Tunnustusten ketju: Mille asioille naurat Facessa salaa?
Mille asioille naureskelet salaa Facebookissa? Minä aloitan; itsensä kehujat ja jalustalle nostattajat! Noloa kun keski-ikäiset naiset lesoavat netissä, nuorilla ymmärtäisin sen jotenkin...Ja se lesoaminen on sitä, että herätään lomalla aamu 5 marjanpoimintaan, ja siivotaan talo lattiasta kattoon, ja käydään kymmenen kilometrin lenkki juoksemassa vielä iltasella.. Ja samaan syssyyn kehutaan suoraan omaa parhautta äitinä... :D NOLOA :D:D:D
Kommentit (113)
Vanhempi faceväki joskus naurattaa, toisinaan melkoisella myötähäpeällä ryyditettynä, kun eivät tunnu ymmärtävän, että totta tosiaan se seinÄkirjoitus, jonka kirjoitat kaverillesi Maija-Liisalle NÄKYY SUN KAIKILLE FACEBOOK-KAVEREILLE....
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:39"]
Tyypit joiden partneri vaihtuu muutaman viikon välein, ja siitä ilmoitetaan joka kerta "parisuhteessa sen ja sen kanssa" -ilmoituksella.
[/quote]
Mikä siinä mahtaa olla että niillä, joilla on tää "parisuhteessa", tuntuu vaihtuvan se kumppani aika paljon tiuhempaan kuin niillä, joilla ei mitään parisuhdestatuspäivityksiä tule?
Ne jotka laittaa faceen kuvia lapsesta ainakin lerran päivässä joskus useamminkin. Ja sittte jos ollaan oltu jossain ulkomaanmatkalla esim Barcelonassa niin valokuva albumi on täynnä kuvia lapsesta, ei esim yhtäkään kuvaa mistää nähtävyydestä tms
Komppaan niin täysillä aikaisempaa ruoka-annosta koskevaakommenttia. Ei oikeasti pahalla, mutta miksi ihmeessä ihmiset laittaa faceen kuvia siitä mitä he syövät? En aidosti ja oikeasti ymmärrä ja siksi pidän ilmiötä jotenkin tosi huvittavana...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:59"]
Voi jesus, Hankkikaa elämä!
[/quote]
Tunnistitko itsesi näistä...
Parit jotka 'keskustelevat' fb:ssa, ei voi olla ajattelematta että mitenkähän niillä siellä kotona, esittävätkö pariskuntaa somessa ja kotona ollaan sitten ihan omissa oloissaan jos edes kotioloissa viihdytään, ois outoa jos oma mies kommentois mun päivityksiä.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:51"]Hävettää kun oon näin alhainen, mutta sellaselle pyöreälle ja itsekeskeiselle prinsessalle, joka kuvittelee pääsevänsä poliisikouluun. Kyseessä siis tosi itsekäs ihminen, joka uskottelee olevansa huippukunnossa, mutta kuvista ihmettelen että millä pitää itsensä niin pyöreänä jos kerran elää superterveellisesti. Hänen ulkonäössään ei sinällään ole mitään vikaa, mutta se juoksulenkkien hehkutus on vähän hassua olemukseen nähden. Ja en pidä tuota poliisikoulua mahdottomana hänelle pelkän fysiikan vuoksi, vaan hän on henkisesti hyvin avuton. Antaa päivityksissään kuvan hyvin pikkusieluisesta ja räjähdysherkästä ihmisestä. Jos ei kaikki mene hänen suunnitelmiensa mukaan, maailma sortuu. Pelottavaa, jos pääsee poliisiksi. [/quote] Nimikirjaimet j v? [/quote] Uskon että tiedän ketä tarkoitat!! :D Olisko kenties Hämeenlinnasta, nimikirjaimet täsmäs.
[/quote]
Apua! Toi mun tyyppi asuu ainakin tällä hetkellä Hämeenlinnassa, mut ei oo toi J.V tosiaan :D Siellä on vissiin joku suma näitä
Ei mulla ole niin pöljiä fb-kavereita, että niiden jutuille tarvitsisi salaa naureskella tai niistä ärsyyntyä. Suosittelen muillekin kaverilistan läpikäyntiä.
En ole FB:ssa, koska en luota siihen, että asiani eivät leviä sitä kautta sellaisille, joille en halua niitä kerrottavan (olen opettaja). Elämäni ei ole niin ihmeellistä, että haluaisin jotenkin hehkuttaa sitä jossain netissä, ja miksi taas viitsisin tavallista arkipäiväistä elämää siellä selitellä? Valokuviakaan en halua jakaa julkisesti, ja luonnollisesti työstäni en voisi puhua halaistua sanaa netissä.
Tämän ketjun jutut kyllä ihmetyttävät. Onko ihan oikeasti kyse aikuisista ihmisistä, jotka tuollaisia sinne FB:iin laittavat? Ei siis enää mistään teiniaikuisista vaan sellaisista +30-vuotiaista?
Minulla on käly, joka selittelee jatkuvasti, kuinka upea äiti on. Hänellä on kaksi lasta, joista toinen on ihan ok mutta toinen on suoraan sanottuna hirveä vittuilija. Käly jaksaa hehkuttaa joka tapaamisella, kuinka hänen lapsensa ovat niin täydellisiä ja hän itse on täydellinen kasvattaja. Jaksan kuunnella tuota juttua sen pari kertaa kuussa, kun tapaamme, ja nyökytellä ja hymyillä ja myötäillä. En todellakaan jaksaisi viettää aikaa FB:ssa ja lukea sieltä päivittäin samaa itseriittoista ja umpisokeaa hehkutusta enää sen lisäksi. Käly siis on FB:ssa ja päivittää sivuaan ahkerasti. Jopa sellaisissa paikoissa, joissa kännykän näprääminen ja FB:n päivittäminen osoittaa huonoa käytöstä.
Yksi entinen työkaveri. Kirjoittelee sekä omalle, että erilaisten ryhmien seinille päivän hyvät tekonsa. "Tänään työmatkalla huomasin torin kulmalla sokean mummon aivan paniikissa pyörimässä! Ohi meni paljon ihmisiä, mutta kukaan ei auttanut! Mummo pyysi monelta apua, mutta kukaan ei pysähtynyt! Minä ryntäsin paikalle ja rauhoittelin mummoa. Hän rauhoittuikin nopeasti, kun jollain oli hänelle aikaa! Talutin mummon kotiin ja kannoin vielä ostoksetkin! <3 itku silmässä mummo kiitteli, kuinka olen ihana ihminen ja tarjosi vielä rahaa <3 rahaa en ottanut, mutta itketti itseäkin koko tilanne! Onneksi mummolla nyt kaikki hyvin! <3"
Hetken päästä 50 kommenttia kuinla taas on tehty hyvää ja ottakaa muut mallia ja sitten tämä postaaja vielä kommenteissa moneen kertaan kertoo, kuinka oli mahtavaa saada auttaa, kuinka ainoastaan hän viitsi pysähtyä ja kuinka hän sai mummon itkemään onnesta <3
Ok, hyvä että pysähdyit ja autoit... mutta joka päivä? Ja miksi nää pitää julkasta monella seinällä?
Yli kolmikymppisille naisille jotka tagailevat hankintojaan #newcoat #CanadaGoose, siis voiko olla typerämpää.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 17:04"]Yli kolmikymppisille naisille jotka tagailevat hankintojaan #newcoat #CanadaGoose, siis voiko olla typerämpää.
[/quote]
Se on virus!! Älkää klikatko niitä linkkejä! Henkilöt tietämättään levittelevät niitä mainoksia esim. ryhmiin.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 15:29"]
Keskustelin juuri viime viikolla yhden ystäväni kanssa ihmisten tavoista. Siis sellaisista, joita toistetaan tai hoetaan itse sitä (ehkä) huomaamatta. Jotkut hokevat jotain tiettyä sanaa tai sanontaa, jotkut kommentoivat asiaan kuin asiaan jollakin tietyllä tavalla. Toisista huomaa tämän piirteen helpommin kuin toisista, mutta monella se kuitenkin on - myös minulla. ;) Tähän on nyt alkanut kiinnittämään paljonkin huomiota.
Facebookissa on yksi tuttu, joka vaihtaa profiilikuvansa joka ainoa päivä. Kuvia kun lähtee nuolinäppäimillä selaamaan niin joka kuvassa on tismalleen sama ilme ja asento. Sellainen kaino pepsodent-hymy ja hiukset kammattu rintakehän päälle tasaisesti molemmilta puolilta. Kuvakulma on joka ainoassa kuvassa sama, aavistus yläviistosta, pää jommalle kummalle puolelle kallistettuna.
Saman ihmisen tilapäivitykset toistavat usein myös samaa kaavaa:
"Vähän iltapalaa..." "Jos sitä lähtis vähän kuntosalille treenaan..." "Tänään vähän tyttöjen kanssa iltaa istumaan!"
"Tuli tuossa juostua kevyt kymmenen kilsan lenkki!" "Kevyt kahdenkympin iltalenkki pikku pakkasessa..."
Ei tietenkään saisi nauraa, onhan itsellänikin varmasti joku hokema jota en aina tiedosta. On tästä heitetty hyvää vitsiä yhden yhteisen tutun kanssa - varmaan kurjaa kun aina kaikkea on kamalan vähän tai sitten se on kevyttä. ;)
[/quote]
Hävettää myöntää, mutta huomasin juuri tuon omista päivityksistäni vuosi sitten. Päivitin tosin suhteellisen harvoin, mutta kun katsoin profiiliani, reippaasti yli puolet statuksista sisälsi sanat "käytiin [mieheni nimen] kanssa". Esimerkiksi "käytiin Matin kanssa teatterissa", "käytiin Matin kanssa uudessa ravintolassa syömässä", "käytiin Matin kanssa kivalla reissulla Turussa" jne.
Löydöksen jälkeen aloin vältellä aneemisten "Matin kanssa"-päivittelyjä :D
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 03:24"]Naureskelen eräälle sosionomiksi opiskelevalle kaverilleni, joka pitää opintojaan sairaan kovana juttuna, luettelee kursseja ja valokuvaa tenttikirjapinojaan. Kiusallista etenkin, kun iso osa meistä hänen ystävistään olemme valmistuneet yliopistosta jo vuosia sitten ja tämä eräs tekee otsa rypyssä jostain amk-opinnoistaan numeroa :D
[/quote]
Sinähän se älykkäältä kuulostat. Yliopisto on ilmeisen korkealla arvomaailmassasi, kun taas amk ei. Ongelmia itsetunnossa?
Kun ihmiset ovat koiran äiti ja isi.....
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:11"]Minua naurattaa taas ne rakkauttaan hehkuttavat murumuruset! Oma nassukka hanipuppa on maailman rakkain mies. Meidän rakkaus kukoistaa Facessa mutta ei todellisessa elämässä! :D
[/quote]
Just tää, haetaan hyväksyntää ja huomiota facebookin kautta muilta ihmisiltä ja annetaan niiden olettaa et kaikki on suhteessa hyvin.
Totuus: Ei ole.
[/quote]
Itse hehkutan miestäni facessa. Yhdessä onnellisesti 20 v. Olisin hukassa ilman miestäni. Älä siis yleistä kiitos.
Nämä "elän upeaa ja terveellistä elämää" -tyypit... täysimettävät ja tekevät siitä numeron, kokkaavat luomuruokaa jne.. Ketä kiinnostaa!!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 03:24"]Naureskelen eräälle sosionomiksi opiskelevalle kaverilleni, joka pitää opintojaan sairaan kovana juttuna, luettelee kursseja ja valokuvaa tenttikirjapinojaan. Kiusallista etenkin, kun iso osa meistä hänen ystävistään olemme valmistuneet yliopistosta jo vuosia sitten ja tämä eräs tekee otsa rypyssä jostain amk-opinnoistaan numeroa :D
[/quote]
Kuulostaa todella kiusalliselta. Etkö voisi tuossa pöhöttyneessä itsetunnossasi palauttaa häntä maanpinnalle ja kertoa kuinka mitätön hän on kun tekee numeroa surkeasta tutkinnostaan. Saisit samalla korostettua omaa erinomaisuuttasi. Varmaan saisit paljon tykkäyksiä ja kaikki muistaisivat että sulla on yliopistotutkinto, joka on hienointa mut ihminen voi saavuttaa.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:15"]
Niille, jotka vaahtoavat lasten kuvien julkaisun epäeettisyydestä, mutta samaan aikaan raportoivat lapsen joka puklun ja pierun faceen. Samoin nämä paikassa X AirPort joka käänteessä alkaa vaikuttaa kummalliselta.
[/quote]
Jotkut aikuiset raportoivat jopa omat puklut ja pierunsa sinne :/ juuri tällä viikolla luin tämän tyylisen päivityksen "istunpa tässä tyhjentämässä suoltani ämpäri sylissä, nimittäin tavaraa pukkaa molemmista päistä!"