Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun lapissa pikkukylässä ja tulen hullukdi

Vierailija
28.01.2015 |

Hulluksi siis en saa korjattua tällä puhelimella. Ahdistaa tosi paljon. Ihan sama mihin menee niin kaikki tuntee. Ei minnekään voi vaan mennä ilman että joutuu jonkun kanssa juttelemaan vaikka ei kiinnostais just sillon. Masentaa. Kaikki tietää mun asiat. Haluan pois täältä! En voi muuttaa minnekään kun en halua lapsia tänne jättää enkä halua että ne joutuu luopumaan kavereistaan ja koulusta. Mies ei myöskään ikinä suostuis muuttamaan. Oisko vinkkejä miten jaksan ja selviän tästä? Edes lasten kouluvuodet.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Mä muuttaisin vaikka heti mielelläni jonnekin pohjoseen pikkukylään! :)

Vierailija
2/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oikein innoissani olin tänne muuttamassa. Ostettiin talo yms. Nyt 9v täällä asuneena en vaan kestä enää ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:45"]Kyllä mä oikein innoissani olin tänne muuttamassa. Ostettiin talo yms. Nyt 9v täällä asuneena en vaan kestä enää ;(
[/quote]:DD mulla sama juttu. Pitäs perustaa joku vertaistukiryhmä. Jakaa traumakokemuksia

Vierailija
4/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen hulluksi pelkästäajatuksesta! Minkä ikäiset lapset? Kyllähän ne muutosta selviää. Mutta haluaako miehesi muuttaa? Se tässä vissiin on ratkaisevaa...

Vierailija
5/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat ne olivat mistä ensin innostuit siellä? Miten ne nyt ovat muuttuneet?

Vierailija
6/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:45"]Kyllä mä oikein innoissani olin tänne muuttamassa. Ostettiin talo yms. Nyt 9v täällä asuneena en vaan kestä enää ;(
[/quote]:DD mulla sama juttu. Pitäs perustaa joku vertaistukiryhmä. Jakaa traumakokemuksia
[/quote]ja haaveilen koko ajan pois muuttamisesta :)

Vierailija
7/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä lapinhulluutta, se ei ole vaarallista.

Vierailija
8/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarttee päästä sieltä etelänlomalle, vähintään Jyväskylään.

Vierailija
9/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:45"]Kyllä mä oikein innoissani olin tänne muuttamassa. Ostettiin talo yms. Nyt 9v täällä asuneena en vaan kestä enää ;(
[/quote]ja haaveilen koko ajan pois muuttamisesta :)
[/quote]perään elämää koko ajan sen mukaa et sitte ku muutan pois oon käynnyt opinpt loppuun ja mul on ammatti jolla hakea töitä etelässä :D vaik tiiännetten ikinä voi lähtee pois. Koska lapset

Vierailija
10/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ikinä halua muuttaa. Oon yrittänyt ehdottaa että tää talo laitettais vuokralle pariks vuodrks mut ei. Lapset 9v ja 7v. Ja sit vauva. Koulussa on 22 oppilasta ja ekaluokkalaisen luokalla jopa 6 oppilasta. Ei lapsetkaan halua muuttaa minnekään.

Vierailija
11/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä välitä, sama kohtalo täällä. :D Muutettiin pohjoiseen, ja onhan täällä mukavaa ja kaunista, mut hei, omaa elämää ei kyllä ole.  Tänään viimeksi tuntematon ihminen tuli juttelemaan, että hei, sinähän oot se Reijon miniä, etkös oo. Me Reijon kanssa käytiin metsäopisto vuonna -81. Ettäpä Reijon tunnen minä, tunnenpa hyvinkin, se oot sinä se miniä, joopa joo, joo-oh (ja samalla tsuumailu päästä varpaisiin, että no on se Reijokin miniän saanut, voi taivas sentään. Kerronpa heti kotona Martalle että näin Reijon miniän.) Mitäpä siihen voit vastata yhtään mitään.

Kun asui aikuisikänsä isossa kaupungissa, jossa ei ole mitään väliä kenen miniä olet, ja ylipäänsä saa rauhassa elää elämäänsä niin ihan kivuttomasti tää ei ole kyllä käynyt. Yhteisöllisessä identiteetissä on paljon hyvää, varmasti, mutta joskus helpottaisi kovasti, jos ei oltaisi ihan niin yhteisöllisiä.

Vierailija
12/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:54"]Hei älä välitä, sama kohtalo täällä. :D Muutettiin pohjoiseen, ja onhan täällä mukavaa ja kaunista, mut hei, omaa elämää ei kyllä ole.  Tänään viimeksi tuntematon ihminen tuli juttelemaan, että hei, sinähän oot se Reijon miniä, etkös oo. Me Reijon kanssa käytiin metsäopisto vuonna -81. Ettäpä Reijon tunnen minä, tunnenpa hyvinkin, se oot sinä se miniä, joopa joo, joo-oh (ja samalla tsuumailu päästä varpaisiin, että no on se Reijokin miniän saanut, voi taivas sentään. Kerronpa heti kotona Martalle että näin Reijon miniän.) Mitäpä siihen voit vastata yhtään mitään.

Kun asui aikuisikänsä isossa kaupungissa, jossa ei ole mitään väliä kenen miniä olet, ja ylipäänsä saa rauhassa elää elämäänsä niin ihan kivuttomasti tää ei ole kyllä käynyt. Yhteisöllisessä identiteetissä on paljon hyvää, varmasti, mutta joskus helpottaisi kovasti, jos ei oltaisi ihan niin yhteisöllisiä.

[/quote]tätä se on. Ja ne juorut! Joistaki ihmisistä keksitään sulaa ilkeytyä mitä kamalampia juttuja

Vierailija
13/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:53"]Sun tarttee päästä sieltä etelänlomalle, vähintään Jyväskylään.
[/quote]
Äläs nyt.Tampereen serkun mielestä Jyväskylä on napapiirin tuolla puolen porojen keskellä.

Vierailija
14/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siellä eniten tökkii? Se että pitää olla sosiaalinen?

Vierailija
15/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:57"]Mikä siellä eniten tökkii? Se että pitää olla sosiaalinen?
[/quote]ei vaan se että sulle ei anneta mahdollisuutta osoittaa se mitä oot itse. Vaan sut tunnetaan jo etukäteen kaikkien kumminkaiman serkkujen puheen perusteella
toivoa sattas et puheet on hyviä :\ muuten saat vain evil eye katseita joka paikassa ja sun elämää hankaloitetasn

Vierailija
16/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siksi innoissani koska olin vastarakastunut, odotin esikoista, nuori ja ekaan omaan taloon muuttamassa. Nyt rakastan kyllä miestäni ja kaikki ok sen kanssa. Voi helvetti. Just tollasta se on kuin 12 kertoo :D

Vierailija
17/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten susta kerro taan "huumorijuttuja' saatetaan naurun alaiseksi. Kun on hän se mukavaa korotta itseään muille nauramalla

Vierailija
18/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:57"]Mikä siellä eniten tökkii? Se että pitää olla sosiaalinen? [/quote]ei vaan se että sulle ei anneta mahdollisuutta osoittaa se mitä oot itse. Vaan sut tunnetaan jo etukäteen kaikkien kumminkaiman serkkujen puheen perusteella toivoa sattas et puheet on hyviä :\ muuten saat vain evil eye katseita joka paikassa ja sun elämää hankaloitetasn

[/quote]

Ihanko oikeasti? Mies on sieltä lähtöisin? Osallistutko koulun vanhempaintoimintaan yms.? Etteivät ainakaan siksi ylpeänä pidä, kun et osallistu.

Vierailija
19/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei voi muuttaa tilannetta ei auta kuin muuttaa asennetta. Anna ihmisten jauhaa ja elä elämääsi. Tukeudu mieheen ja ystäviisi. Lähde matkalle. Lähtekää lomien ajaksi aina pois sieltä.

Vierailija
20/58 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:57"]

Mikä siellä eniten tökkii? Se että pitää olla sosiaalinen?

[/quote]

No se siinä tökkii, että koko ajan joku kyttää. Sosiaalisuus on ok, mut eipä sitä välttämättä haluaisi, että joku tarkkailee mitä ostat kaupasta, olitko kenties yhtenä päivänä tk:ssa jonottamassa ja mikäköhän sua vaivaa kun siellä olit, ja eipä ole taaskaan näkynyt sua hiihtämässä vaikka on niin mahtavat kelit ja hyvät ladut ja hiihä hyvä ihminen että pysyt kunnossa! Pittää hiihtää! 

Sellainen tietty aikuisuuteen kuuluva vapaus elää elämäänsä typistyy pienessä yhteisössä, ja kuitenkin se on useimmille iso elämänlaatua lisäävä tekijä, että voi hengittää vähän vapaammin.