Miksi köyhien pitäisi saada mitään luxusta
En ymmärrä miksi toimeentulotuella olevien kuuluisi saada mitään luxusta elämäänsä. Jos ei saa aikaiseksi mennä töihin tms. Niin on aivan turha siitä vinkua. Riittää ku on soppaa pöyräs ja sänky missä nukkua.
Kommentit (292)
punaiseksi kuumennettu ratakisko perseen ap:lle
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saa mainita että töitä kyllä kaikille halukkaille riittää 😳 kolme viestiä poistettu kun on sanonut noin.
Kiitos, laita mulle linkkiä mistä Jyväskylästä löytyy työtä johon ei tarvita koulutusta tai vaan media-alan puolta.
Voin aloittaa heti ensi viikon maanantaina.
Olen köyhä, mutta minulle luksusta olisi edes yksi ystävä tai vaikka ihan vaan tuttava, jonka kanssa kahvitella.
miksi aloittajan pitäsi saada aukoa jatkuvasti päätään samasta asiasta?
oletko kateellinen kun SINUA ulkomailla sanotaan köyhäksi? ja sitähän sinä oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei saa mainita että töitä kyllä kaikille halukkaille riittää 😳 kolme viestiä poistettu kun on sanonut noin.
Kiitos, laita mulle linkkiä mistä Jyväskylästä löytyy työtä johon ei tarvita koulutusta tai vaan media-alan puolta.
Mäkkäri ja abc ainakin haki työntekijöitä ja koulutusta ei tarvitse. Riittää kun on motivoitunut tekijä 👍
Mikä hel*etti siinä on että näitä ketjuja, joissa haukutaan ja halveksitaan vähävaraisia ja työttömiä, tulee päivittäin useita. Ootteko te työssäkäyvät kateellisia meille, kun pärjäämme elämässä ilman töitä vai mistä vit*sta tuo teidän katkeruus johtuu! Kuvitteletteko te olevanne parempia ihmisiä kuin vähävaraiset? Oikeasti alkaa olla jo aika noloa tuo teidän käytös, aikuiset ihmiset! Saisitte hävetä!
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä, mutta minulle luksusta olisi edes yksi ystävä tai vaikka ihan vaan tuttava, jonka kanssa kahvitella.
Missä päin asut? Jos asut lähellä, voisin tarjota kahvit. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hel*etti siinä on että näitä ketjuja, joissa haukutaan ja halveksitaan vähävaraisia ja työttömiä, tulee päivittäin useita. Ootteko te työssäkäyvät kateellisia meille, kun pärjäämme elämässä ilman töitä vai mistä vit*sta tuo teidän katkeruus johtuu! Kuvitteletteko te olevanne parempia ihmisiä kuin vähävaraiset? Oikeasti alkaa olla jo aika noloa tuo teidän käytös, aikuiset ihmiset! Saisitte hävetä!
Ehkä suurin syy siinä on että olette loisia.
Just tuommonen käytös taas todistaa miten omahyväisiä ja itsekeskeisiä p*skoja te ootte ja kuvittelette olevanne muiden yläpuolella! Me ei he*vettiin mitään loisia olla! Se ei siitä sinun paksusta lompakostasi oo kuule yhtään pois! Luuletko tosiaan että jos Suomessa ei olis yhtään työtöntä, niin silloin verotus kevenisi? Säälittävää alkaa olla tuo teidän käytös.
Miksi köyhiä riistävien ja alistavien rikkaiden narsistipaskojen pitäisi saada elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/hartwall-hyllyttaja-sdsuu-13944068
Taidanpa ottaa elämäntehtäväksi neuvoa kaikkia vähävaraisia, että mihin kaikkiin tukiin he ovat oikeutettuja. Monet eivät tiedä edes kaikista tuista, mitä on mahdollista hakea, esim. täydentävää toimeentulotukea voi hakea vaikkapa kodinkoneisiin. Niin että mahdollisimman moni hakisi mahdollisimman paljon tukia. Ihan vai vittuillakseni teille ylimielisille mul*uille! 😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Taidanpa ottaa elämäntehtäväksi neuvoa kaikkia vähävaraisia, että mihin kaikkiin tukiin he ovat oikeutettuja. Monet eivät tiedä edes kaikista tuista, mitä on mahdollista hakea, esim. täydentävää toimeentulotukea voi hakea vaikkapa kodinkoneisiin. Niin että mahdollisimman moni hakisi mahdollisimman paljon tukia. Ihan vai vittuillakseni teille ylimielisille mul*uille! 😂😂😂😂
Loppujen lopuksi veikkaan että se kävisi sulle liian työstä ja joutuisit sen lopettamaan😂😂😂😂
Et kerkiääsi maata soffalla tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhiä riistävien ja alistavien rikkaiden narsistipaskojen pitäisi saada elää?
Siksi kun ilman meitä te kuolisitte nälkään 😂😂😂
Rilastuminen ei vaadi suurta älyä. Rikastuminen vaatii ennen kaikkea kykyä käyttää muita ja kaikkea muuta surutta omaksi hyväkseen. En teinä sillä kauheasti keulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi veikkaan että se kävisi sulle liian työstä ja joutuisit sen lopettamaan😂😂😂😂
Et kerkiääsi maata soffalla tarpeeksi.
Se on työ, mitä osaan tehdä, ja saan tehdä sitä kotoa käsin sohvalla maaten 😂😂😂 Käykö kateeksi? Kokeilisit joskus itsekin. Ainiin eihän sulla oo aikaa rentoutua kun pitää paahtaa hiki hatussa että saa sen asuntolainan maksettua.
Veikkaisin vahvasti että et ole edes töissä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, tuet onkin alikäytettyjä.
Olen köyhä vanhustenhoitaja. En tarvitse mitään luksusta. Pesen paskoja, saan turpiini, kuuntelen omaisten haukkumista. Palkkani on 2016€ / ķk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/hartwall-hyllyttaja-sdsuu-13944068
Tuonne on hakijoita eli ei se ole ollenkaan varma että pääsee .
Henk. Kohta avustajan työhön ei ole koulutusta eli kuka vaan melkein pääsee jos on järjissään. Osa-aikatyönä voi tehdä ja vaikka joka toinen viikko muutaman tunnin niin jää paljon vapaa-aikaa kuten itse olen tehnyt nyt 5 vuotta =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen osa-aikatyössä joka toinen viikko 11h eli 22h kuussa ja saan sen lisäksi liitolta soviteltua päivärahaa ja Kelasta toimeentulotukea lasten takia sekä asumistukea. Kela maksaa vielä erikseen sähkölaskut ja 3kk välein tulevan vesilaskun.
Auto löytyy, lokakuussa powerista tilattu ps5 odottaa joulua kaapissa, voi nostaa herkkuja silloin kun siltä tuntuu jne.
Kaikkea niitä luxuksia löytyy mitä haluankin ja arvostan. Eikä se tilanne tule muuttumaan vaikka kuinka jotkut asiasta vinkuu. Ottaako päähän? 🤭 Tänäänkin kun mennen ruokakauppaan niin ei mun tarvitse laskea mitä ostan. Ostan mitä mieli tekee :)
Lisään että apsilla on leluja, puhelimet ym. mitään
ei heiltåkään puutu eikä tule puuttumaan :) Kohta ostan heille uudet puhelimet enkä osta mitään halpoja puhelimia.On järjen köyhyyttä laittaa rahaa kalliisiin puhelimiin, jos on vähävarainen. Itse laittaisin saman rahan johonkin sellaiseen asiaan joka tuottaisi henkistä hyvinvointia tai josta olisi pidempiaikaista iloa kuin max 1-2vuotta.
Meillä on jo kaikki mitä tarvitaan henkisen hyvinvoinnin saamiseksi. Kunnon puhelimet pitää olla eikä mitkään takkuilevat rimpulat. Raha on tarkoitettu käytettäväksi.
Ja sinä teet kuten haluat ja minä teen kuten haluan. Tietokonekkin pitää vielä ostaa. Oled tv:n ostan tammi/helmikuussa ym. Nykyinen tv 12 vuotta vanha. Muuten ei olisin tarvetta päivittää mutta ps5 takia ostan uuden. Tuo pioneerin plasma ei ole 4k hdr tv eli tarkkuudesta häviää nykytelkoille mutta muilta osin vie kuvanlaadussa suurinta osaa nykytelkoista kuin pässiä narussa. Oled ainoa minkä kelpuutan.
Mihin ne btw menisivät töihin? Työpaikkoja ei ole kuin murto-osalle, ja niistäkin useimmat maksavat vähemmän palkkaa kuin mitä tukina saa eli niillä ei elä.