Laulun harrastajat/ ammattilaiset
Missä te harjoittelette??
Onko olemassa jokin harjoittelutila, jota voitte vuokrata vai laulatteko ihan vain kotona?
Kommentit (4)
ap puolestaan on kuorolaulaja. Esinnymme kyllä useamman kerran kaudessa. Mutta yhteiset harkat ja satunnaiset stemmaharkat ja laululeirit eivät todellakaan riitä, omin päin pitäisi (ja on kehoitettu) laulamaan päivittäin. Ei vain tunnu löytyvän paikkaa, jossa laulaa rauhassa. Pitäisi jotenkin oppia laulamaan vaikka kotona olisi porukkaa ja lasten vieraitakin. :D
No minäkin olen periaatteessa melko neuroottinen treenauksen suhteen, niin että yksin asuessakaan ei meinannut haluta harjoitella uusia biisejä, kuin kuulokkeilla ettei naapurit kuule kun menee huonosti mutta tästä nyt vaan pitää päästä yli tai sitten maksaa se joku 300-500 euroa kuussa treenitilasta ja vielä jaksaa aina lähteä sinne. Sitten tietysti voisi rakentaa omaan asuntoon studiotyyliin äänieristetyn huoneen mutta sekin tulee pirun kalliiksi. #2
Äänieristettyä huonetta minäkin mietin. Pystyisin periaatteessa tyhjentämään vaikka vaatehuoneen sellaiseksi, mutta oveen pitäisi laittaa jokin äänieiste ja ainakin ne oikeat äänimateriaalit ovat jumalattoman kalliita. Nimim. "vuoraanko räsymatoilla vai munakennoilla".
Mikä siinä onkin niin vaikeata, ettei haluaisi laulaa muiden kuullen harjoitteluvaiheen mölinöitä ja äänenavauskiekunoita?
Kyllä kaikenlaisia tiloja voi tietysti vuokrata mutta vähän kalliiksi se tulisi ainakin jos vain yksin laulaa. Minä laulan taustoja puoliammattilaisessa bändissä, eli meillä olisi treenikämppä jossa on 3 vuoroa viikossa mutta kyllä minä sekä laulua että soittoa harjoittelen myös kotona.