Yö lastenkodissa kallis kuin loistohotellissa!
Lastensuojelun sijaishuolto käy kalliiksi julkiselle taloudelle. Lastenkotibisnes saa hinnoitella palvelunsa iloisesti - yö lastensuojelyksikössä maksaa vähintään 300 euroa. Lokakuun liike kertoo tuoreessa jutussaan myös vuosihinnat. On tavallista, että lapsi asuu laitoksessa useita vuosia. Tässä linkki Lokakuun liikkeen juttuun, jossa eri yritysten hinnat ovat paljastavasti esillä:
Nämä ovat Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunkien maksamia hintoja. Olisipa jännä tietää mitä muut kaupungit pulittavat... Espoo, Vantaa ja Kauniainen muodostavat yhdessä suuren tilaajan, joten yritykset rokottanevat pienempiä ostajia rohkeammin.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori [/quote] Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin. t. laitosnuori
[/quote]
Eikö lastenkodissa tarjota koululaisille lainkaan välipalaa tai illallista? Saatteko viikonloppuinakin vain aamupalan?
[/quote]
Tarjotaan, mutta minulla on erikoistilanne. Pääsen vissiin joskus tässä muuttamaan omaan asuntoon, ehkä v2016, ja koska olen ollut niin kiltisti niin saan mennä vapaammin. En pystyisi edes olemaan laitoksella päiväsaikaan tietyistä syistä johtuen...
t. laitosnuori
[/quote]
Lopeta nyt tuo valehteleminen
[/quote]
Saan liikkua vapaammin, koska tottelen sääntöjä, eikä ohjaajat ole nähneet syytä rajoittaakseen mun liikkumista. Mikä siinä on niin vaikea uskoa?
t. laitosnuori
voin sanoa itsekkin laitoksissa olleena.. monissa laitoksissa, että kun melkeen joka paikassa tuollaista.. ruoat ovat halvimpia mitä saa, hygienia tuotteet ovat halvimpia mitä saa (ja ei niitä itse osteta), hygienia tuotteet tulevat ohjaajilta, vaatteet sentään käydään yhdessä ostamassa, mutta ostetaan tyyliin h&m:stä ja hyvin tarkasti edullisimman mukaan kaikki.. ihmiset puhuu hyvästä syystä tapahtuvista poikkeus ylilyönneistä.. mutta kaupungissani kaikissa laitoksissa on aivan samaa toimintaa.. kaikkea ohjaa raha raha raha.. kun kävi kesätöissä oli pakko antaa rahat ohjaajille.. puhelin laskuja he eivät maksa mutta silti edellyttävät meidän omistavan puhelimen, maksavan itse puhelin laskumme 10e viikkorahoista.. joilla nuoret haluaisivat ehkä ostaa esim, meikkejä ym muuta.. (jos ei ole vanhempia jotka maksaisi niin mitäs teet..?) .. ja te ketkä sanotte että laitosnuorilla on tapan liiotella asioita, edustatte taas takapajuista sakkia joka uskoo kaikkiin streotypioihin mitä media luo.. oletko koskaan asunut lastensuojelu laitoksessa? et varmaan, joten mistä tiedät.. Kaikki laitosnuoret eivät ole ongelma nuoria, mutta monista TULEE laitoksessa vasta niitä ongelma nuoria, koska he joutuvat laitokseen, jossa suurin osa tupakoi, juo, jotkut käyttävät huumeitakin.. Normaali pikku tyttö/poika (oli kuinka huonoista oloista tahansa tai ei) kun menee tuon keskelle? Mitäköhän käy? Ja kuvitteletteko tosiaan, että ne rahat menevät nuorille niin, että nuoret saavat jtn luksushotelli tyyppistä kohtelua? Saisivat edes normaalia kohtelua.. Ja normaalia kohtelua saavatkin KORKEINTAAN.. Ainoat laitokset missä kalliimpaa TERVEELLISTÄ ja HYVÄÄ ruokaa edes saa ovat ainoastaan nämä 3kuukauden pysäyttävät.. Sekä suljetut.. Siellä kun ei muuta tekemistä niillä nuorilla edes ole niin onneksi ovat paikan pomot edes ruoakaan satsanneet.. Kaikenmaailman legendoja kaikki uskovat, että muka näillä rahoilla kuljeteltaisi ohjaajia ja nuoria yhdessä ulkomaille.. Voivoi kun se on monissa kunissa kyllä jopa nykyään kielettyä..
Olisko kannattanut antaa noi rahat etukäteen perheen hyvinvoinnin parantamiseen?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]
En luota tuohon tietoon, jos lähteenä on lokakuun liike.
[/quote]
Lähteenä on asiakirjanippu "Lastensuojelun sijaishuollon palvelujen hankinta Espoon, Kauniaisten ja Vantaan kaupungeille", diaarinumero 1029/02.08.00/2012.
Sähköposti on hankinta.sotet@espoo.fi
Voit itse tarkistaa sieltä tiedot.
Nämä hinta-asiat, eli veronmaksajille lankeavat kulut, ovat erittäin jännittäviä. Paljon hyvää tietoa mahdollisimman tiiviissä paketissa. Ei tartte selitellä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori [/quote] Mitä sun sosiaalityöntekijä on sanonut, kun oletettavasti olet kertonut hänelle tuosta tilanteesta? [/quote] Ovat ärähtäneet ohjaajille, että viikkorahaa pitää nostaa ja hygieniajutut hommata, mutta sana sanaa vastaan. Mitään ei tapahdu, pelkkää sananhelinää. t. laitosnuori
[/quote]
Jos sun hammasharjasta on tullut jo vitsi laitoksen sisällä, niin ei kai ne kehtaa sossulle valehdella, että ovat ostaneet sulle uuden? Näytä sille sossullesi sitä hammasharjaa, niin ehkä alkaa tapahtua muutakin kuin ärähtelyä. Sano sossulle, että pyytää ohjaajia esittämään kuitit sinulle sinun rahoillasi ostetuista hygieniatuotteista. Sen sossun pitäisi pitää sun puolia, jos kukaan muu ei sitä tee. Se on sen työtä.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 21:10"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:30"] Näillä laitosnuorilla vaan on usein tapana joko valehdella tai liioitella joten ihan en nyt usko että näin huonosti asiat olisi että uutta hammasharjaa ei saisi. [/quote] Tupakkaan on useimmilla varaa, euron hammasharjaan sitten ilmeisesti ei. [/quote] En ole ikinä polttanut ainuttakaan tupakkaa, en maistanut kertaakaan alkoholia, koskenut huumeisiin, eikä poissaolijakaan koulusta ole ollut enää pariin vuoteen. t. laitosnuori [/quote] Sitten tuhlaat muuhun rahat. Tiedän, että laitos kustantaa vaikka mitä ja laitatte haisemaan rahat leffaan ja muuhun. Ei tule sympatiaa, laitoksessa jos oikeasti olet niin ongelma nuori olet myös.
[/quote]
Kylläpäs kusipäät rellestää kun pääsee anonyymisti toteuttamaan itseään. Edellisellä sivulla just joku kertoi joutuneensa siihen kun kummatkin vanhemmat kuolivat auto-onnettomuudessa. Ei ihme jos aikuisiin menee luottamus jos joku sinunlainen pää perseessä kävelevä osuu kohdalle.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:44"] [quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"] Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori [/quote] No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi? [/quote] En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa. t. laitosnuori [/quote] Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin. t. laitosnuori [/quote] Eikö lastenkodissa tarjota koululaisille lainkaan välipalaa tai illallista? Saatteko viikonloppuinakin vain aamupalan? [/quote] Tarjotaan, mutta minulla on erikoistilanne. Pääsen vissiin joskus tässä muuttamaan omaan asuntoon, ehkä v2016, ja koska olen ollut niin kiltisti niin saan mennä vapaammin. En pystyisi edes olemaan laitoksella päiväsaikaan tietyistä syistä johtuen... t. laitosnuori [/quote] Lopeta nyt tuo valehteleminen
[/quote]
Mikä pakko sinulla on todistaa että hän valehtelee? Minä kerron. Ihmiset jotka sokeasti käskevät muita lopettamaan "valehtelemisen" ovat pelokkaita ja heikkoja ihmisiä eivätkä halua nähdä totuutta jotta ympärile rakennettu pumpulivuori ei repeä. Muiden ihmisten on ylläpidettävä tätä illuusioita, jotta sen omaaja ei romahda.
Ihan kuin loisteohotellin, myös lastenkodin on maksettava tilavuokransa ja henkilökuntansa palkka ja lastenkodissa henkilökuntaa tarvitaan asukasta kohti enemmän kuin hotellissa.
Juuri näin, ja siksi vanhempien pitäisi huolehtia niistä lapsistaan, eikä pilata lastensa lapsuutta ja jättää koko sotkua yhteiskunnan hoidettavaksi.
Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin?
t. laitosnuori
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori
[/quote]
No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi?
En luota tuohon tietoon, jos lähteenä on lokakuun liike.
Vuorokausihinta n. 400-500 euroa julkisella puolella.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
Jännä, että laitos saa meistä niin paljon rahaa ja samaan aikaan olen odottanyt yli VUODEN uutta euron hammasharjaa... Ehkä just sen takia, ettei meihin nuoriin käytetä rahaa, laitoksilla menee niin hyvin? t. laitosnuori
[/quote]
No jos sinä tuhlaat ne hygieniarahasi muuhun kuin hammasharjaan niin olisikohan oma vikasi?
[/quote]
En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa.
t. laitosnuori
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
[/quote]
[/quote]
En saa rahaa niihin hygieniajuttuihin, vain ohjaajat ostavat ne... Saan viikossa 10e ja erikseen on vaatteisiin ja hygieniaan rahat. Näitä rahoja emme saa omiin käsiimme, vaan käymme ohjaajan kanssa kaupassa, ohjaaja ostaa tuotteet, laittaa kuitit kirjanpitoon ja saan tuotteet itselleni. Ohjaajat eivät ole jaksaneet käydä ostaa minulle mitään hygieniatuotteita enää pitkään aikaan, enkä todellakaan ole käyttänyt liikaa rahoja. Tässä vuoden sisään mun vaatteisiin on mennyt alle 50e, vaikka jotkut käyttää sen verran kuussa vaatteisiin, jne. Ne, ketkä ei saa porukoilta tavaroita, ovat heikoilla. Meikkejä yms ei laitoksen puolesta saa.
t. laitosnuori
[/quote]
Koska emme saa vaate-, tai hygieniarahoja itsellemme, niin joudun tosta mun 1,30e päiväbudjetista jotenkin repimään rahat ruokaan (laitoksella saa aamupalan, mutta koulun yms takia se jää ainoaksi ruuaksi laitoksella), vaatteisiin ja hygieniatarvikkeisiin.
t. laitosnuori
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:57"]Missä päin sää oot laitosnuori?
[/quote]
En viitti kertoo, jos ohjaajat törmää mun teksteihin netissä, koska siitä aika varmasti lähtee puhelin vähintään pariksi kuukaudeksi pois... mutta yhdessä top10 suurimmassa kaupungissa Suomessa.
t. laitosnuori
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Heh heh, heti kun ketjuun ilmestyi oikea laitosnuori oikeiden faktojen kanssa niin vaaleanpunaisten lasien takaa yhteiskuntaa katseleva AV-mamma pudotti heti luun kurkkuunsa. Esimerkki aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]
[/quote]
[/quote]
Heh heh, heti kun ketjuun ilmestyi oikea laitosnuori oikeiden faktojen kanssa niin vaaleanpunaisten lasien takaa yhteiskuntaa katseleva AV-mamma pudotti heti luun kurkkuunsa. Esimerkki aikuinen.
[/quote]
ja perään tuli mustavalkoisesti ajatteleva av-mamma, jolle se, että jossakin on tuollaista, tarkoittaa, että joka paikassa on tuollaista.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:28"]
[/quote]
[/quote]
t. laitosnuori
[/quote]
Joojoo. Itsellä pari frendiä laitoksessa ja kummasti maksavat mallikansiosta lähtien ja ratsastukset. Mitäs se kansiokin, 500€? Monet vetävät röökiäkin askin päivässä niin kyllä se maksetaan laitoksen antamasta viikkorahasta :) En ihmetelekkään, että maksaa kun saavat kallista tavaraa.
[/quote]
Yhdessä laitoksessa tehdään näin -> Jokaikisessä laitoksessa tehdään näin, jos joku väittää muuta niin se puhuu paskaa!!!1yksi!