Missä kunnossa hampaasi ovat?
Omani.. etuhampaat ok. Kahdessa takahampaassa muovipaikat. Yhdessä posliinipaikka. Kaikki neljä viisuria poistettu. Käyn kerran vuodessa poistattamassa hammaskiveä.
Kommentit (31)
Ei ole reikiä eikä hammakiveä. Väri on luonnostaan lapsesta asti aika aika keltainen. Edessä on yksi lasena luistellessa katkennut hammasaktkettu muovikruunulla. Poskihampaissa on hampaiden yhteenpuremisesta johtuvaa kulumaa, joka joskus vihloo ja jonka takia yksi hammas lohkeilee, mutta reikiä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:22"]Hyvästä hoidosta huolimatta (pesu 2 kertaa päivässä, hammaslankaa ja suuvettä), hampaat on eroosion syövyttämät =/ Oliskin vaan reikiä, niin hoituis halvalla. [/quote] Miten hoidetaan?
[/quote]
Ei niihin ole mitään muuta hoitoa kuin kuoret ja niitä ei kunnallisella puolella laiteta. Rahaa on ollut laitattaa neljään etuhampaaseen, loput lottovoittoa odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 19:18"]Kuori-implantit ovat siis oman hampaan päälle liimattuja kuoria, eikä niille ole tarvinnut rakentaa mitään kruunuja, siis keinojuuria. Siitä on niin kauan, etten edes muista. Luultavasti liimailtiin ihan normaalilla vast.ottokäynnillä.
[/quote]
Miksi implantteihin päädyttiin?
Kyselen kun voi olla sama edessä..
[/quote]
ja onko kuori-implantti sama asia kuin laminaatti?
Ei yhtään reikää, koskaan ole ollut. Eli ei paikkoja,ei reikiä, eikä mitään ongelmia. Miehellä sama juttu, mulla ikää 33v, miehellä 35v.
Olen aina käynyt kerran vuodessa hammaslääkärillä. Mutta nyt viimeisen vuoden aikana työttömyyden iskiessä ei ole ollut varaa. Joutuu laskemaan jokaisen sentin, että selviää kuukaudesta toiseen. Lankaan hampaani joka päivä, pesen 2 kertaa päivässä, toivoen että se auttaa pitämään hampaat kunnossa.Hammaskiveä pelkään, itse sitä ei kai saa poistettua, ainakaan ikenien alta.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:24"]
Ei yhtään reikää, koskaan ole ollut. Eli ei paikkoja,ei reikiä, eikä mitään ongelmia. Miehellä sama juttu, mulla ikää 33v, miehellä 35v.
[/quote]ai juu, mulla ei ole yhtään viisuria, eikä näillä näkymin tulekaan. Miehellä on 2, mutta ne mahtuu hyvin suuhun.
Ihan hyvässä, ei reikiä ja hammaskivi poistettiin elokuussa.
Viisurit ja yksi hammas poistettu (epäonnistuneen juurihoidon päätteeksi).
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:25"]
Olen aina käynyt kerran vuodessa hammaslääkärillä. Mutta nyt viimeisen vuoden aikana työttömyyden iskiessä ei ole ollut varaa. Joutuu laskemaan jokaisen sentin, että selviää kuukaudesta toiseen. Lankaan hampaani joka päivä, pesen 2 kertaa päivässä, toivoen että se auttaa pitämään hampaat kunnossa.Hammaskiveä pelkään, itse sitä ei kai saa poistettua, ainakaan ikenien alta.
[/quote]
Suositus taitaa olla 2-3 vuoden välein. Ei sun tarvikaan mennä vuoden välein.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 20:26"]
Suositus taitaa olla 2-3 vuoden välein. Ei sun tarvikaan mennä vuoden välein.
[/quote]
Selviäisinkin kerran vuodessa käynneillä. Vasta elokuussa iloitsin kun selvisin ilman paikkauksia, tänään kävin lohjenneen hampaan takia.
Hampaani ovat kehnossa kunnossa hoidosta huolimatta. Refluksitauti, lääkkeet ja voimakas purenta syövät hampaitani. Yökisko on auttanut jonkun verran lohkeiluun, mutta ei sitä kiskoa oikein voi käyttää koko päivää.
Purukalusto on erinomaisessa kunnossa. Hyvän vakuutuksen ansiosta on mahdollista käydä rutiinitarkastuksessa ja puhdistuksessa 6kk välein.