Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylimääräiset lapsilisät

Vierailija
24.11.2022 |

Katso tästä, miten isot tuplalapsilisät omalle tilillesi kilahtavat joku on saamassa yli 4000 euroa
Osa lapsiperheistä saa joulukuussa varsinaisia jättilisiä.

Ei ole reilua, miten lapsettomat on huomioitu?

Jos seuraa keskustelupalstojen ajankohtaista puhetta ylimääräisestä lapsilisästä joulukuulle, kommentointi on suurin piirtein yllä olevan mukaista. Osa riemuitsee, osa vastustaa.

Keskustelu on ymmärrettävää. Kertaluonteisesti maksettava ylimääräinen lapsilisä on poikkeuksellinen juttu.
Ei ole reilua, miten lapsettomat on huomioitu?

Jos seuraa keskustelupalstojen ajankohtaista puhetta ylimääräisestä lapsilisästä joulukuulle, kommentointi on suurin piirtein yllä olevan mukaista. Osa riemuitsee, osa vastustaa.

Keskustelu on ymmärrettävää. Kertaluonteisesti maksettava ylimääräinen lapsilisä on poikkeuksellinen juttu.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi elämän pitäisi olla reilua?

Ei se ole, mikä on hyvä aikuisena hyväksyä.

Vierailija
2/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri tarkistamassa kelan omilta sivuilta vanhempainraha hakemuksen tilan ja huomasin että mulla on lapsilisän kohdalla maininta " seuraavaa maksua ei voida näyttää" käsittely kesken? Ainakin perjantaina tuli lapsilisä normaalisti, enkä ole uutta hakemusta lähettänyt,onko muilla vastaavaa merkintää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimmy kirjoitti:

Kävin juuri tarkistamassa kelan omilta sivuilta vanhempainraha hakemuksen tilan ja huomasin että mulla on lapsilisän kohdalla maininta " seuraavaa maksua ei voida näyttää" käsittely kesken? Ainakin perjantaina tuli lapsilisä normaalisti, enkä ole uutta hakemusta lähettänyt,onko muilla vastaavaa merkintää?

On. Johtuu varmaan siitä tuplasumman käsittelystä.

Vierailija
4/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ylimääräinen lapsilisä hassulta tuntuu. Ja sitten ensi vuoden alussa moni iäkäs henkilö joutuu ostamaan reseptilääkkeitä ilman Kelan myöntämää korvausta siihen asti, kunnes 50 euron omavastuu täyttyy. Henkilölle, jolla on pieni eläke, tämä summa 50 euroa voi olla tuntuva.. Jotenkin nurinkurista.

Yhteenkään lapsille tarkoitettuun keräykseen en näiden ylimääräisten lapsilisien vuoksi tänä vuonna osallistu.

Vierailija
5/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut ei saa koskaan mitään vaikka meille asuminen ynnä muu maksaa enemmän koska maksamme kaiken yksin.

Vierailija
6/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkut ei saa koskaan mitään vaikka meille asuminen ynnä muu maksaa enemmän koska maksamme kaiken yksin.

Pariudu!

Vierailija
7/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu totes, että vois ne rikkaat, jotka eivät muutenkaan tarvi lapsilisää, lahjoittaa tämän ylimääräisen hyväntekeväisyyteen. Mutta juuri se porukka ei lahjoita mitään.

Vierailija
8/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan..

Mutta 4 ihmisen pyykkien peseminen, suihkussa käyminen, tiskikoneen pyörittäminen ei lisää kuluja? Ruokakauppa ostokset, sähkön kulutus.. Ihan saman hintaista kun sillä sinkulla? Niin.

Vierailija
9/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat mankuu osaansa. Teidän ei tarvitse asua isommassa asunnossa, ostaa ruoasta ja vaatteista lähtien lääkkeisiin muuta kuin itsellenne, huolehtia vain itsestänne. Häpeäisitte itsekkäät!

Vierailija
10/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs yksinhuoltajat? Minä maksan kaiken yksin, enkä pelkästään omia kulujani vaan kahden muunkin ihmisen. Älä valita.

Vierailija
11/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Sinkku voi asua yksiössä, sähköä ja vettä kuluu vähemmän ja ruokakulut pienet. Miten niin teille maksaa kaikki enemmän? Itse yksinhuoltajana maksan kaksiosta, jotta lapsi sai oman huoneen. Itse nukun olohuoneessa. Olen ainoa tienaaja ja maksan kahden kulut. Edes asumistukea en saa, sillä meillä on vuoroviikkoasuminen eikä lapsi ole täällä kirjoilla.

Vierailija
12/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs yksinhuoltajat? Minä maksan kaiken yksin, enkä pelkästään omia kulujani vaan kahden muunkin ihmisen. Älä valita.

Pariudu!

Vierailija
13/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu totes, että vois ne rikkaat, jotka eivät muutenkaan tarvi lapsilisää, lahjoittaa tämän ylimääräisen hyväntekeväisyyteen. Mutta juuri se porukka ei lahjoita mitään.

Minä lahjoitan sen lapseni opiskelurahastoon. Hän ei 17v lapsilisän jälkeen tule saamaan edes pienen pientä opintotukea ennen kuin muuttaa omilleen.

Vierailija
14/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä sen tiedät? Moni rikkaampi ei edes ole halsnut koskaan lapsilisää. Ei me ainakaan.

Vierailija
15/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä sen tiedät? Moni rikkaampi ei edes ole halsnut koskaan lapsilisää. Ei me ainakaan.

*hakenut

Vierailija
16/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitan sen lapseni opiskelurahastoon. Hän ei 17v lapsilisän jälkeen tule saamaan edes pienen pientä opintotukea ennen kuin muuttaa omilleen.

Ei sitä saakaan kuin rutiköyhien yksinhuoltajien lapset. Aivan naurettavat tulorajat.

Vierailija
17/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä ylimääräinen lapsilisä hassulta tuntuu. Ja sitten ensi vuoden alussa moni iäkäs henkilö joutuu ostamaan reseptilääkkeitä ilman Kelan myöntämää korvausta siihen asti, kunnes 50 euron omavastuu täyttyy. Henkilölle, jolla on pieni eläke, tämä summa 50 euroa voi olla tuntuva.. Jotenkin nurinkurista.

Yhteenkään lapsille tarkoitettuun keräykseen en näiden ylimääräisten lapsilisien vuoksi tänä vuonna osallistu.

Kelakorvaus on harvassa lääkkeessä 100%. Eli henkilö joutuisi JOKA TAPAUKSESSA maksamaan esim. 50€ lääkkeestä itse 60% eli 30€ tai jos hän saa ylemmän erityiskorvauksen niin 17,50€.

Jos taas lääke on 100% korvattava, niin henkilö maksaa siitä niin vähän, ettei 50€ vuodessa lisää voi olla liikaa.

Vierailija
18/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan kimppakämppään sitten. Niin ne pariutuneetkin jakavat asuntonsa.

Vierailija
19/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saakaan kuin rutiköyhien yksinhuoltajien lapset. Aivan naurettavat tulorajat.

Raja on rapiat 41000€/v. Musta ihan hyvä raja.

Vierailija
20/48 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raja on rapiat 41000€/v. Musta ihan hyvä raja.

Itse asiassa se raja on 64000€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän