Tunnustusten ketju: Mille asioille naurat Facessa salaa?
Mille asioille naureskelet salaa Facebookissa? Minä aloitan; itsensä kehujat ja jalustalle nostattajat! Noloa kun keski-ikäiset naiset lesoavat netissä, nuorilla ymmärtäisin sen jotenkin...Ja se lesoaminen on sitä, että herätään lomalla aamu 5 marjanpoimintaan, ja siivotaan talo lattiasta kattoon, ja käydään kymmenen kilometrin lenkki juoksemassa vielä iltasella.. Ja samaan syssyyn kehutaan suoraan omaa parhautta äitinä... :D NOLOA :D:D:D
Kommentit (113)
Ylimielisille pikkukakaroille jotka on ottanu herutus selfien iphonella
Tutulle joka reissaa pari kertaa vuodessa jenkkeihin. Päivitysten sisältö on sitä mitä on shoppaillut. Noloa kulutushysteriaa. Kuin neukut aikoinaan suomalaisissa ruokakaupoissa.
Nauran about kaikelle mitä pienten lasten äidit kirjoittavat facessa. "Tässä meidän lapset leikkii junalla" Voi saatana! Etkö voi säästää sitä kuvaa isovanhemmille? 90% sun facekavereista ei jaksa katsoa niitä sun taaperoitasi, jotka on täysin samanlaisia kuin kaikkien muidenkin lapset. Näillä tyypeillä ei käytännössä koskaan ole mitään omaan elämään liittyvää.
Keskustelin juuri viime viikolla yhden ystäväni kanssa ihmisten tavoista. Siis sellaisista, joita toistetaan tai hoetaan itse sitä (ehkä) huomaamatta. Jotkut hokevat jotain tiettyä sanaa tai sanontaa, jotkut kommentoivat asiaan kuin asiaan jollakin tietyllä tavalla. Toisista huomaa tämän piirteen helpommin kuin toisista, mutta monella se kuitenkin on - myös minulla. ;) Tähän on nyt alkanut kiinnittämään paljonkin huomiota.
Facebookissa on yksi tuttu, joka vaihtaa profiilikuvansa joka ainoa päivä. Kuvia kun lähtee nuolinäppäimillä selaamaan niin joka kuvassa on tismalleen sama ilme ja asento. Sellainen kaino pepsodent-hymy ja hiukset kammattu rintakehän päälle tasaisesti molemmilta puolilta. Kuvakulma on joka ainoassa kuvassa sama, aavistus yläviistosta, pää jommalle kummalle puolelle kallistettuna.
Saman ihmisen tilapäivitykset toistavat usein myös samaa kaavaa:
"Vähän iltapalaa..." "Jos sitä lähtis vähän kuntosalille treenaan..." "Tänään vähän tyttöjen kanssa iltaa istumaan!"
"Tuli tuossa juostua kevyt kymmenen kilsan lenkki!" "Kevyt kahdenkympin iltalenkki pikku pakkasessa..."
Ei tietenkään saisi nauraa, onhan itsellänikin varmasti joku hokema jota en aina tiedosta. On tästä heitetty hyvää vitsiä yhden yhteisen tutun kanssa - varmaan kurjaa kun aina kaikkea on kamalan vähän tai sitten se on kevyttä. ;)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 14:53"]
Ihmiset ovat kyllä uskomattoman ilkeitä, pikkusieluisia, vahingoniloisia, kateellisia, typeriä ja ymmärtämättömiä.
Ei mulla muuta. Jatkakaa.
[/quote]
Tai sitten kaikki ei ole niin vitun pihalla, että jakaa jotain turhia ja ärsyyttäviä detaljeja elämästään sadoille ihmisille. Mä en oleta että mun elämä olisi jotenkin niin paljon hienompaa. Tai siis tarkoitan että mulla ei ole tarvetta todistella netissä että olen ihan ok-tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:24"]
Sinkkuystävä, joka kertoo kaikki miesasiansa facessa. Ensin tavataan mies, kyllä on hienoo koska sehän on ihanin mies ikinä ja todella lupaavalta näyttää jes (joka kerta). Sitten hehkutetaan treffejä ja kuittaillaan (muka hyväntahtoisesti) muille sinkkuystäville ja pariutuneillekin koska eihän pitkässä suhteessa voi enää mitään hohtoa olla. Vähän aikaa hiljaisuutta ja sitten kirotaan koko miessukupuoli helvettiin kun ovat kaikki NIIN paskoja, aina. Eikä muuten ikinä enää mennä treffeille vaan keskitytään lapsiin ja laihdutetaan että ollaan upeita ja vähänkö miehiä vituttaa kun eivät häntä enää saa. Ja kohta tämä sama rumba uudelleen alusta taas. Olen kyllä itsekin sinkku, mutta en koskaan laita mitään random-miesjuttuja faceen.
[/quote]
Kuulostaa perus av-mammalta
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 08:11"]
Mulla on yks etäinen tuttava facessa kaverina, joka päivittää kaiken englanniksi vaikka hänellä on järkyttävän surkea kielipää. En useinkaan edes ymmärrä mitä hän yrittää sanoa. Lisäksi tyyppi on yli kolmikymppinen ja vaihtaa profiilikuvaa monta kertaa viikossa (käsittelee vielä niitä kuvia huonosti kuvankäsittelyllä) ja floodaa lapsiensa kuvia ihan jatkuvalla syötöllä. Oon piilottanut hänet feedistä, mutta välillä käyn kurkkimassa hänen profiiliaan ja ihmettelemässä miksi pidän hänet kavereissa...
[/quote]
Kirsi Y. ?
Eääh, yksi tuttu päivittää aina Facebookia silloin, kun tekee jotain terveellistä. On sattunut tekemään jotain terveellisempää ruokaa, niin toki otetaan hieno kuva lautasesta kuvatekstillä "kuka sanoo ettei terveellinen ruoka voi olla hyvää!" Ja toki monta hashtagia #terveellinen #ruoka #elämäntaparemontti #laihdutuskuuri #rantakuntoonkesäksi jne jne. Sitten päivittää silloin, kun käy lenkillä "no noin vain tuli käytyä TAAS käppäilemässä 4km!!!!" Tätä tapahtuu noin kerran kuussa. Loppukuun syökin sitten pizzaa, mäkkäriruokaa ja makkaraa, ja valittaa ettei laihdu, koska hänellä on niin "huono aineenvaihdunta".
Toinen on kaveri, joka postailee samanlaisia teiniposeerauskuvia monta kertaa viikossa. Ei kuvissa mitään, mutta kuvaan pitää laittaa sen miljoona hashtagia. #finnish #beauty #truebeauty #this #is #me #kaunis #poseeraus #finnishgirl #girl #love..
Nuo hashtagien viljelijät aiheuttaa kyllä myötähäpeää ja huvitusta.
Yh-äideille, jotka hehkuttavat ihania prinssi tai prinsessa muksujaan, vaikka todellisuudessa lapset ovat ei toivottuja äpäröitä ja tiedän, että oikeesti mammat jauhaa kavereilleen -vittu en jaksa tota pentua enää -vittu ku ei oo vapaa-aikaa - vittu ku ei oo kavereita, jotka ymmärtävät mun tilan :)
Mua naurattaa yks joka on aina käyny "Susan kanssa kirpparilla" :D Siis oikeesti monta kertaa viikossa!
Yhdelle, joka lähes päivittäin vaihtaa profiilikuvansa ja ittehhän ne on tietenkin otettu. Sitten samat ihmiset kommentoi joka kerta, miten kaunis hän onkaan. Ja hän vastaa: voi teitä, älkääs nyt ihanat ♥♥♥♥♥♥.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 23:51"]Hävettää kun oon näin alhainen, mutta sellaselle pyöreälle ja itsekeskeiselle prinsessalle, joka kuvittelee pääsevänsä poliisikouluun. Kyseessä siis tosi itsekäs ihminen, joka uskottelee olevansa huippukunnossa, mutta kuvista ihmettelen että millä pitää itsensä niin pyöreänä jos kerran elää superterveellisesti. Hänen ulkonäössään ei sinällään ole mitään vikaa, mutta se juoksulenkkien hehkutus on vähän hassua olemukseen nähden. Ja en pidä tuota poliisikoulua mahdottomana hänelle pelkän fysiikan vuoksi, vaan hän on henkisesti hyvin avuton. Antaa päivityksissään kuvan hyvin pikkusieluisesta ja räjähdysherkästä ihmisestä. Jos ei kaikki mene hänen suunnitelmiensa mukaan, maailma sortuu. Pelottavaa, jos pääsee poliisiksi. [/quote] Nimikirjaimet j v?
[/quote]
Ei ole nuo... Ilmeisesti näitä on useampikin :S
[/quote]
Olisko E.L????
Mua naurattaa aina kun faces tulee käytyä. Omaa profiiliä päivitän harvoin ja aika harvakseltaan postaan mitään. Ei sais nauraa, mutta muutama fb-kaveri on ihan hulvatonta seurattavaa. :D
1. Lähemmäs 30v yh-mamma. Vähintään kerran viikos (yleensä 3-5krt) vaihtaa profiilikuvan. Ja joka kuva on samanlainen! Puolet huulesta imastu sisään vienossa hymyssä, pää vähän kallellaan ja näyttää kunnon teiniposelta. Siis aikunen ihminen... Sit siitä muksusta pitää päivittää noin joka päivä. Ja lisäksi niistä muutamasta piskistä. Tykkään lapsista ja eläimistä, mutta en haluu lukee samaa paskaa fb-seinän täydeltä :D
2. 20v mimmi joka päivittää turhan päiväsiä liibalaaba juttuja vähintää 3-4 krt päivä. Sisältäen miljoona kissa kuvaa. Ja päivityksiä kuinka "mussun kans käytii kaupoil", "leffaa rakkaan kans", "rrakastan mun höppänää!"... Ja kohta saa lukea kuinka tulikin yhtäkkiä ero. Ei näin...
3. Bilehile. "OOhoh. Ompa jäätävä krapula! Jospa pari panadolia ja kahvia, jos sisällä pysyy!" , "Oli ihan parhaat bileet raksupoksujen kaa! Love you guys!", "Kiitos ja pus pus ihanista kotibileistä!" Ja ei rajotu vaan viikonloppuihin, tämän kännäys ei katso kelloa.
4. Hyvällä tavalla huvittaa lukea yhden höppänän likan edesottamuksia. Kuinka kahvipannu sulaa hellalle, kuinka hiuskiharrin oli joutunut vahingossa linkouskoneeseen, kuinka onnistui parkkeeraan autonsa johonkin satimeen, eikä päässyt ite pois. Koen samaistumista, sillä välillä tulee uunoiltua itsekin :D
Yks USA:ssa asuva kaveri tekee hyvin samantyylisiä kuvapäivityksiä kuin Kim Kardashian. Tekstitkin on samaa tasoa. "Just something fun in the nature on a beautiful sunny day! Photographs by XXXXX" Tekstit ja poseeraukset käy aivan yksiin. Älkää kysykö miks tiiän... Kaunis tyttö ja kivoja kuvia, mut naurattaa toi mukailu xD
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 02:42"]Yks USA:ssa asuva kaveri tekee hyvin samantyylisiä kuvapäivityksiä kuin Kim Kardashian. Tekstitkin on samaa tasoa. "Just something fun in the nature on a beautiful sunny day! Photographs by XXXXX" Tekstit ja poseeraukset käy aivan yksiin. Älkää kysykö miks tiiän... Kaunis tyttö ja kivoja kuvia, mut naurattaa toi mukailu xD
[/quote]
Voi toista :D
Nämä lapsien kuvien laittamiset monta kertaa viikossa ärsyttää- less is more!! ketään ei jaksa enää kiinnostaa luistelu,- ja leipoomiskuvat ja kaikki muut kuvat. Kerran kuussakin kuva lapsesta on jo paljon! Olen kuullut lasten suusta; "äiti ota minusta kuva, niin tulee paljon tykkäyksiä"- tähänkö nykylapset opetetaan? mikä facebookissa kiinnostaa? asiat, joista joku muukin saa jotain esim. hauskat naurut, matkailukuvia, ruuanlaitto/leipomisideoita, käsityö ideat, sisustus ideat, toivotukset juhlanpyhinä jne.
Huvitti tänään kun erään naisen todella epäedustavaan kuvaan kuvaan oli joku mies kommentoinut että tää ei kyllä ole paras kuva susta.
Tää nainen on siis nätti, mutta se kuva on ihan törkeä - nainen näyttää ylipainoiselta (jota ei ole), hänellä on duckface ja hän näyttää siltä kuin hän haistaisi jotain tosi pahaa.
No, kuitenkin. Heti tämän kommentin jälkeen oli naisen kaverit kirjoittelemassa kuvaan että voi, olet niin kaunis, tää on niiiin nätti kuva, oot ihana, nuo hiukset <3 jne.
Liekkö sitten ovat kovin hyviä kavereita.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 00:05"]Mua huvittaa nää jotka vaihtaa profiilikuviaan vähän väliä. Se seuraava ja sitä seuraava ovat samanlaisia kun ne edelliset. Jos niihin ei tuu tarpeeks tykkäyksiä niin poistuvat pian ja vähän ajan päästä sama kuva uudelleen.
Huvittaa mua vähän sekin kun sellaiset ei niin nätit saa hirveesti kehuja; upea, kaunis jne... Ja anteeksi, mutta yleensä ne on just vähän tyyliin possun näköisiä.
[/quote]
Hei oon huomannut ihan saman. Et joillakin on joku itsetunnon pönkittämisen tarve vaihtaa joka viikko uusi kuva ja sit olla niin vaatimattomia, kun joku kehuu ja tietty kehutaan myös heti takas. Ja tosiaan jos ei moni tykkääkään, niin kuva poistetaan!! xD Mut kaikista eniten naurattaa juurikin nää hurjasti tykkäyksiä keräävät profiilikuvat, joissa joku tusinapirkko on kerran vuodessa osannut kammata tukkansa tai laittanut huulirasvaa. Mut ehkä ihmiset haluu tsempata näitä jatkamaan ulkönäöstään huolehtimista :D
Erään tutun poistin jo aikoja sitten kaverilistalta, kun en vaan kestänyt niitä juttuja. Hän oli vähän sellainen bimboblondi, mutta innostui milloin mistäkin vähän ihmeellisestä jutusta. Jutut olivat aina vähän yksinkertaisia. Esimerkiksi hän alkoi hehkuttaa ekologisuutta ja kierrättämistä, ja taisi kirjoittaa oikein pitkän blogitekstin (jonka linkitti Facebookiin) siitä, miten oli tajunnut että folion palan voi käyttää uudestaan eikä tarvitse heittää pois jos se on puhdas!
Sama tyyppi linkitti jonkun artikkelin siitä, miten jossain USA:ssa koulussa laitetaan mikrosirut oppilaille jotta voidaan seurata heidän tekemisiään. Kommentoin siihen vaan, että lähdekritiikki on ihan aiheellista, katsohan vähän millaisella sivustolla tämä "uutinen" on. Hän suuttui ja alkoi vaatimaan, että minun pitää todistaa väitteeni, ettei mikrosiruja laiteta ihmisille...
Poistin tosiaan hänet tuon jälkeen, kun ei naurattanut enää. Oltiin vähän turhan erilaisia ystäviksi. :)
Eräs tuore äiti 30v. joka päivittää joka päivä (tietenkin hashtagien kera) joko über terveellisiä ruoka-annoksiaan tai vatsaansa pelkissä urheilurintsikoissa. Hän on hyvässä kunnossa jo ammattinsakin puolesta mutta päivittäminen on mennyt nolouden ja myötähäpeän puolelle jo aikaa sitten. Arvaatte tietysti että hän on fitness -ammattilainen joka bloggaa kera upeiden kirjoitusvirheiden. ;)