Uusin podcast piia ristikankankareen katoamisesta paljastaa jotain hyytävää Piian isästä.
Viimeisessä jaksossa isä kertoo ensimmäistä kertaa lyhyeksi jääneestä avioliitosta (5viikkoa) joka päätyy naisen itsemurhaan lääkkeillä heidän yhteisessä makuuhuoneessaan. Hän oli yrittänyt sitä jo suhteen alkuaikana epäonnistuneesti, mutta menettäen molemmat jalkansa junan alle. Mielestäni kauheinta ja hyytävintä tässä oli, että nainen oli kysynyt Piian isältä ja aviomieheltään Muurari Heikiltä, miksi hän ei kelvannut silloin kun hänellä oli vielä jalat?
Nainen josta puhutaan podcastissa nimellä Sirpa, oli 20 vuotta nuoremp aviomiestään ja Heikin sanoin, tuntenut tämän vauvasta asti. Tälle naiselle, muurari isä Heikki oli suhteen alkuaikoina ilmoittanut, että hän ei enää toista juoppohullua kestä, kuten oli Piian äiti Gunilla ollut.
Mä itse tein tästä johtopäätöksen, että tämä Sirpa masentui tästä ja yritti itsemurhaa junan avulla, menetti jalkansa ja oli riippuvainen näin Heikistä loppuelämänsä. Avioliittoa kesti 5 viikkoa päätyen itsemurhaan yhteisessä vuoteessa. Tässä Heikki isässä on podcastin kuunneltuani jotain todella outoa. Tulee mieleen joku ihme kiihko uskovais tyyppi joka julistaa itsensä profeetaksi, jota varten kaikki muut ihmiset ovat olemassa tai hyödyksi.
Mä mietin, miksi Heikki Ristikankare ylipäätään meni naimisiin kyseisen perhetutun kanssa, jonka on tuntenut vauvasta asti?
Mulla nousi karvat muutenkin pystyyn useammassa kohtaa podcastia.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan poistatti ketjun "missä on Piia Ristikankare" 😁
Se, jota vtutti kun isää ei pysty netissä tuomitsemaan, vaikka kuului jehoviin.
Jehovathan on kaiken maallisen vallan yläpuolella. Ota selvää uskonnosta. Jehikset itse pitävät muita uskontoja Saatanan vallassa olevina.
Älä höpötä. Ei tuo liity edes tähän keissiin, yhtä vähän kuin joku lastenkirjan susikoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Piia tuli kotiin myöhään yöllä mahdollisesti humalassa muiden lasten ollessa jo nukkumassa, ja tuli riita isän kanssa juopottelusta?
Lasten isä ja isoisä olivat saunomassa, kun Piia "katosi". Mikseivät ukot lähteneet heti tytön perään? Kyseessä kuitenkin tiukasti vahdittu perhetyttö, jonka elämää rajoitti uskonto.
En ota kantaa siihen, onko isä syyllinen vai ei – mutta on todella outoa, että teini lähtee ulos ilman lupaa, vieläpä isänsä näkemättä, eikä tämä soita lapsensa perään. Ei edes sen kaverin luo, jolle oletti Piian menneen, varmistaakseen että tämä on kunnossa. Tai sitten huutaakseen, kun Piia lähti sinne luvatta, kuten esim. omat vanhempani olisivat aivan varmasti tuollaisessa tilanteessa tehneet.
Oli 80-luku joo ja ihmiset ehkä liikkuivat vähän vapaammin, mutta kaikilla oli jo kotipuhelimet ja soittaminen oli helppoa. Ja, kuten mainittu, Piiaa vahdittiin normaalistikin tarkkaan.
Mistä tiedät, että vaadittiin? Entä jos ei sittenkään, koska hän hoiti melko pitkälle omat asiansa?
Ette ole tunteneet häntä ettekö tiedä asiasta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos Piia tuli kotiin myöhään yöllä mahdollisesti humalassa muiden lasten ollessa jo nukkumassa, ja tuli riita isän kanssa juopottelusta?
Lasten isä ja isoisä olivat saunomassa, kun Piia "katosi". Mikseivät ukot lähteneet heti tytön perään? Kyseessä kuitenkin tiukasti vahdittu perhetyttö, jonka elämää rajoitti uskonto.
En ota kantaa siihen, onko isä syyllinen vai ei – mutta on todella outoa, että teini lähtee ulos ilman lupaa, vieläpä isänsä näkemättä, eikä tämä soita lapsensa perään. Ei edes sen kaverin luo, jolle oletti Piian menneen, varmistaakseen että tämä on kunnossa. Tai sitten huutaakseen, kun Piia lähti sinne luvatta, kuten esim. omat vanhempani olisivat aivan varmasti tuollaisessa tilanteessa tehneet.
Oli 80-luku joo ja ihmiset ehkä liikkuivat vähän vapaammin, mutta kaikilla oli jo kotipuhelimet ja soittaminen oli helppoa. Ja, kuten mainittu, Piiaa vahdittiin normaalistikin tarkkaan.
Itse olen saanut Heikistä sen kuvan että oli aika lailla pihalla lastensa elämästä. Piia hoiti kotia ja sisaruksia, eli teki ruoat ja siivosi jne. On minusta aika paljon puhuvaa, että isä antoi poliisille kuvan Piiasta, jossa tämä on 11-12v ikäinen, aivan lapsi vielä, vaikka hän oli kadotessaan 15-vuotias teini. Heikkihän väittää edelleen että luokkakaverilta löytyneessä kuvassa ei ole Piia (kuva jossa krepatut hiukset).
En tiedä meneekö vanhuudenhöperyyden piikkiin, mutta podcastista sai sen kuvan, ettei ollut paikalla Kallen hautajaisissa, eikä edes tiedä missä muistomerkki (ilmeisesti tuhkattu) on. Onhan tuo nyt aika hemmetin omituista.
En usko että Heikillä on mitään tekemistä Piian katoamisen kanssa, mutta perhe oli kyllä todella outo ja Piian elämä ankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että vaadittiin? Entä jos ei sittenkään, koska hän hoiti melko pitkälle omat asiansa?
Ette ole tunteneet häntä ettekö tiedä asiasta yhtään mitään.
Onhan se toistunut tässä ketjussa ja minfossakin moneen otteeseen. Piia kuului uskonnollisiin piireihin ja hänen tekemisiään vahdattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, jota vtutti kun isää ei pysty netissä tuomitsemaan, vaikka kuului jehoviin.
Jehovathan on kaiken maallisen vallan yläpuolella. Ota selvää uskonnosta. Jehikset itse pitävät muita uskontoja Saatanan vallassa olevina.
Älä höpötä. Ei tuo liity edes tähän keissiin, yhtä vähän kuin joku lastenkirjan susikoira.
Mees mummo muualle aukoo päätäs. Kyllä tässä jutussa jehikset kuuluu olennaisena osana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti poistettiin jostain syystä mutta tässä uudestaan:
Podcast on ihan hemmetin typerä sana.
Boomeri kiukuttelee :D
Typerä sana se silti on, ei liity boomeriuuteen mitenkään.
Voi olla sun mielestä typerä, mutta sitä sanaa ko. asiasta nyt kuitenkin käytetään. Turha sitä on varsinkaan täällä kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näitä kiinnostavimpia ketjuja poistetaan. YP on ilmeisesti sitä mieltä, etteivät nämä asiat kuulu meille, vaikka niistä toitotetaan mediassakin tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hän voinut poistuttuaan suunnata puhelinkioskille soittamaan jollekin? Hänellähän oli kai 20 markkaa mukana. Vieläköhän vanhojen puhelinkoppien soittotiedot olisivat jossakin, josta voisi katsoa, mihin lähimmästä kopista olisi tuona yönä soiteltu.
Vääräksi osoittautuneen opettajan havainnon mukaan hänet olisi nähty bussissa matkalla Paraisille, mistä olisi kai myös päässyt Ahvenanmaalle pienemmillä laivoilla Börjen luo kulkematta Turun kautta.
Paraisilta pienemmillä laivoilla Ahvenanmaalle! Jotain rajaa nyt tuohon mielikuvitukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko hän voinut poistuttuaan suunnata puhelinkioskille soittamaan jollekin? Hänellähän oli kai 20 markkaa mukana. Vieläköhän vanhojen puhelinkoppien soittotiedot olisivat jossakin, josta voisi katsoa, mihin lähimmästä kopista olisi tuona yönä soiteltu.
Vääräksi osoittautuneen opettajan havainnon mukaan hänet olisi nähty bussissa matkalla Paraisille, mistä olisi kai myös päässyt Ahvenanmaalle pienemmillä laivoilla Börjen luo kulkematta Turun kautta.
Paraisilta pienemmillä laivoilla Ahvenanmaalle! Jotain rajaa nyt tuohon mielikuvitukseen!
Se mihinkään lähteny soittaa.
Nuo Jehovat on niin sekopäistä porukkaa, että ei noita voi normaalijärjellä ymmärtää. Onhan se outoa kun melkein kaikilla perhepiirissä jotain päihdeongelmia ja itsareita ja lisäksi tämä yksi katoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo Jehovat on niin sekopäistä porukkaa, että ei noita voi normaalijärjellä ymmärtää. Onhan se outoa kun melkein kaikilla perhepiirissä jotain päihdeongelmia ja itsareita ja lisäksi tämä yksi katoaminen.
Onhan se lessuilla ja monilla kiihkouskovaisilla sama. Kontrollointia, syyllistämistä ja kyttäämistä, ja jo pikkulapset pelotellaan ahdistuneiksi milloin milläkin uskonasioilla. Ei ihme, että monille tulee päihde- tai muuta ongelmaa. Toinen omista vanhemmistani on kiihkouskovaisesta perheestä, ja kaksi hänen sisaruksistaan kuoli jo nuorena juurikin päihteiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se lessuilla ja monilla kiihkouskovaisilla sama. Kontrollointia, syyllistämistä ja kyttäämistä, ja jo pikkulapset pelotellaan ahdistuneiksi milloin milläkin uskonasioilla. Ei ihme, että monille tulee päihde- tai muuta ongelmaa. Toinen omista vanhemmistani on kiihkouskovaisesta perheestä, ja kaksi hänen sisaruksistaan kuoli jo nuorena juurikin päihteiden vuoksi.
Ja lasten hyväksikäytön saa anteeksi seurakunnan vanhimmilta.
Entä jos tässä onkin Suomen omat selvittämättömät porrasmurhat.
Gunilla käytiin yöaikaan törkkäämässä lujaa alas jonkun kerrostalon rapuissa ja Piia lensi kotinsa saunan rapuissa?
Ei olisi todellakaan maailman ensimmäiset kerrat, kun ihmisiä kuolee ”portaissa, kun itse lensi”
Huomioikaa,
Myös perheväkivaltatapauksissa naiset usein antaa selityksen portaissa itse kaatuneensa…
Vierailija kirjoitti:
Gunilla käytiin yöaikaan törkkäämässä lujaa alas jonkun kerrostalon rapuissa ja Piia lensi kotinsa saunan rapuissa?
Ei olisi todellakaan maailman ensimmäiset kerrat, kun ihmisiä kuolee ”portaissa, kun itse lensi”
Huomioikaa,
Myös perheväkivaltatapauksissa naiset usein antaa selityksen portaissa itse kaatuneensa…
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa,
Myös perheväkivaltatapauksissa naiset usein antaa selityksen portaissa itse kaatuneensa…Niinpä
Isän mukaan kuolinsyy ei ollut varsinaisesti kaatuminen vaan alkoholimyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa,
Myös perheväkivaltatapauksissa naiset usein antaa selityksen portaissa itse kaatuneensa…Niinpä
Isän mukaan kuolinsyy ei ollut varsinaisesti kaatuminen vaan alkoholimyrkytys.
Toinenkin akka kuoli johonkin myrkytykseen?
Tosi mielenkiintoista, että Piiasta leviää tuo lapsuuskuva aina vaan. Oikein yllätyin, kun löysin tämän kuvan: https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_1200,h_675,ar_1.77777779102325…
En tunnistaisi pikkutyttöä samaksi. Olen paljon nuorempi, joten en ole näitä "aikalaiskuvia" nähnytkään ennen, vain aina lehtijuttujen mukana leviävän koulukuvan. Täytyypä kuunnella tuo podcast.
Vierailija kirjoitti:
Tosi mielenkiintoista, että Piiasta leviää tuo lapsuuskuva aina vaan. Oikein yllätyin, kun löysin tämän kuvan: https://images.cdn.yle.fi/image/upload/w_1200,h_675,ar_1.77777779102325…
En tunnistaisi pikkutyttöä samaksi. Olen paljon nuorempi, joten en ole näitä "aikalaiskuvia" nähnytkään ennen, vain aina lehtijuttujen mukana leviävän koulukuvan. Täytyypä kuunnella tuo podcast.
Se kuva, josta hänen isänsä oli sanonut, ettei se ole Piia, taitaa olla se, missä hiukset on vissiin krepattu otsahiuksia lukuun ottamatta.
Tässä podcastissa isä spekuloi tyttärensä kuolemaan johtaneessa tapahtumakulusta minusta oudon tunteettomasti – tarkoitan että kun hän miettii tämän joutumista mahdollisesti joukkor:ksen uhriksi ja menettäneen henkensä siinä ja sitten käyty dumppaamassa mereen. Hän kun on kertonut aiemmin kuulleensa naisesta, joka oli paikkakunnalla joukkor:ttu ja saanut siitä myös pahoja fyysisiä vaurioita. Kerronta on oudon neutraalia, ikään kuin mitään tunnesidettä ei olisi. Aikakin on tietysti ehkä voinut tehdä tehtävänsä ja toimittaja poiminut pätkiä, joissa kerronta on neutraalimpaa, mutta äkkiseltään tuntuisi, että olisi vaikeaa puhua tuollaisesta mahdollisuudesta ilman vaikeutta tiettyjen sanojen kohdalla.
Typerä sana se silti on, ei liity boomeriuuteen mitenkään.