Uusin podcast piia ristikankankareen katoamisesta paljastaa jotain hyytävää Piian isästä.
Viimeisessä jaksossa isä kertoo ensimmäistä kertaa lyhyeksi jääneestä avioliitosta (5viikkoa) joka päätyy naisen itsemurhaan lääkkeillä heidän yhteisessä makuuhuoneessaan. Hän oli yrittänyt sitä jo suhteen alkuaikana epäonnistuneesti, mutta menettäen molemmat jalkansa junan alle. Mielestäni kauheinta ja hyytävintä tässä oli, että nainen oli kysynyt Piian isältä ja aviomieheltään Muurari Heikiltä, miksi hän ei kelvannut silloin kun hänellä oli vielä jalat?
Nainen josta puhutaan podcastissa nimellä Sirpa, oli 20 vuotta nuoremp aviomiestään ja Heikin sanoin, tuntenut tämän vauvasta asti. Tälle naiselle, muurari isä Heikki oli suhteen alkuaikoina ilmoittanut, että hän ei enää toista juoppohullua kestä, kuten oli Piian äiti Gunilla ollut.
Mä itse tein tästä johtopäätöksen, että tämä Sirpa masentui tästä ja yritti itsemurhaa junan avulla, menetti jalkansa ja oli riippuvainen näin Heikistä loppuelämänsä. Avioliittoa kesti 5 viikkoa päätyen itsemurhaan yhteisessä vuoteessa. Tässä Heikki isässä on podcastin kuunneltuani jotain todella outoa. Tulee mieleen joku ihme kiihko uskovais tyyppi joka julistaa itsensä profeetaksi, jota varten kaikki muut ihmiset ovat olemassa tai hyödyksi.
Mä mietin, miksi Heikki Ristikankare ylipäätään meni naimisiin kyseisen perhetutun kanssa, jonka on tuntenut vauvasta asti?
Mulla nousi karvat muutenkin pystyyn useammassa kohtaa podcastia.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vähän aiheen vierestä, mutta mua ärsyttää sekä Pian että Raisan tapauksessa kuvat kadonneista. Molemmista esitetään ainoastaan valokuvaa, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa tai on vanha. Pian virallinen etsintäkuva on pikkutytöstä, jolla otsatukka on pinnillä kiinni, mutta toisaalla on ollut esillä kuva, jossa hiukset on teinimäiset ja olemus murkkuikäisen. Raisalla on ollut kadotessaan punertava tukka, siitäkin on kuvia olemassa.
Voi olla nillitystä, mutta monellako jää mieleen jos kuvan yhteydessä kerrotaan, ettei olekaan kuvan näköinen vaan jotain ihan muuta.
Kuva on isällä olohuoneessa, eli se on ollut helposti saatavilla. Selvästi hänelle tärkeä ja mieluisa kuva.
Kaffepulla on kuutamolla as usual, ei mitään uutta auringon alla.
Kaffepulla kirjoitti:
Ei se minulle mitään uutta tietoa ollut. Olen seurannut uutisointia tästä casesta 90-luvulta lähtien ja niin on moni muukin.
Pian isä hävitti asuntovaunun Pian kuoleman jälkeen. Tällainenkin yksityiskohta.
Seurannut uutisointia 90- luvulta asti? Ja silti keskustelet kuin kyselyikäinen. Sitä paitsi tyttön nimi Piia, eikä Pia. Tällainen yksityiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Ei se minulle mitään uutta tietoa ollut. Olen seurannut uutisointia tästä casesta 90-luvulta lähtien ja niin on moni muukin.
Pian isä hävitti asuntovaunun Pian kuoleman jälkeen. Tällainenkin yksityiskohta.Seurannut uutisointia 90- luvulta asti? Ja silti keskustelet kuin kyselyikäinen. Sitä paitsi tyttön nimi Piia, eikä Pia. Tällainen yksityiskohta.
Lol. Paska vaan, että ton Kaffepullan takia varmaan tää koko keskustelu häviää täältä.
Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon erämaata, johon ruumiin voi piilottaa, eihän Angelissa kadonneen Antti Hanhivaaran ruumistakaam ole löydetty.
Kristiina xx kirjoitti:
Onhan Suomessa vaikka kuinka paljon erämaata, johon ruumiin voi piilottaa, eihän Angelissa kadonneen Antti Hanhivaaran ruumistakaam ole löydetty.
Ja merta. Puustoista rantaa riittää rannikkoseuduilla. Lokakuussa ei ole kovin suurta vaaraa törmätä mökkeilijäänkään.
Outoa, ettei hänestä ole mitään havaintoa. Jotenkin tää on saanut aina epäilemään, että hän on kuollut ihan lähellä kotia.
Isä alusta asti uskoi, että lumen tulo tulee hävittämään jäljet. Miksi hän niin vahvasti uskoi, että Piia olisi maastossa?
Melkein kallistun itsemurhaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tollasia "podcasteja" voi kuunnella? Miksei niitä sanota vain ääniohjelmiksi tai radio-ohjelmiksi?? vaikkei niitä kai radiosta kuule?
Toi pelkkä nimi on jo niin typerä etten ole vaivautunut ottamaan selvää.
Maksaako ne ja mistä niitä kuunnellaan?
Vtuttaa tämä ettei voida enää puhua asioista oikeilla nimillä, kaikki on jotain castia ja podia, englanniksi väännettyä psskaa tai finglishpaskaa.Kysyy dinosaurus.
Samaa olen naureskellut että nyt on kyllä pyörä keksitty uudelleen :D Yhtä tylsiä nämä nykyajan podcastit kuin entisajan radiokuunnelmat. En jaksa kumpiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tollasia "podcasteja" voi kuunnella? Miksei niitä sanota vain ääniohjelmiksi tai radio-ohjelmiksi?? vaikkei niitä kai radiosta kuule?
Toi pelkkä nimi on jo niin typerä etten ole vaivautunut ottamaan selvää.
Maksaako ne ja mistä niitä kuunnellaan?
Vtuttaa tämä ettei voida enää puhua asioista oikeilla nimillä, kaikki on jotain castia ja podia, englanniksi väännettyä psskaa tai finglishpaskaa.Kysyy dinosaurus.
Samaa olen naureskellut että nyt on kyllä pyörä keksitty uudelleen :D Yhtä tylsiä nämä nykyajan podcastit kuin entisajan radiokuunnelmat. En jaksa kumpiakaan.
Puheohjelma tai keskusteluohjelma...?
Kuuntelin eilen nuo jaksot putkeen kaikessa rauhassa. Ajatuksia tuli Heikin iästä, joko hän on liian iäkäs näihin haastatteluihin. Teijon haastattelua olisin kuunnellut pitempään. Uskon kumminkin, että Teijo on historiansa vuoksi sulketunut ja syrjään vetäytyvä. Minulla tuli jopa paha mieli myös Teijon puolesta.
Jehovan todistajista heräsi myös ajatuksia. Onko tosiaan niin, että he salailevat noin paljon, vai olisiko esim. Paimion seurakunnan vanhimmilta voinut kysyä näiltä?
Ne jehovan todistajat, joita itse tiedän ovat ihan normaaleita ihmisiä, tosin heillä on se uskontonsa.
Toki noihin piireihin varmasti mahtuu, jos ja minkälaisia ihmisiä myös
Mikä oli Heikin ajatus korostaa huijariuskovaisista? Mitä hän tällä tarkoitti?
Gunillan kuolemasta, oliko siinä siis alkoholimyrkytys taustalla vai onko hän kaatunut portaissa ja löytynyt portaiden alapuoluolelta?
Eikö Heikki ole koskaan käynyt Kallen muistomerkillä?
Kalle kuoli kai lääkkeiden ja alkoholin väärinkäytön vuoksi.
Jännä, että myös Piian mainitsema Börje on alkoholisoitunut aikuisena.
Onhan tämä outo tapaus totta tosiaan!
Mistä tiedettiin, että Piialla oli 20 markkaa rahaa mukanaan?
Jännä sattuma, eikös myös Raisalla ollut 20 markkaa?
Miksi appiukon historia esim. Ammatit ym. On kuin salaisuus? Tämä minua kyllä hämää. Miksi hänestä ei kerrota enempää.
Toki hän on ollut Heikin alibi ja todistaja, siinä voi olla poliisin syy olla kertomatta. Onko appiukko edes nähnyt Piiaa vai onko hänelläkin vain Heikin kertomus? Mitä hän on kertonut tuosta illasta? Poikkeaako tarina?
Välillä tuli myös tunne, että Heikki epäilee jo itse itseään näistä. Ainakin hänellä on syyllisyys. Mitä Heikki tarkoitti sillä, että hän on tarvinnut nämä? Vai olisiko pitänyt sanoa, että hän on ansainnut nämä? Onhan tuossa ollut surua ja kurjuutta, kyllä ymmärrän myös sen , jos tulee mietteitä miksi juuri minä ja löytänyt siihen vastauksen
Yksi asia kanssa herätti ajatuksia. Aikaisemmissa haastatteluissa Heikki on kertonut sanoneensa Piialle, että täältä on jo yksi huutaja lähtehtynyt, nyt huuto loppuu. Verrannut piiaa äitiinsä!
Nyt Heikki kertoi, että oli sanonut Sirpalle, että hän on jo päässyt eroon yhdestä juoppohullusta, hän ei halua toista tilalle.
Kova viha Heikillä on ollut Gunillaa kohtaan.
Mikä tämä Ilonan kertoma tapaus oli, että lapset kivittivät Gunillaa pihalla? Toki suuttumus, jos äiti on ollut menossa baariin. Teijo kertoi, että joskus, kun tuli koulusta oli Kalle itkenyt yksinään. Eikö tuohon aikaan ole ollut lastensuojelua? Onhan tämä ollut karua!
Ei sitä itsemurhaakan kyllä voi poissulkea päiväkirjamerkintöjen ja Tiinan kirjevihon kirjoitusten vuoksi. Esim. Ihminen voi olla tekopirteä ja salata synkimmät ajatuksensa muilta. Tuskin Piia ihan kaikkea sisimpäänsä on kirjoittanut Tiinankaan kirjevihkoon.
Lisäksi kävi mielessä, että onko joku lukenut tämän kirjevihon? Millaisia juttuja Tiina kirjoitteli? Onko tämä käräytetty seurakuntaan?
Miten Heikki on ajautunut todistajiin? Onko hänen sukunsa todistajia? Eivätkö Heikin sukulaiset auttaneet perhettä?
Teijolle on joka tapauksessa harteillaan iso taakka jo kolmetoista vuotiaasta lähtien. Hän on kertomusten perusteella viimeinen joka on Piian nähnyt ja hänen ja Piian riidan vuoksi Piia poistui.
On kyllä raskas taakka kannettavana. Oli syyllinen kuka tahansa!
Onko Jamnun vaimon taloa ja maastoa tutkittu?
Olen kyllä jostain lukenut tai kuunnellut, kun Heikki on kertonut uudesta naisystävästä, mutta en muista mistä. Enkä löydä sitä.
Tuossa kumminkin aika kattava yleisjuttu vanha
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/piia-ristikankare-lahti-kotoaan-30-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo podcast on kyllä hemmetin typerä sana.
Keksi parempi.
Miksi keksiä, kun meillä on jo kuunnelma?
Hölmö mikä hölmö.