Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yö lastenkodissa kallis kuin loistohotellissa!

Vierailija
26.01.2015 |

Lastensuojelun sijaishuolto käy kalliiksi julkiselle taloudelle. Lastenkotibisnes saa hinnoitella palvelunsa iloisesti - yö lastensuojelyksikössä maksaa vähintään 300 euroa. Lokakuun liike kertoo tuoreessa jutussaan myös vuosihinnat. On tavallista, että lapsi asuu laitoksessa useita vuosia. Tässä linkki Lokakuun liikkeen juttuun, jossa eri yritysten hinnat ovat paljastavasti esillä:

Lastenkotien hinnasto

Nämä ovat Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunkien maksamia hintoja. Olisipa jännä tietää mitä muut kaupungit pulittavat... Espoo, Vantaa ja Kauniainen muodostavat yhdessä suuren tilaajan, joten yritykset rokottanevat pienempiä ostajia rohkeammin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vetää välistä

Vierailija
42/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote]   No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] Heh heh, heti kun ketjuun ilmestyi oikea laitosnuori oikeiden faktojen kanssa niin vaaleanpunaisten lasien takaa yhteiskuntaa katseleva AV-mamma pudotti heti luun kurkkuunsa. Esimerkki aikuinen. [/quote] ja perään tuli mustavalkoisesti ajatteleva av-mamma, jolle se, että jossakin on tuollaista, tarkoittaa, että joka paikassa on tuollaista.

[/quote]

Se oli provo tietenkin. Mutta tämä ei ole ensimmäinen kerta kuin olen huomannut jollain palstalasilla naiiviutta. Varmaan kun tulee tavallisista oloista niin on täysin kujalla ääri-ilmiöistä, mutta aikuisuus toisilla takaa sen että omaa väärässä oloa on hankala myöntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]

Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori

[/quote]

No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi?

[/quote]

Heh heh, heti kun ketjuun ilmestyi oikea laitosnuori oikeiden faktojen kanssa niin vaaleanpunaisten lasien takaa yhteiskuntaa katseleva AV-mamma pudotti heti luun kurkkuunsa. Esimerkki aikuinen.
[/quote]
ja perään tuli mustavalkoisesti ajatteleva av-mamma, jolle se, että jossakin on tuollaista, tarkoittaa, että joka paikassa on tuollaista.
[/quote]

Tiedän itsekkin, ettei joka paikassa ole tälläistä, eikä mun laitos ole edes pahimmasta päästä. Mutta just mun laitoksessa on asiat näin.

t. laitosnuori

Vierailija
44/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e vaatteisiin vuodessa on ihan ok, mutta hammasharja pitäs kyllä ihmisellä olla, hyvänen aika!

Ja mitä noihin hintoihin tulee, niin kyllä työ ja tilat maksaa. Toivottavasti laitoksissa pystyttäisiin suomaan hyvät lähtökohdat jokaiselle, rahasta viis. Näin ei ilmeisti ole, jos laitosnuoreen on uskominen. Turvallinen ja lämmin koti kaikille nuorille, makso mitä makso, mutta jos on tommosta julmurointia, niin työntekijöistä vois kyllä nipistää ja antaa niiden palkka nuorten käyttöön. Eihän nuori ikinä opi ottamaan vastuuta itsestään, jos noin vahditaan. Mutta toivottavasti tuo on vain hyvästä syystä tapahtuvaa ylilyöntiä ja poikkeus.

Vierailija
45/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi.

Vierailija
46/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:03"]50e vaatteisiin vuodessa on ihan ok, mutta hammasharja pitäs kyllä ihmisellä olla, hyvänen aika!

Ja mitä noihin hintoihin tulee, niin kyllä työ ja tilat maksaa. Toivottavasti laitoksissa pystyttäisiin suomaan hyvät lähtökohdat jokaiselle, rahasta viis. Näin ei ilmeisti ole, jos laitosnuoreen on uskominen. Turvallinen ja lämmin koti kaikille nuorille, makso mitä makso, mutta jos on tommosta julmurointia, niin työntekijöistä vois kyllä nipistää ja antaa niiden palkka nuorten käyttöön. Eihän nuori ikinä opi ottamaan vastuuta itsestään, jos noin vahditaan. Mutta toivottavasti tuo on vain hyvästä syystä tapahtuvaa ylilyöntiä ja poikkeus.
[/quote]

Ovat ''unohtaneet'' hammasharjan joka ikisellä kauppareissulla. Tästä on jo noussut läppä laitoksessa, mutta joskus olisi kiva saada se uusi hammasharja. En ihan periaatteesta osta itse sitä hammasharjaa, koska haluan katsoa miten kauvan laitoksella menee ostaa nuorelle uusi hammasharja. En hajottanut vanhaa hammasharjaa tms, se yksinkertaisesti kului loppuun.

t. laitosnuori

Vierailija
47/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi.
[/quote]

Tuon asenteen takia meitä ei koskaan uskota, koska ''eihän ne asiat voi mennä noin... ei ei... ne vain liioittelee *silmät kiinni*. Poissa silmistä, poissa mielestä?

t. laitosnuori

Vierailija
48/54 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"]Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi.
[/quote]

Hammasharja-juttu ei liity tähän, mutta lueppas tätä http://huostaanotettu.blogspot.fi/ ihan muutenvain. Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Vierailija
49/54 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lakisääteinen viikkoraha enemmän nykyisin, mutta joskus on ollut 10e, ja joissain paikoissa on edelleen 10e esim, alle 15vuotiailla.. Tai sitten 10e jos hänellä menee esim jotakin maksuja loppusumma.. Tai sitten sekin on mahdollista että ei vaan anneta enempää, jos on kusipäitä..

Vierailija
50/54 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö laitosnuori. Mä en usko sua. Kymppi viikossa? Se lakisääteinen kuukausiraha on pikkusen enemmän, kyl sä sillä hammasharjan ostat vaikkei paljon ookaan. Mä en ees saa mitään hygieniarahaa? Mulle ostetaan kyllä kaikki, saan sit vaan ton kuukausirahan minkä käytän mihin haluun. Soita poliisille jos pitää paikkansa :D Oma vika jos annat pompottaa noin. En lukenut koko ketjua kun täällä on taas jotkut valopäät lainailleet minkä ehtii, vaan ton hammasharjaosan... t. Toinen laitosnuori

Vierailija
51/54 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

26.01.2015 klo 10:28

Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori

No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi?

Taidat olla aika WT juntti. Toivottavasti kasvatat ne kullannuppusi paremmin. Ja hanki elämä jostain muualta kuin nettipalstoilta (:

Vierailija
52/54 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nuori! Lopeta tuo hammasharja-kapina. Pyydä uusi, sä saat sen. Ei kenelläkään ole aikaa havaita sun "koskahan ne huomaa mun kuluneen hammasharjan"- peliä. Ihan tavallisissakin perusperheissä vanhemmat unohtaa asioita, eikä jaksa hoitaa joka yksityiskohtaa nuortensa puolesta. Jos oikeasti tämä asia ei asiallisella tavalla hoidu, niin sulla on sossusi numero.

Nuorille varataan laitoksissa ihan asialliset varat ja lisäksi kerrytetään itsenäistymisvaroja.

Vierailija
53/54 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voin sanoa itsekkin laitoksissa olleena.. monissa laitoksissa, että kun melkeen joka paikassa tuollaista.. ruoat ovat halvimpia mitä saa, hygienia tuotteet ovat halvimpia mitä saa (ja ei niitä itse osteta), hygienia tuotteet tulevat ohjaajilta, vaatteet sentään käydään yhdessä ostamassa, mutta ostetaan tyyliin h&m:stä ja hyvin tarkasti edullisimman mukaan kaikki.. ihmiset puhuu hyvästä syystä tapahtuvista poikkeus ylilyönneistä.. mutta kaupungissani kaikissa laitoksissa on aivan samaa toimintaa.. kaikkea ohjaa raha raha raha.. kun kävi kesätöissä oli pakko antaa rahat ohjaajille.. puhelin laskuja he eivät maksa mutta silti edellyttävät meidän omistavan puhelimen, maksavan itse puhelin laskumme 10e viikkorahoista.. joilla nuoret haluaisivat ehkä ostaa esim, meikkejä ym muuta.. (jos ei ole vanhempia jotka maksaisi niin mitäs teet..?) .. ja te ketkä sanotte että laitosnuorilla on tapan liiotella asioita, edustatte taas takapajuista sakkia joka uskoo kaikkiin streotypioihin mitä media luo.. oletko koskaan asunut lastensuojelu laitoksessa? et varmaan, joten mistä tiedät.. Kaikki laitosnuoret eivät ole ongelma nuoria, mutta monista TULEE laitoksessa vasta niitä ongelma nuoria, koska he joutuvat laitokseen, jossa suurin osa tupakoi, juo, jotkut käyttävät huumeitakin.. Normaali pikku tyttö/poika (oli kuinka huonoista oloista tahansa tai ei) kun menee tuon keskelle? Mitäköhän käy? Ja kuvitteletteko tosiaan, että ne rahat menevät nuorille niin, että nuoret saavat jtn luksushotelli tyyppistä kohtelua? Saisivat edes normaalia kohtelua.. Ja normaalia kohtelua saavatkin KORKEINTAAN.. Ainoat laitokset missä kalliimpaa TERVEELLISTÄ ja HYVÄÄ ruokaa edes saa ovat ainoastaan nämä 3kuukauden pysäyttävät.. Sekä suljetut.. Siellä kun ei muuta tekemistä niillä nuorilla edes ole niin onneksi ovat paikan pomot edes ruoakaan satsanneet.. Kaikenmaailman legendoja kaikki uskovat, että muka näillä rahoilla kuljeteltaisi ohjaajia ja nuoria yhdessä ulkomaille.. Voivoi kun se on monissa kunissa kyllä jopa nykyään kielettyä..

Ihan tavallisissa perheissäkin ostetaan vaatteet esim h&m:stä. Mistä sun vaatteet pitäisi ostaa, kunkuulostat tuohon niin tyytymättömältä? Stockmanniltako kalleinta metkkiä? Olisit tyytyväinen siihen, että ostatte vaatteet uutena kaupasta ettekä esim. Kirpparilta tai lahjoituksina. Monet vanhempiensa kanssa asuvat lapset ja nuoret kulkevat kirpparivaatteissa.

Vierailija
54/54 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

27.01.2015 klo 13:04

Vierailija

27.01.2015 klo 12:31

Vierailija

26.01.2015 klo 17:33

Vierailija

26.01.2015 klo 10:44

Vierailija

26.01.2015 klo 10:38

Vierailija

26.01.2015 klo 10:33

Vierailija

26.01.2015 klo 10:28

En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori

Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin. t. laitosnuori

Eikö lastenkodissa tarjota koululaisille lainkaan välipalaa tai illallista? Saatteko viikonloppuinakin vain aamupalan?

Tarjotaan, mutta minulla on erikoistilanne. Pääsen vissiin joskus tässä muuttamaan omaan asuntoon, ehkä v2016, ja koska olen ollut niin kiltisti niin saan mennä vapaammin. En pystyisi edes olemaan laitoksella päiväsaikaan tietyistä syistä johtuen...

t. laitosnuori

Lopeta nyt tuo valehteleminen

Saan liikkua vapaammin, koska tottelen sääntöjä, eikä ohjaajat ole nähneet syytä rajoittaakseen mun liikkumista. Mikä siinä on niin vaikea uskoa?

t. laitosnuori

Et aivan vastannut kunnolla tuohon ruoka-kysymykseen. Eli siis koska saat liikkua vapaammin, et ole paikalla muihin ruoka-aikoihin? Ruokaa kumminkin olisi tarjolla, valitset vain jättää sen syömättä.