Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsooko joku oikeasti vanhoja Suomi-filmejä?

Vierailija
10.04.2026 |

Tänään kuntosalin telkkarista tuli joku Suomi-filmi. Tuntuu erikoiselta, että joku istuisi sellaista katsomaan. No, en kyllä katso itse telkkaria ollenkaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monikin joka haluaa nostalgisoida nuoruutensa aikakaudella. 

Vierailija
2/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, niissä on hyviä pätkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson kyllä. Niskavuoret on minun lemppareita. Saatan iltapäivällä pysähtyä katsomaankin vanhoja Suomi-Filmejä, jos sattuu kohdalleen. Olen syntynyt 1989.

Vierailija
4/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen katsoo mitä tykkää. Turha tulla muiden tuomariksi.

Vierailija
5/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 83-vuotias äitini katsoo. Siksihän niitä näytetään keskellä päivää.

Vierailija
6/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt `67 ja näin vanhemmiten on alkanut kiinnostaa Suomen historia ihmisnäkökulmasta. Katson välillä noita mustavalkoisia leffoja, koska niistä näkee mielenkiintoisia juttuja esim. vaatetuksista, tavoista, työmenetelmistä, kalustuksista. Kankeita filmejähän nuo pääosin ovat ettei niitä joka päivä jaksa katsoa.

Ihan kiva, että niitä näytetään niin on kaikille jotain katsottavaa. Monet eläkeläiset varmasti katsovat niitä.

Vierailija
7/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempani 90v katsovat joka arkipäivä Yleltä tulevan Suomifilmin. Itse ahdistun niistä jostain syystä jos pitää enemmän kuin yksi vuoteen katsoa. 

Vierailija
8/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kiinnostaa. 

Nelikymppisenä miehenä muutenkin historia kiinnostaa ja olen YLEn dokkareiden suurkuluttaja.

Vierailija
9/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat ihmiset katsoo. Itse katselin lapsena. Nykyisinkin jos on aikaa. Se on vähän niin kuin elokuvat yleensäkin. Jotkut on hyviä Jotkut huonoja.

Vierailija
10/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoja ihmisiä, sivistyneitä ja kunnollisia aikoja. Huumoriakin oli niissä.

Vierailija
11/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus katson. Nyt viimeksi katsoin Kuu on vaarallinen Yle Areenasta. Ilmeisesti se oli kohufilmi kun siinä oli alastomuutta. Juoni oli epätodellinen ja naurettava, mutta oli se silti yllättävän viihdyttävä.

Vierailija
12/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysikymppinen äitini katsoo. Ja haukkuu niitä. Mutta toisaalta hänellä on aina telkkari auki (ja volyymi täysillä) vaikka sieltä tulee kuulemma aina vain ihan paskoja ohjelmia.

Vierailija
13/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan leikisti.

Vierailija
14/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson niin Suomi-filmejä kuin Suomen Filmiteollisuus (SF) -filmejä ja Fenno/Fennada-filmejä. Ja Veikko Itkonen -filmeissäkin on joitain ihan katsottavia.

Vierailija
15/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niistä elokuvista puuttuu värit ja äänet on mitä sattuu?

Vierailija
16/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isävainaa inhosi niitä, kotona ollessaan: "Eikö sieltä nyt tule mitään muuta, parhaimpaan katseluaikaan" :)

Joutui sitten palvelutaloon ja ne samat leffat pyöri - kummasti ne kiinnosti enemmän kuin meikäläisen vierailu! :)

Mutta, sitähän muistisairaus on, tv on se paras kaveri.....

Muuten, niistä: ois siellä hyviäkin, esim. "VMV5", "Meidän poikamme merellä" ....

Vierailija
17/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus aloittajan väitteeseen, että tänään tullut elokuva Särkelä itte oli Suomi-filmin elokuva. Oikeasti elokuvan tuotti Suomen Filmiteollisuus (SF).

Vierailija
18/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessa Ruusunen on mahtava, samoin Linnaisten vihreä kamari ja Valkea peura. Ja tietysti myös Villi Pohjola -elokuvat. On myös paljon vanhoja kotimaisia draamoja, joissa on kuvattu nykypäivän näkökulmasta uskomattoman suorasti mutta kuitenkin siististi eroottisia haluja. Itse asiassa taidan tykätä vanhoista kotimaisista elokuvista enemmän kuin myöhemmin tehdyistä.

Vierailija
19/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat suomifilmit ovat leppoisaa katseltavaa. Ei ole nykysukupolvien älytöntä adhd meininkiä. En ymmärrä mikä ihmiskunnassa on mennyt vinksalleen että nykyään pisin elokuva saisi olla joku saatanan aivoton kolmen sekunnin tiktok paska.

Vierailija
20/48 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos telkkarista tulee Kaikkien naisten monni tai Tulitikkuja lainaamassa, ne on ehdottomasti nähtävä!