Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä heijastinta!!???
Miten se on niin vaikeaa se heijastimen käyttö? Eikö järki sano ettet näy pimeällä mihinkään? Tummat vaatteet vielä päällä niin todella vaikea autoilijan on huomata sut!
Kommentit (91)
Olen joskus miettinyt että miten voi ihminen olla niin tollo että kuvittelee kaiken muuttuvan näkyväksi jos on katuvalot. Se kun ei vaan niin mene. Märkä asfaltti imee kaiken valon ja tummat vaatteet eivät erotu mustasta tienpinnasta. Jos tienvarsilla on autoja, pensaita tai puita näkyvyys huononee vielä. Kaikki eivät tajua että se henkipolo voi olla hyvin pienestä kiinni, esim valkoiset tennisukat jalassa jotka erottuivat tienreunalta ensin.
En tiedä itkeäkö vaiko nauraa näille koiranomistajille joiden koira vilkkuu ja välkkyy kun hälytysajoneuvokolonna ja sitten itse tullaan siellä narunperässä mustissa vaatteissa ilman heijastinta. Ilmeisesti se on sitten se arvokkain jota suojellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että etelän maissa🤔 on paljon pimeämpää eikä siellä kukaan käytä heijastinta. Miten ihmeessä ne tulevatkaan toimeen?
Kyllä niitä sielläkin jää autojen alle, enemmin kuin täällä, siitä vaan ei uutisoida täällä.
Suomessa liikennekuolemia EU-alueen keskiarvoa enemmän
Parhaiten liikennekuolemien vähentämisessä ovat onnistuneet Espanja ja Latvia, mutta yli keskiarvon pärjäsivät myös liikenneturvallisuuden mallimaat Ruotsi, Hollanti ja Iso-Britannia.
Suomen tieliikenteessä kuolee noin 260 ihmistä vuodessa. Kun liikennekuolemien määrä suhteutetaan asukaslukuun, Suomi sijoittuu EU-maiden keskikastiin. Suomen edellä ovat muut Pohjoismaat, Iso-Britannia, Saksa, Espanja, Alankomaat ja Malta.
Vierailija kirjoitti:
Heijastin on teille hysteerisille tädeille joku ihmekapistus. Sama kuin talvisaappaat. "Jos ei ole lämpimät talvisaappaat, saat kihdin ja reuman ja kamalan vilustuksen!!!👵🏻"
Käytä, setä, sinäkin heijastinta kun kävelet mersu-audi-bmw:llesi.
Kun on pimeää kuin mörön p*rseessä, ei siinä auta vaikka on katuvalot ja auton ajovalot. Ei sitä mustiin pukeutunutta heijastimetonta ihmistä näe ennen kuin kohdalla.
Menepä pimeällä ulos lukemaan kirjaa, ihan sellaista perinteistä paperille printattua, katulampun valossa, niin tiedät, miten onnettomia kynttilöitä ne oikeasti ovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt että miten voi ihminen olla niin tollo että kuvittelee kaiken muuttuvan näkyväksi jos on katuvalot. Se kun ei vaan niin mene. Märkä asfaltti imee kaiken valon ja tummat vaatteet eivät erotu mustasta tienpinnasta. Jos tienvarsilla on autoja, pensaita tai puita näkyvyys huononee vielä. Kaikki eivät tajua että se henkipolo voi olla hyvin pienestä kiinni, esim valkoiset tennisukat jalassa jotka erottuivat tienreunalta ensin.
En tiedä itkeäkö vaiko nauraa näille koiranomistajille joiden koira vilkkuu ja välkkyy kun hälytysajoneuvokolonna ja sitten itse tullaan siellä narunperässä mustissa vaatteissa ilman heijastinta. Ilmeisesti se on sitten se arvokkain jota suojellaan.
Ei Herran tähden, onko sinulla oikeasti ajokortti???
Jos et katuvalojen avulla näe ihmisiä, et takuulla näe yhtään mitään muutakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että etelän maissa🤔 on paljon pimeämpää eikä siellä kukaan käytä heijastinta. Miten ihmeessä ne tulevatkaan toimeen?
Kyllä niitä sielläkin jää autojen alle, enemmin kuin täällä, siitä vaan ei uutisoida täällä.
Parhaiten liikennekuolemien vähentämisessä ovat onnistuneet Espanja ja Latvia, mutta yli keskiarvon pärjäsivät myös liikenneturvallisuuden mallimaat Ruotsi, Hollanti ja Iso-Britannia.
Suomen tieliikenteessä kuolee noin 260 ihmistä vuodessa. Kun liikennekuolemien määrä suhteutetaan asukaslukuun, Suomi sijoittuu EU-maiden keskikastiin. Suomen edellä ovat muut Pohjoismaat, Iso-Britannia, Saksa, Espanja, Alankomaat ja Malta.
Autoilu nyt vaan on vaarallista. M.O.T
Vierailija kirjoitti:
Kun on pimeää kuin mörön p*rseessä, ei siinä auta vaikka on katuvalot ja auton ajovalot. Ei sitä mustiin pukeutunutta heijastimetonta ihmistä näe ennen kuin kohdalla.
Menepä pimeällä ulos lukemaan kirjaa, ihan sellaista perinteistä paperille printattua, katulampun valossa, niin tiedät, miten onnettomia kynttilöitä ne oikeasti ovat.
Onko sulla heijastin kun nouset autostasi?!?
Niinpä….
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Onneksi kirjoitit tämän, palasi usko siihen että tällä palstalla on joku järkeväkin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä….
Mä oon se ketjun toinen heijastinmyönteinen ja todellakin on. On myös autossa heijastinliivi jos sattuisi jotain ja joutuisi jäämään tienvarteen . Monessa Euroopan maassa se on muuten ihan pakollinen auton varuste.
Käsittämättömiä kommentteja täällä.
Ehkäpä heijastimet herättävät liikaa huomiota ja niiden käyttöä arastellaan sen vuoksi.
Olen nähnyt sellaisia vastuuttomia koiran ulkoiluttajia, joilla koirassa eikä hihnassa ei ole yhtään heijastinta, mutta narunperässä tulevalla mammalla on.. sitten se koira menee yleensä ensin tien yli suojatiellä.. spruiksis vaan jos ei autoilija huomaa pientä.
Heijastin on aika kallis. Niitä pitäisi jakaa ilmatteeks. Narun päässä roikkuva on hankala, se paukkaa polveen. Ja hakaneulakiinnitys on ruma. Klipsi ei pidä. Joustokuminauha on ahdistava. Jotkut pitää kesälläkin laukun hihnassa heijastinta, se on tyhmää.
Koitan yleensä muistaa laittaa heijastimen pimeällä. On sellainen nätti lumihiutaleen muotoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos pimeänäkö on noin huono, ap, kortti pois ja heti!
Kuinka monta trollia ajattelit kirjoittaa tähän ketjuun? Hanki elämä niin ei tarvitse trollata ja esiinny miehenä kun olet mies etkä nainen.
No mä en tee, liikenteessä mitään äkkiliikkeitä oman turvallisuuteni takia, et jos en ehdi turvallisesti väistää joudun posottamaan päin.
lakut jää auton alle ilman heijastinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä….
Kyllä on. Yksi takissa, yksi repussa ja hihassakin pimeällä sellainäset heijastinnauhat. Lisäksi juoksulenkillä on heijastinliivi, koska olen ihan mahdottoman nopea. Etkä saa mua kiinni, jos ajat väistäessäsi puuhun.
En minä ainakaan halua, että minut nähdään, siksi en käytä heijastinta, kyllä minä itse pidän huolta siitä, etten auton alle jää. Jos joku on niin tyhmä, että luulee autoilijan näkevän tummissa kulkevan, niin oma vika.
Minulla jalankulkijana on kuulo sekä näkö. Jotain mitä teillä autoilijoilla ei taida olla, jos katuvalotkaan eivät riitä mihinkään, vaan pitää olla se pikkuinen heijastin jossain takinvaossa, ja vasta sitten näette.
HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennekuolemiin lasketaan myös ne tapaukset, joissa se ruumis löytyy auton sisäpuolelta.
Suomessa yksi liikennekuolemia lisäävä tekijä on teiden huono kunto. Jos ajat vain kaupunkien keskustoissa ja niiden välisiä pääteitä, et tiedä teiden huonosta kunnosta mitään.
Muistattehan että JOKAINEN autoilija on myös jalankulkija. Onko teillä heijastimet? Tehän kuljette aina myös autojen lähellä!