Äidin hautajaiset oli tänään.
On niin tyhjä olo, huomenna pitäs olla iloisena töissä.
Kommentit (45)
Osanottoni.
Tiedän tunteen. Menetin läheisen muutama kuukausi sitten ja monet itkut olen itkenyt. Ajan kanssa kuitenkin helpottaa. Anna siis itkun tulla, jossain vaiheessa alkaa tuntua kevyemmältä.
Akuutti stressireaktio. Jonkin aikaa kannattaa ehkä olla töistä pois, ainakin itsellä on keskittymiskyky ollut nollassa läheisen kuoleman jälkeen, mutta piakkoin kannattaa kuitenkin yrittää palata töihin, se on hyvää lääkettä eikä pyöri ajatukset koko ajan samassa asiassa.
Hei ap,
syvin osanottoni. Mikään tässä maailmassa ei korvaa omaa äitiä.
"Pois moni kallis mennyt on,
mä kauan tunsin kaipion.
Muun korvas aika
minkä vei.
Sydäntä äidin konsaan ei.
Oma äitini kuoli 25.12.1997 ja vieläkin suren häntä enkä koskaan lakkaa kaipaamasta. Kuinka olisinkaan elämäni varrella hänen neuvojaan vielä tarvinnut.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:54"]
Otan osaa. Mutta miten ihmiset voivat kannustaa hakemaan sairaslomaa suruun? Lääkäri ei saa edes määrätä saikkua suruun, sellaista diagnoosia ei ole. Jos ei kykene töihin, haetaan palkatonta vapaata.
[/quote]
Ei lääkäri suruun kirjoitakkaan. Mutta surusta johtuvaan stressiin lääkäri saa kirjoittaa palkallista saikkua. Kun isäni kuoli, niin oma pomoni ei edes huolinut minua viikkoon töihin. Olisin varmaan saanut olla pidempääkin, mutta oma pää halusi takasi sorvin ääreen pois omista ajatuksista.
Z koodilla esim.
Z63.4
Perheenjäsenen katoaminen tai kuolema
ei tarvitse maksaa sairaspäivärahaa. Mutta F-koodilla, esim.
F43
Reaktiot vaikeaan stressiin ja sopeutumishäiriöt
F43.2
Sopeutumishäiriöt
tulee maksaa sairasloman palkka.