Tää ei ole totta! Ls-ilmoitus tehty.
Meistä tehty ls-ilmoitus. Syy lapsen huono itsetunto ja huono henkinen vointi. Ilmoituksen on tehnyt lapsen add:tä hoitava lääkäri.
Tämä sen jälkeen kun pyysimme lähetettä psykiatriselle, eli haimme apua lapselle.
Olen itkenyt koko yön. Nytkin tekis mieli itkeä, mutta töihin on pakko mennä.
Tässä taisteltu apua lapselle 5 vuotta ja nyt tämä.
Kommentit (50)
Ei se välttämättä huono asia oke. Silloin asiaan tartutaan toisella tapaa, että hoito lähtee käyntiin eri vauhdilla.
Tää on niin vitusta. Avun hakuun on todella korkea kynnys, mutta joskus on vaan pakko hakea. Sit oot kusessa...
En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta?
Siis miksi ap on huolissaan? Pelkäätkö, että kotioloista tulee jotakin hankalaa vastaan???
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:54"]
Tää on niin vitusta. Avun hakuun on todella korkea kynnys, mutta joskus on vaan pakko hakea. Sit oot kusessa...
[/quote]
Tuohan on sitä apua. -5
joskus tuntuu, että viranomaiset vain siirtelevät vastuuta paikasta toiseen ja aikaa sekä rahaa kuluu.
Mutta miksi apua ei saa ilman lastensuojelun asiakkuutta? Eihän lapsen kotioloissa välttämättä ole vikaa.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:55"]En ymmärrä näitä lastensuojeluilmoituksesta parkuvia äitejä. Onko näillä huono omatunto jostakin, vai eivätkö he halua lapsensa parasta?
[/quote]
Mä ymmärrän. Ehkä niitä pelottaa sosiaalityöntekijät, joilla on täysi mielivalta kirjoitella papereihinsa mitä lystäävät, vääränlaisesta makaroonilaatikosta lähtien. Ehkä pelottaa huostaanottopäätös "ihan vaan lapsen parhaaksi" ja lapsi joutuu koulukotiin nakuilemaan, ja vammautuu henkisesti kahta pahemmin.
Mitä sitten pitäisi tehdä, jos on huolissaan lapsen hyvinvoinnista? Pyöritellä peukaloita ja voivotella?
Apu kannattaa hakea yksityiseltä.
Voi ei. Meistä teki kanssa ilmoituksen vastaava "ammattilainen" .Haettiin itse vuosia apua lapsen sos. taitojen puutteeseen ja valehteluun. No lapsi sitten kertoi juttujaan ja sit olikin lasu ovella.. Saatiin vielä tuomiokin, kun eihän jutut voi ihan perättömiä olla... Huoh! Jaksamista sinulle ja perheellesi!
N se saattaa vaikka poikia teille uutta ja parempaa apua -perhetyötä jos siltä tuntuu, tai tukihenkilöä/perhettä lapselle. Tuki-asiat kuuluu lastensuojelun työnkuvaan.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 07:54"]
Ei se välttämättä huono asia oke. Silloin asiaan tartutaan toisella tapaa, että hoito lähtee käyntiin eri vauhdilla.
[/quote]
Eikä lähde. Meillä ei masentunut nuori päässyt hoitoon kun ei kuulemma riitä resurssit kuin itsetuhoisille. Lastensuojelu oli sitä mieltä että masentuneelta vaikuttaa, mutta he eivät voi astua terveydenhuollon tontille ja jouduttaa hoitoon pääsyä millään tavalla. Ainut tarjottu apu oli huostaanotto, kas kun huostassa olevien lasten hoito on pakko järjestää. Lasun asiakkaaksi päädyimme koulun aloitteesta kun masentunut nuori ei kyennyt käymään koulua eikä lopulta nousemaan edes sängystä ylös.
Eipä tuossa muuta ap kuin selvittävät kotiolosuhteet. Olette ystävällisiä ja normaaleja, ette itke ettekä räyhää, ettekä voivottele jaksamistanne tms. Eihän tuossa sitten asiakkuuteen aihetta ole, jos lapsi on jo hoidossa. Meidätkin psykan poli tyrkkäsi lastensuojelun harteille, eivät kuulemma hoida ennenkuin lapsi huostassa (miespuolisen hoitajan mielestä lapseni oli liian mammanpoika ja äidissä kiinni mikä tämän mukaan haittasi pojan kasvua mieheksi, ikää silloin 13v... Sai ihan epäammatilliset raivarit aiheesta). Eipä sitten selvityksessä perheestämme mitään vikaa löydetty, vaan ainut ongelma oli sairastuminen johon perheolosuhteilla ei ollut vaikutusta.
Ei tuo ilmoitus välttämättä ole mikään epäluottamuslause teille vanhemmille, vaan mahdollisuus saada sellaista apua, jota lastensuojelun on helpompi järjestää. Esimerkiksi tukihenkilö voisi olla hyvä juttu teillä? Erityisempien lasten vanhempien vanhemmuus on haastavampaa, sitä voidaan ainakin yrittäätukea. Kannattaa ottaa apu vastaan, se on lapsen parhaaksi kaikki. Ja yhteistyössä nimenomaan, se on vastuullista vanhemmuutta se.
Nykyään ls-ilmoitus on eräs tapa saada asioita eteenpäin, prosessi alkuun. Kyse ei ole mistään rankaisusta tms. Tiedän tapauksia kun vanhemmat ovat tehneet sen itse.
16 jatkaa. Olen siis itse ollut samassa tilanteessa kuin sinä, lapsellani eri diagnoosi, mutta kuitenkin. Olin ilmoituksesta järkyttynyt ja suuttunut, mutta hyvää siitä vain seurasi. Kannattaa rauhoittua, kyse ei ole vanhemmuudesta vaan lapsen sairaudesta.
Kyllähän sitä apua ja tutkimuksia pitäisi saada ilman lastensuojelua koska vaihtuvat sosiaalityöntekijät eivät välttämättä ole ihan niin tietoisia esimerkiksi lapsen sairauksista.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 08:04"]
Mitä sitten pitäisi tehdä, jos on huolissaan lapsen hyvinvoinnista? Pyöritellä peukaloita ja voivotella?
[/quote]
Add kulluu terveydenhuollon alaan ei lastensuojelun, toki sitäkin voi tarvita. Perhekodit pursuaa erityislapsia. Terapia/kuntoutus korvataan perhekodin "arkihoidolla".
No mitä sinä uliset? Lapsen voinnista ollaan huolissaan ja nyt saatte enemmän apua, ilmoituksen kautta laajempi kirjo työntekijöitä voi/saa osallistua lapsen kuntoutukseen.
Tämähän on hyvä juttu.
Luuletko sinä edelleen että se ilmoitus koskee vanhempia? Millaisia urpoja täällä oikein kirjoittelee?
Mitä te sitten olette tehneet, kun lapsenne voi henkisesti niin huonosti?