Oletteko koskaan tunnistaneet tuttavanne tekstit täällä?
Joskus olen miettinyt, että jotkut kirjoittavat tosi yksityiskohtaisesti täällä omista asioistaan, niin oletteko tunnistaneet, että se teksti on teidän tuttavanne käsistä lähtöisin?
Esimerkiksi jos joku vaikka alkaa kirjoittaa taustoja itsestään tyyliin: "olemme nelikymppinen pariskunta ja meillä on yhteinen päiväkoti-ikäinen lapsi sekä miehellä lisäksi kaksi teini-ikäistä lasta vuoroviikoin. Asumme minun omistamassa omakotitalossa. Teen itse keskipalkkaista työtä ja mies on työttömänä...", niin tuohan sisältää aika paljon informaatiota.
Kommentit (24)
Tai esim. "Treffinaiseni kahvila ostot, kahden vaiheilla" klassikko ketjussa on aika yksityiskohtaisesti kerrottu tapahtumat.
Olen tunnistanut yksityiskohdista ja tietynlaisista maneereista, joita tämä ihminen käyttää muutenkin kirjoittaessaan.
Se on hyvä selventää sinulle joitain faktoja niin et elä siellä menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä joistain sanontatavoista parissa tapauksessa.
Millaisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista?
No ainakin erään kiukuttelevan vauvan pyörätuolissa olen tunnistanut.
Tiedän työtoverini olevan kova palstafani. Toisaalta en tuntisi hänen tyyliään. Hänen kirjoitustyylinsä on noin amk-tasoiseksi hyvä ja hänellä on sitä ns. sydämen sivistystä. Siksi en usko että hän öyhöttelee pahemmin. Saattaapa jopa sanoa jotain fiksua.
Minua on haukuttu eräässä ketjussa ammattiini liittyen. Olihan se aika mystistä, että satuin kyseisen ketjun avaamaan ja siellä oli avautumista minuun liittyen, ei siis nimelläni, mutta täysin tunnistettavissa. Hän oli vielä yrittänyt selvittää sukutaustaani ja teki vääriä johtopäätöksiä suht harvinaisen sukunimeni perusteella. Kyllähän se kylmäsi. Pyysin modea poistamaan ammattiani herjaavat viestit ja kyllä ne poistuivatkin.
Olen tunnistanut oppilaani äitin. En viitsi tässä avata, mutta sen verran erikoinen tapahtuma, että tunnistus oli 100%. Eikä tuo liittynyt minuun.
Minun kirjoittamaani omaperäisiä sanontoja pari kertaa julkisuuteen henkilö siteerannut.
Itse muutan aina sukupuolen, iät, ammatit, ajankohdat, sukulaissuhteet yms. Kerran kerroin perintöriidasta. Jos olisin kertonut täysin samat iät, sukupuolet jne. Niin olisi tunnistettu varmasti. Mutta muutin sen verran, että en usko kenenkään tunnistava.
Minulta tulee palstanaisten iloksi ihan ehtaa tavaraa niin palstalla kuin luonnossakin.
Minut on "tunnistettu" täällä useampaan otteeseen. Ja kuten arvata saattaa niin joka kerta on mennyt pieleen. Suomalaisia on yli viisi miljoonaa, joten siihen määrään mahtuu samanlaisia tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla on täysin uniikkeja sanontatapoja. Saattaa siis mennä metsään vaikka luulet tunnistavasi.
Itse ainakin muutan aina yksityiskohtia. Jos joku luulee tunnistavansa, tunnistaa sitten kyllä väärän henkilön. Mulle itselleni tämän palstan isoin anti on vertaistuki. Ei ole sellaista tilannetta ollut omassa elämässäni josta ei olisi muillakin kokemusta. Ei me ehkä kuitenkaan niin uniikkeja lumihiutaleita kuitenkaan olla.
PS. Tunnistitko sanonnasta? En käytä sitä missään muualla kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Minun kirjoittamaani omaperäisiä sanontoja pari kertaa julkisuuteen henkilö siteerannut.
Aika monet poliitikot ja presidentit kopioineet kirjoittamaani samoin kopioineet ulkoisen tyylini viimeistä piirtoa myöten. Aika noloa. Itseä ainakin hävettäisi jos kopioisin muita.
Vierailija kirjoitti:
Olen tunnistanut yksityiskohdista ja tietynlaisista maneereista, joita tämä ihminen käyttää muutenkin kirjoittaessaan.
Minäkin varmuudella tunnistin erään tällaisista, mutta ei sitten ollutkaan, vaikka kyllä vieläkin hiukan mietityttää.
Usein on ostoskeskuksissa naurussa pitelemistä ja aika usein onkin pakko kipittää johonkin toiseen hyllyväliin repeilemään, kun on törmännyt aivan ilmiselvään palstatanttaraan. :))