Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa olet nipo/vanhanaikainen? -peukutusketju

Vierailija
10.11.2021 |

Palstalla usein irvaillaan, jos joku on jonkun asian suhteen nipo, tiukkapipoinen, vanhanaikainen tai jotenkin tarkka. Minkä asian suhteen sinä olet nipo? Onko joku nykyisin tavallinen käyttäytymistapa sinulle aivan mahdoton, etkä osaa koskaan kuvitella toimivasi niin (vaikka joillekin toisille se olisi ok)? Yksi aihe per viesti. Peukku ylös = kyllä, oon asian suhteen yhtä nipo. Peukku alas = en ole asian suhteen nipo, tää olisi mulle ok.

Jos eroaisimme, en voisi koskaan aloittaa seurustelusuhdetta mieheni sukulaisen tai ystävän kanssa (toisen ketjun perusteella ilmeisen monelle tämä olisi ok).

Ap

Kommentit (256)

Vierailija
81/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa, vierailuilla jne lapset ja nuoret eivät tuijota puhelimia, vaan osallistuvat keskusteluun. Koskee tietysti myös aikuisia.

Vierailija
82/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ois vaikka kuinka paljon, mutta kun yhtä pyydettiin niin laitetaan yksi: lakkia ei pidetä päässä sisällä; koskee nimenomaan miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempparit ym törkyohjelmat ovat huono esimerkki nuorille.

Vierailija
84/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittelijän tai kiroilijan mielipiteellä ei ole arvoa.

Vierailija
85/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään huomattavasti paljon vanhempia ihmisiä tulee teititellä. En osaa tosin itsekään määritellä tarkkaan, missä se raja kulkee.

Vierailija
86/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalvelutyössä enkä voi sietää, kun nuoremmat kollegat sinuttelevat asiakkaita. Varsinkin sähköpostiviesteissä se näyttää todella töykeältä.

Vierailija
87/256 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siistiä juhlapukeutumista. Siis että vaikka ristiäisissä miehillä on puku ja naisilla mekko/hame/muuten juhlava asu. Nykyään näkee vaikka mitä minimekkoja ja arkivaatteita juhlissa.🙄

Vierailija
88/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lapsille selväksi, että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla.

Vierailija
89/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiväline mainoksia ei tarvitsisi julkaista radiossa tai tv:ssä ennen klo 21.

Vierailija
90/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamoriaa ja monisuhteisuutta, kimppakivaa/orgioita, pettämistä, prostituutiota, onlyfansia ja vaikkapa BDSM/Fetissi seksiä ei tarvitsisi tuputtaa ja mainostaa samalla tuomiten huonommaksi ne ihmiset, jotka eivät ole niistä kiinnostuneet. Näitä ei mielestäni myöskään tarvitaisi valtamediassa esitellä jatkuvasti jonain paremman elämän tavoitteena tai merkkinä.

Vierailija
91/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella ei hoideta mitään tärkeää, kuten pankkiasioita tai maksamisia.

Vierailija
92/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sangen vapaamielinen, näin tähän ikään on oppinut ymmärtämään jos minkämoista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöä. Olen myös kiinnostunut erilaisista maailmankatsomuksista ja kun niihin on tutustunut, niin oma pointtinsa niissä kaikissa on. Kenties palvelemme kaikki samaa Jumalaa, kuka milläkin tavoin hairahtaneena, sitä on vaikea sanoa.

Mutta arvostan kyllä kovasti hyviä käytöstapoja. Olen ihmetellyt näitä nykynuoria: varmaan ne tekeee jotain kamalaa jossain mutta aina kun minä tapaan niitä, ne ovat kohteliaita, katsovat silmiin, puhuvat selvällä äänellä ja auttavat mielellään.

En tykkää kylmäsydämisistä, kyynisistä asenteista enkä sellaisiin perustuvasta politiikasta.

Enkä tykkää tuhopessimismistä. JOkainen sekunti jonka maailma saadaan pysymään toimintakykyisenä, on tärkeä. Jokaisen työpanos on tärkeä.

Vierailija
93/256 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuuden korostuminen käytöksessä, pukeutumisessa jne on mennyt liiallisuuksiin.

Tämä! Muistaa jo lapsena miten jotkut tv tai elokuva hahmot sai tosi kiusaantuneen olon, että tätäkö minusta odotetaan kun olen nainen?

Vierailija
94/256 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tennarit eivät ole oikea kenkävalinta morsiuspuvun tai iltapuvun kanssa. Ei vaikka olisivat kuinka mukavat jalassa.

Vierailija
95/256 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.

Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.

Vierailija
96/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kristinuskoa, ja että sen ansiosta elämme länsimaissa tasa-arvoisemmin, kuin muualla maailmassa.

Emme sen ansiosta, vaan siitä huolimatta. Tasa-arvo on pisimmällä nimenomaan niissä yhteiskunnissa, joissa uskonnolla on vähiten jalansijaa.

Jos Eurooppa olisi läpeensä islamuskoinen, niin sittenkö olisi tasa-arvoista...?

Ristiretkien takia emme nyt asu muslimimaassa.

Länsimainen hyvinvointi ja sivistys on kristinuskon ansiota.

Vierailija
97/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies avaa naiselle oven.

Vierailija
98/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka syödään ruokapöydässä ja TV pysyy kiinni.

Vierailija
99/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pitää työn ja vapaa-ajan erillään.

En omista älypuhelinta.

Vien kukkakimpun, kun menen käymään jonkun luona.

En pidä kaupallisista, epäsuomalaisista krääsäkoristejuhlista kuten Halloween tai babyshower.

Jos osallistun rippijuhliin, ylioppilasjuhliin tai häihin, toivon saavani kiitoksena valokuvan päivänsankarista.

Vierailija
100/256 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa pitää tehdä töitä sitkeästi (ei kuitenkaan täydellisyyttä tavoitellen). Ylimääräistä kieltä ei saa jättää pois vain siksi, että olisi kivempi pelata/kuluttaa viihdettä kuin lukea sanoja ja kielioppia. Tämä "luovuttamisen mentaliteetti" on levinnyt lähiökoulussa ainakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi