Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju
Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.
Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).
Ap
Kommentit (256)
Videopuhelut ja vlogien kuvaaminen julkisella paikalla ovat noloja - vaikka hupiakin se tuottaa, kun katsoo esim. kuinka aikainen ihminen pomppii lehtikasassa kuvattavana - tai kuinka toinen istuu ison kiven päällä Rodinin Ajattelijaa matkien, kun kamera käy.
Hatut (pipot, lippikset, lätsät jne.) ja huput pois päästä sisällä, jotta näkee, minkälainen ihminen seurassa on.
Omituisin yhdistelmä on se hattu (pipo, lippis) + huppu samanaikaisesti, lämpimissä sisätiloissa.
Voita sen olla pitää. Käytän myös vain punaista maitoa, muu maistuu litkulta. Limut nautitaan oikealla sokerilla.
Lapset ei kiroile. Ja aikuiset näyttävät esimerkkiä.
Emme ole uskovaisia tms.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloissa, vierailuilla jne lapset ja nuoret eivät tuijota puhelimia, vaan osallistuvat keskusteluun. Koskee tietysti myös aikuisia.
Ruokapöydässä ja erityisesti ravintolassa ei ole puhelin esillä. Ja tämä koskee varsinkin lapsia/teinejä.
Toimii.
En ole koskaan harrastanut yhden illan suhteita. Muutenkin, ei lyhyitä suhteita. Takana minulla yksi avioliitto ja yksi pitkähkö parisuhde. Nyt olen naimisissa.
En hyväksy aborttia (vaikka en tuomitse ketään).
Käytän melko siistiä kieltä. Kauhistelen, kun ihmiset sanovat esim. pi..u
Vierailija kirjoitti:
Tempparit ym törkyohjelmat ovat huono esimerkki nuorille.
Meillä sama juttu! Lapsena en antanut heidän katsoa tätä roskaa. En siis itse katso näitä ikinä. Myötähäpeä ja inhon tunne on niin valtava. Oksettavia ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on todella tärkeää tienata itse omat rahani. En voisi kuvitellakaan, että eläisin puolison siivellä ja antaisin hänen maksaa elämiseni. Eri asia toki, jos elämään osuu joku väliaikainen jakso (tyyliin hoitovapaa, väliaikainen työttömyys, sairastuminen tms) jolloin puoliso kustantaa elämisen, mutta lähtökohta on, että kumpikin tuo leivän pöytään.
En ymmärrä tätä kommenttia ollenkaan.
Meillä laitetaan molempien palkat/rahat samalle tilille, ja siitä maksetaan kaikki menot. Molemmat saavat käyttää tiliä tarpeidensa mukaan. Tämä on minusta tasa-arvoisen parisuhteen edellytys. Kukaan ei elätä ketään vaan kaikki on yhteistä. Myös ”väliaikaisinä jaksoina” emme ajattele, että puoliso kustantaa elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tempparit ym törkyohjelmat ovat huono esimerkki nuorille.
Meillä sama juttu! Lapsena en antanut heidän katsoa tätä roskaa. En siis itse katso näitä ikinä. Myötähäpeä ja inhon tunne on niin valtava. Oksettavia ohjelmia.
Lapset ja nuoret saavat kauheaa mallia näistä ohjelmista. En käsitä meidän kulttuuria. En edes halua nähdä mainoksia jostain temppareista, ja bb:stä ja mitää muuta sontaa näitä nyt on. Eihän näissä edes esiinny muut kuin narsistit. Ei kiinnosta.
Valokuvien otto ruoka-annoksista ravintolassa/kotona ja kuvien laittaminen Someen.
Tulee aina tunne, että nämä ihmiset eivät käy usein ravintolassa ja kun käyvät niin siitä pitää postata somessa. Tai eivät laita ruokaa kotona silloin harvoin kun laittavat taas kuvat someen.
En voi edes kuvitella ketä kiinnostaa mitä muut syövät ravintolassa tai kotona?
Tuittu 62 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen lapsille selväksi, että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.
Teen oppilailleni yläkoulussa selväksi, että kristilliset juhlat ovat vain tarralappuina vanhojen pakanallisten juhlien päälle liimattuja, jotta juhlien merkitys vuosisatojen kuluessa muuttuu vaivihkaa kristilliseksi. Joulu-talvipäivän seisaus, pääsiäinen- kevätpäivän tasaus, juhannus- kesäpäivän tasaus, jne.
Mitä siitä? Eihän tämä ole edes mikään salaisuus. Jokainen tietää. Mikä on tavoitteesi?
En voi sietää ilmiantajia missään asiassa. Toisten elämään ei sekaannuta, tekivät he oikein tai väärin.
Sitten jos toisten touhu aiheuttaa suoraa haittaa itselle, niin se on eri asia.
Toisten ihmisten tekojen/elämän/vaatteiden kyttääminen ja niiden moralisointi kotona/töissä/netissä. Junttia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia jotka leuhkii julkisessa mediassa että myyvät itseään, mielestäni se on itsensä aliarvioimista ja itsekunnioituksen puutetta.
Toivon että Suomessa joka paikassa olisi enemmän kristillisiä arvoja ja moraalia, monilta puuttuu omatunto ja vastuu tekemisistä, en ymmärrä miksi röyhkeys ja ilkeys olisi missään asioissa hyväksyttävää? Miksi kukaan ei kunnioita toisia vaikka ei olisi samaa mieltä asioista? Toinen mikä mua ärsyttää on trans yms puuttuminen lakiasioihin,tuntuu että seksuaalivähemmistöjen alta pitäisi kohta nuolla jo lattiaa! Todella ärsyttävää haukkua sen varjolla fobiseks ja vihaajaksi jos ei ole samaa mieltä noiden kanssa,jos olisivat oikeasti onnellisia eivät tekisi itsestään numeroa!
Jokaisen ihmisen pitäisi auttaa toinen toista,olla empaattisia ja ymmärtäväisiä.
Ja tälläisiä kristillisiä ihmisten oikeuksia, tasavertaisuutta polkevia arvoja haluaisit muidenkin toteuttavan? Juuri tästä syystä en kuulu kirkkoon.
Oon varmaan vanhanaikainen kun en taas kerran ymmärrä mitä väärää tähtitieteilijä muka sanoi mutta hysteerikon hysteeristä esiintymistä kukaan ei kritisoi.
Vierailija kirjoitti:
Tinder on mielestäni lihakauppa ja saastainen paikka.
Tämä on kyllä hyvin yleistävä ja suoraan sanoen outo mielipide. Tinderissä tulee vastaan melkein pelkästään kandi ja/tai maisteri-tutkinnon omaavia naisia jotka profiilissaan kirjoittavat aina saman asian:
"Ei yhdenyönjuttuja kiitos! haen parisuhdetta" jne.
Toivon hartaasti että jonain päivänä ns. "nettideittailu" ei ole millään tavalla outoa tai noloa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia jotka leuhkii julkisessa mediassa että myyvät itseään, mielestäni se on itsensä aliarvioimista ja itsekunnioituksen puutetta.
Toivon että Suomessa joka paikassa olisi enemmän kristillisiä arvoja ja moraalia, monilta puuttuu omatunto ja vastuu tekemisistä, en ymmärrä miksi röyhkeys ja ilkeys olisi missään asioissa hyväksyttävää? Miksi kukaan ei kunnioita toisia vaikka ei olisi samaa mieltä asioista? Toinen mikä mua ärsyttää on trans yms puuttuminen lakiasioihin,tuntuu että seksuaalivähemmistöjen alta pitäisi kohta nuolla jo lattiaa! Todella ärsyttävää haukkua sen varjolla fobiseks ja vihaajaksi jos ei ole samaa mieltä noiden kanssa,jos olisivat oikeasti onnellisia eivät tekisi itsestään numeroa!
Jokaisen ihmisen pitäisi auttaa toinen toista,olla empaattisia ja ymmärtäväisiä.
Vau haukkuu ensin seksuaalivähemmistöt ja sitten peräänkuuluttaa empatiaa :DD joo ite oon ehkä sen suhteen sitten nipo, että en tykkää tällaisesta kirsikanpoiminnasta ja kaksinaismoralismista.
Uutisissa pitäisi käyttää asiallista kieltä, eikä mitään slangisanoja.
Olen tarkka pelien ja elokuvien/tv-sarjojen ikärajoista. Niiden mukaan mennään ja jos vanhempi katsoo mukana, voi ikärajasta ottaa 3 vuotta pois.