Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaupan kassa; huomiotko asiakkaiden ostokset?

Vierailija
28.01.2015 |

Ja vedätkö johtopäätöksiä?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:27"]

Sanokaas muuten miks ruokakaupan kassat "ei saa" kommentoida asiakkaan ostoksia, mutta Vero Modan myyjä jaksaa aina huomauttaa, että "tää on aiva ihana paita" tai "näitä tuli meille just tänään".

[/quote]

Tämä! Ja tietty "mulla on tää itellänikin kahdessa eri värissä" :D

Vierailija
42/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:38"]

Kondomi ostajan tunnistaa yleensä jo kaukaa! Nuoremmalla ostajalla on kylkiäisenä karkkipussi, vanhemmalla lehti. Ilme on jännittynyt, rupatteleminen ei kiinnosta, jos edes hei'tä kykenee sanomaan. Sitten kun ne kondomit pistetään siihen hihnalle, tulee se karkkipussi tai lehti nätisti siihen päälle. Lupaan ja vannon että hihnan toisessa päässä ostokset ovat juuri toisessa järjestyksessä - ensin karkkipussi/lehti, päällimäisenä kondomit ;)

[/quote]

Huonoa asiakaspalvelua, valittaisin!

[/quote]

Haha, kiitos näistä nauruista! Valitat siis siitä, että kassa laittaa kondomipaketin karkkipussin päälle? En ole ikinä itse ollut kaupassa töissä mutta kyllä sen nyt järkikin sanoo, että kassa piippaa ensin ne päällimmäiset tuotteet ja sitten taas niiden päälle päätyy ne alimmat tuotteet.

[/quote]

Haha, oletko joskus maksanut mitään kassapöydän rullatessa tuotteita eteenpäin? Kun maksaa ensin karkkipussin ja sitten litteän kondomipaketin, niin lopputulos on, että kondomipaketti on karkkipussin alla uudelleen tai kiinni sen kyljessä, mutta ei missään tapauksessa pussin päällä. Lehtiesimerkissä kondomit voivat todennäköisemmin päätyä päällimmäiseksi, mutta tässäkin tapauksessa fiksu kassa laittaa kondomit kohti asiakasta, ei pöydän perälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:45"]

Minä, hienosti kynähameeseen ja korkkareihin naisellisesti ja tyylikkäästi pukeutunut nuori nainen ostin kerran kondomeja, kaljaa ja makkaraa. Ostoksia pussiin pakatessa kävi mielessä, olinkohan kovinkin erikoinen näky.

[/quote]

Minä ostin kerran tamponeja ja kortsuja samaan aikaan. Ja se kortsupaketti oli sellainen 20 kpl paketti. Hihnalla oli toki paljon muutakin kuten ruokaostokset. Ajattelikohan joku jotain. Olin jotain 24.

Vierailija
44/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elektroniikkaliikkeessä töissä. Naurattaa lähinnä naisten tietämättömyys tuotteista ja se, kuinka helposti heitä voi jutkuttaa.

Vierailija
45/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä laitan aina tupakat, veikkaukset, tikkarit ja kondomit siihen asiakkaan eteen tiskille. Ja jos itse oon esim. kortsuja ostamassa, niin sanon vaan että sitä mistä sääkin tykkäät ;) Enkä häpeä ollenkaan.

Vierailija
46/140 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan näitä "diettiruokia" esim nutrilettej töihin. Ajoittain on niin kova kiie, ettei ehti ruokataolle. JOten on hyvä olla matkassa joku nutriletin patukka/piirtelö.

Että aina ei tartte ihmetellä toisten ostoksia. Ja vaikka joku olisi ostaisi laihisruokia ja  suklaata, ei se automaattisesti tarkoita että syö sen suklaan. 

Vierailija
47/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin lavan koffia, askin röökiä ja kaksi pilttipurkkia. Keski-ikäinen eukko katsoi minua jotenkin tuimasti siinä tiskillä.

En kehtaa ostaa alkoholia suuria määriä ainakaan arki-iltaisin. jos lähden dokaamaan, niin haen suuret määräät viinaa mielummin kahdesta kaupasta.

Vierailija
48/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ainakaan mitään havaintoo, mitä siitä hihnalta menee läpi :D muistaa alkoholituotteiden ja tupakan kohdalla katsoa onko asiakkaalla ikää, mutta siihen se jää. En myöskään minuutin päästä ostotapahtumasta muista minkänäköinen asiakas oli.
Joskus joku vanhempi pariskunta jotain alkoi selittelemään alkoholituotteita (oiskohan ollut kaljaa..)ostaessaan vieraistaan, kun "olethan sinä huomannut että me ei koskaan osteta mitään alkoholia", nyökyttelin vaan, että tottahan toki olen huomannut...

Vierailija
49/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kerran herkkusieniä ja pyykinpesuainetta, ja takana tuli kaksi teinipoikaa jotka katto tosi huvittuneena :D kassa ei sentään sanonut mitään.

Vierailija
50/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:42"]Tällä hetkellä en ole kassatyössä, mutta aina kun olen ollut olen vain sisimmässäni tyytyväinen mitä enemmän ostetaan, aika sama mitä menee. Möisin vaikka kaljaa tai karkkeja... Olen myyntihenkinen ilmeisesti, kassatyössä sen huomasin hyvin. Hyvin mielelläni kehun asiakkaiden ostoksia, jos tulee sellainen tilaisuus yms. Haluan myyntiä lisää. Nämä ei sit tarkoita sitä, et myisin tupakkaa alaikäiselle tai vastaavaa. Et pienintäkään moralismia tai ihmetystä ei kortsuista tule, jos mun niitä pitää myydä, ihan samalla innolla myyn kuin maitoa. En minä mitään ikävää tunnetta asiakkaalle tahdo tehdä. Tää on varmaan mulle sisäsyntyistä. Nuorena luulin, että oisin paras akteemisilla aloilla. Kun ekakerran menin myymään face-to-face, oiskohan ollut kukkia... aah ihanaa. Kassalla olo ihan sama juttu.  [/quote] Tekis mieli rekrytä sut meille jo tän perusteella.

[/quote]

Mä kuolisin jos kaupan kassa alkaisi kehua mun ostoksiani. En ikinä enää menisi siihen kauppaan.

[/quote]

Aivan! Tai kommentoimaan ulkonäköä tms, vaikka olisikin hyvällä ajateltu. Ei kuulu kassan arvostella asiakkaan ulkonäköä, oli kassa sitten ison kaupan tahi pikku putiikin.

Vierailija
51/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 15:37"]

Mua hellyttää asiakkaana joskus toisten asiakkaiden itsellenikin tuttu yhdistelmä: terveyssiteitä/tamponeja + suklaata/jätskiä/karkkeja/sipsejä tai kaikkia edellisiä. :) 

[/quote]

Jep, itse nuorempana kävin hakemassa itselleni tamponeja, suklaata ja äiti käski tuoda hänelle siideriä. Olin vasta täyttänyt 18 ja eka kerta kun ei kysytty papereita. :D

Kassaneiti vain katsoi ymmärtäväisesti.

Vierailija
52/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiakkaiden naamat käyvät tutuksi ja joskus jo asiakkaan nähdessään muistaa mitä hän ostaa ennenkuin ne tavarat ovat hihnallakaan.

Suurimmaksi osaksi en mieti mitään asiakkaiden ostoksista. Tietyt asiat jäävät mieleen ja vaivaamaan. Nuori äiti joka vei lapsen tarhaan ja osti lapselle joka aamu karkkia matkaevääksi. No tunnin päästä tuli jonkun miehen kanssa ja ostivat törkeän paljon kaljaa.Yleensä tämä vieras mies maksoi juomat.

Illtapäivällä lapsen isä ja lapsi tulivat kauppaan ostamaan ruokia. Joskus äiti oli mukana ja tuhannen päissään. Isä oli tosi vihaisen oloinen ja lapsi ihan ilmeetön. Äiti huojui ja välillä ei meinannut pysyä pystyssä. Ja useasti rähisi miehelleen. Mietin että tietääkö mies niistä puolisonsa vaihtuvista kaljakavereista ja siitä ettei nainen itse koskaan maksa juomiaan. Jotenkin itselle hiipi mieleen ajatus että äiti rahoittu juomistaan maksamalla luonnossa.Miten ihmeessä muuten ne miehet olisivat kustantaneeet alkoholia kassi kaupalla?

Vierailija
53/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:41"]Kun kroppa valmistautuu menkkoihin, kalorintarve kasvaa niinä päivinä muistaakseni noin 200-300 kaloria, koska kuukautiset on aikamoinen suoritus vartalolle. Suklaa on varmaan yksi suurimmista ruokahimotuksista siksi, että siinä on paljon energiaa.
[/quote]

Ai siitäkö se johtuu, että jos yritän olla ostamatta herkkuja (olen joo hoikka, mutta haluaisin syödä vähemmän prosessoitua ruokaa ja herkkuja), niin menkat alkaa tosi nihkeesti, kunnes suklaanhimo vie voiton ja vedän levyllisen kerralla :D?

Vierailija
54/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mitä kyttäreitä. Eikö sitä enään saa edes ostoksiaan rauhassa tehdä. Toinen mikä mua ärsyttää helvetisti on nämä vanhemmat matamit jotka saattaa napata tuotteen siitä sinun puolelta kapulaa ja alkaa hiplailla ja päivitellä ja kysellä mitä ja miksi.... jos niin kiinnostaa niin mene hakemaan oma ei tartte lähmiä sitä minun tuotetta. Ja ai julmettu mikä sapettaa vielä enemmän on se kun yhdessä kaupassa käydessä kaksi vanhaa pierua seiso kassan lopussa ja kommentoi ostoksia. Ostin kivennäisvettä, eineksen lounaaksi seuraavalle päivälle ja karkkeja illaksi.. ja eikö siitä vierestä kuulunu kauhea napina siitä että miten nuoriso elää niin epäterveesti että ostetaan vain herkkuja ja sihijuomia jne. Mitä epäterveellistä on kivennäisvedessä ja lohilaatikossa ja pienessä määrässä karkkia? Ja miksi ihmeessä olettavat että ne oli päivän ainoat ostokset. Olisihan voinut löydä vain hakemassa unohtuneita tavaroita

Vierailija
55/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin kassalla ja todellakin kiinnitin huomiota ostoksiin! Siinä hommassa tajusi, kuinka paljon tämä kansa juokaan alkoholia. Etenkin perjantaina meni keissejä järkyttävät määrät. Tissuttelijat huomasi myös, kun tulivat joka ilta hakemaan sen pari kaljaa. Surullisinta oli yksi raksamies, joka haki aina pahimman ruuhkan aikaan koffin mäyriksen ja maxi askin röökiä.
Tästä omasta uteliaisuudesta on vaan ikävästi jäänyt tapa tarkkailla omia ostoksia ja miettiä, että mitähän tuo kassa nyt minusta miettii. En esim kehtaa ostaa pelkkää herkkulastia, vaan pakko tunkea mukaan edes yksi hedelmä tms.

Vierailija
56/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:34"]

Meillä käy teini-ikäinen tyttö jonka ostokset on aina ns. Bulimiaruokaa. Ostokset näyttää ihan samalta kuin mulla kun bulimiasta kärsin. Jäätelöä yleensä useampi litra, muroja ja maitoa, riisikakkuja ja nuudeleita. Tekee pahaa katsoa kun on ite käynyt sen läpi. Mut eipä kaupan kassana asialle oikeen mitään voi.

[/quote]

jopas on ankeat bulimiaruuat? Ainoa herkkuhan tossa on se jätski!? Mistä voi päätellä että on bulimia, jos ostaa nuudeleita ja muroja jne?! :) siksi koska on "teini-ikänen tyttö?" Ehh... Miksi kukaan herkuttelisi nuudeleilla? Myöskin riisikakut on maailman kuivinta oksennettavaa...

Vierailija
57/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 19:40"]

Joskus olen miettinyt, että ovatkohan nuo kassahenkilöt kiinnittäneet huomiota siihen, että ostan lähes aina kaupassa käydessäni alkoholitonta olutta.  Ja jos ovat, niin mitähän siitä päättelevät. Kyseessä sellainen pieni lähiön lähikauppa. Minä olen yli 40 v. mies. Mitään alkoholipitoista en siis osta koskaan.

[/quote]

En ole ollut vuosiin kassalla, mutta olin juuri niitä myyjiä, jotka muistivat tahtomattaankin vakiasiakkaiden vakiostokset. Ja luultavasti olisin kaltaisestasi asiakkaasta aatellut vain, että ihanaa, kun kaikki miehet tässä maassa eivät ole juomassa itseään tärviölle. Niitä keissi ja ilta -tyyppejä kun on surullisen paljon.

Vierailija
58/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi itsepalvelukassat yleistyvät koko ajan. En tiennytkään että kassahenkilöt kyttäävät ja tuomitsevat toisten ostoksia lähes poikkeuksetta.

Vierailija
59/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran apteekissa ja ostin itselleni raskaustestin ja lääkekaappiin kotiin buranaa. Takanani jonossa ollut nainen alkoi tökkiä minua ja sanoi topakkana, että tee Se testi ennenkuin alat buranaa syödä. Näin heti punaista, millainen kyylä katsoo muiden ostoksia ja alkaa neuvoa jonossa?

Vierailija
60/140 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en kiinitä huomiota tai ainakaan enää työvuoron lopussa muista mitä kaikkea tuli myytyä. Joskus pistää silmään, jos asiakas tuo kassalle jonkun hyvän näköisen vaatteen (pitäisikö käydä ruokatunnilla sovittamassa itsellekin?). Joskus huomaa myös hyvän tarjouksen, kun "joka toisen" asiakkaan ostoksista löytyy sama tuote.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi