Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaiset halusivat muuttaa maalle

Vierailija
10.11.2021 |

Ymmärrän tämän. Viihtyvät siellä paremmin ja se on heille kodikkaampaa. MUTTA se mikä oikeasti riepoo on se, että he jo ennen muuttoa päättivät, että "Mattihan asuu Helsingissä", joten heillä on aina halutessaan Helsingissä hotelli plus taksi käytössä.

Meidän kanssamme ei edes keskusteltu ennen tätä muuttoa. He vain olivat lähteneet. Nyt sitten käly (joka palasi 25-vuotiaana lapsuudenkotiin ja jolla on opinnot edelleen kesken) on tunkemassa meille koko ajan.

Teen kotona töitä ja meidän ns vierashuone on se mun työhuoneeni. Asunto on ostettu meidän tarpeisiin, ei hotellitoimintaa ajatellen.

Tästä on nyt puhjennut valtava riita. Koska minä haluaisin edes tietää kunnolla ajoissa, milloin käly on tulossa, jotta voin järjestellä työni. Ja sen että paljonko niitä opintoja on jäljellä ja onko ne edes edenneet mihinkään, kun minusta ne tenttikirjatkin tuntuu vain pyörivän samoina loputtomiin.

Sukulaiset vihaisina vetoavat "vieraanvaraisuuteen" ja siihen että asunto on Matin. Ei ole. Minä omistan puolet ja maksan puolet kaikista lainoista ja kuluista. Asunto ei ole "Matin asunto" yksinkertaisesti vain sillä, että sitä aletaan nimittää "Matin asunnoksi".

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti sanoi sit sille juoruavalle serkulle, että kiitos ei. En halua kuunnella enkä kuuntele enempää panettelua. Mitä muuta kuuluu?

Löhtee sit lampsimaan, että moikka, jos ei muuten lopu. Ei niihin tarvi mennä mukaan. Sehän on ihan tapa Matilla. Möyhkkää itsekin sitten vaimolleen samoja juttuja kotona.

Rajoja vaan laittamaan, ei tarvi olla roskakorina.

Tietenkin sanoi.

Vastasin kysymykseen että mistä me tiedämme että möyhkätään. Sen tiedämme myös siitä että jos anopin kanssa on tekemisissä vähänkään, hän itse kertoo mitä kaikkea on paisutellut suvulleen.

Vierailija
82/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en tajua on se, että miten he voivat edes kuvitella määräävänsä meidän kodistamme tai elämästämme.

Aina jos ja kun teemme jotain josta he ei pidä tai jota eivät ymmärrä tai ns hyväksy, alkaa järjetön temppuilu, kiristäminen, venkoilu, manipulointi, taivuttelu jne.

Ja kyse siis ihan järkevistä asioista. Mitä ruokaa syömme, mitä teemme töiden suhteen jne.

Heillä on ihan hillitön tarve määräillä ja valvoa. Ja me olemme suorastaan hysteerisen tylsiä ja turvallisia ja konservatiivisia valinnoissamme. Ja rahankäytössämme. Eli en ymmärrä mitään syytä sekaantua ihan kaikkeen.

ap

No kai he voivat kuvitella kun kerran annatte sen tapahtua.

Miten niin annamme? Ei ole koskaan kuunneltu heidän neuvojaan tai ohjeitaan. Silti niitä tulvii. Anoppi on jopa tyytymätön työhöni ja lähettelee työpaikkailmoituksia.

Miten sitten tiedätte niistä, jollette ole niitä koskaan kuunnelleet?

Ai mistäkö? Kun ne lähettää jopa paperipostia mielipiteistään. Ja se käly tunkee niiden kannanottojen kanssa. Kun olen flunnssassa, siihen pitää kysyä apen mielipide että se johruu siitä etten syö pullaa aamiaiseksi kuten appiukko.

Ap

Miksi sun anoppi ja appiukko tietää, että sä olet flunssassa? Ei niille tarvitse kertoa. Jos sun mies lärpättää kaikki teidän asiat niille (tai vielä pahempaa, sä lärpätät), lopettakaa nyt hyvät ihmiset sellainen! Teillä on täysi oikeus elää omaa elämäänne ja olla kertomatta appivanhemmille mitään. Teillä on täysi oikeus sanoa, että teidän koti ei ole mikään kälyn majatalo. Jos siitä suku suuttuu, se on heidän ongelmansa, teidän ei tarvitse välittää siitä.

Sä et tunnu nyt ymmärtävän, mitä tässä on jo moni yrittänyt sanoa: sun appivanhemmat tietää tasan sen, mitä te niille kerrotte. Jos lakkaatte informoimasta, niiltä loppuu tieto. 

Tässä se kiteytettynä mitä monet ovat koettaneet sanoa. Ne tietävät asioistanne sen verran mitä kerrotte. Ymmärrän että on varmaan ollut alkuun helppoa vaan vastailla kun kysytään, mutta ihan rautalankaa: kun kysyvät voinnista niin vastaa aina että ihan hyvin. Ei tässä mitään erikoista ole, eikä niin kauheasti tavallisiakaan. Normipäiviä, töitä tehdään ja ihan tavallisesti menee, ei mitään uutta auringon alla. Mitäpä teille kuuluu, oletteko viihtyneet? Aijaa, sehän on mukavaa.. No niin mekin. Taitaa kaveri soittaa, vastaan nyt heti kun en ole kuukauteen kuullut mitään hänestä. Moikka. 

Emme me kerro mitään.

Ei se estä heitä sekaantumasta kaikin mahdollisin tavoin.

Käly kantaa anopin vanhoja verhoja ja kamalia lasiesineitä, appiukko meuhkaa joka vitunkerta miten läskisoossilla sitä ennenkin on eletty jne.

Ap

Ja te annatte sen tapahtua. MIKSI sille kälylle ei voi sanoa, että "Emme halua näitä esineitä nyt emmekä jatkossa, lopeta tuomasta niitä meille"? Ja appiukolle, että "En jaksa kuunnella"

Miksi ylipäänsä vierailet siellä appiukolla?

Eli ainoa keino on sitten panna välit kokonaan poikki.

Minä olen sanonut kälylle, etten halua noita kotiini. Olen sanonut anopille, että verhoja ei tule. Olen sanonut monta kertaa, etten pidä ruskeasta sisustuksesta. Sen näkee kyllä meillä itsekin.

Kaikesta on kieltäydytty, kaikkeen on sanottu ei, kaikki mahdollinen on lakattu kertomasta.

Mutta kun he neuvoo, ohjaa, käskyttää ja komentelee ja ottaa kantaa silti. Viimeksi kun he kävi (kutsumatta) , veimme heidät ulos syömään, ettei appi pääsisi märisemään, miten surkeat tarjoilut meillä on.

Seuraus oli se että koko suku möyhkäsi puoli vuotta, miten hassaan kaikki mieheni rahat ravintoloissa juoksemiseen, kun en koskaan laita ruokaa.

Ymmärrättekö. Tätä tasoa.

ap

Ei kutsumattomia vieraita pidä ravintolaan viedä, niille pitää tarjota heidän mielestään surkeita tarjoiluja ja valitella, kuinka ei ole mitään tarjota yllätysvieraille. Apelle voi hyvin tarjota vaikka linssikeittoa sen hänen kaipaamansa läskisoosin sijaan. Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan -sanonta on hyvä mainita heille aina, mitä tahansa kommentoivat teillä käydessään. Tulee mieleen yhdet miehen sukulaiset, joiden pitää aina meillä käydessään päästä näkemään televisiosta tietty ohjelma, mutta heidän mielestään on tosi huonoa käytöstä, jos lapset haluaisivat heillä käydessä katsoa jonkin tietyn ohjelman. Eli heidän mielestään he saavat päättää asiasta, olivat sitten kenen kotona tahansa.

Ihmettelen kuinka useimmat kieltävät kertomasta jostain flunssassa. Siitähän nyt ainakin pitää mainita, etteivät tule paikalle. Keksiä vaikka aina joku uusi juttu. Nenä vähän vuotaa, pitäisiköhän mennä koronatestiin, jos on vaikka sitä vähäoireista koronaa. Mahtaakohan Matti joutua koronakaranteeniin, kun sen jollain tutulla oli todettu korona jne. Mitä siitä, jos vaikka leimaisivat luulosairaaksi tai juoruaisivat, että mikähän sillä on, kun on jatkuvasti sairaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti sanoi sit sille juoruavalle serkulle, että kiitos ei. En halua kuunnella enkä kuuntele enempää panettelua. Mitä muuta kuuluu?

Löhtee sit lampsimaan, että moikka, jos ei muuten lopu. Ei niihin tarvi mennä mukaan. Sehän on ihan tapa Matilla. Möyhkkää itsekin sitten vaimolleen samoja juttuja kotona.

Tietenkin sanoi.

Vastasin kysymykseen että mistä me tiedämme että möyhkätään. Sen tiedämme myös siitä että jos anopin kanssa on tekemisissä vähänkään, hän itse kertoo mitä kaikkea on paisutellut suvulleen.

Miksi sinä olet sen anopin kanssa tekemisissä???

Vierailija
84/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en tajua on se, että miten he voivat edes kuvitella määräävänsä meidän kodistamme tai elämästämme.

Aina jos ja kun teemme jotain josta he ei pidä tai jota eivät ymmärrä tai ns hyväksy, alkaa järjetön temppuilu, kiristäminen, venkoilu, manipulointi, taivuttelu jne.

Ja kyse siis ihan järkevistä asioista. Mitä ruokaa syömme, mitä teemme töiden suhteen jne.

Heillä on ihan hillitön tarve määräillä ja valvoa. Ja me olemme suorastaan hysteerisen tylsiä ja turvallisia ja konservatiivisia valinnoissamme. Ja rahankäytössämme. Eli en ymmärrä mitään syytä sekaantua ihan kaikkeen.

ap

Miten niin annamme? Ei ole koskaan kuunneltu heidän neuvojaan tai ohjeitaan. Silti niitä tulvii. Anoppi on jopa tyytymätön työhöni ja lähettelee työpaikkailmoituksia.

Ai mistäkö? Kun ne lähettää jopa paperipostia mielipiteistään. Ja se käly tunkee niiden kannanottojen kanssa. Kun olen flunnssassa, siihen pitää kysyä apen mielipide että se johruu siitä etten syö pullaa aamiaiseksi kuten appiukko.

Ap

Miksi sun anoppi ja appiukko tietää, että sä olet flunssassa? Ei niille tarvitse kertoa. Jos sun mies lärpättää kaikki teidän asiat niille (tai vielä pahempaa, sä lärpätät), lopettakaa nyt hyvät ihmiset sellainen! Teillä on täysi oikeus elää omaa elämäänne ja olla kertomatta appivanhemmille mitään. Teillä on täysi oikeus sanoa, että teidän koti ei ole mikään kälyn majatalo. Jos siitä suku suuttuu, se on heidän ongelmansa, teidän ei tarvitse välittää siitä.

Sä et tunnu nyt ymmärtävän, mitä tässä on jo moni yrittänyt sanoa: sun appivanhemmat tietää tasan sen, mitä te niille kerrotte. Jos lakkaatte informoimasta, niiltä loppuu tieto. 

Tässä se kiteytettynä mitä monet ovat koettaneet sanoa. Ne tietävät asioistanne sen verran mitä kerrotte. Ymmärrän että on varmaan ollut alkuun helppoa vaan vastailla kun kysytään, mutta ihan rautalankaa: kun kysyvät voinnista niin vastaa aina että ihan hyvin. Ei tässä mitään erikoista ole, eikä niin kauheasti tavallisiakaan. Normipäiviä, töitä tehdään ja ihan tavallisesti menee, ei mitään uutta auringon alla. Mitäpä teille kuuluu, oletteko viihtyneet? Aijaa, sehän on mukavaa.. No niin mekin. Taitaa kaveri soittaa, vastaan nyt heti kun en ole kuukauteen kuullut mitään hänestä. Moikka. 

Emme me kerro mitään.

Käly kantaa anopin vanhoja verhoja ja kamalia lasiesineitä, appiukko meuhkaa joka vitunkerta miten läskisoossilla sitä ennenkin on eletty jne.

Ap

Ja te annatte sen tapahtua. MIKSI sille kälylle ei voi sanoa, että "Emme halua näitä esineitä nyt emmekä jatkossa, lopeta tuomasta niitä meille"? Ja appiukolle, että "En jaksa kuunnella"

Minä olen sanonut kälylle, etten halua noita kotiini. Olen sanonut anopille, että verhoja ei tule. Olen sanonut monta kertaa, etten pidä ruskeasta sisustuksesta. Sen näkee kyllä meillä itsekin.

Kaikesta on kieltäydytty, kaikkeen on sanottu ei, kaikki mahdollinen on lakattu kertomasta.

Mutta kun he neuvoo, ohjaa, käskyttää ja komentelee ja ottaa kantaa silti. Viimeksi kun he kävi (kutsumatta) , veimme heidät ulos syömään, ettei appi pääsisi märisemään, miten surkeat tarjoilut meillä on.

Seuraus oli se että koko suku möyhkäsi puoli vuotta, miten hassaan kaikki mieheni rahat ravintoloissa juoksemiseen, kun en koskaan laita ruokaa.

ap

Se suku ei voi möyhkätä ellette itse suostu kuuntelemaan sitä möyhkäystä. Oletko ihan tossukka?

En kuunnellut sitä möyhkäämistä. Ei se estä heitä möyhkäämästä.

Eli mistä sinä tiesit suvun möyhkäävän, jos et sitä kuullut?

Koska se tieto tihkuu jos on edes jonkun sukulaisen kanssa jonkinlaisissa väleissä. Mies näkee vahingossa kadulla pikkuserkkunsa ja sieltähän se selviää.

Okei, et sinä edes halua apua, joten antaa olla.

Mitähän apua sinäkin olet tarjonnut? Haukkunut.

Ap on kaiken avun tavoittamattomissa, tyypillinen perusporvoolainen.

Vierailija
85/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sanoi.

Osaatko lukea???? Jos on "vähänkään tekemisissä", siis "vähänkään". En todellakaan ole tekemisissä jos se minusta on millään tavoin kiinni.

ap

Vierailija
86/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Emme me kerro mitään.

Ap

ap

Se suku ei voi möyhkätä ellette itse suostu kuuntelemaan sitä möyhkäystä. Oletko ihan tossukka?

En kuunnellut sitä möyhkäämistä. Ei se estä heitä möyhkäämästä.

Eli mistä sinä tiesit suvun möyhkäävän, jos et sitä kuullut?

Koska se tieto tihkuu jos on edes jonkun sukulaisen kanssa jonkinlaisissa väleissä. Mies näkee vahingossa kadulla pikkuserkkunsa ja sieltähän se selviää.

Okei, et sinä edes halua apua, joten antaa olla.

Mitähän apua sinäkin olet tarjonnut? Haukkunut.

Ap on kaiken avun tavoittamattomissa, tyypillinen perusporvoolainen.

Ja sinä olet tyypillinen mielenterveysongelmainen.

Vierailija
87/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä koitettu kysyä että mikä "Matilla" on kun ei voi sanoa ei ja kun sanoo ei ja joku aikuinen siitä suuttuu, niin mitä sitten? Suuttuu niin kovasti yksi perhe tai koko suku ettei enää tulee kylään, eikö se ole vain hyvä?

Nyt Matille isojen poikien housut jalkaan ja sanoo suoraan. Jos ei sano, niin sitten Matti tyytyy siihen elämäänsä missä suku käyttää hänen kotiaan omana omaisuutenaan. Matin puoliso toki voi tehdä sitten omat juttunsa ja myydä osuutensa Matille. Eiköhän se siitä.

Koko Mattia ei ole edes olemassa eikä mitään muutakaan. Ap sepittää kaiken omasta päästään.

Vierailija
88/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä tilanne, eikä siihen auta muu kuin se no contact -neuvo. Varmasti raskasta silti, jos selän takana haukutaan. Ehkä saattaisin jopa kertoa heille, että jos mustamaalaus jatkuu, saavat syytteen kunnianloukkauksesta.

Ketjussa on näköjään joitain pahantahtoisia kommentoijia, jotka haukkuvat ap:ta, ehkä kalikka kolahti heihin itseensä...

Minäkin olen muuten julkisessa tehtävässä ja saan välillä kirjeissä niitä Raamatunlauseita. Ne tulevat minulle tosin tietysti tuntemattomilta. Alkoi ihan ihmetyttää, että onko Suomessa monta niiden lähettäjää, vai mahtavatko ne olla peräisin ap:n sukulaisilta :o

Vierailija
89/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tätä sukujen kesken on. Meillä mä olen taas näin joulun alla mattina.

Tiedän, että mieheni ei yhtään tykkää siitä, että mennään taas jouluksi mun siskon luo ja sinne tulee vähän meidän sukua ja siskon miehen sukua ja tietysti niiden lapset. 

Mies ei ole yhtään jouluihminen ja omalle suvulleen on sanonut, että ei matkaile minnekään jouluksi jne. ne on karheita, kun meille kuitenkin joka joulu mennään, selitellään, että mun suku on niin paljon lähempänä (kuten onkin, samalla paikkakunnalla).

Miksi sitten mennään? Koska se on mulle niin tärkeää, niin mies tulee mukaan. Mulle se on niin tärkeää, koska tiedän, että siskoni pahoittaa mielensä ja sillä on joulu pilalla, ellei mennä. 

Pitkä selostukseni vaan sanoo, että kyllä se matti, niinkun meillä minä, joka tän voi parhaiten ratkaista. Tai sit ap tekee kuten mun mies, aattelee, että se nyt on vain yksi juttu johon ei kannata liikaa huomiota kiinnittää ja antaa tulla, olla ja mennä.

Vierailija
90/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävä tilanne, eikä siihen auta muu kuin se no contact -neuvo. Varmasti raskasta silti, jos selän takana haukutaan. Ehkä saattaisin jopa kertoa heille, että jos mustamaalaus jatkuu, saavat syytteen kunnianloukkauksesta.

Ketjussa on näköjään joitain pahantahtoisia kommentoijia, jotka haukkuvat ap:ta, ehkä kalikka kolahti heihin itseensä...

Minäkin olen muuten julkisessa tehtävässä ja saan välillä kirjeissä niitä Raamatunlauseita. Ne tulevat minulle tosin tietysti tuntemattomilta. Alkoi ihan ihmetyttää, että onko Suomessa monta niiden lähettäjää, vai mahtavatko ne olla peräisin ap:n sukulaisilta :o

Ja siinä on ap itse itselleen vastaten.

Vierailija
91/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että mieheni ei yhtään tykkää siitä, että mennään taas jouluksi mun siskon luo ja sinne tulee vähän meidän sukua ja siskon miehen sukua ja tietysti niiden lapset. 

Mies ei ole yhtään jouluihminen ja omalle suvulleen on sanonut, että ei matkaile minnekään jouluksi jne. ne on karheita, kun meille kuitenkin joka joulu mennään, selitellään, että mun suku on niin paljon lähempänä (kuten onkin, samalla paikkakunnalla).

Miksi sitten mennään? Koska se on mulle niin tärkeää, niin mies tulee mukaan. Mulle se on niin tärkeää, koska tiedän, että siskoni pahoittaa mielensä ja sillä on joulu pilalla, ellei mennä. 

Pitkä selostukseni vaan sanoo, että kyllä se matti, niinkun meillä minä, joka tän voi parhaiten ratkaista. Tai sit ap tekee kuten mun mies, aattelee, että se nyt on vain yksi juttu johon ei kannata liikaa huomiota kiinnittää ja antaa tulla, olla ja mennä.

Miksi vaadit miehesi mukaan? Onneksi oma puolisoni rakastaa minua enemmän kuin sukuaan ja hänelle on täysin ok, että jos hän menee sukulaisilleen niin minä voin silti jäädä kotiin.

Vierailija
92/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten saan sellaisia Raamatusta irrotettuja sivuja, joista on alleviivattu joitain sanoja. Ihan sekopäisiä.

T. Se toinen

Vierailija
93/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme mene miehen sukulaisten luo jouluksi. Emme ylipäätään ole kuin minimaalisesti tekemisissä, koska siitä ei vain tule mitään.

Mutta se että haukutaan suvulle ja sotketaan se suku ihan joka asiaan tarkoittaa sitten sitä, että välttääkseen sen möyhkäämisen, ei voi olla kenenkään miehen sukulaisen kanssa tekemisissä. Koska sitten siitä kuitenkin aletaan taas jauhaa,. eikä nyt muutenkaan ole kamalan kiva olla, ,kun tietää että on haukuttu ympäri ämpäri Itä-Suomea ja levitelty valheita. Ja sitten taas niiltä sukulaisilta udellaan meistä loputtomiin. Siellä on ihan järjellisiäkin seassa, jokunen, mutta kun ne anopin, apen ja kälyjen kaakatukset levitetään aina mahdollisimman laajalle. Eli se on sellaista vallankäyttöä, "ellet tee kuten me käskemme, me rankaisemme".

ohis

Vierailija
94/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaadit miehesi mukaan? Onneksi oma puolisoni rakastaa minua enemmän kuin sukuaan ja hänelle on täysin ok, että jos hän menee sukulaisilleen niin minä voin silti jäädä kotiin.

En vaadikaan esim. lasten synttäreille tms. mutta kuren sanoin, sisarelleni on tärkeää, että koko perhe on jouluna koolla, siksi. Siskolla ja miehellä on hyvät välit, ovat muutoin ihan normisti tekemisissä, niin tuntuisi kovin osoittelevalta, jos hän puuttuisi.

Ja onneksi mieheni ei ole tehnyt tästä mitään "kumpaa rakastat enemmän"-kysymystä.

Vierailija
95/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kyllä vastaa apn tilannetta, teillä ollaan sovittu ilmeisesti yhdestä tai muutamasta jutusta, mitä tehdään, ne on tiedossa ja vaikka ehkä vähän pitkin hampain, mutta kumminkin siedettävissä.

Apn tilannehan on ihan toinen kun tota on koko ajan ja erilaisissa muodoissa.

Mä en kestäisi, jos joku käyttäisi mun kotia kuin omaansa, eli tulisi milloin itselle sopii ja levittäytyy sinne. Mun olisi vaan pakko vaikka laittaa välit poikki kaikkiin sitten mutta en tiedä, mitä tekisin, jos mies ei tuekaan mua tässä.

Vierailija
96/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sanoi.

Osaatko lukea???? Jos on "vähänkään tekemisissä", siis "vähänkään". En todellakaan ole tekemisissä jos se minusta on millään tavoin kiinni.

ap

On se kyllä ihan kokonaan sinusta kiinni, kenen kanssa olet tekemisissä. Mä riitannuin niin pahasti miehen siskon kanssa, että totesimme, että parasta, että emme ole missään tekemisissä.

Nyt mieheni tapaa häntä jos tapaa, mä en mene sukujuhliin, eikä mies kerro mitään, mikä siskoon liittyy.

Ihan hyvin toimii.

Vierailija
97/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa perus-av kirjoittajalta, jolle ei sovi mikään ehdotettu ratkaisu.

Keskustelu vaikuttaa perus-av keskustelulta, jossa kommentoijien mielestä muiden huono käytös on ap:n vika.

Vierailija
98/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloitus on aito, niin ihan karmea tilanne 🤦‍♀️. Mitäkö tekisin? Hyökkäys on paras puolustus. Eli katsoisin etukäteen hotellin jostain liepeiltä ja sitten lähettäisin kaikille kirjeen, jossa sanoisin, että emme henkilökohtaisita syistä enää majoita ihmisiä ja tässä linkki hotelliin, johon voi majoittua.  Ja poistaisin ne makuupaikat asunnosta ja tekisin tilasta jotain muuta. 

Minulla itselläni on muuten n. 7 cm paksu irtovaahtomuovipatja kellarikomerossa. Yhden kerran nukuttuuan sillä lattianrajassa niin kukaan ei ole halunnut majoittua toista kertaa 😁. 

Vierailija
99/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen ei haluaisi mennä ,olisi kohtuullista,että mentäisiin joskus ,muttei joka joulu.Molempien mielipide pitäisi huomioida.

Vierailija
100/139 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sanoi.

ap

On se kyllä ihan kokonaan sinusta kiinni, kenen kanssa olet tekemisissä. Mä riitannuin niin pahasti miehen siskon kanssa, että totesimme, että parasta, että emme ole missään tekemisissä.

Nyt mieheni tapaa häntä jos tapaa, mä en mene sukujuhliin, eikä mies kerro mitään, mikä siskoon liittyy.

Ihan hyvin toimii.

Niin. Totesitte yhdessä. Entäs kun minä totean, mies toteaa, mutta nuo sukulaiset ei totea. Sehän tässä se ongelma on, kun kanssakäymisen määrittelyä ei voi tehdä yhdessä, vaan he tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee, tunkee.

Jos eivät kerran ymmärrä meitä, eikä me jakseta heitä, luulisi että yhdessä voisi sopia sivistyneistä väleistä silti, mutta ei. He haluaa että me ollaan sellaisia kuin he haluaa ja sitä sitten ei auta yhtään mikään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi