Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, 5 kk ja taas raskaana..

Vierailija
22.01.2015 |

Tänään tein testin, vauva vasta 5 kk ja olen taas raskaana. Meillä on myös isompi 3 v. En ole uskaltanut vielä sanoa miehellekään, on niin sekava olo itselläkin. Onko täällä ketään joka olisi saanut lapset noin pienellä ikäerolla? Tällä hetkellä abortti tuntuu ainoalta vaihtoehdolta, nytkin tunnen itseni välilä tosi väsyneeksi kun vauva valvottaa ja isompikin tarvitsee huomiota, toisaalta se tuntuu niin väärältä enkä halua. Olen myös täysimettänyt vauvaa, onkohan se voinut vahingoittaa raskautta? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelisin,että pidät vauvan. Varmasti voitte saada apua neuvolasta tai lastensuojelusta. 

Vierailija
2/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytittekö ehkäisyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri synnytyksen jälkeinen aika on sitä kun voi tulla erittäin helposti uudelleen raskaaksi. Eikä imetys vahingoita raskautta. Pidä se lapsi, se menee siinä samalla. ei ole oikein käyttää aborttia ehkäisykeinona. Steriloi itsesi jos et halua enään lapsia

Vierailija
4/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan lapsille yli vuosi ikäeroa. Tästä hetkestä vaikkapa 8kk niin lapsesi on jo 13kk.

Vierailija
5/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsilla 1v 1 kk ikäeroa. Hyvin on mennyt. Ovat nyt loistavia leikkikavereita toisilleen. Imetys ei haittaa mitään. Imetyksen lopetusta suositeltiin neuvolassa, koska "onhan oikeudenmukaista että syntyvä lapsikin saa samat lähtökohdat elämään", eli tarkotti sitä et tissien täytyy saada levätä et maito on sit taas ravitsevaa kun uusi vauva syntyy. Itse imetin n. 8 kk asti, vaik vauva ois halunnu lopettaa jo aiemmin. Maidon maku kai muuttui raskauden myötä. Mut hyvillä mielin eteenpäin, toivotan hyviä vointeja ja voimia! :)

Vierailija
6/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:28"]

Juuri synnytyksen jälkeinen aika on sitä kun voi tulla erittäin helposti uudelleen raskaaksi. Eikä imetys vahingoita raskautta. Pidä se lapsi, se menee siinä samalla. ei ole oikein käyttää aborttia ehkäisykeinona. Steriloi itsesi jos et halua enään lapsia

[/quote]

Mikä sinä olet määräämään toisten lapsen saannista? Jos tekee abortin, sitten tekee.

Vierailija
7/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käytetty kondomia, näköjään on pettänyt. Tarkoitus oli laittaa kierukka kun imetys loppuu. Ehkäpä rohkaisee itseni ja kerron miehelle. Tuntuu niin kamalalta kun olen aina ollut voimakkaasti aborttia vastaan ja nyt olenkin tässä tilanteessa itse..

Vierailija
8/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vahingoittaako imetys vauvaa jne... Ois kohan sun kannattanut hankkia sitä ensimmäistäkään lasta ennen kun käyt uudelleen biologian ja maalaisjärki kurssit

Vierailija
9/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:28"]

[/quote]

Mikä sinä olet määräämään toisten lapsen saannista? Jos tekee abortin, sitten tekee.

[/quote] ei vittu tässä nähdään tämä suomen kulttuurin kauneus, ei voi olla eri mieltä kun heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Mun mielestä suomessa abortti on väärin muista kuin terveydellisistä syistä koska maa on hyvin kehittynyt ja täällä on ainakin moneen ulkomaahan verrattuna hyvä sosiaalinen järjestelmä . Mielestäni pitäisi olla niin että tämmöisissä tapauksissa aborttia ei voisi tehdä mutta syntynyt lapsi voitaisiin adoptoida lasta haluavalle perheelle joka ei pysty lisääntymään. Tämä on minun mielipide eikä sinulla tarvitse olla samaa. Ymmärrän kyllä sinunkin mielipiteesi ja arvostan sitä mutta olen kuitenkin eri mieltä

Vierailija
10/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:28"]

[/quote]

[/quote] ei vittu tässä nähdään tämä suomen kulttuurin kauneus, ei voi olla eri mieltä kun heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Mun mielestä suomessa abortti on väärin muista kuin terveydellisistä syistä koska maa on hyvin kehittynyt ja täällä on ainakin moneen ulkomaahan verrattuna hyvä sosiaalinen järjestelmä . Mielestäni pitäisi olla niin että tämmöisissä tapauksissa aborttia ei voisi tehdä mutta syntynyt lapsi voitaisiin adoptoida lasta haluavalle perheelle joka ei pysty lisääntymään. Tämä on minun mielipide eikä sinulla tarvitse olla samaa. Ymmärrän kyllä sinunkin mielipiteesi ja arvostan sitä mutta olen kuitenkin eri mieltä
[/quote]

Samaa mieltä. Nykysin abortoidaan aivan liian herkästi

Vierailija
11/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä kudennen ja seitsemännen ikäero 1v. Hengissä ollaan vieläkin ja nyt odotan kahdeksatta. Ikäeroksi on tulossa 1v2kk.

Vierailija
12/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti ja keskityt vaan vauvaasi.

Vierailija
13/27 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: Olisit voinut itsekin jättää kirosanan pois, täysin tarpeeton.

Vierailija
14/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lapsen tietysti. Saahan jotkut kaksosiakin, kyllä siitä selviää. Mieti sillein, että sinulla on toinen "kaksonen"'sentään jo vanhempi.

Olet nyt shokissa, mutta tulette selviämään. Hankitte apuja isovanhemmilta, kunnalta , mistä nyt ikinä saattekin.

Vierailija
15/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdotan että pidät lapsen. Voi olla että myöhemmin tulisi katumus, jos tämän abortoisit. Varsinkin, kun kerroit että olet ollut aborttia vastaan aina. Olisiko tässä riski, että myöhemmin jossittelisit, että olisiko kolmannenkin jaksanut kuitenkin hoitaa ja kasvattaa tai että pohtisit, millainen teidän kuopus olisi ollut? Todennäköisesti tulee työlästä, mutta hyvän eteen kannattaa tehdä töitä!

Vierailija
16/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:28"]

[/quote]

[/quote]

Suorastaan törkeä ehdotus, onneksi on vain haaveuntasi. Kukaan ei ole velvollinen synnyttämään lasta toisille, "kovasti vanhemmiksi haluaville". Herraisä mitä itsekkyyttä! Ehkäisystä kannattaa aina huolehtia. Abortti on jokaisen oma asia.

Vierailija
17/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:24"]

Minäkin ehdotan että pidät lapsen. Voi olla että myöhemmin tulisi katumus, jos tämän abortoisit. Varsinkin, kun kerroit että olet ollut aborttia vastaan aina. Olisiko tässä riski, että myöhemmin jossittelisit, että olisiko kolmannenkin jaksanut kuitenkin hoitaa ja kasvattaa tai että pohtisit, millainen teidän kuopus olisi ollut? Todennäköisesti tulee työlästä, mutta hyvän eteen kannattaa tehdä töitä!

[/quote]

Yhtälailla se katumus voi tulla siinä vaiheessa, kun muksu syntynyt ja äiti ajautuu masennukseen.

Joten nyt hieman malttia tällaisiin höpinöihin.

Vierailija
18/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tai sitten annat lapsen adoptoitavaksi,joku pariskunta varmasti haluaisi adoptoida lapsen

Vierailija
19/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan abortin tuossa tilanteessa 

Vierailija
20/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on veljekset tasan 11 kuukauden ikäerolla, enkä ole katunut päivääkään. Raskasta, mutta veljekset kuin ilvekset.