Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ottavat myöhästelyn henkilökohtaisesti?

Vierailija
28.01.2015 |

Kun todellisuudessa harvempi tahalleen haluaa olla myöhässä. En ymmärrä miksi jotkut jopa suuttuvat, jos kavereiden tapaamisessa ollaan myöhässä? Miksei vaan vois ottaa vapaa-ajalla rennosti?

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:17"]

Tämän on varmaan jo moni sanonut, mutta sanonpa minäkin: myöhästyminen kaverin tapaamisesta kielii välinpitämättömyydestä kaveria kohtaan. Sama juttu, jos myöhästyt tärkeästä liiketapaamisesta tai koulusta/töistä. 

Jokainen voi olla kerran tai silloin tällöin myöhässä, kaikkea sattuu elämässä juu. MUTTA kyllä itse ainakin otan henkilökohtaisesti sen, jos ystäväni (tai oikeastaan kun!) myöhästyy JOKAIKINEN kerta sovituista tapaamisistamme. Se vain kertoo minulle, ettei minun tapaamiseni ole ystävälle tärkeää, eli minun aikani on hänelle hälläväliä.

[/quote]

Voi se myös olla niinkin, että ihmisen aikakäsitys ei oikein toimi. Kaikki ei ole niin näppäriä arvioimaan paljonko tarvitsevat aikaa päästäkseen jonnekin paikkaan VAIKKA liikkuvat jatkuvasti ja ovat aikuisia jne niin silti kaikilla ei ole sellaista kykyä huomata ajan todellinen kuluminen ja varautua siihen. Minusta te kavereistanne valittavat voisitte sanoa heille suoraan, että jatkuva myöhästely ärsyttää. Ehkä saisitte sitten selityksen ja ehkä jopa jotkut kykenisivät tulemaan ajoissa seuraavilla kerroilla.

[/quote]

Höpöhöpö. Normaaliälyinen ihminen TIETÄÄ kestääkö hänellä esim. pukeutumiseen 10 minuuttia vai 1 tunti tai kestääkö matkassa 15 minuuttia vai 45 minuuttia. 

[/quote]

En mä tiedä. En ole koskaan ottanut aikaa paljonko mulla kuluu mihinkin hommaan. Ei mulla edes ole enää rannekelloa ja muutenkin käytän kelloa tosi vähän. Riippuu paljon muusta liikenteestä kaunako matka milloinkin kestää. Edes ruuhka-aikaa ei voi varmuudella ennakoida. Joskus pääsen työmatkan 15 minuutissa mutta joskus meneekin 40 min, sitä ei voi tietää. Erityisesti pk-seudulla liikenne on nykyään todella epämääräistä.

[/quote]

Et siis oikeasti tiedä kestääkö sinulla pukeutumisessa 10 min vai 1 tunti jos siis olet jo vaatteet valinnut valmiiksi? Jos ruuhka vaikuttaa niin arvio se matka-aika ruuhkatilanteen mukaan ja ole vaikka vähän etuajassa perillä. On toisaalta hyvin hämmästyttävää että samassa kaupungissa asuvista ja saman liikennevälineen valinneista ihmisistä osa on lähes aina ajoissa ja osa on aina myöhässä. 

Vierailija
222/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:27"]

Tämän on varmaan jo moni sanonut, mutta sanonpa minäkin: myöhästyminen kaverin tapaamisesta kielii välinpitämättömyydestä kaveria kohtaan. Sama juttu, jos myöhästyt tärkeästä liiketapaamisesta tai koulusta/töistä. 

Jokainen voi olla kerran tai silloin tällöin myöhässä, kaikkea sattuu elämässä juu. MUTTA kyllä itse ainakin otan henkilökohtaisesti sen, jos ystäväni (tai oikeastaan kun!) myöhästyy JOKAIKINEN kerta sovituista tapaamisistamme. Se vain kertoo minulle, ettei minun tapaamiseni ole ystävälle tärkeää, eli minun aikani on hänelle hälläväliä.

[/quote]

Voi se myös olla niinkin, että ihmisen aikakäsitys ei oikein toimi. Kaikki ei ole niin näppäriä arvioimaan paljonko tarvitsevat aikaa päästäkseen jonnekin paikkaan VAIKKA liikkuvat jatkuvasti ja ovat aikuisia jne niin silti kaikilla ei ole sellaista kykyä huomata ajan todellinen kuluminen ja varautua siihen. Minusta te kavereistanne valittavat voisitte sanoa heille suoraan, että jatkuva myöhästely ärsyttää. Ehkä saisitte sitten selityksen ja ehkä jopa jotkut kykenisivät tulemaan ajoissa seuraavilla kerroilla.

[/quote]

Höpöhöpö. Normaaliälyinen ihminen TIETÄÄ kestääkö hänellä esim. pukeutumiseen 10 minuuttia vai 1 tunti tai kestääkö matkassa 15 minuuttia vai 45 minuuttia. 

[/quote]

En mä tiedä. En ole koskaan ottanut aikaa paljonko mulla kuluu mihinkin hommaan. Ei mulla edes ole enää rannekelloa ja muutenkin käytän kelloa tosi vähän. Riippuu paljon muusta liikenteestä kaunako matka milloinkin kestää. Edes ruuhka-aikaa ei voi varmuudella ennakoida. Joskus pääsen työmatkan 15 minuutissa mutta joskus meneekin 40 min, sitä ei voi tietää. Erityisesti pk-seudulla liikenne on nykyään todella epämääräistä.

[/quote]

Et siis oikeasti tiedä kestääkö sinulla pukeutumisessa 10 min vai 1 tunti jos siis olet jo vaatteet valinnut valmiiksi? Jos ruuhka vaikuttaa niin arvio se matka-aika ruuhkatilanteen mukaan ja ole vaikka vähän etuajassa perillä. On toisaalta hyvin hämmästyttävää että samassa kaupungissa asuvista ja saman liikennevälineen valinneista ihmisistä osa on lähes aina ajoissa ja osa on aina myöhässä. 

[/quote]

En tiedä. Saattaa olla että illalla valitut vaatteet ei käykään aamulla kun sää on muuttunut sen verran, että joudun vaihtamaan asun. Siihen menee aikaa. Tai huomaan, että sukkikset onkin rikki tai vahingossa rikon ne itse pukeutuessani. Tai, että paidasta puuttuu nappi tai sauma on revennyt. Tai tai tai. Mä en ole niin täydellinen, että mulla olisi kaikki koko ajan tip top. Joskus on käynyt niinkin, että kissa on käynyt oksentamassa mun vaatepinon päälle yön aikana. Elämä on. = )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Johan sitä aamurutiinia on on peruskoulussa hiottu 9 vuotta ja moni jo aikuinen on sen jälkeenkin käynyt kouluja tai tehnyt töitä. Ei voi olla mahdotonta katsoa kerran kelloa, paljonko meni herätyskellon soitosta siihen että pääsee oveta ulos / kävelee bussille jne.... Sitten tietää. Ihan se sama aika menee iltapäivälläkin meikkiin/välipalaan/vaatteidenvaihtoon.

Vierailija
224/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:53"]

[/quote]

[/quote]

Johan sitä aamurutiinia on on peruskoulussa hiottu 9 vuotta ja moni jo aikuinen on sen jälkeenkin käynyt kouluja tai tehnyt töitä. Ei voi olla mahdotonta katsoa kerran kelloa, paljonko meni herätyskellon soitosta siihen että pääsee oveta ulos / kävelee bussille jne.... Sitten tietää. Ihan se sama aika menee iltapäivälläkin meikkiin/välipalaan/vaatteidenvaihtoon.

[/quote]

Joo mut ei se noin mene. Koulussakin aamurutiinit voi vaihtua vaikka joka päivä kun koulu alkaa eri aikaan. Se on ihan hyvä, että olet noin säntillinen toimissasi mutta koeta ymmärtää, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia.

Vierailija
225/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:43"]Vittuuks sillä kellolla tekee kun ollaan niin akateemisia. Sopii tapaamiset vaan ennen auringon nousua tai laskua. Kattoo sitten vaan kuka ei taaskaan ole paikalla tai nuokkuu pöydässä. Mitä saatanaa tätä jankkaamaan. Ap on kermaperse, jonka perse vaahtoutuu ukkosella.
[/quote]
Et taida olla mikään erityinen jauhopeukalo? Muuten tietäisit että kerma ei todellakaan vaahtoudu ukkosella, päinvastoin.

Vierailija
226/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:51"]

En tiedä. Saattaa olla että illalla valitut vaatteet ei käykään aamulla kun sää on muuttunut sen verran, että joudun vaihtamaan asun. Siihen menee aikaa. Tai huomaan, että sukkikset onkin rikki tai vahingossa rikon ne itse pukeutuessani. Tai, että paidasta puuttuu nappi tai sauma on revennyt. Tai tai tai. Mä en ole niin täydellinen, että mulla olisi kaikki koko ajan tip top. Joskus on käynyt niinkin, että kissa on käynyt oksentamassa mun vaatepinon päälle yön aikana. Elämä on. = )

[/quote]

Siis ootko tosissasi :D aikamoisia tekosyitä, onko sulla käytössä vain yksi vaatekerta? Normaaliälyisellä aikuisella ei ihan oikeasti voi pukeutuminen olla noin vaikeaa. Jos aluksi suunnittelemasi asu ei jostain syystä toimi, nappaat päälle vaikka farkut ja paidan. Menee minuutti.

Ja jos et oikeasti tiedä kestääkö työmatkasi 15 min vai 40 min, sovi tapaaminen niin että ehdit vaikka matka kestäisi tunnin.

Myöhästyttekö töistäkin samoilla verukkeilla? :D

Vierailija
227/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samat ihmiset myöhästyvät aina koulutuksistakin. Toisilla sitten ajatus katkeaa ja luennoitsijalla puhe, kun koputellaan oviin ym. Koulutus alkaa aina samaan aikaan, samana viikonpäivänä. Ei luulisi olevan vaikeaa ehtiä ajoissa, jos haluaa.

Vierailija
228/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt millään jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta kerronpa oman kokemuksen aivan äärettömän raivostuttavasta aina myöhässä olevasta perheestä. Ovat siis lähipiiriä, ja heidän kanssaan on vain pakko olla tekemisissä. Mutta ollaan päätetty miehen kanssa, että ollaan vain välttämätön, muuten ei sovita mitään, koska kerta kaikkiaan järki menee muuten. Saattavat olla monta tuntia myöhässä sovitusta, eivät selittele tai pahoittele koskaan mitään. Tulevat hymyillen paikalle ja niin herttaisesti kehuvat kaikkea. Kerran sovittiin että tehdään ruokaa yhdessä, he tuovat osan ruoista. Me olimme valmistelleet oman osuuden ajallaan, kaikki oli sovittuna aikana valmista. Ei kuulunut, ei näkynyt, lapsilla oli jo hirveä nälkä joten annettiin heille jo ruokaa. Tulivat lopulta kaksi tuntia myöhässä, kun sanoin aika piikikkäästi/vittuuntuneena että annettiin jo lapsille ruokaa kun kaikilla on jo aika kova nälkä tähän aikaan "ei se mitään, me syötiin tuossa vähän aikaa sitten, meillä ei oo mitään hätää! Oi näyttääpä kaikki ruoat ihanilta, laitetaanko nää meidän tuomat pihvit nyt grilliin?" Yhteisiin talkoisiin tullaan monta tuntia myöhässä ja ihastellaan kaikkea tehtyä työtä ja kehutaan miten ahkeria muut ovat olleet jne. Kerran sovittiin tapaavamme huvipuistossa. Oltiin siellä jo oman perheen kanssa touhuttu aikamme, kun he tulivat neljä tuntia sovittua myöhemmin (mitään pahoittelematta) paikalle, me oltiin jo eteisessä laittamassa vaatteita päälle "Mitä, joko te ootte lähdössä?! Olis ollut niin kiva lasten leikkiä yhdessä, voi ei!" No mitäs siihen, sanottiin vain että ollaan oltu täällä jo neljä tuntia, nyt lähdetään. En ymmärrä tuota yhtään, heillä ei siis ole mitään kunnioitusta toisten aikaa (saati lasten nälkää!) kohtaan, vaan tullaan ja mennään ihan miten tykkää. Puhuvat miten inhoavat kalentereita ja elämässä pitää ottaa rennosti jne. Ihmettelen, miten ehtivät töihin ajallaan! Kummallakin on kyllä sellainen työ, ettei sieltä voi myöhästyä. Mutta siinähän ihmettelevät sitten, miksi meidän kanssa ei enää saa sovittua mitään. Ei jakseta enää tuota menoa, eikä siinä auta sanominen, kun eivät ymmärrä/ole ymmärtävinään suoraakaan palautetta.

Vierailija
229/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai myöhästytkö junista ja lentokoneista? Tai tuletko häihin ja hautajaisiin myöhässä? Tuskin.

Olen myöhästynyt junasta, meinannut myöhästyä lentokoneesta ja häihinkin olen tullut pari minuuttia myöhässä hädissään. Joka kerta ahdistaa. Kaikilla ei ajan hahmotus toimi samalla tavalla vaikka muuten fiksu olisikin.

Vierailija
230/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:19"]

Koska myöhästyjä ei arvosta ystäviään seisottamalla näitä treffipaikalla turhaan.

[/quote]

Tuo kun on just sitä loukkaantumista ja itseensä ottamista. Eihän myöhästelyllä ole mitään tekemistä ystävän arvostamisen kanssa vaan se on toisille sisäsyntyinen tapa.

[/quote]

opettel pois tuosta tavasta, saat vaan vihamiehiä töissä ja vapaa-ajalla ajattelemalla että muilla on "vaan pipo kireällä" jos suuttuvat kun myöhästyt. Kyllä Suomessa on tapana tulla ajoissa niin töihin kuin muihinkin tapaamisiin. Myöhästely antaa ihmisestä huolimattoman ja väliinpitämättömän kuvan vaikka apo mitä väittäisit.

Vierailija
231/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:51"]

Niin, tai myöhästytkö junista ja lentokoneista? Tai tuletko häihin ja hautajaisiin myöhässä? Tuskin.

Olen myöhästynyt junasta, meinannut myöhästyä lentokoneesta ja häihinkin olen tullut pari minuuttia myöhässä hädissään. Joka kerta ahdistaa. Kaikilla ei ajan hahmotus toimi samalla tavalla vaikka muuten fiksu olisikin.

Siihen voi ja pitää oppia, lähtemään alkuun vaikka jopa aivan liian aikaisin jotta on todella ajoissa perillä ja pikku hiljaa rukata aikataulua niin että ehtii hyvissä ajoin.

Vierailija
232/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että olen opetellut yli kymmenen vuotta parantamaan tapojani, ja osaan jo huomata tiettyjä toistuvia virhearviointeja toiminnassani ja välttää pahimmat sudenkuopat. Nykyään olen yleensä ajoissa tai minuuttia vaille tapaamisajan mikä menee tietysti liian tiukille. Välillä sattuu edelleen mokia.

Ei johdu siitä etten kunnioittaisi muita, sillä tosiaan lentokoneeseenkin olen kerran ehtinyt vain tuurilla kun kentällä olivat hieman myöhässä. Olen vain jotenkin idiootti lähtemisen ja kuluvan ajan arvioinnin kanssa. Joskus kun olen päättänyt olla paikalla varmuuden vuoksi puolta tuntia ennen, olenkin paikalla viittä vaille vaikka olen tosissani yrittänyt. Kuitenkin sitten ajoissa kun olen laskenut tuon idioottilisän mukaan.

Vierailija
233/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"]

Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen?

[/quote]

Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi.
[/quote]
Joo, täällä Italiassa opii ottamaan rennommin kun 3 kuukautta odottelet, että kytkevät sulle nettiliittymän. Vaikka lupaavat tulla huomenna. Tai istut yksityisellä lääkärillä odottamassa 3 tuntia lääkäriä, jolle olet maksanut 100 siitä, että 2kk jälkeen olet saanut ajan edes lääkärille. Odottelet moottoritiellä tunteja, koska työmiehillä ei ole kiirettä minnekään, monesti ei ei edes paikalle tai varsinkaan korjata sitä tietä, vaikka onnettomuuden jälkeen. Et ehdi lentokoneeseen, mut hei, aina lähtee uusia ja sulla on aikaa odottaa vaikka huomiseen. Jos missaat lounaan, niin ehdit ehkä päivälliselle tai illalliselle. Muut jättävät sulle ruokaa tai syövät ne pois. Mut onneksi sä relaat, joten ei oo sulle mikään ongelma, vaikka muut ovat jo kotona siinä vaiheessa, kun sinä saavut paikalle syömään.

Vierailija
234/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta vastaan avaukseen.

Myöhästyminen on ajan varastamista toiselta. Se on epäkohteliasta. Jos on kyse myöhästymisestä, jossa vastapuolelle tulee taloudellista tappiota, myöhästyminen on erityisen paheksuttavaa.

Vierailija
235/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:23"] Myöhästely nimenomaan ON henkilökohtaista. Satunnaisesti sitä voi sattua kaikille. Jatkuvana tapana se on oikeasti ikävää. Miksi SINUN aikasi on arvokkaampaa kuin toisen? [/quote] Tuskin se myöhästelijä ajattelee noin ja tuskin pitää omaa aikaa arvokkaampana. Ehkä yleinen ajatus on se, että elämän voi ottaa rennomminkin ja se odottaja oppia myös olemaan rennompi. [/quote] Joo, täällä Italiassa opii ottamaan rennommin kun 3 kuukautta odottelet, että kytkevät sulle nettiliittymän. Vaikka lupaavat tulla huomenna. Tai istut yksityisellä lääkärillä odottamassa 3 tuntia lääkäriä, jolle olet maksanut 100 siitä, että 2kk jälkeen olet saanut ajan edes lääkärille. Odottelet moottoritiellä tunteja, koska työmiehillä ei ole kiirettä minnekään, monesti ei ei edes paikalle tai varsinkaan korjata sitä tietä, vaikka onnettomuuden jälkeen. Et ehdi lentokoneeseen, mut hei, aina lähtee uusia ja sulla on aikaa odottaa vaikka huomiseen. Jos missaat lounaan, niin ehdit ehkä päivälliselle tai illalliselle. Muut jättävät sulle ruokaa tai syövät ne pois. Mut onneksi sä relaat, joten ei oo sulle mikään ongelma, vaikka muut ovat jo kotona siinä vaiheessa, kun sinä saavut paikalle syömään.

[/quote]

Relaa. Ei kannata olla niin kiree, menee elämästä kaikki ilo.

Vierailija
236/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä, että näillä toisten myöhästymisestä hermostuvilla on itsellään itsetunto-ongelmia ja epävarmuutta omasta olemisestansa tms. Ei kukaan täyspäinen ota itseensä jos kaverin aikataulu vähän pettää. Mä olen päättänyt ottaa oppia näiltä kulttuurin rikastuttajilta mitä Suomeenkin valuu ja ottaa elämän ja aikataulut vähän rennommin. Rento asenne ehkäisee monilta sairauksilta ihan tutkitusti.

Vierailija
237/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:20"]

Alan epäillä, että näillä toisten myöhästymisestä hermostuvilla on itsellään itsetunto-ongelmia ja epävarmuutta omasta olemisestansa tms. Ei kukaan täyspäinen ota itseensä jos kaverin aikataulu vähän pettää. Mä olen päättänyt ottaa oppia näiltä kulttuurin rikastuttajilta mitä Suomeenkin valuu ja ottaa elämän ja aikataulut vähän rennommin. Rento asenne ehkäisee monilta sairauksilta ihan tutkitusti.

[/quote]

Voisitko sitten sopia tapaamiset esimerkiksi tyylillä seitsemän jälkeen, eikä että tavataan seitsemältä.

Vierailija
238/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kutsuttua pariskuntaa myöhästyi meidän vihkimisestä. Odottelivat kirkon ovella sitten. Kyllä, loukkaannuin melko pahasti. Meillä oli pienet häät ja nämä kahdeksan ihmistä olivat miltei kolmasosa kutsutuista. En kuitenkaan näyttänyt loukkaantumistani kenellekään, eikä hääpäiväni ollut lopullisesti pilalla. Arvostus kyseisiä pariskuntia kohtaan kuitenkin laski merkittävästi.

Vierailija
239/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:20"]

[/quote]

Voisitko sitten sopia tapaamiset esimerkiksi tyylillä seitsemän jälkeen, eikä että tavataan seitsemältä.

[/quote]

Mun kaveripiirissä me ollaan tehty noin varmaan aina. Yleensä sanotaan, että siinä seitsemän maissa. Siis oikeasti käytetään jotakin suunnilleen muotoa. Ikinä kukaan ei sano, että seitsemältä. Miksette muutkin ala käyttää sellaista suunnilleen muotoa niin kaikki pääsevät helpommalla.

Vierailija
240/250 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:01"]

Lisään vielä että olen opetellut yli kymmenen vuotta parantamaan tapojani, ja osaan jo huomata tiettyjä toistuvia virhearviointeja toiminnassani ja välttää pahimmat sudenkuopat. Nykyään olen yleensä ajoissa tai minuuttia vaille tapaamisajan mikä menee tietysti liian tiukille. Välillä sattuu edelleen mokia. Ei johdu siitä etten kunnioittaisi muita, sillä tosiaan lentokoneeseenkin olen kerran ehtinyt vain tuurilla kun kentällä olivat hieman myöhässä. Olen vain jotenkin idiootti lähtemisen ja kuluvan ajan arvioinnin kanssa. Joskus kun olen päättänyt olla paikalla varmuuden vuoksi puolta tuntia ennen, olenkin paikalla viittä vaille vaikka olen tosissani yrittänyt. Kuitenkin sitten ajoissa kun olen laskenut tuon idioottilisän mukaan.

[/quote]

Miten muka on mahdollista ettei aikuinen ihminen tajua kellotaulua katsoessaan mitä kello on? Kai sitä tyhmempikin tajuaa että jos on sopinut olevansa jossain klo 9.00 niin jos vielä haahuilee pyjamassa 8.45 niin on myöhässä? Jos ei muuten tajua niin laittaa itsensä lähtövalmiiksi ja kello soimaan 10 minuuttia ennen kuin pitää olla ovesta ulkona. Kello soi, nopea vessareissu ja ulkovaatteet niskaan ja ovesta ulos. Ei VOI olla mahdotonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi