Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
381/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on aivan tuoreessa muistissa kuinka Marin ja Andersson hehkuttivat että kun he pääsevät hallitukseen, niin työttömiä kyykyttävä aktiivimalli tullaan poistamaan heti ensikädessä. No nyt käytännössä sama kyykytysmalli on sitten tulossa takaisin uudella uudella nimellä varustettuna.

Törkeää valehtelua ja äänten kalastelua, miksi lehdistöä ei kiinnosta, valehtelivat kuitenkin aivan päin naamaa.

Jos saataisiin kunnon lehdistörummutus aikaan niin Marin joutuisi perumaan tuon uuden kyykytyssysteemin, muuten palaisi demareilta maine. Kumman hiljaista on kuitenkin ollut, tuntuu että kukaan ei oikeasti välitä ja työttömiä saa kohdella kuin heittopussia.

Ihme juttu että lehdistö hiljaa, kun muistelee mikä show oli käynnissä edellisen hallituksen aikaan

Tätä ihmettelen itsekin viime kerralla SAK oli kovassa äänessä ja järjestettiin miekkareita, lehdistö tai ainakin monet toimittajat julkaisivat isoja juttuja, nyt tuntuu että ketään ei kiinnosta.

https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007292329.html

Voiko olla niin että kun kyykytyssyteemin laittoi pystyyn vasemmistohallitus, niin ollaan ihan hiljaa. Sama ruoska se on, vain nimi on vaihtunut, pitääkö ne todellakin meitä näin yksinkertaisina. Löytyykö puoluetta joka olisi oikeasti kiinnostunut työttömien hyvinvoinnista vai voiko vain valehdella suut silmät täyteen ilman mitään seuraamuksia.

Ylelläkin oltiin kovasti aktiivimallia vastaan, miksi nyt ollaan hiljaa???

https://yle.fi/uutiset/3-10964528

Vierailija
382/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koodannut automaattisen työnhakijan. Se hakee kerran viikossa avoimia työpaikkoja ja lähettää hakemuksen vain sellaisiin paikkoihin  joihin ei pätevyys riitä eli jotka olen valinnut hakukriteereiksi. Tuet juoksee eikä itse tarvitse tehdä mitään. Pidän vuoden välein vajaa kaksi vuotta vapaata töistä. Miksi käydä töissä kun tukiakin saa ?

Siksi että työmarkkinatuesta jää verojen jälkeen 550€kk pärjäätkö sillä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei ole oikeasti kiinnostunut työttömien asioiden hoidosta. Ei ole minkään puolueen hoidettavien asioiden listoilla. Näissä kyykytysmalleissa on vaan tarkoitus saada iso osa työnhakijoista putoamaan pois systeemistä ja pois peruspäivärahan maksatuksen piiristä. Minut siirrettiin kuntakokeiluun ja ainoa apu jonka sieltä olen saanut on se että "Keke" kuntakokeilusta totesi ettei kohdallani ole enää tarpeen  kouluttautua. Aiemmin suunnitelmassa oli jopa 24 kk lupa opiskeluun. Että näin kannustaa kuntakokeilu. Kuka sen valvoo ettei hakija lähettele sopimattomiin paikkoihin  hakemuksia. 

Vierailija
384/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kamala vaiva lähettää se yksi hakemus viikossa... Sitä vaaraa ei sentään ole, että joutuisi töihin, kun tosissaan hakemuksia lähettämälläkään ei tärppää.

Vierailija
385/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfdfhgfhfghhd kirjoitti:

Onpa kamala vaiva lähettää se yksi hakemus viikossa... Sitä vaaraa ei sentään ole, että joutuisi töihin, kun tosissaan hakemuksia lähettämälläkään ei tärppää.

Niin, se työpaikkahan piti olla sellainen, joka olisi saavutettavissa. Ei mikä tahansa käy. Ja haen nyt sitten umpi-suomenkielisenä täällä Vaasassa töitä. Työvaihtoehtoja on nolla.

Vierailija
386/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tuommosta jossa pitäisi hakea työtä viikottain, ainahan joku kus,pää saa toivoa vaikka miten paljon työttömien kamåitusta.

Minä en hae töitä kun ei huvita niitä tehä, pärjään korvauksilla ja mulla on kymmeniä tonneja rahaa jemmassa.

Vierailija
387/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko-Venäjältä tulossa Pekan avustamana tuhansittain moni lahjakkaita töihin.

Vierailija
388/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on paljon työttömiä, jotka hakevat otsa hiessä työpaikkaa, mutta löytäminen on vaikeaa. Kaikki sympatia heidän puolellaan.

Mutta sinä joka valitat ,että yhden  työpaikan hakeminen viikossa on sinulle ylivoimaista,olet mielestäni työttömyytesi ansainnut - olet työkyvytön. 

Vierailija
389/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä huuto siitä syntyikään, kun Sipilä ehdotti samaa. Mutta kun kyseessä on Pyhä Sanna, niin mitään kritiikkiä ei esitetä.

Et huomannut pahaa valuvikaa Sipilän aikana, silloin jos et myös päässyt töihin tuli karenssi vaikka sadalla työn hakemisella.

Vierailija
390/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, vasemmistoliitto! Kiitos, demarit!

Pari vuotta sitten tämä oli "työttömien kiusaamista", mutta nyt työväestön puolueiksi itsensä julistaneet ajavat tätä läpi. Oliko Sipilän hallituksen ehdotus sitä kuuluisaa "väärin sammuttamista"?

Sipilällä tuli karenssi jos ei saanut työtä, hakumäärästä riippumatta.

Vierailija
391/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyden ylistys!

Tuollainen vaade.

Vierailija
392/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Tuo ei aivan pidä kuitenkaan onneksi paikkaansa. Tiedän useita yli 50v. naisia, jotka ovat saaneet uuden työpaikan.

Vierailija
393/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.

Niin kai se on tehtävä, mutta harmittaa tuollainen omien tietojen jakelu sinne sun tänne. Ties vaikka tiedot joskus joutuvat vääriin käsiin ja tulisi siitä harmia. Omien tietojen jakelusta netissäkin on monasti varoitettu.

Mollissakin oli se cv-netti vai netti-cv, mikä olikaan, ja sekin oli laitonta pakottaa ihmisiä pitämään henkilötietojaan siellä. 

Joskus kun googlasin ihan muuta asiaa, päädyin jonkun tällaisen netti-cv:n sivulle, ja siinä tosiaan oli henkilön yhteystiedot, kuten nimi, osoite ja puhelinnumero (en muista oliko henkilötunnusta) ja koko työ- ja koulutushistoria. Aika hullua!

Vierailija
394/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain itselleni töitä ja TE keskuksesta siivoojan työn kun ilmoitin TElle etten ota siivoojan työtä vastaan koska löysin lähempää omaa alaani olevan työn, niin täti pillastui totaalisesti toisessa päässä.

Uhkailee 6kk karenssilla jos en ota siivoojan työtä vastaan.

Kaikki tämä 2kk työttömyyden jälkeen.

Olo on outo kun eivät olleet tyytyväisiä kun itse löysin paikan

Minulle myös joskus hermostuttiin, kun tarjottiin palkatonta harjoittelua. Olin juuri allekirjoittanut työsopimuksen, joka tosin oli määräaikainen ja osa-aikainen, mutta se oli kuitenkin jo sovittu työsopimus, joka käsittääkseni sitoi minua ihan yhtä lailla kuin työnantajaa. Koska se ei ollut oman alan työ, niin sellaisia ei kuulemma hyväksytä syyksi olla ottamatta vastaan palkatonta harjoittelua, mutta lopulta virkailijan oli pakko perääntyä, kun sanoin, että olen jo allekirjoittanut työsopimuksen, että se velvoittaa minua myös pysymään sopimuksessa.

Vierailija
395/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain itselleni töitä ja TE keskuksesta siivoojan työn kun ilmoitin TElle etten ota siivoojan työtä vastaan koska löysin lähempää omaa alaani olevan työn, niin täti pillastui totaalisesti toisessa päässä.

Uhkailee 6kk karenssilla jos en ota siivoojan työtä vastaan.

Kaikki tämä 2kk työttömyyden jälkeen.

Olo on outo kun eivät olleet tyytyväisiä kun itse löysin paikan

Minulle myös joskus hermostuttiin, kun tarjottiin palkatonta harjoittelua. Olin juuri allekirjoittanut työsopimuksen, joka tosin oli määräaikainen ja osa-aikainen, mutta se oli kuitenkin jo sovittu työsopimus, joka käsittääkseni sitoi minua ihan yhtä lailla kuin työnantajaa. Koska se ei ollut oman alan työ, niin sellaisia ei kuulemma hyväksytä syyksi olla ottamatta vastaan palkatonta harjoittelua, mutta lopulta virkailijan oli pakko perääntyä, kun sanoin, että olen jo allekirjoittanut työsopimuksen, että se velvoittaa minua myös pysymään sopimuksessa.

Sairaalassa työkokeilussa myös työtön saa tunnukset potilasohjelmaan.

Vierailija
396/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi olla vapaaehtoinen työnhaku? Hakee jos sattuu huvittamaan.

Tämä, koska

Tosiaan ihmisiä on maassamme ja maailmassa HYVIN erilaisia. Usein tupataan laittaa samaanlinjaan työkkäriin.. vaikka koulutus tason lisäksi siihenhän vaikuttaa millaisia ihmisiä täällä keskuudessamme on, esim. Introvertteja vs ekstrovertteja ym eivät ole tasavertaisia työnhaussa, on ulospäin suuntautuvia ja sisäänpäin kääntyneitä eli mitkä alat olisivat parempia jos otetaan huomioo kumpienkin kiinnostuksen kohteet huomioiden ihmistyyppi? Eiväthän kaikki sovi kaikkeen töihin. Usein työhaastatteluissa suositaan valitettavasti vain sitä sosiaalista ja kellä hyvät vuorovaikutus taidot ja hiljaiset tai ujot, ei niin ihmismassassa viihtyvät ei pärjää/ tai joutuvat valehtelemaan tai muuttamaan omia luonteen piirteitä tämän takia. Kertovan olevansa muiden knssa toimeen tuleva ja sitä sun tätä koska jos kirjottaisi esim. moikka. Tulen hyvin erilaisten ihmisten kanssa toimeen mut olen hieman syrjään vetäytyvä(joka johtuu koulukiusaamisestani ala asteella btw tähänkään ei ole puututtu ja pitäisi saada parannusta koska vaikuttaa ihmisen tulevaisuuteen kuten jopa työnhakuun ).. ja ystävällinen. Olen muuten reipas ja oma aloitteinen. Ym... Eihän kukaan tälläisen hakemuksen perusteella valitse töihin kun sielä aina niitä stereotyyppisiä j jos kertoisi totuuden itsestään jotka eivät siis ole näitä ekstrovertti sosiaalisia niin kaikkien on oltava vähän kun ”samaa”. Eihänhän kaikki ole samanlaisia! Sekin vielä että tarjolla on vain 10-20h paikkoja esim myyjille.. eihän niillä elä? Hyvä kun maksaa vuokran.

Vierailija
397/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmasti on, kun tuntematon kalja-Pena näin sanoo.

Vierailija
398/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan työnantaja plärääkin läpi jokaisen suomalaisen työttömän CV.t.

Palkkatuella Pilipali Oy:ssä 2kk vuonna 2017.

Vuokratyöntekijänä Nylkyri Oy:ssä 1kk vuonna 2011.

Osa-aikatyössä Gusettaja Oy:ssä 3kk vuonna 2008.

Tässä kohdassa työnantaja pistää hakemuksen silppuriin.

Palkkatukityöstä saa normaalin työtodistuksen, ei cv laiteta palkkatuki mainintaa. Työttömiä on melkein jokaisessa kaupungin ja valtion yksikössä palkkatuella.

Vierailija
399/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palkkatukityössä asiakaspalvelu englanniksi ja suomeksi, samat työtehtävät kuin vakituisilla.

Vierailija
400/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on palkkatukityössä asiakaspalvelu englanniksi ja suomeksi, samat työtehtävät kuin vakituisilla.

Palkkatuella ollessa palvellaan asiakasta siinä missä muutkin työntekijät esim. vakituiset. On esim. oma työpuhelin ja oma tietokone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi