Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää ei ole totta! Ls-ilmoitus tehty.

Vierailija
27.01.2015 |

Meistä tehty ls-ilmoitus. Syy lapsen huono itsetunto ja huono henkinen vointi. Ilmoituksen on tehnyt lapsen add:tä hoitava lääkäri.
Tämä sen jälkeen kun pyysimme lähetettä psykiatriselle, eli haimme apua lapselle.
Olen itkenyt koko yön. Nytkin tekis mieli itkeä, mutta töihin on pakko mennä.
Tässä taisteltu apua lapselle 5 vuotta ja nyt tämä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:54"]

Tää on niin vitusta. Avun hakuun on todella korkea kynnys, mutta joskus on vaan pakko hakea. Sit oot kusessa...

[/quote]Missä kusessa? Missä kusessa minä olen kun teini sai kunnon psykiatrin vasta tekemäni lastensuojeluilmoituksen kautta ja paljon muutakin apua henkiseen oloonsa. Kaikki voivat nykyään paljon paremmin.

Toki jos ryyppää ja laiminlyö lapsiaan ja jos on muita ongelmia niin että on aiheuttanut sen lapsen ongelmat, kannattaa herätä ja kuunnella mitä lastensuojelu tarjoaa tukitoimiksi.

Vierailija
22/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:59"]

Mutta miksi apua ei saa ilman lastensuojelun asiakkuutta? Eihän lapsen kotioloissa välttämättä ole vikaa.

[/quote]Ei se liity MITENKÄÄN lasten kotioloihin vaan lapsen huonoon oloon, tapahtui se sitten koulussa, kotona tai kaveripiirissä. Jollakin on huoli LAPSESTA, ei jumalauta vanhemmista. Toki ne joskus ovat yhteydessä toisiinsa mutta ei läheskään aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta? [/quote] Mä ymmärrän. Ehkä niitä pelottaa sosiaalityöntekijät, joilla on täysi mielivalta kirjoitella papereihinsa mitä lystäävät, vääränlaisesta makaroonilaatikosta lähtien. Ehkä pelottaa huostaanottopäätös "ihan vaan lapsen parhaaksi" ja lapsi joutuu koulukotiin nakuilemaan, ja vammautuu henkisesti kahta pahemmin.

[/quote]Ja te uskotte nämä kaikki jutut mitä netissä liikkuu :DDD

Vierailija
24/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]

En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta?

[/quote]

Lapsen paras?

http://www.iltalehti.fi/perhe/2015012319053607_pr.shtml

Vierailija
25/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta? [/quote] Mä ymmärrän. Ehkä niitä pelottaa sosiaalityöntekijät, joilla on täysi mielivalta kirjoitella papereihinsa mitä lystäävät, vääränlaisesta makaroonilaatikosta lähtien. Ehkä pelottaa huostaanottopäätös "ihan vaan lapsen parhaaksi" ja lapsi joutuu koulukotiin nakuilemaan, ja vammautuu henkisesti kahta pahemmin.

[/quote]

Ööh, tuo makaronilaatikkojuttu oli ihan oikeasti sossutädin raportista. Ja nykyään aikuiset nuorisokotien kasvatit ovat kertoneet epäinhimillisestä kohtelusta, esim. perusteettomat nakuratsiat. Et usko virallisia asiakirjoja etkä niitä jotka kertovat omista kokemuksistaan?

Vierailija
26/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:00"]

[/quote]
Mä en taas ymmärrä näitä, jotka kuvittelee, että se ls-ilmoitus on joku hiton meriitti siellä papereissa. Ei se ole. Sinä et tiedä tullaanko sitä käyttämään sinua vastaan joskus. Mistä tiedät , kenelle ja mihin noita tietoja käytetään ja näytetään?
Ehkä toi on vaan viranomaisten tapa saada kunnolla kaikki tiedot kanslaisista rekistereihin.

"Syyttä" laki ei salli, mutta ilmoituksen myötä saadaan se sinunkin nimesi sinne rekisteriin ja sitä voidaan alkaa kunnolla täyttämään. Toisia ei haittaa, kunneihän heillä ole mitään "salattavaa". Toisia sen sijaan ärsyttää tämä isoveli valvoo meno. Oletko koskaan kuullut, että yksityinen olisi edes täysikäisenä saanut putsattua vanhoja tietojaan? Miksiköhän?

Vierailija
27/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain, että jos ilmoituksesta pitäisi poikia apua, niin miksi lääkäri tms. virallinen taho tekee ilmoituksen kysymättä? Siis miksi ei voi vanhempien kanssa tehdä/neuvotella eri vaihtoehdoista? Ei välttämättä kotioloissa ole yhtään mitään vikaa, mutta joillakin tulee heti epäilys (lue: luulee), jos lapsen voinnissa on jotain vähän normaalista poikkeavaa. Toki hyvä, että puututaan lapsen hyvinvointiin, mutta asioista täytyisi ottaa paremmin selvää ennen.

Vierailija
28/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]

Ihmettelen vain, että jos ilmoituksesta pitäisi poikia apua, niin miksi lääkäri tms. virallinen taho tekee ilmoituksen kysymättä? Siis miksi ei voi vanhempien kanssa tehdä/neuvotella eri vaihtoehdoista? Ei välttämättä kotioloissa ole yhtään mitään vikaa, mutta joillakin tulee heti epäilys (lue: luulee), jos lapsen voinnissa on jotain vähän normaalista poikkeavaa. Toki hyvä, että puututaan lapsen hyvinvointiin, mutta asioista täytyisi ottaa paremmin selvää ennen.

[/quote]

Ajattelin aivan samaa. Kuinka lääkäri voi ohittaa neuvottelun vaihtoehdoista ja tehdä suoraan ls-ilmoituksen? Varmasti tietää minkälaista paniikkia herättää asianomaisissa. Apua olisi varmaan saanut ilman ls-ilmoitustakin. Mielestäni tosi huono lääkäri. Haluaisiko samaa kohtelua itselleen, jos olisi samassa tilanteessa? Tai siirsikö vaan vastuuta seuraavalle viranomaiselle? 

Vierailija
30/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasu johda siihen, että menetät lapsesi, jos ei ole väkivaltaa häntä kohtaan osoitettavissa tms. muuta vakavasti vialla kotioloissa, niin kuin teillä ei ilmeisesti ole. Onko lapsen menettäminen pelkonasi? Minullekin tulisi sama pelko mieleen luultavasti, vaikka mitään todellista syytä ei pitäisi olla sille. Lastensuojelu on nykyään ilmeisesti ainoa tapa saada apua koko perheelle. Mutta käsite on saanut negatiivisen klangin ja herättää vanhemmissa usein pelkoa ja ilmeisesti häpeääkin? Esim. kotiapua saadakseen on moni tosiaan tehnyt itsekin itsestään lasu:n, koska muuten ei ole apua kai saanut mistään.

Vierailija
31/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kannalta parasta että pääsee pois jos vieläkin huono itsetunto, vanhemmista johtuvaa. toivottavastai lasu-ilmoitus tuottaa hedelmää ja saadaan lapsi parempaan kotiin

Vierailija
32/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:52"]Ei lasu johda siihen, että menetät lapsesi, jos ei ole väkivaltaa häntä kohtaan osoitettavissa tms. muuta vakavasti vialla kotioloissa, niin kuin teillä ei ilmeisesti ole. Onko lapsen menettäminen pelkonasi? Minullekin tulisi sama pelko mieleen luultavasti, vaikka mitään todellista syytä ei pitäisi olla sille. Lastensuojelu on nykyään ilmeisesti ainoa tapa saada apua koko perheelle. Mutta käsite on saanut negatiivisen klangin ja herättää vanhemmissa usein pelkoa ja ilmeisesti häpeääkin? Esim. kotiapua saadakseen on moni tosiaan tehnyt itsekin itsestään lasu:n, koska muuten ei ole apua kai saanut mistään.
[/quote]
Miksei tehdä ristikkoa tai lehti-ilmoitusta tai jotain muuta ilmotusta? Miksi pitää ylipäätään tehdä joku ilmoitus, jotta saat jonkun palvelun? Kohta pitää tehdä ls-ilmoitus, että saat hammaslääkäriajan, vissiin.
Ei ihme, että ovat kuormitettuja, kun kaikki pitää ensin kierrättää heidän kautta.

Vierailija
33/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:29"]Ihmettelen vain, että jos ilmoituksesta pitäisi poikia apua, niin miksi lääkäri tms. virallinen taho tekee ilmoituksen kysymättä? Siis miksi ei voi vanhempien kanssa tehdä/neuvotella eri vaihtoehdoista? Ei välttämättä kotioloissa ole yhtään mitään vikaa, mutta joillakin tulee heti epäilys (lue: luulee), jos lapsen voinnissa on jotain vähän normaalista poikkeavaa. Toki hyvä, että puututaan lapsen hyvinvointiin, mutta asioista täytyisi ottaa paremmin selvää ennen.
[/quote] Ihmettelen samaa. Ideaslitapauksessa se ls-ilmo tehtäisiin yhdessä perheen kanssa ja niin, että kaikkien osapuolten näkemys tilanteesta näkyisi siitä. Raukkista lääkäriltä tehdä tuollaista salaa, kun perhe on itse hakenut aktiivisesti apua.

Vierailija
34/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]Siis miksi ap on huolissaan? Pelkäätkö, että kotioloista tulee jotakin hankalaa vastaan???
[/quote]

Lastensuojelu on niin mielivaltaista. Meillä huostaanitettiin väärä lapsi. Minä olin se kiltti ja tunnollinen, veli väkivaltainen, ongelmissa ja mä olin aina mustelmilla. Minut vietiin ja veli jäi kotiin. Sen jälkeen vanhemmilla oli yksi väkivaltainen hullu ja yksi lastenkotilapsi joka sulkeutui täysin ja tahtoi kotiin. Kaksi vuotta siinä meni ja joku tajusi, että perskele se poikahan tässä pitäis huostaanottaa ja osat vaihtui.

Vierailija
35/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:59"]

Mutta miksi apua ei saa ilman lastensuojelun asiakkuutta? Eihän lapsen kotioloissa välttämättä ole vikaa.

[/quote]

Mitä väliä sillä on, kunhan apua saa?

Jos muut apukanavat eivät olleet riittäviä, niin tuo on seuraava askel. Tiedän perheen, joka "joutui" lasun asiakkaaksi lapsen syömishäiriön takia, vaikka sairauden syy oli juurikin lapsen pohjattoman huono itsetunto koulukiusaamisen takia. Apua saivat ja ovat nykyisin jaloillaan. Silloin muuten en kuullut perheen äidin kertaakaan voivottelevan kuinka hän on nyt lastensuojelun piirissä sen kakaran takia, eli olevan huolissaan itsestään. Pikemminkin hän oli helpottunut ja toiveikas siitä, jos tämä apu auttaisi. Apu tuli oikeaan tarpeeseen, eli LAPSEN parhaaksi, ei äidin mielihyväksi.

Vierailija
36/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 10:37"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:00"] [quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta? [/quote] Mä ymmärrän. Ehkä niitä pelottaa sosiaalityöntekijät, joilla on täysi mielivalta kirjoitella papereihinsa mitä lystäävät, vääränlaisesta makaroonilaatikosta lähtien. Ehkä pelottaa huostaanottopäätös "ihan vaan lapsen parhaaksi" ja lapsi joutuu koulukotiin nakuilemaan, ja vammautuu henkisesti kahta pahemmin. [/quote]Ja te uskotte nämä kaikki jutut mitä netissä liikkuu :DDD [/quote] Mä en taas ymmärrä näitä, jotka kuvittelee, että se ls-ilmoitus on joku hiton meriitti siellä papereissa. Ei se ole. Sinä et tiedä tullaanko sitä käyttämään sinua vastaan joskus. Mistä tiedät , kenelle ja mihin noita tietoja käytetään ja näytetään? Ehkä toi on vaan viranomaisten tapa saada kunnolla kaikki tiedot kanslaisista rekistereihin. "Syyttä" laki ei salli, mutta ilmoituksen myötä saadaan se sinunkin nimesi sinne rekisteriin ja sitä voidaan alkaa kunnolla täyttämään. Toisia ei haittaa, kunneihän heillä ole mitään "salattavaa". Toisia sen sijaan ärsyttää tämä isoveli valvoo meno. Oletko koskaan kuullut, että yksityinen olisi edes täysikäisenä saanut putsattua vanhoja tietojaan? Miksiköhän?

[/quote]

Näköjään joku vieläkin jauhaa tuota makaronilaatikkojuttua. Minusta ainakin on ihan huomionarvoinen juttu, jos yrittää syöttää lapselle esim. raakaa jauhelihaa tai pilaantunutta maitoa. Sos. työntekijäthän eivät saa kommentoida näitä tapauksia, muistakaa se

Vierailija
37/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]Siis miksi ap on huolissaan? Pelkäätkö, että kotioloista tulee jotakin hankalaa vastaan??? [/quote] Lastensuojelu on niin mielivaltaista. Meillä huostaanitettiin väärä lapsi. Minä olin se kiltti ja tunnollinen, veli väkivaltainen, ongelmissa ja mä olin aina mustelmilla. Minut vietiin ja veli jäi kotiin. Sen jälkeen vanhemmilla oli yksi väkivaltainen hullu ja yksi lastenkotilapsi joka sulkeutui täysin ja tahtoi kotiin. Kaksi vuotta siinä meni ja joku tajusi, että perskele se poikahan tässä pitäis huostaanottaa ja osat vaihtui.

[/quote]

Olivatko vanhempasi kenties kuuro-mykkä-sokeita vai miten ne eivät tuossa ajassa erottaneet sinua veljestäsi? Lapsi rakastaa vanhempiaan ehdoitta, niinkuin koirakin rakastaa hakkaavaa isäntäänsä. Vanhempasi eivät pystyneet suojelemaan sinua edes alaikäiseltä veljeltäsi? Taisit olla kuitenkin ihan aiheesta sijoituksessa, vaikka kotiisi halusitkin.

Vierailija
38/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:10"]

Voi ei. Meistä teki kanssa ilmoituksen vastaava "ammattilainen" .Haettiin itse vuosia apua lapsen sos. taitojen puutteeseen ja valehteluun. No lapsi sitten kertoi juttujaan ja sit olikin lasu ovella.. Saatiin vielä tuomiokin, kun eihän jutut voi ihan perättömiä olla... Huoh! Jaksamista sinulle ja perheellesi!

[/quote]

Mikä ihmeen tuomio? Ei sossut jakele mitää tuomioita.

Vierailija
39/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykoni teki kanssa lasun, vahingossa kuulema. Olin siis asiakkaana masennuksen ja väsymyksen vuoksi. Psykon oli tarkoituksena kartoittaa millaista apua minun on yh:na mahdollista saada ja oli sitten ottanut yhteyttä lasuun asiaa kysyäkseen, mutta ei kuulema tiennyt että tälläisestä kyselystä tehdään automaattisesti lastensuojeluun ilmoitus. Ei siinä, vähän kyllä harmitti, että koin psykon toimineen selkänitakana. Kävin sitten istumassa sossussa pari tuntia, josta ratkaisuksi ehdotettiin sossun kustantamaa pesukonetta. No, tulipahan käytyä.

Mutta siis joo, ilmeisesti kaikesta kyselystä seuraa lähes automaattisesti lasu, koska jostakin kummallisesta byrokraattisesta syystä, neuvoja/tukea tms. Ei voida antaa ilman lastensuojelun asiakkuutta, jota taas ei saa ilman lasuilmoitusta.

Vierailija
40/50 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni "saivat" ls-ilmoituksen joitain viikoja sitten. Kyseessä eroperhe, lapset äidillä ja äidillä uusi avopuoliso. Sitähän ei saa tietää, kuka ilmoituksen on tehnyt, mutta tässä tapauksessa on aika selvää, että ilmoittaja on lapsen isän äiti, eli isoäiti, joka ei saata uskoa omassa pojassaan olevan mitään vikaa - eli ei hyväksy parin eroa ja haluaa vaikeuttaa kaikein mahdollisin tavoin ex-miniänsä uuttaa elämää.

Sossutädit olivat käyneet ko. lapsen ja äidin ( ja uuden avopuolison ) kodissa ja ihmetelleet ääneenkin kovasti, että miksiköhän koko ilmoitus on tehty - kun mitään todellista syytä ei ole. Lapsi on rakastettu, iloinen ja puhelias, niinkuin hänen äitinsäkin on nykyään, sekä uusi mies. Ex-mies oli oudon hiljainen ja ylimielinen introvertti, jolla ei juurikaan ole edes tuttavia ja hänen äitinsä ( todennäköisesti tämän ilmoituksen tehnyt henkilö ) hyysäsi - ja hyysää edelleen. Ex-mies on siis reilu kolmekymppinen, pelikkaria pelaavaa jöröjukka, jota äiti palvoo ja ohjastaa, kuten teini-ikäistä. 

Eikö hemmetti sentään ole mitään rotia siinä, että mihin näitä yhteiskunnan rahoja käytetään, edes silloin, kun on kyse lapsista? Mitäköhän maksaa nämä täysin perättämät ls-tapaukset - ja kuinkahan moni oikeasti apua tarvitseva jää jonossa seuraavaksi tälläisten kiusantekojen vuoksi? Todella vastuutonta näinkin päin. Näyttäis vähän siltä, että nämä perättömät ilmoitukset ovat ihan jonkun tietyn yhteiskuntaluokan viihdykettä, että niitä tehtaillaan ymmärtämättä ollenkaan, että se kaikki on pois joltain muulta, joka todella tarvitsisi sen avun. Väitän, että jonkin verran ihmisiin on jo vaikuttanut kaikki se paska, mitä mm. nykytv tarjoaa: laaduttomia rikos-ja realitysarjoja, joissa puidaan amerikkalaisten vajakkien ihmissuhde-yms ongelmia - ja joissa taukoamatta haastetaan joku oikeuteen milloin mistäkin täysin naurettavasta syystä. Tätä sitten yritetään apinoida täällä meilläkin.

" Rosiksessa nähdään".