Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaupan kassa; huomiotko asiakkaiden ostokset?

Vierailija
28.01.2015 |

Ja vedätkö johtopäätöksiä?

Kommentit (140)

Vierailija
101/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:56"]

Mielenkiintoista, että noin moni kassa tosiaan katselee niitä ostoksia. Olin luullut, että siinä hommassa paatuu niin äkkiä, ettei voisi enää vähempää kiinnostaa.

Tosin tässä keski-iässä minulle on jo ihan sama, mitä kassa ostoksistani miettii. Ostan vaikka pizzaa ja kaljaa jos/kun huvittaa.

[/quote]

Luuletko, että 8 tuntia päivässä vain tuijotan tyhjyyteen ja moikkailen asiakkaille, jotka eivät vastaa?

Vierailija
102/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:51"] En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä? [/quote] Jos sulla ei oo koskaan ollu kipeitä kuukautisia, et voi ymmärtää :)

[/quote]

Eiks särkylääke auttais paremmin kuin suklaa?

[/quote]

Tietenkin kipuihin mutta monet naiset kärsivät kuukautisten aikaan myös apeudesta ja surullisuudesta, siihen suklaa ja jotain piristävää luettavaa auttavat loistavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:56"]Mielenkiintoista, että noin moni kassa tosiaan katselee niitä ostoksia. Olin luullut, että siinä hommassa paatuu niin äkkiä, ettei voisi enää vähempää kiinnostaa.

Tosin tässä keski-iässä minulle on jo ihan sama, mitä kassa ostoksistani miettii. Ostan vaikka pizzaa ja kaljaa jos/kun huvittaa.
[/quote]

Mä myös ihmeissäni. Kassana ollut yli 10v, enkä kyllä ymmärrä kuinka jollain voi olla niin tylsä elämä että ostoksista jaksais kiinnostua. Mä ajattelen aivan muita juttuja siinä piippaillessa. Ja se joka tahallaan nöyryytti asiakkaita, lopeta. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen, ja sulla pitäs ammattilaisena olla vähän parempi etiikka.

Vierailija
104/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:56"]

Mielenkiintoista, että noin moni kassa tosiaan katselee niitä ostoksia. Olin luullut, että siinä hommassa paatuu niin äkkiä, ettei voisi enää vähempää kiinnostaa.

[/quote]

No joskus kaljaa tai tupakkaa ostaessa sieltä kassan suusta on päässytkin joku närkästyneen oloinen "hymph".

Vierailija
105/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen sitä miten HARVA ostaa kortsuja. Voi olla 6 h vuoro ja kukaan ei osta. Itsekin ostin ne netistä, mutta ei kai sekää nii yleistä ole? Mun mielestä ei mitää ihmeellistä tai noloa kun joku niitä ostaa tai jos ite ostan. Kerran huvitti ku nuori mies osti kortsuja ja energianjuoma pe iltana ja heitti vielä purkkaa siihen siltä varalta et herää muualla ko kotona :'D

Vierailija
106/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa. [/quote] Mikä siinä on niin ihmeellistä? Mä yritin lukemattomia kertoja lopettaa kaikella mahdollisella ja en onnistunut. Se nicorette on sitä varten että lopetus päivä on päätetty.. sit vasta onnistuin itse lopettamaan kokonaan ja lopullisesti kun pärähti + raskaustestiin. Oma terveys ei koskaan ollut tarpeeksi suuri motivaatio.

[/quote]

Onhan se nyt ihan selvää, ettei se lopettaminen koskaan onnistu, jos aina ajattelee "no mä vielä tän seuraavan askin/niihin seuraaviin bileisiin asti/lopetan sit tammikuun 1.", niinkuin itsekin totesit.
[/quote]

Oletko hieman yksinkertainen? Kylmä kalkkuna tyyli onnistuu harvoin ja ammattilaiset neuvoo päättämään päivän ja psyykkaamaan itsensä siihen että silloin loppuu. Ei silti onnistu kaikilla.

Nikotiiniriippuvuus on yhtä vahva kuin riippuvuus heroiiniin. Ei ole ihan yksinkertaista lopettaa. Ja vaikka lopetin raskaaksi tullessani maailman parhaan syyn takia ei se ollut helppoa. Itkin ja hakkasin nyrkkeilysäkkiä, tärisin hikisenä sängyssä ja en nukkunut kun en saanut nukuttua, oli sen verran kova liskodisko, pelkästä röökistä. Ei koskaan enää savujakaan..

Vierailija
107/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]

Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa.

[/quote]

No, mutta eikös se ole parempi, että edes yrittää. Ja toiset haluavat lopettaa vähitellen. Tai saattaapi olla, että on tilanteita jolloin ei voi polttaa.

Nimim. Nyt kun vielä pääsisi tästä purkasta eroon.

Vierailija
108/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]

Tällä hetkellä en ole kassatyössä, mutta aina kun olen ollut olen vain sisimmässäni tyytyväinen mitä enemmän ostetaan, aika sama mitä menee. Möisin vaikka kaljaa tai karkkeja... Olen myyntihenkinen ilmeisesti, kassatyössä sen huomasin hyvin. Hyvin mielelläni kehun asiakkaiden ostoksia, jos tulee sellainen tilaisuus yms. Haluan myyntiä lisää. Nämä ei sit tarkoita sitä, et myisin tupakkaa alaikäiselle tai vastaavaa. Et pienintäkään moralismia tai ihmetystä ei kortsuista tule, jos mun niitä pitää myydä, ihan samalla innolla myyn kuin maitoa. En minä mitään ikävää tunnetta asiakkaalle tahdo tehdä. Tää on varmaan mulle sisäsyntyistä. Nuorena luulin, että oisin paras akteemisilla aloilla. Kun ekakerran menin myymään face-to-face, oiskohan ollut kukkia... aah ihanaa. Kassalla olo ihan sama juttu. 

[/quote]

"Joo nää uudet makukondomit on tosi hyviä! Me justiinsa kokeiltiin näitä ja tää vadelma on selvästi parhain! Tää liukkari on kanssa oikeasti tosi hyvää tavaraa, paljon parempi kuin esim. ruokaöljyn käyttö."

[/quote]

Ja mielellään oikein kovaan ääneen :)

Vierailija
109/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:33"]

Huomioin jos asiakas ostaa kondomeja, silloin katson minkä näköinen ihminen ostaa. Lisäksi raskaustestejä ostaessa mietin olisiko nainen raskaana. Jos asiakas ostaa hirveästi kaljaa niin halveksin sisäisesti. Näiden kohdalla kiinnitän huomiota. Lisäksi jos on jokin mielenkiintoinen yhdistelmä, kuten läski ihminen + kauhea kasa hiilaripaskaa ja karkkia niin nauran mielessäni.

[/quote]

Luulin (toivoin) kuvitelleeni, kun tuntui että myyjä kerran katsoi minua tarkasti kun ostin kondomeja. Mutta nyt useampi myyjä tunnusti katsovansa. Eikö teitä hävetä?

Muistan vieläkin miltä tuo myyjä näytti: pöllämystyneeltä ja ahnaan uteliaalta. Ajattelin että tuossa kyllä on säälittävä ihminen. Teki mieli hymyillä rauhoittavasti ja sanoa, että seksi on täysin luonnollinen asia.

Vierailija
110/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]

Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa.

Itse ainakin olen ostanut Nicorettea työpäiviksi (tupakointi kielletty). Polttanut siis normaalisti muuten ja nicorette helpottamaan pahimpia vieroitusoireita. Nyttemmin olen tupakoinnin lopettanut, mutta nicorettea menee 2-3 päivässä. 18 vuotta ehdin polttaa, kolmas viikko polttamatta. Ei kyllä aiheeseen liity tuo :)

Vierailija
111/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin menossa leikkaukseen ja ostin peräruiskeen kun suoli piti tyhjentää. Samalla apteekissa hoksasin että otanpa paketin kumihanskoja kun oli hiustenvärjäys tulossa. Lapselle ostin oikein öljypitoista perusvoidetta atooppiseen ihoon ja jälkeenpäin vasta tajusin kuinka hupaisat nuo ostokset on yhdessä :-) No joo..

Vierailija
112/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma en oo enaa kassalla, mut kylhan niita ostoksia tuli kateltua. Ei mitenkaan uteliaasti urkkien, mut lahinna koska se kassalla istuminen on tylsaa. Eika kukaan jaany varsinaisesti mieleen, varsinkin koska olin monessa eri kaupassa. Mun mielesta oli kiva naha, kun ihmiset osti samoja juttuja kun makin tai just jos oli jotan hassuja yhdistelmia. 

Vierailija
113/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy teini-ikäinen tyttö jonka ostokset on aina ns. Bulimiaruokaa. Ostokset näyttää ihan samalta kuin mulla kun bulimiasta kärsin. Jäätelöä yleensä useampi litra, muroja ja maitoa, riisikakkuja ja nuudeleita.

Tekee pahaa katsoa kun on ite käynyt sen läpi. Mut eipä kaupan kassana asialle oikeen mitään voi.

Vierailija
114/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:32"]

Ma en oo enaa kassalla, mut kylhan niita ostoksia tuli kateltua. Ei mitenkaan uteliaasti urkkien, mut lahinna koska se kassalla istuminen on tylsaa. Eika kukaan jaany varsinaisesti mieleen, varsinkin koska olin monessa eri kaupassa. Mun mielesta oli kiva naha, kun ihmiset osti samoja juttuja kun makin tai just jos oli jotan hassuja yhdistelmia. 

[/quote]

Onku sinulla nena tukossa?

Vierailija
115/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:11"]

Huomioin jos asiakas ostaa kondomeja, silloin katson minkä näköinen ihminen ostaa. Lisäksi raskaustestejä ostaessa mietin olisiko nainen raskaana. Jos asiakas ostaa hirveästi kaljaa niin halveksin sisäisesti. Näiden kohdalla kiinnitän huomiota. Lisäksi jos on jokin mielenkiintoinen yhdistelmä, kuten läski ihminen + kauhea kasa hiilaripaskaa ja karkkia niin nauran mielessäni.

[/quote]

Luulin (toivoin) kuvitelleeni, kun tuntui että myyjä kerran katsoi minua tarkasti kun ostin kondomeja. Mutta nyt useampi myyjä tunnusti katsovansa. Eikö teitä hävetä?

Muistan vieläkin miltä tuo myyjä näytti: pöllämystyneeltä ja ahnaan uteliaalta. Ajattelin että tuossa kyllä on säälittävä ihminen. Teki mieli hymyillä rauhoittavasti ja sanoa, että seksi on täysin luonnollinen asia.

[/quote]Kyllä varmasti monikin katsoo, mutta tuskin kukaan pahaa tarkoittaen?! :O itsekin katson mitä asiakkaat ostaa, (vaikken nykyään enää ole kassalla juuri koskaan,) mutta ihan vaan uteliaisuudesta, enkä kyllä koskaan anna mielipiteeni näkyä naamaltani. 

Tästä kortsujen ostosta tuli mieleen hassu tapaus. Olin töissä eräässä huoltoasemaketjussa, meidän kuului tehdä lisämyyntiä, emmekä saaneet kysyä tuleeko muuta. No keksimme sitten kiertoilmaisuja tuolle "tuleeko muuta"-sanonnalle. Siinä oli sitten kerran about ikäiseni kundi joka osti kortsuja, minä sitten näppäränä tyttönä kysyin "pärjäätkö sä noilla?" Johon kundi nauraen vastasi "Juu, kunhan en joka työnnän välissä vaihda" Siinä tuli mulle kiire keittiön puolelle kikattamaan... :D 

Vierailija
116/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nauroi kirppiksellä kassa kun ostin wayne dyerin 1hyväksy itsesi, uskalla elää1 -kirjan.

Vierailija
117/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:47"]

Mulle nauroi kirppiksellä kassa kun ostin wayne dyerin 1hyväksy itsesi, uskalla elää1 -kirjan.

[/quote]

Oho, pimeässä kun kirjoitan niin...

'hyväksy itsesi, uskalla elää'

Vierailija
118/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"] [quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa. [/quote] Mikä siinä on niin ihmeellistä? Mä yritin lukemattomia kertoja lopettaa kaikella mahdollisella ja en onnistunut. Se nicorette on sitä varten että lopetus päivä on päätetty.. sit vasta onnistuin itse lopettamaan kokonaan ja lopullisesti kun pärähti + raskaustestiin. Oma terveys ei koskaan ollut tarpeeksi suuri motivaatio. [/quote] Onhan se nyt ihan selvää, ettei se lopettaminen koskaan onnistu, jos aina ajattelee "no mä vielä tän seuraavan askin/niihin seuraaviin bileisiin asti/lopetan sit tammikuun 1.", niinkuin itsekin totesit. [/quote] Oletko hieman yksinkertainen? Kylmä kalkkuna tyyli onnistuu harvoin ja ammattilaiset neuvoo päättämään päivän ja psyykkaamaan itsensä siihen että silloin loppuu. Ei silti onnistu kaikilla. Nikotiiniriippuvuus on yhtä vahva kuin riippuvuus heroiiniin. Ei ole ihan yksinkertaista lopettaa. Ja vaikka lopetin raskaaksi tullessani maailman parhaan syyn takia ei se ollut helppoa. Itkin ja hakkasin nyrkkeilysäkkiä, tärisin hikisenä sängyssä ja en nukkunut kun en saanut nukuttua, oli sen verran kova liskodisko, pelkästä röökistä. Ei koskaan enää savujakaan..

[/quote]

Minä lopetin seinään. Oli ollut puhetta, että jätettäisiin ehkäisy pian pois ja ehdoton edellytys kummaltakin siihen oli, että sauhuttelu loppuu ennen sitä.

Päätin päivän, joka oli lomani ensimmäinen päivä. Sain siis olla kotona kaikessa rauhassa, eikä tarvinnut lähteä mihinkään. Edellisenä yönä poltin vielä tupakan ja sitten se loppui.

Oli kyllä hirveää ja hyvä että oli, ainakin motivoi helvetisti olla enää ikinä aloittamassa uudestaan, ettei joutuisi enää kokemaan samaa. Kylmää tuskan hikeä puski, näin silmissäni vilahduksia ja olin muutenkin ihan pihalla. Tätä kesti pahimmillaan ensimmäisen päivän, seuraava oli vähän helpompi ja siitä aina vaan päivä päivältä helpotti enemmän.

Ei ole helppoa, mutta siitä selviää kyllä jos vaan tosissaan yrittää. Tahdonvoiman tulee olla myös suuri, ettei hirveimmän hetken tullen juokse kauppaan ostamaan tupakka-askia.

Vierailija
119/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:11"]

[/quote]

[/quote]Kyllä varmasti monikin katsoo, mutta tuskin kukaan pahaa tarkoittaen?! :O itsekin katson mitä asiakkaat ostaa, (vaikken nykyään enää ole kassalla juuri koskaan,) mutta ihan vaan uteliaisuudesta, enkä kyllä koskaan anna mielipiteeni näkyä naamaltani. 

Tästä kortsujen ostosta tuli mieleen hassu tapaus. Olin töissä eräässä huoltoasemaketjussa, meidän kuului tehdä lisämyyntiä, emmekä saaneet kysyä tuleeko muuta. No keksimme sitten kiertoilmaisuja tuolle "tuleeko muuta"-sanonnalle. Siinä oli sitten kerran about ikäiseni kundi joka osti kortsuja, minä sitten näppäränä tyttönä kysyin "pärjäätkö sä noilla?" Johon kundi nauraen vastasi "Juu, kunhan en joka työnnän välissä vaihda" Siinä tuli mulle kiire keittiön puolelle kikattamaan... :D 

[/quote]

En tuossa puhunutkaan siitä että katsotaan ostoksia, vaan katsotaan sitä ASIAKASTA kun on jokin jännittävä ostos hihnalla. Ja eipä se katsominen mikään epäinhimillisen pahuuden osoitus olekaan, vaan moukkamaisuuden ja täydellisen ammattitaidottomuuden. Yksityisyyttä arvostavalle ihmiselle tuollainen katse kondomiostosten yhteydessä on äärimmäisen loukkaava ja röyhkeä. Jos on pakko toljottaa, sen voisi tehdä vaikka sitten kuitin ojentamisen yhteydessä ettei olisi niin ilmiselvää.

Vierailija
120/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ristiriitaisia" ostoksia ihmetteleville kassoille:
Ajatelkaapas, meillä asuu kaksi aikuista ja kun ostan ostoksia, osa niistä on minulle, osa miehelleni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi