Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
dudkija kirjoitti:
Työttömillä menee hyvin.
He elävät unelmaansa, yhteiskunta maksaa heille heidän kaikki kulut, ruoat, lelut, koneet, asunnot, viinat, älypuhelimet, töllöt, vaatteet yms.
Moni työtön saa tukia yhtäpaljon kuin pienipalkkainen raataja.
Tämä on suuri vääryys.
Palkkoja tulisikin nostaa samalla verotusta voimakkaasti keventäen.
Sitten tuet alas ja koko kansakunta töihin. Jokatapauksessa tuet tulisi leikata voimakkaasti.
Siten kannustaisi ottaa työtä vastaan.
Nykysysteemi on kallis ja tehoton, vain romahdus voi tulla tällä sossujen järjettömällä systeemillä.
Mihin ne btw menisivät töihin? Työpaikkoja ei ole kuin murto-osalle, ja niistäkin useimmat maksavat vähemmän palkkaa kuin mitä tukina saa eli niillä ei elä.
Jos työttömän puoliso tienaa 1600 netto ja on 2 lasta niin työttömyyskorvaus on 660 eikä perhe saa tuohon mitään muita tukia.
Raahen tehtaan on veikattu loppuvan, työttömäksi jäisi 2000, kun alihankkijatkin lasketaan. Kannattaa suunnitella elämä niin että pärjää 500 netto summalla kuukaudessa tai 660, jos on 2 lasta.
Asuntolaina ja yhtiölaina ei ole laskuja toimeentulotuessa. Lapsiperhe ei saa myöskään toimeentulotukea, jos perheellä on mökki.
Kaupan alalta irtisanotaan 25000 seuraavan 10 vuoden aikana.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, suuret ikäluokat noin 75-vuotiaita, myös partureita jää pilvin pimein työttömäksi 10 vuoden sisällä, samoin kahviloita jne. loppuu, toivotaan, että heillä ei ole asuntolainaa.
Köyhille riittää pelkkä vesi ja kuiva leivän pala! Luxukset hyvätuloisille.
t. Kokoomuslainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varakkaiden pitäisi saada mitään luxusta? Rahat on kumminkin revitty köyhien selkänahoista.
Tällainen herraviha oli käyttövoimana vuoden 1918 punakapinassa. Aika huonosti onnistui, sekin.
Ei sellainen viha nouse ilman että provosoidaan. Mitä sinäkin tässä teet ja sitten viattomana ihmettelet, kun oma keitos lentää silmille.
Olisi voitu myös toimia toisin.
Pelkkä vassemmistolainen kansankiihotus ei riitä mobilisoimaan köyhiä - tarvitaan myös ap:n kaltainen mäntti herättämään vihan rikkaita kohtaan.
Eikä kyse nykysuomessa ole mistään kapinasta, koska köyhillä on leipää. Mutta kaikenlaista pikkukiusaa aiheuttaa köyhien herraviha, huonoa työnjölkeä, pikku ilkivaltaa, näpistelyä. Ehkä ap:kin joskus joutuu kokemaan tätä.
Mitä on luksus? Moottoripyöräni on halvempi kuin naapurieni polkupyörät. Onko kyseessä luksus?:)
Vierailija kirjoitti:
Mikä hel*etti siinä on että näitä ketjuja, joissa haukutaan ja halveksitaan vähävaraisia ja työttömiä, tulee päivittäin useita. Ootteko te työssäkäyvät kateellisia meille, kun pärjäämme elämässä ilman töitä vai mistä vit*sta tuo teidän katkeruus johtuu! Kuvitteletteko te olevanne parempia ihmisiä kuin vähävaraiset? Oikeasti alkaa olla jo aika noloa tuo teidän käytös, aikuiset ihmiset! Saisitte hävetä!
Nyt tunnen syyllisyyttä popcorneista. Itse koen mikropopcornit tuhlaukseksi kun maissinjyvät ovat halvempia ja popcorneista tulee paremman makuisia kun tekee itse.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti toivon, että jokaisella ihmisellä olisi elämässään jotain pientä luksusta. Itselleni tällaisia asioita ovat esim. toisinaan ostettu erikoiskahvi ja hyväntuoksuinen käsisaippua.
Olen lueskellut avustusryhmistä nyt köyhien avunpyyntöjä ja vilpittömästi ihmetellyt miten niin monessa perheessä on parikin lemmikkieläintä. Voiko siitä kissasta tai koirasta huolehtia kunnolla, jos tuloina on pelkästään Kelan rahoja? Olen itsekin pienipalkkainen duunari, enkä missään nimessä ottaisi tähän marsuakaan lisäelätiksi.
Elimme pitkään siinä rajoilla että saimmeko tt-tukea (emme saaneet). Ihan omasta työstä saimme rahat. Kyllä sillä pystyi ihan hyvin ison koiran ruokkimaan laadukkaasti raakaruoalla. Eläinlääkärikuluihin olimme säästäneet erikseen rahaa. Lapsia 2 ja asumme Helsingissä.
koska silloin jos ei saa mitään luksusta, se ei ole ihmisarvoista elämää. miksi nykymaailmassa pitäisi oikein kärsimällä kärsiä jos joutuu toimeentulotuelle tai on köyhä?
Minä ostin 2,70€ maksaneen smoothien, se on minulle luksusta. Säästelin sitä muutaman päivän koska tuotti iloa nähdä jääkaapissa noin harvinainen herkku. Ja kyllä se maistui niin hyvältä kun sen lopulta hitaasti nautiskellen join. Ilmeisesti tätäkään iloa ei köyhällä saisi olla.
Varakkaan itkupotkuvinkuminen siitä, että köyhän ei saa saada luksusta on musiikkia korville.
Tällaisten aloitusten tehtailija haluaisi elää maassa, jossa hän saisi potkiskella kauemmaksi tien sivussa käsi ojossa istuvia kerjäläisiä. Siis sellaisia "oikeita" kerjäläisiä eli langanlaihoja, silminnähden sairaita, likaisia rääsyläisiä.
Suomessa ei työväestöä ja köyhiä työttömiä oikein erota toisistaan ulkonäön perusteella, ja sepä ap:tä harmittaa: hän ei voi tuntea itseään niin paljon paremmaksi kuin haluaisi. Onneksi on tällainen anonyymi keskustelupalsta, jolla ahdistuksen lisäksi voi purkaa toiveitaan äärimmäisestä luokkayhteiskunnasta, jossa itse tietysti olisi pysyvästi vähintään puolivälissä.
Juuri aloittajankaltaisten ihmisten takia Oikeisto on ja pysyy oppositiossa ruikuttamassa jatkossakin. Ei tällaisella ajatusmaailmalla paljon maita luotsata eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri aloittajankaltaisten ihmisten takia Oikeisto on ja pysyy oppositiossa ruikuttamassa jatkossakin. Ei tällaisella ajatusmaailmalla paljon maita luotsata eteenpäin.
Eipä ole paljoa luotsannut tämä istuvakaan hallitus 😂
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin 2,70€ maksaneen smoothien, se on minulle luksusta. Säästelin sitä muutaman päivän koska tuotti iloa nähdä jääkaapissa noin harvinainen herkku. Ja kyllä se maistui niin hyvältä kun sen lopulta hitaasti nautiskellen join. Ilmeisesti tätäkään iloa ei köyhällä saisi olla.
Herkuttele vaikka suklaalla jos pystyt. Kyllä minäkin sain kerran 2 kk toimeentulotukea ja ostin silloin muutaman vaatteen minkä halusin ja osan käytin herkkuihin ja ravintola-illalliseen.
Katkaisin lapseltani rahahanat koska hänellä ei ole mitään mielenkiintoa tehdä töitä.
Hän myös haki masennusdiagnoosin aivan vain sitä varten että sai sairaspäivärahaa ja hän sen myös avoimesti myönsi ettei diagnoosilla ole muuta virkaa.
Nyt hän elelee tukien varassa ja on vieraantunut täysin elämästä.
Minä lopetin rahallisen tukemisen, koska hän itse on välinpitämätön.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten aloitusten tehtailija haluaisi elää maassa, jossa hän saisi potkiskella kauemmaksi tien sivussa käsi ojossa istuvia kerjäläisiä. Siis sellaisia "oikeita" kerjäläisiä eli langanlaihoja, silminnähden sairaita, likaisia rääsyläisiä.
Suomessa ei työväestöä ja köyhiä työttömiä oikein erota toisistaan ulkonäön perusteella, ja sepä ap:tä harmittaa: hän ei voi tuntea itseään niin paljon paremmaksi kuin haluaisi. Onneksi on tällainen anonyymi keskustelupalsta, jolla ahdistuksen lisäksi voi purkaa toiveitaan äärimmäisestä luokkayhteiskunnasta, jossa itse tietysti olisi pysyvästi vähintään puolivälissä.
Ei ne työttömät koko ajan työttömiä ole, moni on välillä esim. palkkatukitöissä.
Työttömiä on palkkatukitöissä esim. tarhoissa lastenhoitajina, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahallissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa piha-alueita hoitamassa, hätäkeskuslaitoksella toimistotöissä jne.
Luuletteko te aina, että kaikki on vakituisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole paljoa luotsannut tämä istuvakaan hallitus 😂
Enemmän jo tähän mennessä kuin Sipilän hallitus, pandemiasta huolimatta.
Työttömät näkevät työssään mihin kaikkeen valtion rahoja käytetään. Työttömyyskorvaukset ovat pikkujuttu.
Ja jos verrataan eläkeläisiin niin työttömyystukia maksetaan 4,9 miljardia ja monilla on lapsia, eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 / eläkeläinen ja heitä on miljoona kuusisataa tuhatta, lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, lääkkeitä (lääkekatto noin 500), eläkeläisten asumistukea, kodinhoitajia, palveluseteleitä ja verovähennystä kodinsiivous palveluihin, osa eläkeläisistä saa myös toimeentulotukea.