Sukulaiset halusivat muuttaa maalle
Ymmärrän tämän. Viihtyvät siellä paremmin ja se on heille kodikkaampaa. MUTTA se mikä oikeasti riepoo on se, että he jo ennen muuttoa päättivät, että "Mattihan asuu Helsingissä", joten heillä on aina halutessaan Helsingissä hotelli plus taksi käytössä.
Meidän kanssamme ei edes keskusteltu ennen tätä muuttoa. He vain olivat lähteneet. Nyt sitten käly (joka palasi 25-vuotiaana lapsuudenkotiin ja jolla on opinnot edelleen kesken) on tunkemassa meille koko ajan.
Teen kotona töitä ja meidän ns vierashuone on se mun työhuoneeni. Asunto on ostettu meidän tarpeisiin, ei hotellitoimintaa ajatellen.
Tästä on nyt puhjennut valtava riita. Koska minä haluaisin edes tietää kunnolla ajoissa, milloin käly on tulossa, jotta voin järjestellä työni. Ja sen että paljonko niitä opintoja on jäljellä ja onko ne edes edenneet mihinkään, kun minusta ne tenttikirjatkin tuntuu vain pyörivän samoina loputtomiin.
Sukulaiset vihaisina vetoavat "vieraanvaraisuuteen" ja siihen että asunto on Matin. Ei ole. Minä omistan puolet ja maksan puolet kaikista lainoista ja kuluista. Asunto ei ole "Matin asunto" yksinkertaisesti vain sillä, että sitä aletaan nimittää "Matin asunnoksi".
Kommentit (139)
Mä ymmärrän täysin mistä ap puhuu koska omat vanhemmat oli vielä PAHEMMAT, siis sillä lailla että jos ei toteltu niin isäni (narisistinen) saattoi jopa käydä käsiksi ja väkivallalla yrittää pakottaa.
Nyt on välit olleet jo jokusen vuoden poikki, mikään muu ei auta. Ja ap tietää tämän sisimmässään myös muttei uskalla tehdä tätä peliliikettä. Tämä välirikossa oleminen on kieltämättä raskasta ja siitä saa syyllistämistä ja ihmettelyä (sellaisilta jotka ei tajua millaista mulla se elämä oli), mutta pitää tajuta että tuollaisten hullujen kanssa ON VAIN HUONOJA VAIHTOEHTOJA. Ei ole hyviä. Eli sun pitää valita asteikosta huono, vielä huonompi, todella huono. Hyvää vaihtoehtoa ei vaan ole.
Apn ajattelu on jumittunut lapselliseen toiveeseen että jospa ne jotenkin muuttuisi. Mutta ne ei muutu. Vaan apn pitää valita niistä huonoista vaihtoehdoista. Eli valitseeko sen huonon että laittaa välit poikki, saa rauhan, mutta paheksuntaa? Vain sen että laittaa napakat rajat ja aloittaa sodan suvun kanssa? Vai että kestää ja sietää nykyistä menoa? Sitä hyvää vaihtoehtoa kun ei vaan ole (että ne yhtäkkiä muuttuisi kohteliaiksi).
Kaltoinkohtelun uhreilla ajatus usein jumittuu ja tunnistan että mullakin oli tuota. Siksi teidän neuvot ei mene apn jakeluun. Koska se toivoo lapsellista ihmettä että ne sukulaiset muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä en tajua on se, että miten he voivat edes kuvitella määräävänsä meidän kodistamme tai elämästämme.
Aina jos ja kun teemme jotain josta he ei pidä tai jota eivät ymmärrä tai ns hyväksy, alkaa järjetön temppuilu, kiristäminen, venkoilu, manipulointi, taivuttelu jne.
Ja kyse siis ihan järkevistä asioista. Mitä ruokaa syömme, mitä teemme töiden suhteen jne.
Heillä on ihan hillitön tarve määräillä ja valvoa. Ja me olemme suorastaan hysteerisen tylsiä ja turvallisia ja konservatiivisia valinnoissamme. Ja rahankäytössämme. Eli en ymmärrä mitään syytä sekaantua ihan kaikkeen.
ap
No kai he voivat kuvitella kun kerran annatte sen tapahtua.
Miten niin annamme? Ei ole koskaan kuunneltu heidän neuvojaan tai ohjeitaan. Silti niitä tulvii. Anoppi on jopa tyytymätön työhöni ja lähettelee työpaikkailmoituksia.
Ja s i n ä a n n a t s e n t a p a h t u a - m i k s i ?
Miten minä estän sitä lähettämästä meille postia?
Postia ei ole pakko avata ja lukea. Roskikseen vaan suoraan, mikäli niillä ei ole tapana satasia lähetellä postitse.
Jos ei osaa sanoa ei, niin nykyään voi sanoa, että KARANTEENI. Tappava tartuntatautivaara, välitön kuolema, jos täällä on yötä. Lisäksi epäilet sukulaisille, että joku talossa myrkyttää asukkaita pikkuhiljaa ja poliisi tutkii.
Tässä ohjeet rautalangasta väännettynä:
Jos suku soittaa, paina siinä kännykässä olevaa punaista nappia tai jos haluat pelata varman päälle, estä puhelut puhelimen asetuksista.
Myös viestit voi estää tai jättää lukematta.
Kirjeen voi avata, mutta jos siellä ei ole esim seteleitä, älä lue vaan heitä roskiin.
Kälylle viesti: et voi tulla luoksemme. Jos silti tulee, ette avaa ovea.
Jäähdytätte koko sukuun välit, etteä käy ettekä ole kehenkään yhteydessä pitkään aikaan.
Ole hyvä!
Tämähän on aivan yksinkertaista. Ilmoittaa suvulle, että emme ole majatalo tai hotelli. Esitämme kutsun kun haluamme yövieraita. Vietämme joulun kotona. Hauskaa joulua teille siellä kaukana.
Tosiaan miehen vanhemmat eivät voi päsmäröidä kun niille ei kerro asioitaan. Itse en kerro edes omille vanhemmilleni kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän täysin mistä ap puhuu koska omat vanhemmat oli vielä PAHEMMAT, siis sillä lailla että jos ei toteltu niin isäni (narisistinen) saattoi jopa käydä käsiksi ja väkivallalla yrittää pakottaa.
Nyt on välit olleet jo jokusen vuoden poikki, mikään muu ei auta. Ja ap tietää tämän sisimmässään myös muttei uskalla tehdä tätä peliliikettä. Tämä välirikossa oleminen on kieltämättä raskasta ja siitä saa syyllistämistä ja ihmettelyä (sellaisilta jotka ei tajua millaista mulla se elämä oli), mutta pitää tajuta että tuollaisten hullujen kanssa ON VAIN HUONOJA VAIHTOEHTOJA. Ei ole hyviä. Eli sun pitää valita asteikosta huono, vielä huonompi, todella huono. Hyvää vaihtoehtoa ei vaan ole.Apn ajattelu on jumittunut lapselliseen toiveeseen että jospa ne jotenkin muuttuisi. Mutta ne ei muutu. Vaan apn pitää valita niistä huonoista vaihtoehdoista. Eli valitseeko sen huonon että laittaa välit poikki, saa rauhan, mutta paheksuntaa? Vain sen että laittaa napakat rajat ja aloittaa sodan suvun kanssa? Vai että kestää ja sietää nykyistä menoa? Sitä hyvää vaihtoehtoa kun ei vaan ole (että ne yhtäkkiä muuttuisi kohteliaiksi).
Kaltoinkohtelun uhreilla ajatus usein jumittuu ja tunnistan että mullakin oli tuota. Siksi teidän neuvot ei mene apn jakeluun. Koska se toivoo lapsellista ihmettä että ne sukulaiset muuttuisi.
En minä kuvittele niiden muuttuvan, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa olla heidän kanssaan tekemisissä.
Se mikä arveluttaa on se, että koko sukuun menee sitten samalla yhteydet. Siellä nyt kuitenkin on edes jollain tavoin ihmismäisiä, anopin isä esimerkiksi on suorastaan mukava.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on välit olleet jo jokusen vuoden poikki, mikään muu ei auta. Ja ap tietää tämän sisimmässään myös muttei uskalla tehdä tätä peliliikettä. Tämä välirikossa oleminen on kieltämättä raskasta ja siitä saa syyllistämistä ja ihmettelyä (sellaisilta jotka ei tajua millaista mulla se elämä oli), mutta pitää tajuta että tuollaisten hullujen kanssa ON VAIN HUONOJA VAIHTOEHTOJA. Ei ole hyviä. Eli sun pitää valita asteikosta huono, vielä huonompi, todella huono. Hyvää vaihtoehtoa ei vaan ole.Apn ajattelu on jumittunut lapselliseen toiveeseen että jospa ne jotenkin muuttuisi. Mutta ne ei muutu. Vaan apn pitää valita niistä huonoista vaihtoehdoista. Eli valitseeko sen huonon että laittaa välit poikki, saa rauhan, mutta paheksuntaa? Vain sen että laittaa napakat rajat ja aloittaa sodan suvun kanssa? Vai että kestää ja sietää nykyistä menoa? Sitä hyvää vaihtoehtoa kun ei vaan ole (että ne yhtäkkiä muuttuisi kohteliaiksi).
En minä kuvittele niiden muuttuvan, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa olla heidän kanssaan tekemisissä.
Se mikä arveluttaa on se, että koko sukuun menee sitten samalla yhteydet. Siellä nyt kuitenkin on edes jollain tavoin ihmismäisiä, anopin isä esimerkiksi on suorastaan mukava.
ap
Kyllä, siinä menee sukuun välit. Se on se hinta. Sanoinkin että on vaan huonoja vaohtoehtoja.
Onko heillä avain teille vai miten tämä opiskelija pääsee aina sisään? Kun sanotte, ettei sovi tulla ja ette avaa ovea, niin ongelma on nähdäkseni ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun he neuvoo, ohjaa, käskyttää ja komentelee ja ottaa kantaa silti. Viimeksi kun he kävi (kutsumatta) , veimme heidät ulos syömään, ettei appi pääsisi märisemään, miten surkeat tarjoilut meillä on.
"Meille ei nyt vierailu sovi, joten ensi kerralla kannattaa soittaa etukäteen ja sopia koska meille sopii vierailunne"
”Olen pahoillani, mutta olen juuri sopinut, että hyvä ystäväni voi majoittua meillä seuraavat viikot, joten meille ei ikävä kyllä nyt mahdu”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä en tajua on se, että miten he voivat edes kuvitella määräävänsä meidän kodistamme tai elämästämme.
Aina jos ja kun teemme jotain josta he ei pidä tai jota eivät ymmärrä tai ns hyväksy, alkaa järjetön temppuilu, kiristäminen, venkoilu, manipulointi, taivuttelu jne.
Ja kyse siis ihan järkevistä asioista. Mitä ruokaa syömme, mitä teemme töiden suhteen jne.
Heillä on ihan hillitön tarve määräillä ja valvoa. Ja me olemme suorastaan hysteerisen tylsiä ja turvallisia ja konservatiivisia valinnoissamme. Ja rahankäytössämme. Eli en ymmärrä mitään syytä sekaantua ihan kaikkeen.
ap
Miten niin annamme? Ei ole koskaan kuunneltu heidän neuvojaan tai ohjeitaan. Silti niitä tulvii. Anoppi on jopa tyytymätön työhöni ja lähettelee työpaikkailmoituksia.
Kieltämällä. "En halua sinun lähettävän näitä minulle enää", piste. Ja jos ei kielto mene perille niin sitten blokkaus. Niin muillekin häiriköille tehdään.
Ja paperipostin saa helposti paperinkeräykseen. Eihän se EI ILMAISJAKEALUA -kyltti mitään auta tuommoisiin, mutta kun avaa kirjeen niin tarviiko sitä lukea sen pidemmälle, kun näkee että keneltä se on.
Ja tämä on hyvä, koska sitten kun kysyvät jos teihin jotain kontaktia saavat, että kun kirjoitettiin siinä ja siinä, niin voi vastata etten ole lukenut, se on se posti nykyään semmonen.
Ei toi ole todellista, mutta rajat vaan selviksi. Koirankoulutusta. Nämä olisi niin helppoja asioita ratkaista, olisiko tällaiselle terapeutille tarvetta?
Emme me voi tietää onko siellä isoäidin perunkirjoituspaperit vai työpaikkailmoituksia ellemme avaa kuorta.
Niin sitähän kirjoitinkin tuossa yllä, että kun kuoren avaa niin eipä sen sisällön pidä ensihavainnon jälkeen antaa itseään kauan rasittaa. Putoaa käsistä kevyesti kuten k-kaupan plussatarjoukset.
Pakko se oli tarkastaa oliko siellä oikeasti jotain tärkeääkin työpaikkailmoitusten ja raamatun lauseiden seassa.
ap
No kyllä yleensä kuoren päältä jo näkee onko ns virallinen posti vai yksityisen lähettämä. Virallisissa ei ole normi postimerkkiä, yleensä, kun taas sukulaisten lähettämissä on. Samoin virallisissa ei ole, yleensä, käsin kirjoitettua osoitetta, kun taas muiden on. Myös kirjekuoressa on usein firman logo tai muu tunniste mistä on lähetetty, kun taas sun sukulaisilla tuskin on.
Tekosyitä tekosyitä (terveisiä Porvooseen, niin typerä ja epäuskottava aloitus ja kertomus)
Tietenkin näkee, onko virallinen vai ei, mutta ei ne kaikki perunkirjoitukseen tai mummon hautajaisiin tms liittyvät postitukset ole mitään virallisia.
Haukkumista vaikka väkisin, kunhan saa haukkua.
ap
Kuinka usein se mummo oikein kuolee ja hautajaisia ja perunkirjoituksia järjestetään?
Oletteko jotain vellihousuja vai miksi ette saa suutanne auki?
Tosin ihmettelen kyllä myös ihmisiä, jotka kuvittelevat että toisen koti on joku ilmainen majatalo jonne voi tulla milloin huvittaa.
En tiedä mitä sä ap odotat tältä ketjulta. Älä vastaa puheluihin, äläkä avaa ovea, jos ei sanaa ei kuunnella. Hyvin yksinkertaista. Tuskin kukaan sun asuntoon tunkee ja jää sinne jos soitat poliisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti sanoi sit sille juoruavalle serkulle, että kiitos ei. En halua kuunnella enkä kuuntele enempää panettelua. Mitä muuta kuuluu?
Löhtee sit lampsimaan, että moikka, jos ei muuten lopu. Ei niihin tarvi mennä mukaan. Sehän on ihan tapa Matilla. Möyhkkää itsekin sitten vaimolleen samoja juttuja kotona.
Rajoja vaan laittamaan, ei tarvi olla roskakorina.
Tietenkin sanoi.
Vastasin kysymykseen että mistä me tiedämme että möyhkätään. Sen tiedämme myös siitä että jos anopin kanssa on tekemisissä vähänkään, hän itse kertoo mitä kaikkea on paisutellut suvulleen.
Miksi sinä olet sen anopin kanssa tekemisissä???
Osaatko lukea???? Jos on "vähänkään tekemisissä", siis "vähänkään". En todellakaan ole tekemisissä jos se minusta on millään tavoin kiinni.
ap
On se kyllä ihan kokonaan sinusta kiinni, kenen kanssa olet tekemisissä. Mä riitannuin niin pahasti miehen siskon kanssa, että totesimme, että parasta, että emme ole missään tekemisissä.
Nyt mieheni tapaa häntä jos tapaa, mä en mene sukujuhliin, eikä mies kerro mitään, mikä siskoon liittyy.
Ihan hyvin toimii.
Niin. Totesitte yhdessä. Entäs kun minä totean, mies toteaa, mutta nuo sukulaiset ei totea. Sehän tässä se ongelma on, kun kanssakäymisen määrittelyä ei voi tehdä yhdessä, vaan he tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee.
Jos eivät kerran ymmärrä meitä, eikä me jakseta heitä, luulisi että yhdessä voisi sopia sivistyneistä väleistä silti, mutta ei. He haluaa että me ollaan sellaisia kuin he haluaa ja sitä sitten ei auta yhtään mikään.
ap
Ovea ei tarvitse avata eikä puhelimeen vastata. Ihan oma päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kieltämällä. "En halua sinun lähettävän näitä minulle enää", piste. Ja jos ei kielto mene perille niin sitten blokkaus. Niin muillekin häiriköille tehdään.
Ja paperipostin saa helposti paperinkeräykseen. Eihän se EI ILMAISJAKEALUA -kyltti mitään auta tuommoisiin, mutta kun avaa kirjeen niin tarviiko sitä lukea sen pidemmälle, kun näkee että keneltä se on.
Ja tämä on hyvä, koska sitten kun kysyvät jos teihin jotain kontaktia saavat, että kun kirjoitettiin siinä ja siinä, niin voi vastata etten ole lukenut, se on se posti nykyään semmonen.
Ei toi ole todellista, mutta rajat vaan selviksi. Koirankoulutusta. Nämä olisi niin helppoja asioita ratkaista, olisiko tällaiselle terapeutille tarvetta?
Emme me voi tietää onko siellä isoäidin perunkirjoituspaperit vai työpaikkailmoituksia ellemme avaa kuorta.
Niin sitähän kirjoitinkin tuossa yllä, että kun kuoren avaa niin eipä sen sisällön pidä ensihavainnon jälkeen antaa itseään kauan rasittaa. Putoaa käsistä kevyesti kuten k-kaupan plussatarjoukset.
Pakko se oli tarkastaa oliko siellä oikeasti jotain tärkeääkin työpaikkailmoitusten ja raamatun lauseiden seassa.
ap
No kyllä yleensä kuoren päältä jo näkee onko ns virallinen posti vai yksityisen lähettämä. Virallisissa ei ole normi postimerkkiä, yleensä, kun taas sukulaisten lähettämissä on. Samoin virallisissa ei ole, yleensä, käsin kirjoitettua osoitetta, kun taas muiden on. Myös kirjekuoressa on usein firman logo tai muu tunniste mistä on lähetetty, kun taas sun sukulaisilla tuskin on.
Tekosyitä tekosyitä (terveisiä Porvooseen, niin typerä ja epäuskottava aloitus ja kertomus)
Tietenkin näkee, onko virallinen vai ei, mutta ei ne kaikki perunkirjoitukseen tai mummon hautajaisiin tms liittyvät postitukset ole mitään virallisia.
ap
Kuinka usein se mummo oikein kuolee ja hautajaisia ja perunkirjoituksia järjestetään?
Luuletko että se mummo on ainoa iäkäs sukulainen? Tai että siellä ei ikinä tapahdu mitään mikä ihan juridisestikin kuuluisi miehelle?
Luuletko että tällaiset rajattomat eivät kynsin hampain pyrkisi olemaan tulppana kaikkien asioiden suhteen eli tunkevat siihen väliin "viestintuojaksi"?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja on täysin mahdotonta pitää yhteyttä silloin tällöin suoraan tähän anopin isään?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut väkivallan uhkaa mutta oma äitini oli sellainen että mun kämppään tultiin vaikka ikkunasta. Yleensä soitti huoltomiehen. Miten ne aina suostuikin avaamaan. Kun valitin asiasta, sain häädön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
ap
Luuletko että se mummo on ainoa iäkäs sukulainen? Tai että siellä ei ikinä tapahdu mitään mikä ihan juridisestikin kuuluisi miehelle?
Luuletko että tällaiset rajattomat eivät kynsin hampain pyrkisi olemaan tulppana kaikkien asioiden suhteen eli tunkevat siihen väliin "viestintuojaksi"?
ap
Ok, luovutan. Teidän suvussa sattuu ja tapahtuu koko ajan jotain, josta on pakko olla selvillä, sekä sinun että miehen. Ovea ette osaa lukita, ettekä olla vastaamatta puheluihin. Ette myöskään osaa sanoa ei vierailuille.
Turha jatkaa enää näillä eväillä.
Estät ainakin omasta puhelimesta heidän numerot. Jos tulee epäilyttäviä kirjeitä, Matti avatkoon ne. Ovea ette avaa ikinä, jos ei tiedä kuka siellä on.
Ettekö arvosta läheisiä ihmissuhteita? Täytyy olla joustava ja vieraanvarainen jos haluaa että itsekin saa apua ja ystävyyttä kun sitä tarvitsee.
Poistakaa vieras/työhuoneesta sänky niin ei ole kälylle paikkaa missä nukkua jos yllätysvierailulle tulee. Vai luuletko että tunkee teidän sänkyyn ? Myös olohuoneeseen sohva jossa ei voi nukkua.