Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä heijastinta!!???
Miten se on niin vaikeaa se heijastimen käyttö? Eikö järki sano ettet näy pimeällä mihinkään? Tummat vaatteet vielä päällä niin todella vaikea autoilijan on huomata sut!
Kommentit (91)
Autoilevana olen todellakin huomannut ihan käytännössä, miksi heijastimien kanssa ei voi liiotella, pimeässä ei todellakaan näe jalankulkijoita, jotka vielä useasti ovat pukeutuneet mustaan päästä jalkoihin. Ihan sama kuinka hiljaa ajaa ja vaikka olisi katuvalot. Kävelen ja juoksen itse paljon ja olen aina varustettu reilusti heijastimin. Myös paremmissa takeissa on aina heijastimet, ei pelkästään urheiluvaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on pimeää kuin mörön p*rseessä, ei siinä auta vaikka on katuvalot ja auton ajovalot. Ei sitä mustiin pukeutunutta heijastimetonta ihmistä näe ennen kuin kohdalla.
Menepä pimeällä ulos lukemaan kirjaa, ihan sellaista perinteistä paperille printattua, katulampun valossa, niin tiedät, miten onnettomia kynttilöitä ne oikeasti ovat.
Onko sulla heijastin kun nouset autostasi?!?
Niinpä….
Kyllä on. Ulkovaatteita ostaessa suosin malleja, joissa on kiinteitä heijastimia. Lisäksi kaikissa pimeän ajan takeissani roikkuu heijastimia. Viimeksi viime viikolla näin läheltä piti tilanteen parkkipaikalla, kun autoilija meinasi ajaa jalankulkijan päälle. Oli pimeä sadekeli (se kaikkein pahin) ja kävelijällä täysmustat vaatteet.
Kun tyylikkyys ei merkitse mitään…
Huh huh pakko sanoa,näinkö välinpitämättömiä ihmiset on tummissa vaatteissaan pimeällä?? Itse käytän heijastinliiviä, jotenkin pelästyn aina jos pimeällä näkyy tumma möykky joka onkin tummiin pukeutunut lenkkeilijä/kävelijä:o
Te luotatte heijastimeen kuin antibioottiin. Herätkää todellisuuteen, mummot.
Vierailija kirjoitti:
Kun tyylikkyys ei merkitse mitään…
Nykyään on niin monenlaista heijastinta olemassa, että tuo on surkein tekosyy ikinä. On jopa takkeja, jotka päivällä näyttävät täysin normaaleilta takeilta mutta sitten kun pimeässä takkiin osuu valo niin se heijastaa.
Joutunut nyt useampana päivänä oikeasti pelästymään kun näitä näkymättömiä hyppää auton eteen milloin mistäkin. Käyttäkää edes jotain heijastavaa pintaa tai edes lediklipsiä jos muuta ei kehtaa. Ja kiitos sille pyöräilijälle eilen jolla oli heijastavat vanteet. Paras keksintö ikinä autoilijan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Koska joka kerta kun oon menossa kauppaan ostamaan sen heijastimen niin löydänkö itteni kassalta kori täynnä kaljaa. Siis miten voi olla tää mahdollista? :D
Sinulla on alkoholiongelma, hyvin suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt että miten voi ihminen olla niin tollo että kuvittelee kaiken muuttuvan näkyväksi jos on katuvalot. Se kun ei vaan niin mene. Märkä asfaltti imee kaiken valon ja tummat vaatteet eivät erotu mustasta tienpinnasta. Jos tienvarsilla on autoja, pensaita tai puita näkyvyys huononee vielä. Kaikki eivät tajua että se henkipolo voi olla hyvin pienestä kiinni, esim valkoiset tennisukat jalassa jotka erottuivat tienreunalta ensin.
En tiedä itkeäkö vaiko nauraa näille koiranomistajille joiden koira vilkkuu ja välkkyy kun hälytysajoneuvokolonna ja sitten itse tullaan siellä narunperässä mustissa vaatteissa ilman heijastinta. Ilmeisesti se on sitten se arvokkain jota suojellaan.
Ei Herran tähden, onko sinulla oikeasti ajokortti???
Jos et katuvalojen avulla näe ihmisiä, et takuulla näe yhtään mitään muutakaan!
Typerät trollit naama kiinni.
Suurin osa näistä ihmisistä jotka eivät näe heijastimien käytölle mitään tarvetta ovat ihmisiä jotka eivät aja autoa. Jokainen autoilija tietää kyllä miksi heijastimien käyttöä suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungissa ei todellakaan tarvita heijastinta. Jos et katuvalojen avulla näe jalankulkijaa, sinulla ei pitäisi olla korttia.
No ei tuo kyllä nyt noinkaan ole. Esimerkiksi sadekelillä ihminen katoaa autolijan näkökulmasta todella helposti pimeyteen, se havainnollistetaan jo autokoulussakin kuinka helposti ihminen ei näy edes valaistulla kadulla. Ja katuvalot on välillä rikki.
Boomerit nyt pelkää ihan kaikkea ja toisaalta uskoo siihen mitä Markus-setä ”ratiossa” sotien jälkeen opetti jostain heijastimista 😆
Autoilijalla on liikenteessä muutakin seurattavaa kun yrittää etsiä jossakin tiensivussa vaeltavia mustia hahmoja.
Heijastin on lähes välttämätön jos aikoo tulla nähdyksi.
Mulla on aina lenkkeillessä heijastinvaljaat. Ne on ihan hirmu kätevät ja maksaa jotain 6 e. Lisäksi yleensä hanskoissakin on heijastimia tai kengissä tai housuissa, riippuu vähän mitä satun pukemaan päälle. Itse asiassa tykkään todella paljon heijastimista, onko se outoa? :D
Ajakaa sokeat sitten päälle, jos ette tiellä edes näe pysyä. En käytä heijastinta enkä astele autojen eteen. Ihan saatte jalkakäytävälle kurvata törmätäksenne minuun, mutta ehkä niin teettekin, kun jalkakäytävää ei ole eroteltu ajotiestä heijastimilla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Autoilijalla on liikenteessä muutakin seurattavaa kun yrittää etsiä jossakin tiensivussa vaeltavia mustia hahmoja.
Kerropa mikä on tärkeämpää liikenteessä kuin olla ajamatta jalankulkijan päälle?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina lenkkeillessä heijastinvaljaat. Ne on ihan hirmu kätevät ja maksaa jotain 6 e. Lisäksi yleensä hanskoissakin on heijastimia tai kengissä tai housuissa, riippuu vähän mitä satun pukemaan päälle. Itse asiassa tykkään todella paljon heijastimista, onko se outoa? :D
Ihanko Prismasta ostit, mistä muutkin vaatteesi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää etsiä sieltä tiensivusta? Sieltäkö ne hyppää sun autosi eteen vai mikä ongelma? Keskity sinä vaan tiellä pysymiseen.
Mitä olisi mahtanut tapahtua jos olisitte inssiajossa sanoneet että ”vaikka on katuvalot en näe mitään”?
Helsingissä ei tarvita heijastinta. Jos te sokeat koukkaatte jalkakäytävän kautta ja ajatte päälle tai vedätte täysillä punaisia päin, mitä siinä auttaa heijastin?
Vierailija kirjoitti:
No kun ne irtoavat aina heti. Katoavat samoin tein. Sitten niitä ei enää muistakaan.
Tämä minullakin. Mutta tänäänpä muistin ostaa uuden heijastimen! Taidan tarvita vielä yhden-kaksi niihin muihin tummiin takkeihin. Ehkä pitäisi vain ostaa joka syksy puolen tusinaa heijastinta tai muuta heijastavaa pantaa :)
M48
Kyllä on. Ulkovaatteita ostaessa suosin malleja, joissa on kiinteitä heijastimia. Lisäksi kaikissa pimeän ajan takeissani roikkuu heijastimia. Viimeksi viime viikolla näin läheltä piti tilanteen parkkipaikalla, kun autoilija meinasi ajaa jalankulkijan päälle. Oli pimeä sadekeli (se kaikkein pahin) ja kävelijällä täysmustat vaatteet.