Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaupan kassa; huomiotko asiakkaiden ostokset?

Vierailija
28.01.2015 |

Ja vedätkö johtopäätöksiä?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen nyt huomaa, ei voi olla huomaamatta, vaikka en mitenkään erityisesti seuraa saati kyttäile. 

Joskus saatan kiinnittää huomiota, että jaahas, joku on laihiksella tai jos sama henkilö ostaa aina alkoholia.

Muistan yhden tapauksen, jossa "vedin jo johtopäätöksiä", kun eräs tosi lihava tyttö osti aina kauheat kasat sellaista tosi halpaa mättöruokaa, esim. euron kääretorttuja ja hk:n hampurilaisia, että sillä on varmaan ahmimishäiriö. Mut eihän se asia mulle kuulu, mut ihmisiä kassatkin on ja tietty sitä siinä näpytellessä aivotkin jotenkin kutenkin puoliteholla pelaa.

Ison marketin kassana olen ollut säännöllisen epäsäännöllisesti ja aina ennen ajattelin, ettei kassat muista eri ihmisiä, kun niitä käy niin paljon, mut kyllä sitä vaan kummasti oppii muistamaan, vaikka asiakasmäärät suuria onkin.

Vierailija
122/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä ihmisiä, jotka ovat sydänjuuriaan myöten järkyttyneitä siitä, että kassa ajattelee jotain skannatessaan ostoksia. Ihmisiähän hekin ovat hyvä jumala, saa kai sitä ajatella mitä haluaa kunhan ei tuo ajatuksiaan esille millään tavalla. Kokeilkaa itse joskus tehdä jotain suhteellisen virikkeetöntä ja toistuvaa työtä! Kyllä siinä ajatukset alkavat väkisinkin harhailemaan, jotta aika kuluisi. Mitään kovin syvällistä kun ei kuitenkaan voi pohtia, kun ajatukset keskeytyvät jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut yhdistelmät huvittaa. Esim laihdutustuotteet ja suklaa, tupakka ja raskaustesti, kerran eräs pienehkö nainen osti 8 konttia olutta, kondomeja ja kuusi pullo keltaista jaffaa. Joku takana oleva mies kysyi naiselta että ihanko meinaat itse juoda kaiken ja nainen vaan totesi että hänen poika täyttää 18v, ja hänelle on tulossa 25 vierasta joten toivottavasti nämä riittävät.
Toki myös huvittaa vakkarit jotka ostavat pelkkää einestä ja siideriä. Meillä käy myös yksi poika joka ostaa aina energiajuomaa, olutta ja mikropitsoja. Huhun mukaan osti kerran myös omenoita :S

Vierailija
124/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vain iitsepalvelukassoja

Vierailija
125/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:42"]

Jotkut yhdistelmät huvittaa. Esim laihdutustuotteet ja suklaa, tupakka ja raskaustesti, kerran eräs pienehkö nainen osti 8 konttia olutta, kondomeja ja kuusi pullo keltaista jaffaa. Joku takana oleva mies kysyi naiselta että ihanko meinaat itse juoda kaiken ja nainen vaan totesi että hänen poika täyttää 18v, ja hänelle on tulossa 25 vierasta joten toivottavasti nämä riittävät. Toki myös huvittaa vakkarit jotka ostavat pelkkää einestä ja siideriä. Meillä käy myös yksi poika joka ostaa aina energiajuomaa, olutta ja mikropitsoja. Huhun mukaan osti kerran myös omenoita :S

[/quote]Kerran, muuten, ku ostin kaupasta salkun kaljaa ja vessapaperipaketin, oli jotenkin huvittunut olo parkkipaikalla kävellessä toinen ostos toisessa ja toinen toisessa roikkuen, mielessä tyyliin "ensin kaljaa, sit pissalle ja toista.."

Vierailija
126/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:38"]

Kondomi ostajan tunnistaa yleensä jo kaukaa! Nuoremmalla ostajalla on kylkiäisenä karkkipussi, vanhemmalla lehti. Ilme on jännittynyt, rupatteleminen ei kiinnosta, jos edes hei'tä kykenee sanomaan. Sitten kun ne kondomit pistetään siihen hihnalle, tulee se karkkipussi tai lehti nätisti siihen päälle. Lupaan ja vannon että hihnan toisessa päässä ostokset ovat juuri toisessa järjestyksessä - ensin karkkipussi/lehti, päällimäisenä kondomit ;)

[/quote]

Miksi? Nautitko kiusanteosta?

Vierailija
127/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi ostajan tunnistaa yleensä jo kaukaa! Nuoremmalla ostajalla on kylkiäisenä karkkipussi, vanhemmalla lehti. Ilme on jännittynyt, rupatteleminen ei kiinnosta, jos edes hei'tä kykenee sanomaan. Sitten kun ne kondomit pistetään siihen hihnalle, tulee se karkkipussi tai lehti nätisti siihen päälle. Lupaan ja vannon että hihnan toisessa päässä ostokset ovat juuri toisessa järjestyksessä - ensin karkkipussi/lehti, päällimäisenä kondomit ;)

[/quote]

Huonoa asiakaspalvelua, valittaisin!

Vierailija
128/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:51"]Olen kassalla ja ihan totta: ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä siinä hihnalla on. Onneksi kassakone huomauttaa jos on ikärajatuote (esim. alkoholi tai stendari), koska muuten en reagoisi niihinkään. Ja tätä ei pidä käsittää niin, etten olisi palveluhenkinen. Olen nopea ja tarkka, ystävällinen, rupattelen asiakkaiden kanssa jos asiakas niin haluaa. Mutta: asiakkaan ostoksia EI SAA kommentoida, jos asiakas ei aloita ostoksista keskustelua itse. (Työnantajan sääntö.) [/quote]

Onkohan tällainen sääntö yleinen? Joskus vuosia sitten Prismassa kassamyyjä kommentoi JOKAISEN ostamani tuotteen. Ostoksia oli ehkä kymmenen kappaletta. Uteli mm. minkä ikäiselle ostan jonkin kirjan yms. Jäi vähän outo olo. Itseasiassa tänään S-marketissa myös myyjä kommentoi ostoksiani ja vasta nyt tajusin, että tuntuipa se oudolta. Ei siellä normaalisti kommentoida. Käyn lähestulkoon aina samassa ruokakaupassa ja ostan sekä terveellistä, että epäterveellistä, myyjät ovat jo jollain tavalla tuttuja ja aina mietin, jos ostan vaikka suklaata, että muistaakohan ne, että ostin juuri viimeksikin jne.

[/quote]

Olen ollut samassa ketjussa töissä reilut 10 vuotta ja jo heti alussa painotettiin, ettei asiakkaan ostoksia saa kommentoida. Muista ketjuista en osaa sanoa.

nro 85

Vierailija
129/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähikaupassa tekemässä melkein kaikki ostokseni. Joskus olen mielessä nauranut sille ajatukselle että kassat tsekkailee mun ostoksia. Aika pitkälle ostan samoja tuotteita, toisinaan paljon karkkia, pakastepizzaa, olutta, sipsejä ym. Ei-kunnollista ravintoa. Olen päälle kolmenkympin, hoikka ja hyvä kroppainen joten varmasti kelaavat että mitä v*ttua. :D

Vierailija
130/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin itsepalvelukassat tulevat Cittariin ja Prismaan? Haluaisin tehdä ostokseni aivan anonyymisti.

Vierailija
131/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:56"]Olin kerran apteekissa ja ostin itselleni raskaustestin ja lääkekaappiin kotiin buranaa. Takanani jonossa ollut nainen alkoi tökkiä minua ja sanoi topakkana, että tee Se testi ennenkuin alat buranaa syödä. Näin heti punaista, millainen kyylä katsoo muiden ostoksia ja alkaa neuvoa jonossa?
[/quote]
ja vielä apteekissa... ihme kyyliä

Vierailija
132/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ja maistelen samalla siinä kun piippailen niitä menemään. Välillä pudotan tiskin taakse piippauksen jälkeen, että asiakas joutuu tulemaan kauppaan takaisin etsimään tuotetta ja sanon ettei ole näkynyt.

Vierailija
133/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:37"]Mua hellyttää asiakkaana joskus toisten asiakkaiden itsellenikin tuttu yhdistelmä: terveyssiteitä/tamponeja + suklaata/jätskiä/karkkeja/sipsejä tai kaikkia edellisiä. :)  [/quote] Tätä näkee kassalla usein, tekis mieli antaa sympatia alennusta :D

[/quote]

En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä?

[/quote]

Ole nyt jo hiljaa. Et taida tajuta paljon muutakaan.

Vierailija
134/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:28"]

Kyllä asiakkaiden naamat käyvät tutuksi ja joskus jo asiakkaan nähdessään muistaa mitä hän ostaa ennenkuin ne tavarat ovat hihnallakaan.

Suurimmaksi osaksi en mieti mitään asiakkaiden ostoksista. Tietyt asiat jäävät mieleen ja vaivaamaan. Nuori äiti joka vei lapsen tarhaan ja osti lapselle joka aamu karkkia matkaevääksi. No tunnin päästä tuli jonkun miehen kanssa ja ostivat törkeän paljon kaljaa.Yleensä tämä vieras mies maksoi juomat.

Illtapäivällä lapsen isä ja lapsi tulivat kauppaan ostamaan ruokia. Joskus äiti oli mukana ja tuhannen päissään. Isä oli tosi vihaisen oloinen ja lapsi ihan ilmeetön. Äiti huojui ja välillä ei meinannut pysyä pystyssä. Ja useasti rähisi miehelleen. Mietin että tietääkö mies niistä puolisonsa vaihtuvista kaljakavereista ja siitä ettei nainen itse koskaan maksa juomiaan. Jotenkin itselle hiipi mieleen ajatus että äiti rahoittu juomistaan maksamalla luonnossa.Miten ihmeessä muuten ne miehet olisivat kustantaneeet alkoholia kassi kaupalla?

[/quote]

Eikö pitäisi soittaa jo häkeen jos pieni lapsi on kahden selkeästi päihtyneen aikuisen seurassa?

Vierailija
135/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:56"]

Olin kerran apteekissa ja ostin itselleni raskaustestin ja lääkekaappiin kotiin buranaa. Takanani jonossa ollut nainen alkoi tökkiä minua ja sanoi topakkana, että tee Se testi ennenkuin alat buranaa syödä. Näin heti punaista, millainen kyylä katsoo muiden ostoksia ja alkaa neuvoa jonossa?

[/quote]

Kai vastasit, että "Joo eikun mä olen raskaana, näillä tulehduskipulääkkeillä saa tosi halvan pikakeskeytyksen ja tällä testillä sit vaan katon, että on varmasti tullu kaikki pois" ?

Vierailija
136/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:28"]

Kyllä asiakkaiden naamat käyvät tutuksi ja joskus jo asiakkaan nähdessään muistaa mitä hän ostaa ennenkuin ne tavarat ovat hihnallakaan.

Suurimmaksi osaksi en mieti mitään asiakkaiden ostoksista. Tietyt asiat jäävät mieleen ja vaivaamaan. Nuori äiti joka vei lapsen tarhaan ja osti lapselle joka aamu karkkia matkaevääksi. No tunnin päästä tuli jonkun miehen kanssa ja ostivat törkeän paljon kaljaa.Yleensä tämä vieras mies maksoi juomat.

Illtapäivällä lapsen isä ja lapsi tulivat kauppaan ostamaan ruokia. Joskus äiti oli mukana ja tuhannen päissään. Isä oli tosi vihaisen oloinen ja lapsi ihan ilmeetön. Äiti huojui ja välillä ei meinannut pysyä pystyssä. Ja useasti rähisi miehelleen. Mietin että tietääkö mies niistä puolisonsa vaihtuvista kaljakavereista ja siitä ettei nainen itse koskaan maksa juomiaan. Jotenkin itselle hiipi mieleen ajatus että äiti rahoittu juomistaan maksamalla luonnossa.Miten ihmeessä muuten ne miehet olisivat kustantaneeet alkoholia kassi kaupalla?

[/quote]

Eikö pitäisi soittaa jo häkeen jos pieni lapsi on kahden selkeästi päihtyneen aikuisen seurassa?

[/quote]

Eikun anteeksi, isä ilmeisesti olikin selvinpäin näillä reissuilla?

Vierailija
137/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman kassalta jäi erityisesti mieleen läheisen raksan työmiehet: joka arkipäivä lounasaikaan sama poppoo kävi ostamassa jonkun einessafkan + sixpäkin kaljaa per ukko :D ois varmaan työnantaja tykänny.

Vierailija
138/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Cittarin kassalle jonottaessa mietin, että aika selkeen kuvan myyjä saa elämäntilanteestani ostosten perusteella, tampooneja ja ovulaatiotestejä. Hassua, että näin moni kassa kiinnittää ostoksiin huomiota, ajattelikohan munkin kassaneiti mielessään, että moneskohan yrityskierto tolla on menossa..

Vierailija
139/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä asiakkaan ostoksia silloin ajattelee kun ne on siinä nenän alla skannattavana. Ajattelen lähinnä joistain ruokaostoksista että voisi itsekin ostaa samaa joku päivä tai jos on tullut uutuuksia niin ihmettelen niitä. Mitkään kondomiostokset eivät kiinnosta, mutta kun liukuhihnalta alkaa valua kamalat määrät meetvurstia skannattavaksi niin se alkaa jo vähän kummastuttamaan. Eikä kyse ollut muutamasta paketista, vaan liioittelematta 2-3 kilosta.

Vierailija
140/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:02"]

Viimeksi Cittarin kassalle jonottaessa mietin, että aika selkeen kuvan myyjä saa elämäntilanteestani ostosten perusteella, tampooneja ja ovulaatiotestejä. Hassua, että näin moni kassa kiinnittää ostoksiin huomiota, ajattelikohan munkin kassaneiti mielessään, että moneskohan yrityskierto tolla on menossa..

[/quote]

Minunkin lähikaupan kassamyyjät saivat ostoksistani varsin hyvin selvää elämäntilanteestamme, kun vähän väliä ostin ovistestipaketteja ja välillä raskaustestejä.

Sitten aloin tilaamaan netistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän