Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju
Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.
Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).
Ap
Kommentit (256)
Näitä ois vaikka kuinka paljon, mutta kun yhtä pyydettiin niin laitetaan yksi: lakkia ei pidetä päässä sisällä; koskee nimenomaan miehiä.
Tempparit ym törkyohjelmat ovat huono esimerkki nuorille.
Nimittelijän tai kiroilijan mielipiteellä ei ole arvoa.
Itseään huomattavasti paljon vanhempia ihmisiä tulee teititellä. En osaa tosin itsekään määritellä tarkkaan, missä se raja kulkee.
Olen asiakaspalvelutyössä enkä voi sietää, kun nuoremmat kollegat sinuttelevat asiakkaita. Varsinkin sähköpostiviesteissä se näyttää todella töykeältä.
Arvostan siistiä juhlapukeutumista. Siis että vaikka ristiäisissä miehillä on puku ja naisilla mekko/hame/muuten juhlava asu. Nykyään näkee vaikka mitä minimekkoja ja arkivaatteita juhlissa.🙄
Teen lapsille selväksi, että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.
Seksiväline mainoksia ei tarvitsisi julkaista radiossa tai tv:ssä ennen klo 21.
Polyamoriaa ja monisuhteisuutta, kimppakivaa/orgioita, pettämistä, prostituutiota, onlyfansia ja vaikkapa BDSM/Fetissi seksiä ei tarvitsisi tuputtaa ja mainostaa samalla tuomiten huonommaksi ne ihmiset, jotka eivät ole niistä kiinnostuneet. Näitä ei mielestäni myöskään tarvitaisi valtamediassa esitellä jatkuvasti jonain paremman elämän tavoitteena tai merkkinä.
Puhelimella ei hoideta mitään tärkeää, kuten pankkiasioita tai maksamisia.
Olen sangen vapaamielinen, näin tähän ikään on oppinut ymmärtämään jos minkämoista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöä. Olen myös kiinnostunut erilaisista maailmankatsomuksista ja kun niihin on tutustunut, niin oma pointtinsa niissä kaikissa on. Kenties palvelemme kaikki samaa Jumalaa, kuka milläkin tavoin hairahtaneena, sitä on vaikea sanoa.
Mutta arvostan kyllä kovasti hyviä käytöstapoja. Olen ihmetellyt näitä nykynuoria: varmaan ne tekeee jotain kamalaa jossain mutta aina kun minä tapaan niitä, ne ovat kohteliaita, katsovat silmiin, puhuvat selvällä äänellä ja auttavat mielellään.
En tykkää kylmäsydämisistä, kyynisistä asenteista enkä sellaisiin perustuvasta politiikasta.
Enkä tykkää tuhopessimismistä. JOkainen sekunti jonka maailma saadaan pysymään toimintakykyisenä, on tärkeä. Jokaisen työpanos on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisuuden korostuminen käytöksessä, pukeutumisessa jne on mennyt liiallisuuksiin.
Tämä! Muistaa jo lapsena miten jotkut tv tai elokuva hahmot sai tosi kiusaantuneen olon, että tätäkö minusta odotetaan kun olen nainen?
Minusta tennarit eivät ole oikea kenkävalinta morsiuspuvun tai iltapuvun kanssa. Ei vaikka olisivat kuinka mukavat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.
Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.
Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.
Jos Eurooppa olisi läpeensä islamuskoinen, niin sittenkö olisi tasa-arvoista...?
Ristiretkien takia emme nyt asu muslimimaassa.
Länsimainen hyvinvointi ja sivistys on kristinuskon ansiota.
Ruoka syödään ruokapöydässä ja TV pysyy kiinni.
Haluan pitää työn ja vapaa-ajan erillään.
En omista älypuhelinta.
Vien kukkakimpun, kun menen käymään jonkun luona.
En pidä kaupallisista, epäsuomalaisista krääsäkoristejuhlista kuten Halloween tai babyshower.
Jos osallistun rippijuhliin, ylioppilasjuhliin tai häihin, toivon saavani kiitoksena valokuvan päivänsankarista.
Koulussa pitää tehdä töitä sitkeästi (ei kuitenkaan täydellisyyttä tavoitellen). Ylimääräistä kieltä ei saa jättää pois vain siksi, että olisi kivempi pelata/kuluttaa viihdettä kuin lukea sanoja ja kielioppia. Tämä "luovuttamisen mentaliteetti" on levinnyt lähiökoulussa ainakin.
Ravintoloissa, vierailuilla jne lapset ja nuoret eivät tuijota puhelimia, vaan osallistuvat keskusteluun. Koskee tietysti myös aikuisia.