Seksiä ei ole ollut kohta kuukauteen, mies harkitsee eroa.
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kohta viisi vuotta. Mä olen ollut masentunut viimeisen vuoden(ylikin). Oloni on mennyt niin pahaksi, ettei meillä ole ollut seksiä lähes kuukauteen. Minun ei vaan yksinkertaisesti tee mieli. Olen alkanut myös pelkäämään läheisyyttä, koska jos läheisyys ei jonakin iltana johda seksiin niin mies on vihainen. (Ei fyysisesti väkivaltainen kuitenkaan!)
Asiasta on riidelty paljon. Olen ollut entistä enemmän hajalla, kun mua on syytetty haluttomuudesta ja masennuksesta. Enhän minäkään tästä pidä. Ja yritän muuttaa asennetta läheisyydestä ja seksistä, sekä hoitaa masennustani.
Suhteeseen ei liity syrjähyppyjä. Ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja minulla korkeakouluopinnot kesken.
Nyt mies haluaisi erota. Sen takia kun ei meillä ole ollut seksiä hetkeen. Kertoo kyllä rakastavansa, muttei voi olla kanssani kun seksistä on niin kauan.
Olen koittanut kertoa ettei masennuksesta hetkessä parane. Hän ei ehkä sitä ymmärrä.
Onko hänellä syytäkin erota minusta? Seksiä on ollut ennen keskimäärin kerran tai kaksi viikossa, joskus tiheämmin tai vähän harvemmin. En arvannut että tuollainen asia kaataisi meidän liiton. Eikö se sitten vain ollutkaan niin vahva että kestäisi minun masennukseni.
On vähän neuvoton olo. Muilla samankaltaista tilannetta?
Jos joku tämän jaksoi lukea niin kiva. Lähinnä itselleni tämän kirjoitin, ehkä toivoen että jos joku tähän vastaisi ja osaisi kertoa jotain mikä auttaisi minua ymmärtämään tätä mielestäni kummallista tilannetta.
Toki tämä teksti antaa todella kapean kuvan tilanteesta, mutten halua tähän enempää kirjoitella. Tuossa kun pääkohdat on jo esillä.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:45"]
Minkäs perkeleen elämän sankari mitalin siitä saa jos kärvistelee seksittömässä parisuhteessa? Silloin jos toinen ei pysty/halua hommiin niin on kohtuullista sekä oikeutteua että toinen saa hakea nautintonsa muualta vai onko se jotenkin pois siltä haluttomalta?
[/quote]
Voi vittu. Niin. Kuukauden jos on ollut saamatta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:34"]
Oletko varma ettei taustalla ole mitään muuta syytä miehen erohaluihin?
[/quote]
Totta kai on: masentuneen ihmisen kanssa voi olla todella vaikea elää. Ketään ei voi kuitenkaan jättää masentuneisuuteen vedoten, joten on käytettävä sopivaa veruketta. Totta kai seksin puuttuminen korpeaa, mutta ei se yksin vielä eroaikeita saa aikaan, ei kuukauden jälkeen.
Minkäs perkeleen elämän sankari mitalin siitä saa jos kärvistelee seksittömässä parisuhteessa? Silloin jos toinen ei pysty/halua hommiin niin on kohtuullista sekä oikeutteua että toinen saa hakea nautintonsa muualta vai onko se jotenkin pois siltä haluttomalta?
[/quote]
Ei siitä mitalia saa, mutta voi kunnioittaa itseään, kun ei heti ekan alamäen tullen ole eroamassa. Toisaalta jos mies/nainen tuon takia lähtee niin hyvä että menee, ei siitä olis ollut mitään tukea vähän vakavammissakaan vastoinkäymisissä. Luuseri mikä luuseri.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:39"]
Miehesi ehkä halusi herättää sinut erokommentillaan. Ymmärrän hyvin et masentuneena seksi ei varmasti ole ekana mielessä ja on oikeasti tökeröä toisen sairaudesta johtuvan syyn takia uhata erolla. Toisaalta ajatellaan asiaa miehen kannalta, hän ei ole sairas joten seksihalut on normaalilla tasolla. Kyllä kuukausikin voi tuntua todella pitkältä ajalta jos jatkuvasti tekee mieli. Voisitteko tehdä kompromissin molemmat, koetko ihan mahdottomana ajatuksena että esim kädellä hoitelisit miehen? Sen pystyy tekemään vaikka itseä ei huvittaisi yhtään. Ja toki suihinotto on valtaosalle miehistä vielä mieluisampi, muttase vaatii jo vähän erilaista aaennoitumista kuin kädellä runkkaaminen. Joka tapauksessa, selvittäkää asiat! Kuukauden seksittömyyden takia ei pidä alkaa hajoittamaan perhettä.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, ohiksena ja riskinä saada "miesviha" leima otsaansa, mutta: usein tulee luettua juuri tästä näkökulmasta, että kun miestä panettaa ja naista ei, paras ratkaisu on antaa mieliksi edes jotakin, vaikkapa sitten "käsihoidon". Entäs, kun mies on se haluton osapuoli, mikä on käynyt myös aika monessa keskustelussa ilmi? Voiko nainen odottaa, että mies joskus hoitelisi naisen vaikka käsin, vaikka ei muuten kiinnostaisikaan? 
Ei sillä, en tiedä olisiko tuollainen kovin mielekästä kummankaan kannalta, saada lähinnä velvollisuudentunteesta. Ja itse tästä tilanteesta tuumailen, että ensikäden hommaa olisi saada masennus kuntoon tai ainakin hoitosuhde aluilleen. Toki jos masennusta jatkuu pidempään ja kuiva kausi vain venyy, ymmärrän toki silloin miehenkin näkökulmaa. Mutta toivoisihan sitä, että sairaus olisi sellainen asia, jota puoliso ymmärtäisi... kun kyse ei kuitenkaan ole useamman kuukauden tai vaikkapa vuoden seksittömyydestä (siinä tapauksessa ilman muuta ymmärrän).
[/quote]
Niin... mutta jos parisuhteesta puhutaan (joka on siis muutakin kuin pelkkä panosuhde, I hope), soisi puolison ymmärtävän, että ns. muu elämä voi joskus haitata sitä totuttua rytmiä. Ihminen kun ei välttämättä käynnisty hommiin ihan vain sillä, että kalenterissa niin lukee. Parisuhteessa kun pitäisi olla ymmärrystä molempiin päin. :) 
Ja tämä heijastellen tähän kuukauden taukoon. Pidemmät tauot ovat ilman muuta eri asia ja keskustelun paikka. Kenenkään ei tarvitse kärvistellä epätyydyttävässä suhteessa.
Niin, että masentuneen syy ja miehen pitää saada kaikki mitä ikinä tajuaa vaan haluta. Pitäisikö ap:n myös paljain käsin rakentaa miehelle talo, jos mies sattuu haluamaan?
Entäs jos mies olisi neliraajahalvaantunut, olisiko hänen pakko nuolla vaimoaan menkkojenkin aikaan, koska eihän nyt ilman seksiä voi olla viikkoakaan.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:34"]
Voi helvetti, mikä ukko. Mun mies ei halunnut seksiä KAHTEEN VUOTEEN YHTÄÄN, senkin jälkeen hyvin harvakseltaan (ehkä kerran parissa kuukaudessa). En ole pettänyt, enkä jätä tämmöisen takia. Seksi on ihanaa, mutta ei tärkeintä.
[/quote]
Sinulle seksi ei selvästikään ole tärkeää. Itse en todellakaan eläisi kahta vuotta seksittömässä suhteessa. Veikkaan ettei aloittajan puolisokaan aio niin tehdä, vaikka eron todellinen syy onkin masennuksen yleisissä parisuhdetta huonontavissa vaikutuksissa. -24
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:04"]
Niin, että masentuneen syy ja miehen pitää saada kaikki mitä ikinä tajuaa vaan haluta. Pitäisikö ap:n myös paljain käsin rakentaa miehelle talo, jos mies sattuu haluamaan?
Entäs jos mies olisi neliraajahalvaantunut, olisiko hänen pakko nuolla vaimoaan menkkojenkin aikaan, koska eihän nyt ilman seksiä voi olla viikkoakaan.
[/quote]
Olet ymmärtänyt väärin. Ei kenenkään ole pakko tehdä mitään. Jokainen tekee omat päätöksensä omien arvojensa mukaisesti. -24
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:45"]
[/quote]
Niin... mutta jos parisuhteesta puhutaan (joka on siis muutakin kuin pelkkä panosuhde, I hope), soisi puolison ymmärtävän, että ns. muu elämä voi joskus haitata sitä totuttua rytmiä. Ihminen kun ei välttämättä käynnisty hommiin ihan vain sillä, että kalenterissa niin lukee. Parisuhteessa kun pitäisi olla ymmärrystä molempiin päin. :) 
Ja tämä heijastellen tähän kuukauden taukoon. Pidemmät tauot ovat ilman muuta eri asia ja keskustelun paikka. Kenenkään ei tarvitse kärvistellä epätyydyttävässä suhteessa.
[/quote]
Niin mä olen myös ymmärtänyt että parisuhteessa tehdään kompromisseja, miksei myös tässä asiassa? Seksittömyys nyt vaan on yksi melkoisen varma keino tappaa parisuhde.
Pistä mies pellolle, eihän sinulla ole toivoakaan parantumisesta jos mies kiristää ja uhkailee seksin takia. Tuo empatiakyvytön looseri mieheksi ei ole todellakaan ansainut sinua.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:45"]
Pistä mies pellolle, eihän sinulla ole toivoakaan parantumisesta jos mies kiristää ja uhkailee seksin takia. Tuo empatiakyvytön looseri mieheksi ei ole todellakaan ansainut sinua.
[/quote]
Ei ole ansainnur masentunutta ja seksihalutonta äitiä?
Rehellinen mies, haluaa ainaki eka dumpata ennenkun käy panee toista.
Kyl mä sanoisin et yritäkää nyt vaan saada se seksielämä korjattua. Seksi vaan on miehille jostain syystä liia tärkeää
Ajatellaan,jos miehellä olisi
kuun tai vuoden syöpähoidot , ja impotenssi!
Minusta tuntuu, että et ap kertonut aivan kaikkea...
Anna miehelle lupa käydä vieraissa, niin sen ei tarvitse painostaa sinua.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:44"]
Anna miehelle lupa käydä vieraissa, niin sen ei tarvitse painostaa sinua.
[/quote]Seksiä kinuava Luuserimies on ikuinen luuseri, miksi mitään lupia koska kätevämpää on heivata se pellolle samantien.
Mikä siinä teille mammat on niin vaikea käsittää, että jollekin seksi on tärkeä asia, toiselle ei. Niinkuin vaikka koruompelu tai koripallokin. On ikävä olla suhteessa, jossa ei saa kumppaninsa rajoittuneisuuden takia toteuttaa itseään niinkin harmittomassa (ja jopa hyödyllisessä) asiassa, kuin seksi. Eikä tämä rajoittava osapuolikaan ole valmis tulemaan tuumaakaan vastaan.
Kyllä minäkin ap:n miehenä vähintään vakavasti harkitsisin eroa.
Kiitos asiallisista kommenteista!
Mieshän ei ole missään nimessä mielestäni luuseri. Hän hoitaa arkea yhtälailla kuin minäkin, minun huonoina aikoina enemmänkin. Järjestää minulle tarvittaessa rauhaa että voin opiskella. Arki kaikkiaan sujuu hyvin, iltaisin vain alkaa tuo seksistä kiukkuaminen.
Yritän parhaani ymmärtää miestäni. Myönnän antaneeni seksiä silloinkin kun en olisi sitä itse juurikaan halunnut,  sen takia ettei hän olisi äkäinen.
Nyt kuitenkaan en halua säälistä antaa. 
Yritän parantua ja saada omaa itseäni takaisin. Myönnän että kuuluin niihin ketkä eivät pidä masennusta oikeana sairautena, vaan laiskuutena.
Kunnes itse siihen sairastuin. Kantapään kautta pitää sekin asia oppia. 
AP
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:23"]
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kohta viisi vuotta. Mä olen ollut masentunut viimeisen vuoden(ylikin). Oloni on mennyt niin pahaksi, ettei meillä ole ollut seksiä lähes kuukauteen. Minun ei vaan yksinkertaisesti tee mieli. Olen alkanut myös pelkäämään läheisyyttä, koska jos läheisyys ei jonakin iltana johda seksiin niin mies on vihainen. (Ei fyysisesti väkivaltainen kuitenkaan!) Asiasta on riidelty paljon. Olen ollut entistä enemmän hajalla, kun mua on syytetty haluttomuudesta ja masennuksesta. Enhän minäkään tästä pidä. Ja yritän muuttaa asennetta läheisyydestä ja seksistä, sekä hoitaa masennustani. Suhteeseen ei liity syrjähyppyjä. Ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta ja minulla korkeakouluopinnot kesken. Nyt mies haluaisi erota. Sen takia kun ei meillä ole ollut seksiä hetkeen. Kertoo kyllä rakastavansa, muttei voi olla kanssani kun seksistä on niin kauan. Olen koittanut kertoa ettei masennuksesta hetkessä parane. Hän ei ehkä sitä ymmärrä. Onko hänellä syytäkin erota minusta? Seksiä on ollut ennen keskimäärin kerran tai kaksi viikossa, joskus tiheämmin tai vähän harvemmin. En arvannut että tuollainen asia kaataisi meidän liiton. Eikö se sitten vain ollutkaan niin vahva että kestäisi minun masennukseni. On vähän neuvoton olo. Muilla samankaltaista tilannetta? Jos joku tämän jaksoi lukea niin kiva. Lähinnä itselleni tämän kirjoitin, ehkä toivoen että jos joku tähän vastaisi ja osaisi kertoa jotain mikä auttaisi minua ymmärtämään tätä mielestäni kummallista tilannetta. Toki tämä teksti antaa todella kapean kuvan tilanteesta, mutten halua tähän enempää kirjoitella. Tuossa kun pääkohdat on jo esillä.
[/quote]
Meillä ei ole ollut seksiä 4 vuoteen eikä ole tullut mieleenkään erota. Ollaan 35. Alku oli kiihkeä. Kyllästytään molemmat nopeasti ihmisiin ja asioihin.
No, kuukauden kuivan kauden jälkeen ero kuulostaa kyllä vähän ylireagoinnilta... Sinänsä ymmärrän, että vähäinen seksi voi ja saakin tuntua pahalta, onhan se osa suhdetta kuitenkin. Mutta väitän, että seksin määrä suhteessa ei kyllä ihan joka suhteessa ole vakio, vaan se mukailee muutakin elämää. Ehkäpä isompi murhe on nyt tosiaan saada masennuksesi aisoihin, ja toivottavasti näin käy. :)
Ellei miehesi sitten oireile myös masennuksestasi, ja toi esille vain osan kokemaansa ongelmaa? En sano tätä syyllistäen, mutta auttaa ehkä ymmärtämään miehenkin kantaa. Mutta mikäli tosiaan on ottamassa eroa kuukauden tauon jälkeen, niin häneltä ei välttämättä tipu sitten ymmärrystä muissakaan elämän myllerryksissä. Mikäs siinä, jos seksin harrastaminen aina hänen halutessaan ei ole ongelma, mutta... niin, noh. Kyllähän ihminen haluaisi olla muutakin kuin kone, joka on aina valmiina.