Seksiä ei ole ollut kohta kuukauteen, mies harkitsee eroa.
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kohta viisi vuotta. Mä olen ollut masentunut viimeisen vuoden(ylikin). Oloni on mennyt niin pahaksi, ettei meillä ole ollut seksiä lähes kuukauteen. Minun ei vaan yksinkertaisesti tee mieli. Olen alkanut myös pelkäämään läheisyyttä, koska jos läheisyys ei jonakin iltana johda seksiin niin mies on vihainen. (Ei fyysisesti väkivaltainen kuitenkaan!)
Asiasta on riidelty paljon. Olen ollut entistä enemmän hajalla, kun mua on syytetty haluttomuudesta ja masennuksesta. Enhän minäkään tästä pidä. Ja yritän muuttaa asennetta läheisyydestä ja seksistä, sekä hoitaa masennustani.
Suhteeseen ei liity syrjähyppyjä. Ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja minulla korkeakouluopinnot kesken.
Nyt mies haluaisi erota. Sen takia kun ei meillä ole ollut seksiä hetkeen. Kertoo kyllä rakastavansa, muttei voi olla kanssani kun seksistä on niin kauan.
Olen koittanut kertoa ettei masennuksesta hetkessä parane. Hän ei ehkä sitä ymmärrä.
Onko hänellä syytäkin erota minusta? Seksiä on ollut ennen keskimäärin kerran tai kaksi viikossa, joskus tiheämmin tai vähän harvemmin. En arvannut että tuollainen asia kaataisi meidän liiton. Eikö se sitten vain ollutkaan niin vahva että kestäisi minun masennukseni.
On vähän neuvoton olo. Muilla samankaltaista tilannetta?
Jos joku tämän jaksoi lukea niin kiva. Lähinnä itselleni tämän kirjoitin, ehkä toivoen että jos joku tähän vastaisi ja osaisi kertoa jotain mikä auttaisi minua ymmärtämään tätä mielestäni kummallista tilannetta.
Toki tämä teksti antaa todella kapean kuvan tilanteesta, mutten halua tähän enempää kirjoitella. Tuossa kun pääkohdat on jo esillä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 03:22"]
Mikä siinä teille mammat on niin vaikea käsittää, että jollekin seksi on tärkeä asia, toiselle ei. Niinkuin vaikka koruompelu tai koripallokin. On ikävä olla suhteessa, jossa ei saa kumppaninsa rajoittuneisuuden takia toteuttaa itseään niinkin harmittomassa (ja jopa hyödyllisessä) asiassa, kuin seksi. Eikä tämä rajoittava osapuolikaan ole valmis tulemaan tuumaakaan vastaan.
Kyllä minäkin ap:n miehenä vähintään vakavasti harkitsisin eroa.
[/quote]
Vaikea tajuta, kun itselle se puoliso ja lapset on huomattavasti tärkeämpiä kuin seksi. Ikimaailmassa en vois ajatellakaan perheen rikkomista kuukauden seksittömyyden takia. Seksi on tärkeää, mutta ei se perheen ohi mene. Pitää olla vähän pidempi seksitön kausi, että eroa alkaisin miettiä. Ensin tehdään kaikki että se puolison haluttomuus paranisi ja jos mikään ei auta ja kuiva kausi jatkuu kuukausia niin sitten vasta eromietintä. On tässä kuitenkin luvattu olla yhdessä niin myötä- kuin vastamäessä.
[/quote]
Todennäköisesti tuossa olis enemmän huolissaan siitä masentuneesta puolisostaan kuin seksistä. Tekis kaikkensa, että puoliso kuntoutuisi, jo lastenkin takia. Jotenkin tuntuis aika kaukaiselta, että tossa tilanteessa olis seksi se tärkein asia ja sen takia alettais eroa miettiä. Varsinkin jos seksitön kausi on vain kuukauden mittainen.