Uskooko täällä joku oikeasti horoskooppeihin?
Tutkimuksen (jota en nyt valitettavasti löydä, muuten linkkaisin) iso osa suomalaisista todella uskoo horoskooppeihin.
Minulle tämä oli todella iso yllätys. Minun maailmassani horoskiipit ovat yhtä totta kuin vaikka Harry Potter - eli täysin fiktionaalista viihdettä.
Joten siispä kysynkin, liikkuuko tällä palstalla porukkaa, joka pitää horoskooppeja totena? Miksi uskot horoskooppeihin? Uskotko muuhunkin yliluonnolliseen?
Kommentit (10)
Se on semmoista hauskaa muka uskoa. Eihän kukaan voi oikeasti uskoa että meitä on 12 erilaista ihmistä.
Kukaan ei myönnä uskovansa, mutta tiedän monia ihmisiä, jotka silti ovat maksaneet "oikealle astrologille".
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:24"]
Uskoohan täällä monet jumalaankin, miksei siis horoskooppeihin.
[/quote]
kuitenkin vähän eriasia
NO ei kai sentään? Niitähän kirjoittelee ihan tavalliset toimittajat kaikille iltalehtien takasivuille.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 16:24"]
Uskoohan täällä monet jumalaankin, miksei siis horoskooppeihin.
[/quote]
kuitenkin vähän eriasia
[/quote]
Millä tavoin eri asia?
En usko, sen verran osoittautunut vääriksi. Nuorempana niitä tuli luettua ja uskottua esim. kuka olisi paras poikakaveri, eivät sit kuitenkaan olleet
Oon nähnyt työpaikkailmoja, joissa haetaan horoskooppien yms. viihdejuttujen kirjoittajia sekä ennustajia puhelinlinjoille ja usein vaatimuksena on ollut mm. hyvät kirjoittajan- tai puhujanlahjat. Joten mitään ennustuskykyjä ei todellakaan vaadita, kunhan on hyvä suustaan tai näppiksestään. Muutenkin horoskoopit on todella epämääräisiä ja sellaisia, että niistä voi lukea ihan mitä tahansa niin halutessaan.
Horoskooppien kuvaukset on aika pitkälle kirjoitettu niin että ihan sama luetko vesimiehen vai oinaan kuvausta niin jotkut asiat siellä ovat sellaisia "ihan kuin minä".
Itse en usko, tosin tiedän ihmisiä, jotka uskovat.