Tunnustusten ketju: Mille asioille naurat Facessa salaa?
Mille asioille naureskelet salaa Facebookissa? Minä aloitan; itsensä kehujat ja jalustalle nostattajat! Noloa kun keski-ikäiset naiset lesoavat netissä, nuorilla ymmärtäisin sen jotenkin...Ja se lesoaminen on sitä, että herätään lomalla aamu 5 marjanpoimintaan, ja siivotaan talo lattiasta kattoon, ja käydään kymmenen kilometrin lenkki juoksemassa vielä iltasella.. Ja samaan syssyyn kehutaan suoraan omaa parhautta äitinä... :D NOLOA :D:D:D
Kommentit (113)
Pari tyttöä, tai naista jo oikeastaan. Perse ja tissikuvia salilta läjähtää ruutuun jatkuvasti ja pokka menee viimeistään teiniangstista "oon niin läski et salille!" Kun vyötärönympärys mahtaa olla joku 20cm valmiiksi. Liikkuminen on mahtava juttu, mutta kuinka joku kehtaa esitellä persettään ja päteä tuollaisella asialla?
Niille, jotka joka päivä laittavat lemmikkiensä kuvia faceen. Minusta hieman typerää: "Koira ui, koira syö, koira pissaa, koira katsoo, Koira istuu". Tulee vähän sellainen Tove Hansson -meininki mieleen, että aivoista puuttuu joku palikka, kun ei ymmärrä, että kaikki ei rakasta niitä sun koiria yli kaiken.
Myös himourheilijapostaukset, pizzojen kuvat ja liiallinen vikinä, siitä että lapsi syntyi keskosena 12 vuotta ja sitä vaan vuodesta toiseen ulistaan, miten kauheaa se oli. Get over it, kun lapsi on nyt ihan terve. Näin ajattelen.
Ärsyttää etenkin tällainen tyyppi, joka tekee sen 3-5 tilapäivitystä päivässä ja yleensä vielä n. viiden minuutin välein (saattaa pitää välipäiviäkin..) ja tilapäivitykset ovat sne kahden lauseen mittaisia. Että ei mitenkään niitä päivän/edellisen tapahtumia voi tiivistää yhteen tilapäivitykseen?
Ja kun asiat ovat tyyliltään tätä luokkaa "eilen kävi ihanan hassu sattumus! En voi nyt enempää kertoa mutta yksärillä voin ehkä kertoa lisää ;)" ja "kävin tänään kebabia syömässä, kyllä oli hyvää! Nyt pitää vähän linjoja vain vahtia kun on päässyt kertymään tuota ylimääräistä vyötärölle :-)" ja "voi kyllä tuo minun mieheni on maailman ihanin, taas sain tänään sen kokea. Ja johan olemme tunteneet jo kaksi vuotta!"
Ikää ihmisellä 20 ja risat ja äo tuntuisi toisinaan olevan samaa luokkaa... Noista tilapäivityksistä tykkäävät enimmäkseen hänen appensa ja yksi hullu (sori vain, mutta hullu se on) lapsensa ex-miehelleen menttänyt äiti-ihminen. Tämä tyyppi siis taas päivittää fbssa miten väärin on että ex sai huoltajuuden ja hänen elämänsä nyt tässä pilattiin (niin ei lapsen, vaan hänen..) ja kyllä hän vielä kostaa yms.. Ja sattumalta tiedän, että hänen lapsensa (yli 10v) itse halusi isälleen...
Tämä ensinmainittu tyyppi kaikenlisäksi kehuskelee korkeakoulututkinnollaan, on sosionomi. Todellisuudessa ei edes tee koulutustaan vastaavaa työtä (on saanut potkut muunmuassa edellisestä paikastaan) ja puhuu alentuvaan sävyyn yhdelle tuttavalleen, joka on "vain" sairaanhoitaja.. Joka tietenkin on myös korkeakoulututkinto :P. Puhuu tyyliin "Niin sitten meillähän kuului opintoihin tällainen varhaiskasvatuksen opintojakso, josta sinä "Liisa" et tietysti voi mitään tietää kun olethan vain sairaanhoitaja, etkä ehkä tällaisia asioita oikein muutenkaan ymmärrä (vaikka samoilla psykologian kursseilla koulussa olivatkin). Olen DI ja oman alan töissä, ja saan itsekin kuulla milloin mitäkin vähättelyä, kuten: Niin sähän kun olet (sen tietyn alan) DI, niin sähän tiedät sitten varmaan miten junan vessa toimii (EHHEHHE) ja kun sä olet DI, niin voikohan meidän kylppäri nyt homehtua kun teen näin ja näin (ehheh taas, kun oma alani on aivan jotain muuta kuin junan vessoja ja homeisia kylppäreitä... ).
Tää ihminen on jo pitkän aikaa saanut monet läheisensä ihan lähes raivon valtaan, ja nyt raukka ihmettelee kun hänen seuransa ei kelpaa. Kumma juttu tosiaan.
Ne on tilanteita jolloin en tiedä itkisinkö vai nauraisinko. Myötähäpeä on fb:ssa jokapäiväinen tunne.
Älkää nyt hyvät immeiset listatko ärsyttäviä, kun piti kertoa sellaisista, jotka salassa naurattaa! Mä virnuilen salassa ihmisten sisustuksille, esim. joku laittaa söpön koirakuvan ja takana näkyy 80-luvun sohva ja anttilan itämainen matto...
Eiks se facen pointti oo nimenomaan postailla kaikenlaista turhaa paskaa omasta elämästä :d. Tai siis ite en oo nähny sitä ikinä minkään intellektuellin yhteiskunnallisen keskustelun foorumina.
Aikuiset naiset, jotka postaavat koko ajan kuvia itsestään erilaisissa meikeissä ja kampauksissa.
Eräs nuori nainen laihdutti lievästä ylipainoisesta ensin todella laihaksi ja nykyään kasvattaa sitten lihasta. Todella hieno saavutus, nostan hattua, MUTTA... Neito postaa samaa ennen-jälkeen kuvaa parin viikon välein keräten tykkäyksiä ja kehuja. :D siis aivan tismalleen saman kuvaparin olen nyt nähnyt lähemmäs kymmenen kertaa uudelleen postattuna. Lisäksi hän alkoi lähettää kuviaan julkaistavaksi fb:n bodari- ja salisivuille jotka myös tulivat sitten feediini. Ja sama homma jatkuu instagramin puolella...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]
Eräs nuori nainen laihdutti lievästä ylipainoisesta ensin todella laihaksi ja nykyään kasvattaa sitten lihasta. Todella hieno saavutus, nostan hattua, MUTTA... Neito postaa samaa ennen-jälkeen kuvaa parin viikon välein keräten tykkäyksiä ja kehuja. :D siis aivan tismalleen saman kuvaparin olen nyt nähnyt lähemmäs kymmenen kertaa uudelleen postattuna. Lisäksi hän alkoi lähettää kuviaan julkaistavaksi fb:n bodari- ja salisivuille jotka myös tulivat sitten feediini. Ja sama homma jatkuu instagramin puolella...
[/quote]
No huhhuh o.O
Mulla on kavereissa yksi entinen poikaystävä, siis seurustelusta kulunut reilut 15v mutta silti pidän sen kavereissa, koska sen päivitykset on mahtavia! Oltiin siis yläasteella yhdessä, ja siitä sitten kuljettiin vähän eri suuntiin, nyt tää wt:n esikuva jakaa päivittäin juttuja veloista (kuka kellekkin mitä ja turpaan tulee jos ette maksa) existä jotka heittelee tavaroita ja riehuu ja miten ne on kahden viikon päästä taas yhdessä ja jokaisesta hullusta baari&putkareissusta... Taattua viihdettä, pakko seurata!
Kun aina pitää ottaa kuva jostain vitun ruoka-annoksesta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:33"]Eräs nuori nainen laihdutti lievästä ylipainoisesta ensin todella laihaksi ja nykyään kasvattaa sitten lihasta. Todella hieno saavutus, nostan hattua, MUTTA... Neito postaa samaa ennen-jälkeen kuvaa parin viikon välein keräten tykkäyksiä ja kehuja. :D siis aivan tismalleen saman kuvaparin olen nyt nähnyt lähemmäs kymmenen kertaa uudelleen postattuna. Lisäksi hän alkoi lähettää kuviaan julkaistavaksi fb:n bodari- ja salisivuille jotka myös tulivat sitten feediini. Ja sama homma jatkuu instagramin puolella...
[/quote]
E.H nimikirjaimet?
Facebook ylipäätään on tosi ärsyttävä. En näe siinä mitään järkeä mutta käyn pelaamassa siellä joten siksi vielä tili. En usko elämässäni olevan mitään niin erikoista jota pitäisi julkisesti jakaa . Ennen päivitin säännöllisesti mutten enää.
Facebookissa nauran:
- eräälle turhalle julkkikselle, jonka tunnen yhteisen harrastuksen kautta, tilapäivitykset ovat hulvattomia
- treenihehkuttajille
- kaverille joka postaa päivittäin tietokonepiirroksiaan, jotka on kaikki kuin samasta kuvasta läpi piirrettyjä
- arkisista asioistaan draamaa repivälle perheelle: koiran omistaminen, lapsen pukeminen ja TYÖ, raskaita juttuja kieltämättä! Me muut emme voi edes kuvitella mitä on elää tällaisten haasteiden keskellä!
Teennäiset naurattaa: "Ihastuttavassa ravintolassa ihastuttavassa seurassa". Olen tosi kateellinen!
Yks tuttu jolla ei tunnu olevan tajua siitä, mitä sinne someen kannattaa kirjoitella ja mitä ei..
Tämä mamma mm. kuvasi lapsensa paskan ja pisti faceen, kertoo kaikki sairastamisistaan, jankkaa samoista asioista miljoona kertaa (hänen miehellään on tällä viikolla synttärit, mamma on nyt parin viikon verran tasaisesti useaan otteeseen kirjoitellut faceen kuinka miehellä on synttärit tulossa), mamma sai aikuisiällä adhd-diagnoosin ja voi luoja että siitä onkin saatu kuulla!!
Hän on kuvannut lääkkeitään, lisäilee noloja adhd:seen liittyviä liibalaabakuvia ("keep calm and take conserta) ja jauhaa jatkuvalla syötöllä aiheesta. Tuntuu olevan todella ylpeä sairaudestaan.
Uusimpana myötähäpeää ja huvitusta aiheuttava juttu tältä mammalta oli kuva hastageilla kuinka otti sen juuri seksin jälkeen.
Pidän tyyppiä kavereissa hänen järjettömän suuren viihdearvonsa takia.
Mä naureskelen salaa yhdelle sukulaisnaiselle, joka postaa fb:hen vain aivan ihania juttuja ihanasta elämästään, kauniita kuvia niin kauniista sisustuksesta ja ruoka-asetelmista, viinilaseja ja kynttilöitä aina. Just sellaista blogimeininkiä. Olen saattanut tuntia aiemmin käydä pyörähtämässä kylässä ja lattia on täynnä kaikkea rojua. Sitten tunnin pääst tulee kuva, jossa kaikki laatikot ja tavarat on siirretty sivuun (siinä ajassa ei ehdi siivota kyllä kunnolla), pöydällä palaa kynttilä ja toki se skumppalasikin on. "Ihanan rentoa elämää!" Kerran nauratti joku kuva tarkasti lautasen reunaa myöten asetelluista keittoannoksista viinilaseineen ja kynttilöineen, olisi tehnyt mieli kysyä että jaksaako kaikki syödä just tuon verran =D Lapset kipeänä, päivystyksessä istuttu tuntitolkulla ja illan menot jouduttu perumaan, kuva takkatulen ääressä palapeliä tekevästä viimeisen päälle kauniisti puetusta perheestä ja "Ihanan rauhallinen lauantai rakkaiden kanssa <3" Ei voi kuin nauraa tuolle unelmaelämän esitykselle!
Nauran niille, jotka edes ovat jossain facebookissa.
Mulla on yks etäinen tuttava facessa kaverina, joka päivittää kaiken englanniksi vaikka hänellä on järkyttävän surkea kielipää. En useinkaan edes ymmärrä mitä hän yrittää sanoa. Lisäksi tyyppi on yli kolmikymppinen ja vaihtaa profiilikuvaa monta kertaa viikossa (käsittelee vielä niitä kuvia huonosti kuvankäsittelyllä) ja floodaa lapsiensa kuvia ihan jatkuvalla syötöllä. Oon piilottanut hänet feedistä, mutta välillä käyn kurkkimassa hänen profiiliaan ja ihmettelemässä miksi pidän hänet kavereissa...