Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju

Vierailija
10.11.2021 |

Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.

Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).

Ap

Kommentit (256)

Vierailija
141/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on oltava mies ja naisen nainen.

Vierailija
142/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan vanhanaikainen kun en taas kerran ymmärrä mitä väärää tähtitieteilijä muka sanoi mutta hysteerikon hysteeristä esiintymistä kukaan ei kritisoi.

- No ,kun meiltä on turvat tukittu . Tulee sanktioita mielipiteistämme . Akat on asialla . Riittää kunhan teemme tuottavan , raskaan työn ja hommaamme vientituloa . Jotta rälssi saa ruhtinaalliset palkkionsa ja kadut väriä . Samalla hegemoniassa oleva , paisuva hallinto ääniä . Pitäisi lisätä kansaa 20 miljoonaa tuontitavarana , koska herroi  on sille määrälle . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka jakaa sairautensa netissä, vaikka kuinka esim.masennuksesta pitää puhua! Rasittavaa!

Vierailija
144/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaisuuksia joihin pitää pukeutua esim. hautajaiset ja sinne siistit mustat tai tummat vaatteet. Ja käyttäytyä pitää myös.

Vierailija
145/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että jotkut haluavat harrastaa yhden yön juttuja eikä siinä mitään. Minun makuuni ne eivät ole. En ole koskaan mennyt jonkun kanssa sänkyyn vain kerran, vaan vasta parisuhteessa.

Sama mulla. Kun ei tehnyt koskaan edes mieli vieraan kanssa! Taidan olla ns. demiseksuaali, eli tarvitsen vahvan tunnesiteen seksikumppaniin, eikä ajatteluni johdu minkään sortin uskonnollisuudesta. Muut tehköön miten lystää, ei se mulle kuulu.

Vierailija
146/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petaan sängyt joka aamu. Aamiaisen aikana ikkuna auki, sitten muut aamutoimet ja lopuksi sängyn petaus.

Vierailija
147/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme päivällisen joka ilta yhdessä koko perhe. Pöytä katetaan kauniisti ja teen jokaiselle aina nätit lautasannokset. Päivällispöydässä ei katsota televisiota eikä pöytään tule yhtään kännykkää. Koskaan.

Vierailija
148/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.

Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.

Jos Eurooppa olisi läpeensä islamuskoinen, niin sittenkö olisi tasa-arvoista...?

Ristiretkien takia emme nyt asu muslimimaassa.

Länsimainen hyvinvointi ja sivistys on kristinuskon ansiota.

jos luit sen kommentin, johon vastasit, niin huomasitko, että läpensä islaminuskoinen yhteiskunta ei kuulu niihin, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa

Eri

Vierailija
149/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vaikka missä. En voi sietää syömistä enkä juomista ulkona kävellessä, vaan mieluiten aina pöydän ääressä.

Olen tarkka siitä, miten haarukkaa ja veistä pidetään, karseaa katsoa vaikka nuorten realityohjelmia, missä niitä pidetään ihan omituisesti ja miten sattuu.

Kiroileminen ja v-sanan käyttö ei nyt vaan ole koskaan sivistyneen ihmisen kieltä.

Tilanteen mukainen pukeutuminen on tärkeää ja luontevat tavat ja hyvä käytös yleensäkin, nipotan ainakin mielessäni aina, jos näen muuta.

Vierailija
150/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tiedän olevani vanhanaikainen, mutta minusta on luonnollista kirjoittaa henkilökohtaisissa viesteissä sinä-pronomini (ja sen eri taivutusmuodot) kohteliaisuuden vuoksi isolla alkukirjaimella. Sama tietysti teitittelyssä, joskin minulla on tuskin koskaan mitään asiaa kenellekään sellaiselle, jota minun tulisi teititellä. 

Vierailija
151/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapöytään ei tulla hattu päässä. Ei vaikka joisit kahvit Abc:llä.  Toistan: Ruokapöytään EI tulla hattu päässä. (minua ei kiinnosta miten kallis lippahattusi tai piposi on tai kuinka se nyt vaan kuuluu sun persoonaas)

Hautajaisiin ei mennä minihameessa (aikuinen sukulaiseni esiintyi näin äitinsä hautajaisissa). Vuokrakämppä siivotaan kunnolla pois muuttaessa.

Tupakoijat:  Älä jätä röökitumppeja kylässä käydessäsi pihaan tai edes yritä kätkeä niitä hiekkaan/kukkapenkkiin/ portaiden alle.

Penskat: Kun vanhempasi ovat kutsuneet kummin syntymäpäivillesi, tulet tervehtimään ja kiität mahdollisesta lahjasta sekä istut edes kymmenen minuuttia kummien seurassa ennen kuin menet pelaamaan tietokoneellasi.

Poikamiehet ja peräkammarin pojat: Kun tulet illanviettoon seurustelevan, aviossa tms. kaverisi luokse ja tyttöystävä, vaimo on paikalla, on kohteliasta tervehtiä emäntää reippaasti, kysellä kuulumiset ja tuoda   vaikka kahvipaketti, kuin että yrität luikahtaa  kaljapussi kourassa sohvannurkkaan istumaan ja mutisemaan isännän kanssa (ja ihmettelemään mielessäsi miksi täällä on nyt  niin erilaista kuin silloin amis-aikoina).

Ole kohtelias ovikelloasi pimputtavalle jehovan-todistajalle. Hän ei tarkoita pahaa. Älä ryhdy väittelemään tai kiroilemaan.  Sanot lyhyesti ja korrektisti ennen kuin suljet oven: "Kiitos, mutta tällä kertaa en tunne kiinnostusta aiheesenne." 

Nämä vanhanaikaisuudet ovat melkoisen helppoja toteuttaa omassa elämässä, älä siis epäröi noudattaa niitä.

Kiitos.

Vierailija
152/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.

Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.

Jos Eurooppa olisi läpeensä islamuskoinen, niin sittenkö olisi tasa-arvoista...?

Ristiretkien takia emme nyt asu muslimimaassa.

Länsimainen hyvinvointi ja sivistys on kristinuskon ansiota.

jos luit sen kommentin, johon vastasit, niin huomasitko, että läpensä islaminuskoinen yhteiskunta ei kuulu niihin, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa

Eri

Tämä aivan  off topic, mutta selittäkää minulle selkokielisesti mitä varsinkin tuo viimeinen kommentti tarkoittaa? En kysy tätä aattellisesti tai keljuillessani vaan ihan että mitä tuo suomeksi tarkoittaa? Jotenkin en saa tuosta lauseesta tolkkua.

Vierailija
153/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ei ole "vitsi", niinkuin Ensitreffit alttarilla antaa ymmärtää.

Vierailija
154/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöytään ei tulla hattu päässä. Ei vaikka joisit kahvit Abc:llä.  Toistan: Ruokapöytään EI tulla hattu päässä. (minua ei kiinnosta miten kallis lippahattusi tai piposi on tai kuinka se nyt vaan kuuluu sun persoonaas)

Hautajaisiin ei mennä minihameessa (aikuinen sukulaiseni esiintyi näin äitinsä hautajaisissa). Vuokrakämppä siivotaan kunnolla pois muuttaessa.

Tupakoijat:  Älä jätä röökitumppeja kylässä käydessäsi pihaan tai edes yritä kätkeä niitä hiekkaan/kukkapenkkiin/ portaiden alle.

Penskat: Kun vanhempasi ovat kutsuneet kummin syntymäpäivillesi, tulet tervehtimään ja kiität mahdollisesta lahjasta sekä istut edes kymmenen minuuttia kummien seurassa ennen kuin menet pelaamaan tietokoneellasi.

Poikamiehet ja peräkammarin pojat: Kun tulet illanviettoon seurustelevan, aviossa tms. kaverisi luokse ja tyttöystävä, vaimo on paikalla, on kohteliasta tervehtiä emäntää reippaasti, kysellä kuulumiset ja tuoda   vaikka kahvipaketti, kuin että yrität luikahtaa  kaljapussi kourassa sohvannurkkaan istumaan ja mutisemaan isännän kanssa (ja ihmettelemään mielessäsi miksi täällä on nyt  niin erilaista kuin silloin amis-aikoina).

Ole kohtelias ovikelloasi pimputtavalle jehovan-todistajalle. Hän ei tarkoita pahaa. Älä ryhdy väittelemään tai kiroilemaan.  Sanot lyhyesti ja korrektisti ennen kuin suljet oven: "Kiitos, mutta tällä kertaa en tunne kiinnostusta aiheesenne." 

Nämä vanhanaikaisuudet ovat melkoisen helppoja toteuttaa omassa elämässä, älä siis epäröi noudattaa niitä.

Kiitos.

Huomaa kyllä, että vanhanaikaisuus ei aina tarkoita samaa kuin sydämestä nouseva aito kunnioitus kanssaihmisiä kohtaan. Itse en ottaisi paineita ventovieraiden lippiksistä ABC:n kahvilassa. Hautajaisissa vainajan lähimmät omaiset ovat kutsujina ja muut läheisetkin sukulaiset kutsuvieraina. Siitä olen samaa mieltä, että tupakantumpit vain sinne minne ne kuuluvat, jos yleensä on pakko polttaa kylässä. Se, miten jehovan todistajat itse tulkitsevat tarkoitusperänsä, on minulle samantekevää - kun yhteistä keskusteltavaa ei ole, on molempien osapuolten etu, että tilanne päättyy korrektisti mutta nopeasti.

Vierailija
155/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka jakaa sairautensa netissä, vaikka kuinka esim.masennuksesta pitää puhua! Rasittavaa!

Ehkäpä sillä masentuneella netti on ainoa paikka missä hän voi keskustella tai avautua sairaudestaan.

Mikä on se paikka jossa mielestäsi masentuneet tai muuten sairaat ihmiset saavat sinun lupasi kertoa vaivastaan?

Kerrothan meille.

Vierailija
156/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla neitsyt.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla ehdottoman rehellinen ja luotettava.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla nuori ja kaunis.

Noista en joustanut pätkääkään ja kaikki toteutuivat.

Vierailija
157/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tästä monet ovat eri mieltä. Mielestäni, jos mies on aidosti kiinnostunut, hän tarjoaa ensimmäisillä treffeillä. Jos ei tarjoa, ajattelen automaattisesti, ettei hän ole erityisen kiinnostunut ja on turha jatkaa kummankaan ajan tuhlaamista.

Vierailija
158/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tarkka ja tinkimätön kodin siisteydessä ja ruokailuajoissa. Pukeutuminen sään mukaan, ja ulkoillessa ulkoiluvaatteet, kaupungille kaupunkivaatteet.

Mitä ovat kaupunkivaatteet?

Kiesus.  Asun lähimmästä kaupungista n.60 km päässä enkä ole tajunnut, että minun pitää pukea jotkut erityiset "kaupunkivaatteet" kun käyn kaupungissa. 

Eikö kelpaa ne vaatteet, joita käytän, kun käyn tuossa kirkonkylällä? Mitenkäs...kun sataa räntää lähtiessäni kotoa ja kun saavun sinne kaupunkiin, niin pitääkö minun vaihtaa jossain vaatteet? Ylläni on siis lähtiessäni sadetakki ja tuulipuvun housut ja kumpparit. 

Vierailija
159/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla neitsyt.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla ehdottoman rehellinen ja luotettava.

Naisen, josta tulee vaimo, pitää olla nuori ja kaunis.

Noista en joustanut pätkääkään ja kaikki toteutuivat.

Heh heh hee... niinhän sinä luulet.  Entäpä sinä itse? Kun menit naimisiin, olitko neitsyt, rehellinen ja luotettava ja komea ja nuori? 

Vierailija
160/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen on oltava mies ja naisen nainen.

tarkennatko hieman.. hella vs. nyrkki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi