Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako naiset todella tasa-arvoa?

Vierailija
23.01.2015 |

Eivät halua, vaan he haluavat eroon itselleen asetetuista odotuksista ja velvoitteista, mutta säilyttää miesten vastaavat:

Nainen soitti Marc Rudoville radiolähetykseen: "If this man doesn't buy he doesn't get any poonani!" "And of course I called her a prostitute," Rudov toteaa.

Myöhemmin Rudov toteaa: "So if a man meets a woman who refuses to reciprocate (financially on a date), she's basically showing him how it's gonna be like when they get divorced. Which means she will clean his clock."

"I can't tell you how many women I've talked to who say 'I'm sorry. I just wanna be wined and dined. Why? Cause it makes me feel special.' And I say: 'Great! Who doesn't wanna feel special? Do you think women have a monopoly on that?"

Nainen sanoi Rudoville: "If we go on a vacation you expect me to pay my way?" "Yes." "Well then you're not getting any sex." Rudov vastaa: "If you're on a vacation by yourself do you pay?" "Yes." "If youre going with your girlfriend do you pay?" "Yes." "If you're going with a girlfriend that earns more than you do, do you pay?" "Yes." "Then how come all sudden when a cock is involved you're poor?" Nainen vastasi: "Because a cock is involved." "Well then you're a prostitute."

"A woman can be your boss at the work and at the bar she expects you to buy her drink. Doesn't make sense."

Yleisön naiset yrittävät sanoa Rudoville, että maksamisessa on kyse romantiikasta: "Doyou think femininity is exactly like masculinity?" "You are confusing gender and ability."

"I grew up thinking of women as second class citizens. That's what society told me. And as I evolved and went through graduate school I started to realize that isn't true. So now I treat women as peers and I only accept women who want to be peers."

Rudovin vastaus naisen väitteeseen siitä, että kaikki naiset eivät pysty maksamaan osaansa "There isn't a woman here who can't afford to take a guy to dinner. Not one. So I don't buy it.

Okei, don't get me wrong. Mun mielestä on hienoa kohdella naista kuin ladya, välillä tarjota oman maksukyvyn mukaan (todellakaan siis en kauheasti maksele silloin kun olen pelkän opintotuen varassa jne.) ja sen mukaan, mikä on tuttavuuden aste ja oma deittailutilanne (jos käyn paljon treffeillä, en tarjoa jokaiselle ainakaan ekoilla treffeillä). En siis jaa Rudovin näkemyksiä täysin, mutta mielestäni hän ei tee mitään väärää sinänsä. Hänen mielipiteensä ovat kuitenkin perusteltuja ja, ollaan nyt rehellisiä, monet miehet ovat liian sinisilmäisiä naisten kanssa, kun on kyse raha-asioista. Sinänsä Rudovin esittämä tyyli ei ole väärä tai loukkaava ketään kohtaan, vaikka en sitä itse toteutakaan.

Mutta miettikääpä naiset, erityisesti feministit, mikä on teidän asenteenne? Jatkuvasti lukee ja kuulee kitinää seksismistä, miesten vaatimuksista ja miesten kulttuurista. Feministit valittavat miesten kilpailukulttuurista, poikien rajuista leikeistä, maskuliinisesta kehonkielestä ("miehetkin voisivat huomata, että päätä voi kääntää ilman että hartiat liikkuvat" on eräskin lehdestä lukemani kitinä miesten käytöksestä), miesten "tunteettomuudesta", "homofobisesta" äijäkulttuurista jossa miehet esim. eivät mene fyysisesti yhtä lähelle toisiaan kuin naiset jne. Tuntuu että kaikki mikä on nimenomaan miehistä, miehille tyypillistä, on feministien silmissä viallista. Mutta silti valitetaan kun ei ole enää herrasmiehiä ja kukaan kohtele sua kuin naista. Ette voi saada kaikkea. Jos näette maskuliinisuuden viallisena ja sanotte että miehillä ei saa olla myös seksistisiä vaatimuksia naisia kohtaan (esim. hoikkuus, laittautuminen, ei paljoa seksipartnereita, pitkä tukka, siisti kielenkäyttö, naisellinen pukeutuminen jne.) niin ei teilläkään ole oikeutta odottaa mieheltä herrasmiesmanöövereitä, miehistä huolenpitoa ja lohdutusta, dominoivuutta sängyssä jne. Your call. No double standards.

Itse vain pyrin pysyttelemään mahdollisimman kaukana kaikista kitisijöistä, miesvihaajista ja kolmannen aallon feministeistä ja sen sijaan keskityn naisiin jotka näkevät maskuliinisuuden positiivisena voimavarana eivätkä yritä sanoa mitä miehet voivat naisilta odottaa. Mutta ymmärrän hyvin niitä miehiä, jotka liittyvät esim. MGTOW (Men go their own way)-liikehdintään ja toteavat, että olen mieluummin ilman naisia kuin suostun heidän odotuksiinsa ja kitinöihinsä, kun he itse ovat arvostelun yläpuolella. 

Tätä saatte aikaan miesten syyllistämisellä ja maskuliinisuuden demonisoinnilla. Tyytyväisiä? Omaan nilkkaan se vaan kolahtaa.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:17"]

Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää?

[/quote]

Hetkinen, sun ainoa kommentti aiheeseen on jotain henkilöön menevää vittuilua ja syytät mua kitinästä? Onko tuo sun mielestä kypsää käytöstä?

AP

[/quote]

Älä nyt ole noin herkkis vaan vastaa kysymykseen. Sinä kitiset kitisevistä naisista, kerrot millaisia naisia hyi et kyl pane niinq ja minä kysyn, että minkälaisia naisia tuollainen käytös miellyttää ja miellyttävätkö ne naiset sinua. Ihan mielenkiinnosta. Eli jäätkö plussan puolelle vai haluaisitko kuitenkin niitä naisia joista nyt valitat?

Minä kyllä tavallaan ymmärrän mitä kysyjä ajaa takaa. Eli ihmetyttää mitä AP tekee niiden epätasa-arvoisten naisten kanssa, mikä häntä häiritsee, vaikka meitä tasa-arvoisia, miesten kanssa yhtä paljon tienaavia, sängyssä ohjat mielellään ottavia naisia on pilvin pimein?

Voisko olla, että meidän kaltaisemme naiset kuitenkin jotenkin pelottavat? Että kuitenkin mieluummin hakee niitä "naisellisia" naisia, vqikka kuitenkaan ei siitäkään oikein tykkää?

[/quote]

En tollasiin vastaa.

AP
[/quote]

Vierailija
22/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihaajat vauhdissa, säälittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:36"]

Eivät halua. Ainoastaan rusinat pullasta tasa-arvoa.

Palkat pitäisi olla miehiä korkeampia, ja samaan aikaan nainen saisi loisia miehen lompakolla, jota nyt jo tehdään erittäin ansiokkaasti, mies maksaa kaiken jo ensitreffeillä.

Femakkojen lopullinen tavoite on kuohia kaikki miehet, ja tähän pyritään alistamalla miehiä taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti.

Tasa-arvoon ei myöskään kuulu miehen päätäntävalta naisen törkeästä valehtelusta esim. naisen raskautuessa väkisin, vailla miehen mielipidettä.

[/quote]

Sunkin on pakko tulla pilaamaan joka keskustelu. Jos kaikki miehet olisivat kaltaisiasi paskanjauhajainisijöitä, vihaisin miehiä antaumuksella.

[/quote]

Totuus korpeaa? Naiset ovat selkäänpuukottavia, rahanahneita kusipäitä, sitä et sinäkään mussutuksellasi pysty kumoamaan.

[/quote]

Sun kaltaista mulkkua kyllä voiskin puukottaa selkään, ketään ihmistä en. :))))

Vierailija
24/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:07"]

Haluan säilyttää oikeuden olla joskus pullan tuoksuinen äiti. Palkat ja muut edut pitäisi saada samalle tasolle, mutta roolit saisi jokainen päättää itse

[/quote]

Hyvä niin. Ja oma kommentti noihin palkkoihin, että syrjintä on ehdottomasti tuomittavaa, mutta palkkakeskustelu on ihan väärillä raiteilla. Naiset tienaavat aika tarkalleen samanverran kuin miehet suhteessa palkkaan. Lasikatto lienee olemassa, mutta se ei murru ennen kuin naiset alkavat itse perustaa yrityksiä ja ottaa riskejä samalla tavalla kuin miehet. Nykyään miehet ovat suuresti yliedustettuina uusissa yrityksissä, erityisesti niillä aloilla joilla voidaan odottaa korkeita tuottoja.

AP

[/quote]

"Naiset tienaavat aika tarkalleen samanverran kuin miehet suhteessa palkkaan." Tämän lauseen merkitys ei nyt kyllä aukene minulle.

Enpä usko että johtajanpaikoista ja -palkoista kiistely koskee niitä firmoja, jotka ovat kasvaneet räjähdysmäisesti yhdessä yössä. Ongelmana on se että naiset eivät etene isoissa yrityksissä, jossa sekä miehet että naiset ovat tulleet yritykseen sen oltua toiminnassa jo vuosia.

[/quote]

Tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitin että palkka suhteessa tehtyihin työtunteihin. Homososiaalisuus (samankaltaisten ihmisten suosiminen) voi selittää osan naisten "etenemisesteistä", mutta toinen fakta on, että uudet menestyvät yritykset ovat myös hyvin pitkälti miesvoittoisia, mikä myös estää naisten osuuden kasvamista tehokkaasti.

[/quote]

Tarkoitat siis, että olisi tavoiteltavaa että olisi miesyrityksiä ja naisyrityksiä? Miehet ja naiset perustaisivat yhtä paljon yrityksiä ja palkkaisivat "homososiaalisesti" lähinnä oman sukupuolensa edustajia?

Vierailija
25/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:58"]

Miesvihaajat vauhdissa, säälittävää.

[/quote]

Joo miesvihaajat tosiaan, kun täällä joku yleistää kaikki naiset samaan nippuun eikä yksikään ole yleistänyt kaikkia miehiä samoin. Oot kyllä harvinaisen puolueellinen, mutta ei yllätä naisvihaajalta.

Vierailija
26/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasikattoa ei ole olemassa muutoin kuin femakkojen ulinoissa. Jokaisella on suomessa mahdollisuus luoda uraa ja kouluttautua. Lisäksi naisen euro tasan sama kuin miehellä, tosin naiset kuluttavat yhteiskunnan ja miestensä rahoja vielä omaksi edukseen huomattavissa määrin. Naiset ovat loisijoita.

Vierailija
27/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:17"]

Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää?

[/quote]

Hetkinen, sun ainoa kommentti aiheeseen on jotain henkilöön menevää vittuilua ja syytät mua kitinästä? Onko tuo sun mielestä kypsää käytöstä?

AP

[/quote]

Älä nyt ole noin herkkis vaan vastaa kysymykseen. Sinä kitiset kitisevistä naisista, kerrot millaisia naisia hyi et kyl pane niinq ja minä kysyn, että minkälaisia naisia tuollainen käytös miellyttää ja miellyttävätkö ne naiset sinua. Ihan mielenkiinnosta. Eli jäätkö plussan puolelle vai haluaisitko kuitenkin niitä naisia joista nyt valitat?

[/quote]

En tollasiin vastaa.

AP

[/quote]

Noh, suutuitsä? Vai huomasitko, että ne naiset joita saat, ei ne olekaan oikein jänniä ja Naisia. Ja nyt ne pikkupirkot tuntuu vielä tylsemmiltä ja ne kritisoimasi Naiset vielä haluttavimmilta ja saavuttamattomilta? Relaa ja lopeta tuo turha lokerointi. Wanhana ja wiisaampana, kun vihdoin tajuat jutun juonen, nämä päivät ovat jo kaukana ja sitten on turha enää miettiä, miten olisi voinut olla. Oikeasti :)

Vierailija
28/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisten ja miesten välinen tasa-arvo on jo nykyään hyvin toteutunut. Palkkaeroja ei oikeastaan ole (naisen euro=80snt on osoitettu lioitelluksi) Lasikattoon vaikuttavista syistä olen pitkälti samaa mieltä kuin ap. Tosin tätä asiaa lienee ohjannut myös tietyllä tavalla vanhakantainen kulttuuri, jossa on otettava huomioon, että että naisia on korkeakouluttaunut enemmän vasta muutaman vuosikymmenen ajan. Tulevaisuudessa tilanne saattaa olla jopa päinvastainen, nythän tytöt hakeutuvat korkeakouluihin poikia enemmän.

Työ- ja palkkatasa-arvo ovat mielestäni ne länsimaisen nyky-yhteiskunnan määrittelevät tasa-arvoisuuden tekijät. 

Muissa asioissa jokainen nainen toimii ja toimikoon omalla, itselleen sopivalla tavallaan. Lapsen kasvuperheen arvot määrittelevät toimintaa tietysti jossain määrin, mutta mielestäni eniten tällä hetkellä media. 

Media luo naiskuvaa erittäin vahvasti. Tämä naiskuva on mielestäni valheellisesti tasa-arvoinen ja on omiaan herättämään epävarmuutta varsinkin nuoremmissa naisissa, koska viesti on kaksijakoinen. Toisaalta annetaan kuva, että nainen on omimmillaan silloin, kun alistaa miehiä. Toisaalta taas kehoteaan panostamaan ulkonäköönsä loputtomasti, koska "muuten ei saa miestä itselleen". 

Ihmisen kehityshistoria vaikuttaa meissä edelleenkin. Sota-aikana naiset pitävät talouden ja kodin pyörät pyörimässä, kun miehet ovat sotimassa. Tätä asetelmaa määrittelee pitkälti biologia; naiset elämän synnyttäjinä ovat vastentahtoisempia tappamaan kuin miehet, joiden tehtävä historiassa taas on painottunut fyysisesti vahvempana perheen ja kodin suojelemiseen, sekä ruuan hankintaan.

Nämä ovat rooleja, jotka ihmisen kehityshistoria on meille antanut. Ne ovat siirtyneet geeneissä sukupolvelta toiselle ja uskallan väittää, että ne vaikuttavat meissä edelleenkin, tosin yhteiskuntien muutoksissa vähentyneinä. Ne ovat myös ominaisuuksia, joiden perusteella jo historiassa puolison valinta tehtiin. Siksi minusta on turha kieltää niiden olemassaolo ja vaikutus käyttäytymiseemme edelleenkin. 

Kyllä, haluan, että naiset ovat yhteiskunnassa tasa-arvoisia. Henkilökohtaisen elämän meistä jokainen rakentakoon itselleen sopivimmaksi, koska olemme erilaisia yksilöitä.

Vierailija
29/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:17"] Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää? [/quote] Hetkinen, sun ainoa kommentti aiheeseen on jotain henkilöön menevää vittuilua ja syytät mua kitinästä? Onko tuo sun mielestä kypsää käytöstä? AP [/quote] Älä nyt ole noin herkkis vaan vastaa kysymykseen. Sinä kitiset kitisevistä naisista, kerrot millaisia naisia hyi et kyl pane niinq ja minä kysyn, että minkälaisia naisia tuollainen käytös miellyttää ja miellyttävätkö ne naiset sinua. Ihan mielenkiinnosta. Eli jäätkö plussan puolelle vai haluaisitko kuitenkin niitä naisia joista nyt valitat? Minä kyllä tavallaan ymmärrän mitä kysyjä ajaa takaa. Eli ihmetyttää mitä AP tekee niiden epätasa-arvoisten naisten kanssa, mikä häntä häiritsee, vaikka meitä tasa-arvoisia, miesten kanssa yhtä paljon tienaavia, sängyssä ohjat mielellään ottavia naisia on pilvin pimein? Voisko olla, että meidän kaltaisemme naiset kuitenkin jotenkin pelottavat? Että kuitenkin mieluummin hakee niitä "naisellisia" naisia, vqikka kuitenkaan ei siitäkään oikein tykkää? [/quote] En tollasiin vastaa. AP [/quote]

[/quote]

Mä en pidä naisellisina niitä naisia, joilla on kaksoisstandardeja asian suhteen. Eli "naiselliset" naiset, jotka näkee perinteisen maskuliinisuuden ja miesten seksuaalisuuden tavalla tai toisella vahingollisena ja samalla odottaa miehistä käytöstä, ei pyöri mun lakanoissa. Mun mielestä tuollaisella naisella on jotain komplekseja miesten suhteen, eikä se voi koskaan kunnolla arvostaa ketään miestä parisuhteessa, ennen kuin hankkiutuu niistä eroon.

AP

Vierailija
30/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:38"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:28"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:17"] Lesbona mua ei oikeastaan kiinnosta tässä nyt muu kuin minkälaisia naisia ap tuollaisella kitinällä saa? Ja oletko itse tyytyväinen niihin naisiin, joita tuollainen käytös miellyttää? [/quote] Hetkinen, sun ainoa kommentti aiheeseen on jotain henkilöön menevää vittuilua ja syytät mua kitinästä? Onko tuo sun mielestä kypsää käytöstä? AP [/quote] Älä nyt ole noin herkkis vaan vastaa kysymykseen. Sinä kitiset kitisevistä naisista, kerrot millaisia naisia hyi et kyl pane niinq ja minä kysyn, että minkälaisia naisia tuollainen käytös miellyttää ja miellyttävätkö ne naiset sinua. Ihan mielenkiinnosta. Eli jäätkö plussan puolelle vai haluaisitko kuitenkin niitä naisia joista nyt valitat? Minä kyllä tavallaan ymmärrän mitä kysyjä ajaa takaa. Eli ihmetyttää mitä AP tekee niiden epätasa-arvoisten naisten kanssa, mikä häntä häiritsee, vaikka meitä tasa-arvoisia, miesten kanssa yhtä paljon tienaavia, sängyssä ohjat mielellään ottavia naisia on pilvin pimein? Voisko olla, että meidän kaltaisemme naiset kuitenkin jotenkin pelottavat? Että kuitenkin mieluummin hakee niitä "naisellisia" naisia, vqikka kuitenkaan ei siitäkään oikein tykkää? [/quote] En tollasiin vastaa. AP [/quote]

[/quote]

Mä en pidä naisellisina niitä naisia, joilla on kaksoisstandardeja asian suhteen. Eli "naiselliset" naiset, jotka näkee perinteisen maskuliinisuuden ja miesten seksuaalisuuden tavalla tai toisella vahingollisena ja samalla odottaa miehistä käytöstä, ei pyöri mun lakanoissa. Mun mielestä tuollaisella naisella on jotain komplekseja miesten suhteen, eikä se voi koskaan kunnolla arvostaa ketään miestä parisuhteessa, ennen kuin hankkiutuu niistä eroon.

AP

[/quote]

Ymmärrän mitä tarkoitat. Mulla oli vastaavankaltainen mies, joka kohteli mua huonosti suhteen aikana ja tajusi vasta sen loputtua, että olisi sittenkin halunnut pysyä yhdessä. Kompleksiset ihmiset nyt ylipäätään on vaikeita.

Vierailija
31/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:03"]

Lasikattoa ei ole olemassa muutoin kuin femakkojen ulinoissa. Jokaisella on suomessa mahdollisuus luoda uraa ja kouluttautua. Lisäksi naisen euro tasan sama kuin miehellä, tosin naiset kuluttavat yhteiskunnan ja miestensä rahoja vielä omaksi edukseen huomattavissa määrin. Naiset ovat loisijoita.

[/quote]

Missä maassa taas asuitkaan? Suomessa naiset käy töissä, urpo. :DDDD

Vierailija
32/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisten ja miesten välinen tasa-arvo on jo nykyään hyvin toteutunut. Palkkaeroja ei oikeastaan ole (naisen euro=80snt on osoitettu lioitelluksi) Lasikattoon vaikuttavista syistä olen pitkälti samaa mieltä kuin ap. Tosin tätä asiaa lienee ohjannut myös tietyllä tavalla vanhakantainen kulttuuri, jossa on otettava huomioon, että että naisia on korkeakouluttaunut enemmän vasta muutaman vuosikymmenen ajan. Tulevaisuudessa tilanne saattaa olla jopa päinvastainen, nythän tytöt hakeutuvat korkeakouluihin poikia enemmän.

Työ- ja palkkatasa-arvo ovat mielestäni ne länsimaisen nyky-yhteiskunnan määrittelevät tasa-arvoisuuden tekijät. 

Muissa asioissa jokainen nainen toimii ja toimikoon omalla, itselleen sopivalla tavallaan. Lapsen kasvuperheen arvot määrittelevät toimintaa tietysti jossain määrin, mutta mielestäni eniten tällä hetkellä media. 

Media luo naiskuvaa erittäin vahvasti. Tämä naiskuva on mielestäni valheellisesti tasa-arvoinen ja on omiaan herättämään epävarmuutta varsinkin nuoremmissa naisissa, koska viesti on kaksijakoinen. Toisaalta annetaan kuva, että nainen on omimmillaan silloin, kun alistaa miehiä. Toisaalta taas kehoteaan panostamaan ulkonäköönsä loputtomasti, koska "muuten ei saa miestä itselleen". 

Ihmisen kehityshistoria vaikuttaa meissä edelleenkin. Sota-aikana naiset pitävät talouden ja kodin pyörät pyörimässä, kun miehet ovat sotimassa. Tätä asetelmaa määrittelee pitkälti biologia; naiset elämän synnyttäjinä ovat vastentahtoisempia tappamaan kuin miehet, joiden tehtävä historiassa taas on painottunut fyysisesti vahvempana perheen ja kodin suojelemiseen, sekä ruuan hankintaan.

Nämä ovat rooleja, jotka ihmisen kehityshistoria on meille antanut. Ne ovat siirtyneet geeneissä sukupolvelta toiselle ja uskallan väittää, että ne vaikuttavat meissä edelleenkin, tosin yhteiskuntien muutoksissa vähentyneinä. Ne ovat myös ominaisuuksia, joiden perusteella jo historiassa puolison valinta tehtiin. Siksi minusta on turha kieltää niiden olemassaolo ja vaikutus käyttäytymiseemme edelleenkin. 

Kyllä, haluan, että naiset ovat yhteiskunnassa tasa-arvoisia. Henkilökohtaisen elämän meistä jokainen rakentakoon itselleen sopivimmaksi, koska olemme erilaisia yksilöitä.

[/quote]

Eli naiset saavat olla itsekkäitä paskoja, omanedun tavoittelijoita ja nyppiä rusinat pullasta. Todellista tasa-arvoa?

Vierailija
33/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:07"]

Haluan säilyttää oikeuden olla joskus pullan tuoksuinen äiti. Palkat ja muut edut pitäisi saada samalle tasolle, mutta roolit saisi jokainen päättää itse

[/quote]

Hyvä niin. Ja oma kommentti noihin palkkoihin, että syrjintä on ehdottomasti tuomittavaa, mutta palkkakeskustelu on ihan väärillä raiteilla. Naiset tienaavat aika tarkalleen samanverran kuin miehet suhteessa palkkaan. Lasikatto lienee olemassa, mutta se ei murru ennen kuin naiset alkavat itse perustaa yrityksiä ja ottaa riskejä samalla tavalla kuin miehet. Nykyään miehet ovat suuresti yliedustettuina uusissa yrityksissä, erityisesti niillä aloilla joilla voidaan odottaa korkeita tuottoja.

AP

[/quote]

"Naiset tienaavat aika tarkalleen samanverran kuin miehet suhteessa palkkaan." Tämän lauseen merkitys ei nyt kyllä aukene minulle.

Enpä usko että johtajanpaikoista ja -palkoista kiistely koskee niitä firmoja, jotka ovat kasvaneet räjähdysmäisesti yhdessä yössä. Ongelmana on se että naiset eivät etene isoissa yrityksissä, jossa sekä miehet että naiset ovat tulleet yritykseen sen oltua toiminnassa jo vuosia.

[/quote]

Tuli kirjoitusvirhe. Tarkoitin että palkka suhteessa tehtyihin työtunteihin. Homososiaalisuus (samankaltaisten ihmisten suosiminen) voi selittää osan naisten "etenemisesteistä", mutta toinen fakta on, että uudet menestyvät yritykset ovat myös hyvin pitkälti miesvoittoisia, mikä myös estää naisten osuuden kasvamista tehokkaasti.

[/quote]

Tarkoitat siis, että olisi tavoiteltavaa että olisi miesyrityksiä ja naisyrityksiä? Miehet ja naiset perustaisivat yhtä paljon yrityksiä ja palkkaisivat "homososiaalisesti" lähinnä oman sukupuolensa edustajia?

[/quote]

En mä sano että se on tavoiteltavaa, mutta se on vallitseva todellisuus joka ei palopuheilla tai lentolehtisillä miksikään muutu. Miesten kavereista enemmistö on miehiä ja naisten kavereista enemmistö on naisia, useimpien kohdalla. Myös harrastusporukoissa ollaan pitkälti saman sukupuolen kanssa. On paljon todennäköisempää että esim. neljä miestä perustaa yrityksen, kuin että kaksi miestä ja kaksi naista perustaa yrityksen, etenkin jos perheyritykset jätetään pois laskuista. Samalla tavoin henkilökemiat vaikuttavat palkkauksiin ja ylennyksiin ainakin alitajuisesti, ei siitä mihinkään pääse.

AP

Vierailija
34/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja miehet taas ei mee lääkärin kun ei ylpeys anna periksi, sehän on sitten naisten vika että he kehtaavat käyttää omin verorahoin maksettuja palveluita juhuu.

Vierailija
35/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistettuna pitkään vuodatukseen: en ole ikinä muuta odottanutkaan kuin tasa-arvoista kohtelua. Ovea ei tarvitse avata, kumpikin maksaa omansa, kauppakassit kantaa se, joka sillä kertaa ei ole maksamassa kun saa ne pakattua. En odota mitään herrasmiesmäisyyttä. 

Vaihdan renkaat, teen ruokaa. Odotan samaa mieheltä. Seksuaalisuus ei liity tasa-arvoon, mutta dominoinninkaan ei tarvitse olla yksipuolista.

T: feministi

Vierailija
36/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:08"]

[/quote]

Eli naiset saavat olla itsekkäitä paskoja, omanedun tavoittelijoita ja nyppiä rusinat pullasta. Todellista tasa-arvoa?

[/quote]

Uliuli trollolllol. Kuka on sua kieltänyt toimimasta niin kuin huvittaa? Kuka sanoi, että se naisen tapa toimia olisi miehelle epäedullinen?

Vierailija
37/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Et osaa lukea, eikä sivistystasosikaan kovin korkealta vaikuta. Perus sontapalstalainen luuska.

[/quote]

Kuka sulle jaksaa mitään järkevää kirjottaa, vajukki. :DDD

Vierailija
38/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:10"]

[/quote]

[/quote]

Et osaa lukea, eikä sivistystasosikaan kovin korkealta vaikuta. Perus sontapalstalainen luuska.

[/quote]

Niin pointtihan oli siis se että kun naiset käy täällä töissä, niin miksi ne loisisi miesten lompakoilla?
Sun sivistystasohan tässä matala on, ei kukaan järkevä ihminen yleistä tolla tavalla.

Vierailija
39/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo vaatii asevelvollisuuslain muutosta ja poliisin ja rajavartioston pääsykriteerien pitäisi olla yhtä kovat myös naisille. Sen lisäksi kasvatusalan miesvihaa pitäisi vähentää. Opettajakunta on naisvaltaista ja loput miehetkin vähän feministisiä toisinaan. 

-Mies 29v-

Vierailija
40/194 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:03"]

[/quote]

[/ vquote]No, tietysti enemmistö vielä käy mutta on satojatuhansia jotka eivät käy, eilä kaikki ole työttömiä ja eläkeläisiä. Kotiinjäänti lasta hoitamaan on yhä hyväksytympää naiselle kuin miehelle vai kuinka moni pitäisi luonnollisena että perheen isä on 2 vuotta kodinhoidontuella lasta hoitamassa ja äiti on töissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme