kaupan kassa; huomiotko asiakkaiden ostokset?
Kommentit (140)
Mulla oli kerran ainoina ostoksina kortsuja ja moottoriöljyä. Melkein toivoin että kassa ois sanonut jotain hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:36"]En kiinnitä juurikaan huomiota tavallisiin ruokaostoksiin.
Sitä en voi olla huomaamatta,kun eräs yksinäisen oloinen hyvin laiha ja kalpea tyttö ostaa pelkkiä vihreitä omenoita, purkkaa, maustamatonta jogurttia ja kivennäisvettä. Aina ja pelkästään.
Tai sitä, kun eräs äiti ostaa joka viikko suklaamuroja, pakastepizzaa, valtavat läjät karkkia, limsaa, energiajuomia ja olutta. Hänellä on ainakin kaksi alle kouluikäistä lasta.
[/quote]
Minua ällöttää eräs asiakas jolla vuoden ikäinen lapsi. Kassalla toteaa pari kerta viikossa "tänään tekee mieli tortillaa, on vaan turhan mausteista ja suolasta tuolle pienelle, se saa sitten kinkkukiusausta!" Ja niinpä siinä on se eines kiusaus hihnalla...
Prismassa meidän perheen ruuista saa kamalan kuvan. Ostan Lidlistä broilerin ja jauhelihan, kasvikset ja hedelmät yms.. Prismasta ostan maitoa, karkit,, herkut, murot yms. On aika köyhä ostoskärry joskus :D Viimeksi toinen asiakas kyyläsi ihan huolella ostoksiani. Ei huomannut minun huomanneen, hyvä ettei työntänyt nenäänsä kärryihini. Joo, oli siellä muutama vanukas lapsille. Teki mieli sanoa, että otatko vielä kuvan, hirveetä myrkkyä kärryissä!
Muistan joskus kun minulla oli vatsa kovalla, kaveri vinkkasi että luumut voisi auttaa. Menin sitten lähikauppaan niitä hakemaan, samalla mietin että tarttinko mitään muuta.. ainiin vessapaperi on lopussa. Kun laitoin ne kassahihnalle alkoi hieman huvittamaan.. oikeen urakalla sitten.
Tällä hetkellä en ole kassatyössä, mutta aina kun olen ollut olen vain sisimmässäni tyytyväinen mitä enemmän ostetaan, aika sama mitä menee. Möisin vaikka kaljaa tai karkkeja... Olen myyntihenkinen ilmeisesti, kassatyössä sen huomasin hyvin. Hyvin mielelläni kehun asiakkaiden ostoksia, jos tulee sellainen tilaisuus yms. Haluan myyntiä lisää. Nämä ei sit tarkoita sitä, et myisin tupakkaa alaikäiselle tai vastaavaa. Et pienintäkään moralismia tai ihmetystä ei kortsuista tule, jos mun niitä pitää myydä, ihan samalla innolla myyn kuin maitoa. En minä mitään ikävää tunnetta asiakkaalle tahdo tehdä. Tää on varmaan mulle sisäsyntyistä. Nuorena luulin, että oisin paras akteemisilla aloilla. Kun ekakerran menin myymään face-to-face, oiskohan ollut kukkia... aah ihanaa. Kassalla olo ihan sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa.
[/quote]
Mikä siinä on niin ihmeellistä? Mä yritin lukemattomia kertoja lopettaa kaikella mahdollisella ja en onnistunut. Se nicorette on sitä varten että lopetus päivä on päätetty.. sit vasta onnistuin itse lopettamaan kokonaan ja lopullisesti kun pärähti + raskaustestiin. Oma terveys ei koskaan ollut tarpeeksi suuri motivaatio.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:37"]Mua hellyttää asiakkaana joskus toisten asiakkaiden itsellenikin tuttu yhdistelmä: terveyssiteitä/tamponeja + suklaata/jätskiä/karkkeja/sipsejä tai kaikkia edellisiä. :)
[/quote]
Tätä näkee kassalla usein, tekis mieli antaa sympatia alennusta :D
[/quote]
Mulla jäi mieleen yks mies ostamassa siteitä, suklaata, jäätelöä ja kirjan "Eniten vituttaa kaikki"
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]Tällä hetkellä en ole kassatyössä, mutta aina kun olen ollut olen vain sisimmässäni tyytyväinen mitä enemmän ostetaan, aika sama mitä menee. Möisin vaikka kaljaa tai karkkeja... Olen myyntihenkinen ilmeisesti, kassatyössä sen huomasin hyvin. Hyvin mielelläni kehun asiakkaiden ostoksia, jos tulee sellainen tilaisuus yms. Haluan myyntiä lisää. Nämä ei sit tarkoita sitä, et myisin tupakkaa alaikäiselle tai vastaavaa. Et pienintäkään moralismia tai ihmetystä ei kortsuista tule, jos mun niitä pitää myydä, ihan samalla innolla myyn kuin maitoa. En minä mitään ikävää tunnetta asiakkaalle tahdo tehdä. Tää on varmaan mulle sisäsyntyistä. Nuorena luulin, että oisin paras akteemisilla aloilla. Kun ekakerran menin myymään face-to-face, oiskohan ollut kukkia... aah ihanaa. Kassalla olo ihan sama juttu.
[/quote]
Tekis mieli rekrytä sut meille jo tän perusteella.
[/quote]
En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä?
[/quote]
Jos sulla ei oo koskaan ollu kipeitä kuukautisia, et voi ymmärtää :)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:37"]Mua hellyttää asiakkaana joskus toisten asiakkaiden itsellenikin tuttu yhdistelmä: terveyssiteitä/tamponeja + suklaata/jätskiä/karkkeja/sipsejä tai kaikkia edellisiä. :) [/quote] Tätä näkee kassalla usein, tekis mieli antaa sympatia alennusta :D
[/quote]
En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä?
[/quote]
Suklaa tuottaa mielihyvää, myös laihoille. Ihan tutkittu juttu. Ja höllää pipoa, jos kerran kuukaudessa vetää levyn suklaata ei kukaan liho.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:37"]
No mä oon miespuoleinen, ja jotkut naiset vaivaantuu ihan hirveesti kun skannaan niiden siteitä. Jotenkin vähän surullista että joku vaivaantuu tollasesta.
[/quote]Miten se vaivaantuminen näkyy?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:28"]
Tiettyjen ihmisten kyllä....Kerran nauratti kun jollain oli kertakäyttöhanskoja,kortsuja ja ruokaöljyä...Ois tehny mieli kysyä että sulla taitaa olla hauska ilta tiedossa...
[/quote]
Heh... Tästä tulikin mieleen.
Joskus kaupassa käydessäni ostin päivän ruoat, eli tyylillä kalaa, perunaa, voita, salaattitarpeita jne. Ja koska silloin käytimme vielä kumeja ehkäisynä, niin kondomipaketin.
Hieman ehkä tuli kiusaantunut olo hetkeksi, kun tavarat vedettyään ja laskutettuaan mieskassa huikkasi kuittia antaessaan, että "Hauskaa iltaa! :)".
Mielenkiintoista, että noin moni kassa tosiaan katselee niitä ostoksia. Olin luullut, että siinä hommassa paatuu niin äkkiä, ettei voisi enää vähempää kiinnostaa.
Tosin tässä keski-iässä minulle on jo ihan sama, mitä kassa ostoksistani miettii. Ostan vaikka pizzaa ja kaljaa jos/kun huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]
Tällä hetkellä en ole kassatyössä, mutta aina kun olen ollut olen vain sisimmässäni tyytyväinen mitä enemmän ostetaan, aika sama mitä menee. Möisin vaikka kaljaa tai karkkeja... Olen myyntihenkinen ilmeisesti, kassatyössä sen huomasin hyvin. Hyvin mielelläni kehun asiakkaiden ostoksia, jos tulee sellainen tilaisuus yms. Haluan myyntiä lisää. Nämä ei sit tarkoita sitä, et myisin tupakkaa alaikäiselle tai vastaavaa. Et pienintäkään moralismia tai ihmetystä ei kortsuista tule, jos mun niitä pitää myydä, ihan samalla innolla myyn kuin maitoa. En minä mitään ikävää tunnetta asiakkaalle tahdo tehdä. Tää on varmaan mulle sisäsyntyistä. Nuorena luulin, että oisin paras akteemisilla aloilla. Kun ekakerran menin myymään face-to-face, oiskohan ollut kukkia... aah ihanaa. Kassalla olo ihan sama juttu.
[/quote]
"Joo nää uudet makukondomit on tosi hyviä! Me justiinsa kokeiltiin näitä ja tää vadelma on selvästi parhain! Tää liukkari on kanssa oikeasti tosi hyvää tavaraa, paljon parempi kuin esim. ruokaöljyn käyttö."
En yleensä kiinnitä ihmisten ostoksiin huomiota mutta joskus toki. Esim. Kun on yks asiakas ostaa just ne samat jutut mut minäkin esim samaa mysliä, jogurttia ja leipää niin ajattelen että meillä on iha sama maku. Joskus tietty vähän mietityttää kun äiti pienen lapsen kanssa ostaa pelkkää kaljaa aina mutta yritän olla hänellekin oikein ystävällinen ja lapsikin vaikuttaa siltä että hänestä kyllä huolehditaan. Musta on hyvä jos ostetaan kortsuja, sehän on vastuullista eikä tarvii hävetä! 99% tapauksissa en ajattele yhtään mitään, sen kun skannaan. Nälkäisenä kaikki tuoreet leivät ja tuoksuvat pullat kyllä herauttaa veden kielelle...
Kyllä. Ihmetyttää lähinnä hullu einesten määrä. Ja sokerijugurttien yms. Huomaan myös jos paljon luomua ja tietty yleensä myös, että reilusti ylipainoset lappaavat moskaa siihen hihnalle.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:51"] En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä? [/quote] Jos sulla ei oo koskaan ollu kipeitä kuukautisia, et voi ymmärtää :)
[/quote]
Eiks särkylääke auttais paremmin kuin suklaa?
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:39"]Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa. [/quote] Mikä siinä on niin ihmeellistä? Mä yritin lukemattomia kertoja lopettaa kaikella mahdollisella ja en onnistunut. Se nicorette on sitä varten että lopetus päivä on päätetty.. sit vasta onnistuin itse lopettamaan kokonaan ja lopullisesti kun pärähti + raskaustestiin. Oma terveys ei koskaan ollut tarpeeksi suuri motivaatio.
[/quote]
Onhan se nyt ihan selvää, ettei se lopettaminen koskaan onnistu, jos aina ajattelee "no mä vielä tän seuraavan askin/niihin seuraaviin bileisiin asti/lopetan sit tammikuun 1.", niinkuin itsekin totesit.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:51"]
[/quote] En oo ikinä tajunnut, miten suklaa ja kuukautiset liittyy toisiinsa. Läskien tekosyy syödä? [/quote] Jos sulla ei oo koskaan ollu kipeitä kuukautisia, et voi ymmärtää :)
[/quote]
Mulla on kipeät kuukautiset, ja silti en tajua että siis ostaako kaikki mässyä menkkojen aikana. Mulla ei tule ostettua karkkia oikeastaan koskaan, enkä mikään terveysneurootikko ole enkä laihakaan enää.
En tiedä sitten siitä että ostaisinko jotain erityisen hyvää jos sattuisin niiden pahimpien päivien aikana käymään kaupassa, yleensä en kyllä käy kun ei siinä riitä siteen ja tamponin yhdistelmäkään välttämättä.
t. kerran viikkoon/kahteen kaupassa käyvä
Huomaan jos ostoksissa on jotain ristiriitaista kuten dieettiruokia ja suklaata. Yllättävän usein tulee myös yhdistelmä tupakkaa JA Nicorettea. Ihme juttu, että se tupakoinnin lopettaminen on niin vaikeaa.