Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä heijastinta!!???
Miten se on niin vaikeaa se heijastimen käyttö? Eikö järki sano ettet näy pimeällä mihinkään? Tummat vaatteet vielä päällä niin todella vaikea autoilijan on huomata sut!
Kommentit (91)
Kirjoittakaa te mummot nyt vielä että ei sitä välttämättä kesälläkään näe jalankulkijoita kun on lasit viimeksi uusittu 20 v sitten...
Mitkä ihmeen v ajaiden kokoontumisajot tässä ketjussa on?? Typerät kommentit ovat tällä palstalla enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta tämä ketju on jo hämmentävän täynnä sellaisia. Vai onko sama ihminen kirjoittanut 90% kaikista vastauksista?
Vierailija kirjoitti:
Minulla jalankulkijana on kuulo sekä näkö. Jotain mitä teillä autoilijoilla ei taida olla, jos katuvalotkaan eivät riitä mihinkään, vaan pitää olla se pikkuinen heijastin jossain takinvaossa, ja vasta sitten näette.
HUOH!
Valitettavasti aivosi eivät kuitenkaan ole toimintakunnossa. Hieno juttu, jos jäät auton alle, joten jätä vaan heijastin kotiin. Päästään yhdestä "kiltistä" miehestä.
Oletteko samoja joiden mielestä Suomessa on pyöräilykypäräpakko ja maskipakko?
Ja molemmat tarvitaan muuten kuolee heti. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen v ajaiden kokoontumisajot tässä ketjussa on?? Typerät kommentit ovat tällä palstalla enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta tämä ketju on jo hämmentävän täynnä sellaisia. Vai onko sama ihminen kirjoittanut 90% kaikista vastauksista?
Yksi ja sama mies on kirjoittanut nämä kaikki oudot viestit. Hän esiintyy myös naisena. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ja sama mies on kirjoittanut nämä kaikki oudot viestit. Hän esiintyy myös naisena. 😀
Niin on. Sama tyyppi jankkaa tuolla sitä kun näyttää muka 35v vaikka on 55v ja kaupan kassa ei tiedä hänen panokyvyistä ja kaikkea muuta 😂
Minä ostin takin, jossa on hihoissa valmiiksi heijastinraidat. Ajattelin myös hankkia heijastinliivin, sellaisen ohuen, mustan värisen. Ennen häpesin kaikkia heijastimia ja ajattelin niiden rumentavan asuni, mutta iän myötä järki alkanut pakottaa päässä.
N28
Ei ole vaikeeta, mulla on heijastin joka kerta kun pimeellä liikun.
Juuri tiistaina ajoin Turussa Vanhaa Hämeentietä (eli jokunen kortteli sivuun keskustasta). Himmeät katuvalot, vettä tuli kuin aisaa. Ajoin 30 km/h ja pää pyöri, suojateiden edessä vieläkin hidastin. Silti yksi mustatakki pöllähti lähes auton alle. Kyllä ne heijastimet olisivat hirveän tärkeitä.
Veikkaan, että kaupunkilaisilla joilla ei ole ajokorttia eivät käytä heijastinta. Autolla ajaessa huomaa kuinka vaikea ihmistä on nähdä jos hänellä ei ole heijastinta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jalankulkijana on kuulo sekä näkö. Jotain mitä teillä autoilijoilla ei taida olla, jos katuvalotkaan eivät riitä mihinkään, vaan pitää olla se pikkuinen heijastin jossain takinvaossa, ja vasta sitten näette.
HUOH!
Mitä sinne auton sisälle pitäisi kuulla, askeltesi töminä vai?
Heijastin on teille kaikkea pelkääville täti-ihmisille sama kuin maski. Olette vaan pikku päissänne päättäneet että se suojaa todella hyvin ja ilman sitä täytyy pelätä kuolemaa joka askeleella.
Ette tajua ettå oma käyttäytymisenne on kaikki kaikessa. Ei mikään terapiamaski tai terapiaheijastin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOH!
Minä jalankulkijana kuulen auton lähestyvän, näen sen valot, enkä astu sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HUOH!
Minä jalankulkijana kuulen auton lähestyvän, näen sen valot, enkä astu sen eteen.
Hyvä että olet tarkkaavainen. Tässä tietoisku: kaikki jalankulkijat eivät ole, esimerkiksi lapset, kännyä räpläävät, humalaiset, töistä myöhästyvät, ajatuksissaan olevat, musiikkia kuuntelevat yms.
Teillä on selvästi hämäränäkö vanhuuden takia siinä kunnossa että mikään heijastin ei enää auttaisi jos olin kerran ajatte.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa ei todellakaan tarvita heijastinta. Jos et katuvalojen avulla näe jalankulkijaa, sinulla ei pitäisi olla korttia.
Tälläisten kommenttien kirjoittajalla ei ilmeisesti ole kokemusta autolla ajosta. Pimeä keli ja vesisade on sellainen yhdistelmä, että sitä jalankulkijaa ei ihan oikeasti näe ennen kuin on myöhäistä. Ihan sama onko katuvalot ja miten tarkkana se kuski on, niin ei vain näe. Se on kurja juttu, että se jalankulkija jää tässä heikoille ja pahimmillaan kuolee. Autoilijalle ei käy kuinkaan (paitsi toki henkisesti raskasta).
Ei se asfaltti ole kesällä yhtään sen vaaleampaa kuin talvella. Päinvastoin kun lunta tulee.
Koska joka kerta kun oon menossa kauppaan ostamaan sen heijastimen niin löydänkö itteni kassalta kori täynnä kaljaa. Siis miten voi olla tää mahdollista? :D
Selityksesi on naurettavaa. Heijastin on lelu.