Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan suomen ilmastoa

Vierailija
27.01.2015 |

Voiko kamalampaa olla kuin rämpiä tuolla vetisen lumenseassa räntäsateessa. Kunnon talvi on mukavaa, mutta tässä en näe mitään hyvää. Tätä lähes koko talvi tai oikeastaan puolet vuodesta. Kylmä kaatosade lokakuussa ei myöskään lämmitä mieltä. Voisin sään takia muuttaa pois ja suomen verotuksen, kun autoilu on niin kallista ettei ole toiseen autoon varaa. Kotiäitinä voisin viedä lapset vaikka jonnekin sisäpuistoon tai uimaan tai muualle, mutta ilman autoa en. Nyt tosin vien vanhemman lapsen joka päivä kävellen osapäivähoitoon muutamaksi tunniksi että saa seuraa. Nuorempi on niin pieni että lähinnä kaatuilee tuonne märkään räntään pihalle. Päiväkodissakaan ei ulkoilla tällä säällä ainakaan meillä.

Muita?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:05"]

Mä vihaan talvea ja kylmää ilmaa. Haluisin että on aina kesä koska rakastan aurinkoa ja lämmintä. Tää talvi on ollut parempi kun ei ole ollut niin älyttömän kylmä eikä tarvitse välttää ulkona käymistä kokonaan. Talvi olis vielä parempi jos lunta ei tulis koskaan ja sillonhan ilmakin olis plussalla. Se mitä mä eniten odotan on auringonotto ja se että voi olla ulkona paljon ja nauttia elämästä. 

[/quote]

Ei muuta kun kapsäkit kasaan ja Australiaan! Serkku muutti sinne, kertoi ettei ole käyttänyt kuin sortseja ja hameita.

[/quote]

En mä sinne mutta kanaria kävis ja espanjan etelärannikko. Portugalikin voisi olla. Suomi on kesällä kiva paikka mutta puolet vuodesta pitäis saada asua muualla. 

Vierailija
22/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 15:40"]Joo ja  keväällä tulee katupöly ja maa on ankean näköinen, kesällä on kuuma ja hyttysiä tai sitten kylmä ja sataa, syksyllä sataa takuuvarmasti  ja kylmenee ja pimenee ..... [/quote] Kesällä on välillä liian kuuma, mutta minä ainakin nautin viime kesästä paljon. Oli ihana ottaa aurinkoa leikkipuistossa ja katsella kun lapset leikkii. Syksy on myös mukavaa kun ei ole liian kylmä ja lehdet on kauniita.

[/quote]

ei kesällä kyllä liian kuuma ole koskaan suomessa ollut. 

[/quote]

Helppo huudella, jos naapuri ei ole kuollut helteeseen: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288719332955.html

[/quote]

On pakkaseenkin kuollut ihmisiä. Enkä mä voi kaikkien puolesta puhua mutta lämpimään tottuu kun on lämpimässä. Jos sitä välttää niin ei siihen tietenkään totu ja menettää myös auringon vitamiinit ja on huonompi terveys sitten yleensäkin.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:17"]

En mä sinne mutta kanaria kävis ja espanjan etelärannikko. Portugalikin voisi olla. Suomi on kesällä kiva paikka mutta puolet vuodesta pitäis saada asua muualla. 

[/quote]

Puolet vuodesta _saa_ asua muualla! Tiedän useampiakin miehiä ketkä asuvat talvet thaikuissa. Vaatii vähän järjestelyä, että saa sopivan duunin että tuo onnistuu, mutta ihan tehtävissä se on. Todistetusti.

Vierailija
24/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin Suomen vuodenajoista, säistä ja valonvaihtelusta. Asun lounaisrannikolla, ja aika loskainen talvi täälläkin on menossa. Mutta mukavaahan se on, kun lumi ehtii sulaa sitä mukaa kuin sataa eikä tarvitse ruveta kolaamaan. Välillä on päiviä, jolloin pääsee ihan kivasti ulos peuhaamaan. Ei se piha pelkkää loskaa ole. Pulkka luistaa vaikka nurmikolla.

Vierailija
25/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:20"]

On pakkaseenkin kuollut ihmisiä. Enkä mä voi kaikkien puolesta puhua mutta lämpimään tottuu kun on lämpimässä. Jos sitä välttää niin ei siihen tietenkään totu ja menettää myös auringon vitamiinit ja on huonompi terveys sitten yleensäkin.  

[/quote]

Toki on kuollut pakkaseen ihmisiä. Tosin täällä on sisällä lämmintä ja sopivat lämmitysjärjestelmät niin niitä kuolemia on vähemmän.

Liian kylmä ja liian kuuma on kumpikin ikäviä. Itselläni on helpompi toimia kylmän kanssa, koska vaatetta saa lisää ja parempaa päälle. Kesällä kun on pelkät biksut päällä ja vieläkin liian kuuma, niin siitä ei vaatetta niin vaan vähennetäkkään. Noita päiviä ei yleensä älyttömästi ole, joten kärsin ne valittamatta. Samoin kuin -35 pakkaset.

Vierailija
26/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisin sään takia muuttaa pois ja suomen verotuksen, kun autoilu on niin kallista ettei ole toiseen autoon varaa. Kotiäitinä voisin viedä lapset vaikka jonnekin sisäpuistoon tai uimaan tai muualle, mutta ilman autoa en. Nyt tosin vien vanhemman lapsen joka päivä kävellen osapäivähoitoon muutamaksi tunniksi että saa seuraa."

Hitto kun en löydä mistään sitä meemiä epäuskoisesta neekeripojasta, joka kritisoin first world problemseja. En halua vittuilla, mutta suosittelen asioiden tarkastelua suuremmasta perspektiivistä. Itseäni auttaa suunnattomasti kun mietin kuinka äärettömän harvinaisen etuoikeutettu olen.

Vierailija
27/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 16:17"]

[/quote]

Puolet vuodesta _saa_ asua muualla! Tiedän useampiakin miehiä ketkä asuvat talvet thaikuissa. Vaatii vähän järjestelyä, että saa sopivan duunin että tuo onnistuu, mutta ihan tehtävissä se on. Todistetusti.

[/quote]

En mä ainakaan saa tollaisia lomia enkä saa enkä halua sellasia duuneja. Sillä tavalla että saisin töitä vaikka kanarialta talvelle se voisi onnistua mutta sitten mä haluan myös pitää kesäloman. Pitäis olla työtön tai hakea pitkä sairasloma tai päästä eläkkeelle. En osaa espanjaa joten en mä töitä sieltä saa ja varsinkaan sellasta mitä teen. Jos ois oma liike mutta sittenkin pitäis varmaan osata sitä espanjaakin vähän enemmän kun hola. Enkä halua omaa liikettä vaan pitäis saada paikka jostain isosta kansainvälisestä ketjusta ja minkä takia ne just mut haluais??

Vierailija
28/28 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykin suspiciois african boy:lla kuuklesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme