Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on huonompi vaihtoehto, työttömyys vai työ josta ei pidä

Vierailija
28.01.2026 |

Miten järkeilette tämän vastauksen

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten työ josta ei pitänyt, 2026 ehdottomasti työttömyys

Vierailija
2/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Olen tehnyt 20v työtä, josta en pitänyt ja voin pahoin ja olin ahdistunut. Nyt nautin työttömyydestä.

Vierailija
4/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Köyhyys on hirveämpää kuin mikään. 

Vierailija
5/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys. Olen tehnyt 20v työtä, josta en pitänyt ja voin pahoin ja olin ahdistunut. Nyt nautin työttömyydestä.

Et tainnut ymmärtää kysymystä.

Vierailija
6/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkilöstä kiinni. Työttömyyskorvaus on todella pieni. Jos pystyy elämään sillä tyytyväisempänä kuin jos kävisi rikkaampana työssä, josta ei pidä, niin sitten kannattaa olla työtön. Joku muu ottaa sen työn kyllä.

Jos on vaikka opintolainaa tai muita velkoja,  ei varmaan ole varaa valita vaan kannattaa ottaa se työ. Jos siis se on vain työ josta ei pidä. Jos se on työ, joka aiheuttaa ahdistusta tai mt-ongelmia, niin sitten on parempi olla työttömänä.

Itselläni on opintolainaa, joten ottaisin sen työn josta en pidä, mutta samaan aikaan hakisin parempaa työtä.  Työttömän on hankalampi saada töitä kuin työssäkäyvän. Jos vika olisi esim työkavereissa, yrittäisin pyytää siirtoa toiseen kohteeseen. 

Vierailija
7/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu palkasta. Täysin. Jos on oikein hyvä palkka niin voisin tehdä hetken epämiellyttävääkin työtä. En toki pidempään.

Vierailija
8/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givetvis arbete. Byt till ett arbete som du gillar. Som arbetslös blir bytet betydligt svårare.

Det att människor i dagens läge ens ställer frågan, betyder endast att arbetslöshetsersättningarna är för generösa.

Vierailija
9/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys. Työttömän on ajateltava myös itseään, kuten muutkin tekevät. Ei kukaan Suomea ajattele, vaan rahaa eli on pysyttävä kunnossa. Turha mennä töihin paikkoihin, jossa firma on epätoivoinen pa ja tekee isoa tappiota sekä palkkaa halvalla kenet tahansa, joka taikoo ongelmat pois. Siinä tuleekin sitten haukut + potkut koeajalla ja cv muuttuu entistä kinkkisemmäksi.

Vierailija
10/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin kysyisi että onko ikileikkuri parempi kuin orjatehdas. :s Toisaalta lepo on joillekin hyväksi, jos uupuu helposti.

Vierailija
11/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummitko tähän ketjuun on aktivoituneet. Itsellä tuore kokemus sekä työttömyydestä että työstä josta en pidä. Huono palkkakin on. Valitsin ja valitsen kuitenkin työn koska se on aina työttömyyttä parempi vaihtoehto. Mut on kasvatettu huolehtimaan itse itsestäni, meidän suvussa pummit on alinta pohjasakkaa. Jos töitä ei vaan löydy niin sitten tilanne on toinen. Saattaa olla itselläkin edessä syksyllä. Viisi vuotta (noin) eläkeikään eli joutunen aikanaan yleistuen piiriin, tän ikästä ei enää kukaan pslkkaa. 

Vierailija
12/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ josta ei pidä on pahempi koska se alkaa syömään ihmistä sisältäpäin rikkinäiseksi.

Vierailija
13/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu, mitä se "ei pidä" tarkoittaa. Jos se on vähän kuten mun työssä, että vähän tylsää, niin ehdottomasti työ josta ei pidä on parempi. Mutta jos se ei pidä tarkoittaa että jokainen työpäivä ahdistaa, ja työ tuntuu täysin itselle sopimattomalta tai on omien arvojen vastaista, sitten varmaan työttömyys on parempi.

Vierailija
14/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten paljon siitä ikävästä työstä saa palkkaa. Jos on jokin 10 000 kuussa niin silloin se ikävä työ jos on taas jokin tosi alhainen palkka niin työttömyys.

Vierailija
15/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en alkaisi esim. prostituoiduksi, vaan olisin mieluummin työtön. Mutta jos kyse on jostain ei niin kivasta ns. paskaduunista, niin valitsen sen mieluummin, kun on lapsi elätettävänä.  

Vierailija
16/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän kysytään , että kumpi on huonompi vaihtoehto. Vastaukseni on työttömyys. Sitten, kun minulla on varaa jäädä töistä pois, en ole työtön vaan vapaa, mutta toistaiseksi työttömyys olisi huonompi tilanne.

Vierailija
17/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossupummitko tähän ketjuun on aktivoituneet. Itsellä tuore kokemus sekä työttömyydestä että työstä josta en pidä. Huono palkkakin on. Valitsin ja valitsen kuitenkin työn koska se on aina työttömyyttä parempi vaihtoehto. Mut on kasvatettu huolehtimaan itse itsestäni, meidän suvussa pummit on alinta pohjasakkaa. Jos töitä ei vaan löydy niin sitten tilanne on toinen. Saattaa olla itselläkin edessä syksyllä. Viisi vuotta (noin) eläkeikään eli joutunen aikanaan yleistuen piiriin, tän ikästä ei enää kukaan pslkkaa. 

Löydät kyllä töitä kun kelpuutat vähän huonommankin työn etkä odota viiden tonnin palkkaa. T. sukusi

Vierailija
18/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ josta ei pidä on pahempi koska se alkaa syömään ihmistä sisältäpäin rikkinäiseksi.

Työ on helppoa menet työpaikalle ja lähdet kotiin, saat palkkaa. Ei siitä työstä pidä tykätä sen kun tekee. Työtön on pa 

Vierailija
19/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Työ voi kirjaimellisesti tappaa sinut. Se voi sairastuttaa ja invalidisoida. 

Vierailija
20/22 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu mielenlaadusta. Eli tykkääkö enemmän siitä että on kaiket päivät vapaata vai siitä että 8h päivässä tekee jotain joka vituttaa koko loppupäivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän