Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhillä ja pienituloisilla on varaa ajaa autolla ja polttaa tupakkaa?

Vierailija
08.12.2024 |

Todella moni köyhän näköinen ihminen ajaa autolla ja polttaa tupakkaa. Miten heillä on varaa siihen? Tupakkaan kuluu ainakin 4000€ vuodessa ja autolla ajamiseen melkein yhtä paljon kun ottaa huomioon vakuutukset ja kallis bensa.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on kalliit vakuutukset ym. Huhhuh. 

Vierailija
2/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihmettelepä sitä. Sitten kun nekin ilot on viety ihmettelet että miksi ne pitää vaatteita päällä. Sitten kun nekin on viety ihmettelet miksi niillä on katto päällä. viedään nekin ja sitten kun ne asuu sillan alla ihmettelet että miksi ne on vielä elossa, no viedään ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienituloinen ja en polta enkä käytä alkoholia. Autoa tarvitsen jotta pääsen ansaitsemaan ne pienet tuloni.

Vierailija
4/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole autoa ainakaan ja ei ole tulossa edes. Ehkä heillä on joku läheinen tai bisnes?

Vierailija
5/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sinäkin päässäsi pyörittelet. 

Taidat olla päätoiminen kerrostalokyttääjä?

Vierailija
6/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt. Äkkiä menee melkein tonni kuussa autoon, kahviin ja tupakkaan.

Vierailija
7/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ei saa olla mitään 

Terveisin Persut

Vierailija
8/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pienituloinen ja en polta enkä käytä alkoholia. Autoa tarvitsen jotta pääsen ansaitsemaan ne pienet tuloni.

Mikset mene polkupyörällä niin säästyisi nekin rahat muuhun?

Vierailija
9/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne välttämättä köyhiä ole, vaikka näyttäisi siltä.

Vierailija
10/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne pienituloisimmat polta tupakkaa tai aja autolla. 

Vierailija
11/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa, aika hyvät tulot saa olla että menee tonni kuussa autoon/tupakkaan. me ollaan köyhiä ja autoon menee 120e/kk (yksi tankki bensaa) ja tupakkaa ostetaan sillon jos joku tuttu on käynyt virossa tms.

jos autoa joutuu tankata enemmän kun ton tankin verran sillon ollaan yleensä syömättä.

Vierailija
12/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne välttämättä köyhiä ole, vaikka näyttäisi siltä.

Niinpä. Itse näytän todella köyhältä, vaikka HS:n jutun mukaan kuulun ikäluokan 25% eniten tienaaviin. Toisaalta en polta enkä omista autoa.

Vierailija
13/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on varhais/sairauseläkkeellä.

Tulot isommat kuin työttömillä 

Vierailija
14/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokaisella suomalaisella olisi käteen jäävä osuus 500 euroa , niin muuttaisiko se tilanteen?

Kai jokainen saa käyttää rahansa miten käyttää. Yleensä jos tupakoi ja rällää autolla, niin saattaapi sitten pihistää kauppaostoksissa, kun toinen taas pihistää matkakuluissa panostaakseen syömiseen.

Vierailija
15/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että Suomen ilmaisrahat Kelalta ja sossusta ovat edelleen liian korkealla tasolla. Lisää leikkauksia tarvitaan.

Kelalta saa maksimissaan 500€ ja auton kuluihin +tupakkaan menee tonni kuukaudessa. Ruokaakin pitäisi vielä ostaa.

Vierailija
16/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa, aika hyvät tulot saa olla että menee tonni kuussa autoon/tupakkaan. me ollaan köyhiä ja autoon menee 120e/kk (yksi tankki bensaa) ja tupakkaa ostetaan sillon jos joku tuttu on käynyt virossa tms.

jos autoa joutuu tankata enemmän kun ton tankin verran sillon ollaan yleensä syömättä.

Oletko ottanut huomioon auton vakuutukset ja korjauskulut?

Vierailija
18/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tupakka onneksi on Suomessa halpaa, ja jos polttaa pari askia päivässä, ei kustannusrasitus tupakasta ole kuin pari kymmentä euroa päivää kohden. Kyllähän pienituloisten kukkaro sen kestävän luulisi. Ja jos ei kestä, niin sitten voi ostaa kadulta kannabista, ja poltella sitä, se tulee paljon halvemmaksi, mutta valtio ei tietysti sitten saa verotuloja.

Vierailija
19/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaverina on just tällainen ja sitten se kehtaa vitsillä heitellä kommentteja "no anna mulle rahaa" jne. Siis että minä joka säästän joka ikisen pennin sen lisäksi että budjetoin ja elän hyvin kurinalaisesti ja taloudellisesti, mun pitäisi ruveta antamaan niitä säästettyjä rahojani sille joka laittaa omansa taivaan tuuliin tupakkana ja bensana?

Vierailija
20/104 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaverina on just tällainen ja sitten se kehtaa vitsillä heitellä kommentteja "no anna mulle rahaa" jne. Siis että minä joka säästän joka ikisen pennin sen lisäksi että budjetoin ja elän hyvin kurinalaisesti ja taloudellisesti, mun pitäisi ruveta antamaan niitä säästettyjä rahojani sille joka laittaa omansa taivaan tuuliin tupakkana ja bensana?

Oletteko jossain kehitysvammasiirtolassa?