, vapaa-ajalla en läppäriä ota mukaan.

Vierailija
58/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostan aina kyllä kahvilasta jotakin. Koskaan ei kahvila ole ollut ihan täynnä keskellä päivää, joten en ole vienyt keneltäkään ainoaa mahdollisuutta tulla kahville. En ole niin törppö, että istun täpötäydessä kahvilassa koko päivän ostamatta mitään ja viemässä paikkaa maksavilta asiakkailta.

Vierailija
59/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien auton huoltoon ja odotan sitä.

Vierailija
60/129 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa tietoturvaa tehdä kahvilasta wifillä töitä. 

Idiootit tekee samaa junassakin ilman tietosuojakalvoja, ja kailottaa puhelimeen että se salasana on mun toimistossa sellaisessa oranssissa lapussa, löydätkö?

Taidat olla aika pihalla. Ei kai kukaan tee töitä kahvilan avoimessa wifissä. Jos on tarve käyttää nettiä, niin esim. erilaiset mobiililaajakaistat on hyvä vaihtoehto. Itse käytän näissä satunnaisissa tilanteissa oman työpuhelimeni nettiä. Meillä töissä ohjeistetaan aina käyttämään työpuhelimen nettiä kun ollaan muualla kuin toimistolla tai omalla kotitoimistolla. Edes yhteistyöyritysten verkkoihin ei saa liittyä.

Ja kyllä teen joskus töitä kahviloissa ym. Joskun olen matkalla paikasta toiseen ja väliin jää aikaa, joten kätevintä on käyttää se työntekoon ja juoda kahvit samalla. Joskus olen vienyt lapsen esim. hammaslääkäriin ja istunut läheisessä kahvilassa työskentelemässä sen ajan mitä lapsella hammaslääkärissä menee jne.