Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä käydä töissä 1400 € nettotuloilla

Vierailija
12.11.2021 |

Onko järkee käydä töissä jos jää noin 200 € päälle rahaa bensoihin ja ruokiin kk kaikki muu menee?

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näillä tuloilla pitäs saada ainaski 200 € asumistukee.. vuokriin menee iha liikaa toinen palkka.. tai sitte liitto maksaa osan.. itelle jää yli 200 € kk.. ja silti saa miettiä kaikki.. on vissiin aika isot menot sitte joo.. ja ei oikein voi laskea menojakaa.. ja lainatki pitää maksaa

Vierailija
22/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä juuri avautuva (vai aukesiko jo) KFC tarjoa pääasiassa 30h per viikko työsoppareita, eli saa melkein yhtä paljon palkkaa kuin saisi sos.tukia, mutta hei saa käydä töissä kuuntelemassa törkeää vit..ilua, eikä siitä tarvitse edes maksaa kovin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikkien pitäisi saada vähintää niin että jää 500 € kk käteen omaa rahaa kk siitä ei maksella mitään.. mutta 200 e on ihan järkyttävän vähän.. sama ku olis työttömänä.. jopa työttömänä saa enempi hahahah

Vierailija
24/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ kannattaa siinä vaiheessa, jos vaihtoehtona on esim. johonkin työkokeilun joutuminen.

Vierailija
25/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ kannattaa siinä vaiheessa, jos vaihtoehtona on esim. johonkin työkokeilun joutuminen.

Joo mutta melkee joudut elämää velalla velan perään.. kun on niin pienet tulot.. ja ei tässä vain ole järkee.

Vierailija
26/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu muutamasta asiasta: onko työ mielekästä ja mieleistä.

Itse olen tehnyt (tosin jo 15 vuotta sitten) kokoaikatyötä, josta sain vähimmillään noin tonnin kuussa käteen. Kyse oli siis opiskeluaikaisesta kesätyöstä. 

Koin työn kannattavana useammastakin syystä: en ollut opiskelijana oikeutettu esim. toimeentulotukeen tai työmarkkinatukeen; työ oli sopivan leppoisaa ja mieleistä; siitä oli hyötyä sekä työkokemuksena että suhteiden luomisen kannalta; ja ennen kaikkea matalien asumiskustannusten vuoksi palkka riitti elämiseen, ja vielä työsuhteen loputtua jäi vähäsen säästöönkin.

En tosiaankaan hakeutuisi varta vasten pienipalkkaiseen työhön jossa ei olisi etenemismahdollisuuksia, joka olisi fyysisesti tai henkisesti kuluttavaa tai jossa en oppisi mitään tulevissa työpaikoissa hyödyllistä taitoa.

Ehkä 1400€ KÄTEEN kuussa olisi nippa nappa sellainen korvaus, joka houkuttelisi tekemään jonkin aikaa huonompaa ja ikävämpää työtä, mutta tuollaisen työn ottaisin vastaan vain työttömänä ja ennen kaikkea vain siksi aikaa, että saisin ansiosidonnaisen työssäoloehdon täytettyä.

Vierailija
27/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei vain ole järkee enää missään.. itelki menee toinen palkka melkee kaikki vuokraan muutamia kymppiä jää.. on tää ihan hullua

Vierailija
28/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä 1300€/kk netto oikeastaan siksi, että se on huomattavasti helpompaa ja rennompaa kuin olla työttömänä. Bonuksena tulee se että työ on mukavaa, ja meillä on hyvä työyhteisö.

Nyt voin työpäivän jälkeen ja vapaapäivinä tehdä mitä huvittaa ilman sen erityisempiä tunnonvaivoja, aiemmin kun mut ensin lomautettiin ja sitten irtisanottiin, sitä oli kummasti koko ajan stressitasot huipussaan kun jatkuvasti tuli medioista viestiä siitä kuinka huono, paha ja laiska loinen olen. Ei hirveesti tehnyt mieli tehdä mitään eikä mennä minnekään. Mukavana lisänä vielä tuohon oli se aktiivileikkuri joka automaattina höyläsi pienistä tuloista aina osan pois, kun en työnantajille kelvannut.

Vierailija
29/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää nyt työttömäksi ei tossa ole mitää järkee

Vierailija
30/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tienaa alle 2500e kuussa? T. Kokoomus

Vierailija
31/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tienaan 1400 € ei tässä ole mitää järkee.. 1000 € pitäs saada enempi

Vierailija
32/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa velkoja 20 v... eikä silti pääse matkustelee vaikka käy töissä.. ja joutuu romulla autolla ajamaa koko elämänsä.. kunnes se hajoo ja on entistä isommissa veloissa.

Vierailija
33/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä juuri avautuva (vai aukesiko jo) KFC tarjoa pääasiassa 30h per viikko työsoppareita, eli saa melkein yhtä paljon palkkaa kuin saisi sos.tukia, mutta hei saa käydä töissä kuuntelemassa törkeää vit..ilua, eikä siitä tarvitse edes maksaa kovin paljon.

En hitto soikoon menisi KFC:lle töihin kuin pakotettuna.

Vierailija
34/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä kaikkien pitäisi saada vähintää niin että jää 500 € kk käteen omaa rahaa kk siitä ei maksella mitään.. mutta 200 e on ihan järkyttävän vähän.. sama ku olis työttömänä.. jopa työttömänä saa enempi hahahah

Hoitokodissa sinulle saa tällä hetkellä jäädä omaa käyttörahaa puhelimeen, lehtiin ja lääkkeisiin 163 euroa/kk... Vaikka saisit 10.000 eläkettä, niin hokkuspokkus, hoitomaksuihin saadaan siirrettyä kaikki omaisuus ja jos ei ole fyysistä vammaa, niin olet vanhuslain piirissä, etkä saa avustajia, etkä kuntoutusta...

Odotas kun pääset sinne saakka "nauttimaan" eläkepäivistä.

Vierailija
35/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä tienaan 1400 € ei tässä ole mitää järkee.. 1000 € pitäs saada enempi

2400 käteen on jo enemmän kuin mitä valtaosa suomalaisista tienaa.

Itselleni jää kuussa käteen 1800, ja siitä puolet menee säästöön. Asumiskulut on tällä hetkellä luokkaa 160€/kk (omistusyksiö).

Vierailija
36/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on olla köyhänä koko elämänsä

Vierailija
37/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan 1600 netto Helsingissä päiväkodissa lastenhoitajana. Kahden lapsen yh olen. Tässä ei varsinkaan ole mitään järkeä, elämme köyhyysrajan alapuolella. Nyt tulkaa huutamaan että muuta pois Helsingistä. Mihin? Olen syntynyt tällä ja lasten isä ja mummo asuvat täällä. Muuta työtä en saa, haettu on ( olen lastenohjaaja). Joten ap jos sinulla ei ole lapsia elätettävänä älä valita.

Vierailija
38/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla siis menee toisesta tilistä puolet velkoihin? Eli saat hoidettua velkasi työnteolla. Onko kyse rikosten seurauksena määrätyistä vahingonkorvauksista vai oletko ostellut itsellesi jotain velaksi? Kyllä ne velaksi ostetut tavaratkin pitää joskus maksaa. Jos työnteko ei huvita, lopeta velanteko, ja lopeta työnteko heti kun olet velaton, myy autosi pois ja voit sitten luopua vaikka ajokortistasi, niin työkkäri ei voi passittaa sinua sellaiseen työhön, jossa pitää ajella toiselle puolelle maata muutaman kympin takia.

Vierailija
39/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ei... no ei saa ei.. emmäkää saa mitää töitä muuta enää.. Bensan hintaki on aivan liian paljon.. että meinaa seota tässä.

Vierailija
40/146 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vielä tietää ketkä käy KFC kanaa syömässä..Taktisesti sijoitti puljun lähi-itäkeskukseen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi