Uusin podcast piia ristikankankareen katoamisesta paljastaa jotain hyytävää Piian isästä.
Viimeisessä jaksossa isä kertoo ensimmäistä kertaa lyhyeksi jääneestä avioliitosta (5viikkoa) joka päätyy naisen itsemurhaan lääkkeillä heidän yhteisessä makuuhuoneessaan. Hän oli yrittänyt sitä jo suhteen alkuaikana epäonnistuneesti, mutta menettäen molemmat jalkansa junan alle. Mielestäni kauheinta ja hyytävintä tässä oli, että nainen oli kysynyt Piian isältä ja aviomieheltään Muurari Heikiltä, miksi hän ei kelvannut silloin kun hänellä oli vielä jalat?
Nainen josta puhutaan podcastissa nimellä Sirpa, oli 20 vuotta nuoremp aviomiestään ja Heikin sanoin, tuntenut tämän vauvasta asti. Tälle naiselle, muurari isä Heikki oli suhteen alkuaikoina ilmoittanut, että hän ei enää toista juoppohullua kestä, kuten oli Piian äiti Gunilla ollut.
Mä itse tein tästä johtopäätöksen, että tämä Sirpa masentui tästä ja yritti itsemurhaa junan avulla, menetti jalkansa ja oli riippuvainen näin Heikistä loppuelämänsä. Avioliittoa kesti 5 viikkoa päätyen itsemurhaan yhteisessä vuoteessa. Tässä Heikki isässä on podcastin kuunneltuani jotain todella outoa. Tulee mieleen joku ihme kiihko uskovais tyyppi joka julistaa itsensä profeetaksi, jota varten kaikki muut ihmiset ovat olemassa tai hyödyksi.
Mä mietin, miksi Heikki Ristikankare ylipäätään meni naimisiin kyseisen perhetutun kanssa, jonka on tuntenut vauvasta asti?
Mulla nousi karvat muutenkin pystyyn useammassa kohtaa podcastia.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Minun äidilläni on ollut kaksi juoppoa ukkoa, molemmat kuolivat viinan takia. Onneksi luin palstaa, niin tiedän nyt, että äiti myrkytti ne, sillä onhan se outoa, että kaksi juoppoa kuolee...
Juopon rinnalla usein on läheisriippuvainen puoliso, joten yhtään ihmettele Heikin tai äitisi tilannetta. Piian suvussa voi myös kulkea joku mt-häiriö, jota on lääkitty alkolla ja huumeilla esim. mielialahäiriö. Joskus vaan salama iskee kaksi kertaa samaan paikkaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin Piian äiti kuoli?
Juomisen seurauksena tapahtuneeseen onnettomuuteen, kaatui.
Tuskinpa koskaan mitään rikostutkintaa tehtiin. Todettiin vain juopoksi joka kaatui, koska uskovainen mies väitti niin.
Hyvin outoa, kyllähän noin hämärä kuolema pitäisj tutkia. Kaatui mihin? Ei ihminen kovin helposti kaatumiseen kuole, päähän pitää kohdistua kova isku, tai jonkun lävistää keho.Kaatui kännissä, löi päänsä, makasi jossain rappujen alla kunnes menehtyi.
Totta kai se tutkittiin, ja kuolemasta mainittiin sen tapahtuma-aikaan. Ei Heikillä ollut sen kanssa mitään tekemistä.Rappusten alle on aika mahdoton kaatua niin että kuolisi, ne ovat matalia paikkoja. Kuulostaa enemmän siltä että ruumis yritetty piilottaa sinne, ettei ruumis ihan heti löytyisi.
Piikkiöstä ei ole pitkä matka Turkuun.
Nainen kuolee useimmiten miehensä tai ex-miehensä toimesta, jos kyseessä henkirikos.Kyllähän nämä faktat vähän panee ihmettelemään. En tiennyt että tämmösiä kuolleita vaimojakin ollut.
En tiedä tarkemmin, enkä muista sanasta sanaan mitä ohjelmassa kerrottiin. Muistan vain että tippui ja joutui johonkin (kieri?), mistä ei ihan heti löytynyt. Voisi ajatella kellarin portaita, jotka menevät maanpinnan alle.
Onhan myös takaportaita, jotka eivät näy julkisivun puolelle.
Jos pitkään juonut ihminen horjahtaa tällaisissa, niin ei siihen tarvita ulkopuolista ihmistä.Kyllä se panee miettimään jos samalta ukolta kuolee kaksi vaimoa ja molempiin sanoo alkoholin syyksi.
Kyllä minun hälytyskellot soi.
Kaikenlisäksi kadonnut tytär.Oliko se Piian äiti kuollut ennen vai jälkeen katoamisen?
Jos viitsit vaivautua, voit helposti etsiä netistä sen milloin Piia katosi, ennen vai jälkeen äidin kuoleman. Jos kuoleman syy todellakin on alkoholi, miksi ukko ei sitä voi sanoa?
Uti kuoli Piian katoamisen jälkeen tapaturmaisesti kännissä. Oli syyttänyt Heikkiä Piian katoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi ex-paikkakuntalaisena tuo hiekkakuoppar*skaus ja sen tekijät.
Mikä juttu tämä on. Miltä paikkakunnalla muuten Piia katosi, en nyt muista?
Piikkiössä. Jengi, jota on epäilty, oli naapurikunnasta (Paimiosta, johon Piian piti alunperin lähteä).
He olivat syyllistyneet paikallisilla hiekkamontuilla väkisinmakuuseen joskus samaan aikaan. Uhri oli siihen aikaan nuori tyttö. Heikki oli sattumalta (aika äskettäin) törmännyt Piikkiössä kaupan pihalla tähän, ja nainen oli kertonut asiasta itse. Hän ei tuntenut naista, mutta tämä tunnisti Heikin.Ne kuopat ovat vedenottoaluetta, joka oli siihen aikaan enemmän autiota seutua. Uimakuoppia oli vain yksi, ja se oli eri paikassa kuin nykyiset.
Voisi äkkiseltään kuvitella, että nuo hiekkakuopat olisivat myös kätköpaikka. Onko missään kerrottu onko tehty etsintöjä myös sieltä?
Jos tuo raisskurijengi olisikin tekijöitä, niin suojellaanko heitä? Ovatko parempaa väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi ex-paikkakuntalaisena tuo hiekkakuoppar*skaus ja sen tekijät.
Piikkiössä. Jengi, jota on epäilty, oli naapurikunnasta (Paimiosta, johon Piian piti alunperin lähteä).
He olivat syyllistyneet paikallisilla hiekkamontuilla väkisinmakuuseen joskus samaan aikaan. Uhri oli siihen aikaan nuori tyttö. Heikki oli sattumalta (aika äskettäin) törmännyt Piikkiössä kaupan pihalla tähän, ja nainen oli kertonut asiasta itse. Hän ei tuntenut naista, mutta tämä tunnisti Heikin.Ne kuopat ovat vedenottoaluetta, joka oli siihen aikaan enemmän autiota seutua. Uimakuoppia oli vain yksi, ja se oli eri paikassa kuin nykyiset.
Voisi äkkiseltään kuvitella, että nuo hiekkakuopat olisivat myös kätköpaikka. Onko missään kerrottu onko tehty etsintöjä myös sieltä?
Jos tuo raisskurijengi olisikin tekijöitä, niin suojellaanko heitä? Ovatko parempaa väkeä?
Mä en usko näihin olemassaoleviin "tutkintalinjoihin", kun ne ei ole johtaneet mihinkään. Pitäisi löytyä joku kokonaan uusi tutkintalinja. Aiemmat on kuluttua loppuun jo. Just my opinion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiekkakuopat on vilkas alue. Sieltä otetaan vesi ja se on kunnostettu maauimalaksi. Väkeä käy ihan eri mittakaavassa kuin 30 v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vähän joka sorttia. Porukoissa oli paremman väen retkuja, mutta myös juoppojen ja duunareiden jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo raisskurijengi olisikin tekijöitä, niin suojellaanko heitä? Ovatko parempaa väkeä?Mä en usko näihin olemassaoleviin "tutkintalinjoihin", kun ne ei ole johtaneet mihinkään. Pitäisi löytyä joku kokonaan uusi tutkintalinja. Aiemmat on kuluttua loppuun jo. Just my opinion.
Kallistun paikallisen tekijän kannalle.
Mielestäni hyytävää oli vain ohjelman tyyli ja tarkoitushakuisuus. Olihan siinä faktaa, mutta toimittajan heikot kohdat erottuivat selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hyytävää oli vain ohjelman tyyli ja tarkoitushakuisuus. Olihan siinä faktaa, mutta toimittajan heikot kohdat erottuivat selkeästi.
Toimittaja on röyhkeä, kuten on ollut myös Raisan tapauksessa. Julma Heikkiä kohtaan. Muistisairaan höperön yksityisyyttä kunnioittamaan. En tiedä, miten YLE voi rahoittaa tällaista "journalismia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja on röyhkeä, kuten on ollut myös Raisan tapauksessa. Julma Heikkiä kohtaan. Muistisairaan höperön yksityisyyttä kunnioittamaan. En tiedä, miten YLE voi rahoittaa tällaista "journalismia".
Eikä tuntunut käsittävän iäkästä, uskonnollista ihmistä. Toi liikaa itseään esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuntunut käsittävän iäkästä, uskonnollista ihmistä. Toi liikaa itseään esille.
Sellaista kohuojournalismia... Seiskapäiväälehden tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin Piian äiti kuoli?
Juomisen seurauksena tapahtuneeseen onnettomuuteen, kaatui.
Tuskinpa koskaan mitään rikostutkintaa tehtiin. Todettiin vain juopoksi joka kaatui, koska uskovainen mies väitti niin.
Hyvin outoa, kyllähän noin hämärä kuolema pitäisj tutkia. Kaatui mihin? Ei ihminen kovin helposti kaatumiseen kuole, päähän pitää kohdistua kova isku, tai jonkun lävistää keho.Kaatui kännissä, löi päänsä, makasi jossain rappujen alla kunnes menehtyi.
Totta kai se tutkittiin, ja kuolemasta mainittiin sen tapahtuma-aikaan. Ei Heikillä ollut sen kanssa mitään tekemistä.Rappusten alle on aika mahdoton kaatua niin että kuolisi, ne ovat matalia paikkoja. Kuulostaa enemmän siltä että ruumis yritetty piilottaa sinne, ettei ruumis ihan heti löytyisi.
Piikkiöstä ei ole pitkä matka Turkuun.
Nainen kuolee useimmiten miehensä tai ex-miehensä toimesta, jos kyseessä henkirikos.Kyllähän nämä faktat vähän panee ihmettelemään. En tiennyt että tämmösiä kuolleita vaimojakin ollut.
En tiedä tarkemmin, enkä muista sanasta sanaan mitä ohjelmassa kerrottiin. Muistan vain että tippui ja joutui johonkin (kieri?), mistä ei ihan heti löytynyt. Voisi ajatella kellarin portaita, jotka menevät maanpinnan alle.
Onhan myös takaportaita, jotka eivät näy julkisivun puolelle.
Jos pitkään juonut ihminen horjahtaa tällaisissa, niin ei siihen tarvita ulkopuolista ihmistä.Kyllä se panee miettimään jos samalta ukolta kuolee kaksi vaimoa ja molempiin sanoo alkoholin syyksi.
Kyllä minun hälytyskellot soi.
Kaikenlisäksi kadonnut tytär.Oliko se Piian äiti kuollut ennen vai jälkeen katoamisen?
Jos viitsit vaivautua, voit helposti etsiä netistä sen milloin Piia katosi, ennen vai jälkeen äidin kuoleman. Jos kuoleman syy todellakin on alkoholi, miksi ukko ei sitä voi sanoa?
Uti kuoli Piian katoamisen jälkeen tapaturmaisesti kännissä. Oli syyttänyt Heikkiä Piian katoamisesta.
Muistelisin isän maininneen, että äidin kuolemaan johtanut kaatuminen olisi tapahtunut Turun Jäkärlässä. Siellähän on myös uimapaikkana toimiva syvä hiekkakuoppa, jossa ennen on ollut tiilitehdas. Tuli vain mieleen, että tiilitehtaan raunioissa olisi voinut kaatua pahasti suurten korkeuserojen takia, ja kuoppa olisi voinut olla juomareiden suosima paikka. Ehkä siellä on jotkin rappusetkin olleet. Nykyisin raunioita siellä ei enää juuri ole, mutta kuoleman aikaan on voinut vielä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti poistettiin jostain syystä mutta tässä uudestaan:
Podcast on ihan hemmetin typerä sana.
Niinpä. Mitä hittoa tuo edes on tarkottavinaan? Palkoheittää?
Palkonäyttelijät?
Se cast tarkoittaa tuossa lähetystä.
Vähän aiheen vierestä, mutta mua ärsyttää sekä Pian että Raisan tapauksessa kuvat kadonneista. Molemmista esitetään ainoastaan valokuvaa, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa tai on vanha. Pian virallinen etsintäkuva on pikkutytöstä, jolla otsatukka on pinnillä kiinni, mutta toisaalla on ollut esillä kuva, jossa hiukset on teinimäiset ja olemus murkkuikäisen. Raisalla on ollut kadotessaan punertava tukka, siitäkin on kuvia olemassa.
Voi olla nillitystä, mutta monellako jää mieleen jos kuvan yhteydessä kerrotaan, ettei olekaan kuvan näköinen vaan jotain ihan muuta.
Kaffepulla kirjoitti:
Piian isä tunnusti surmanneensa Pian. Tämä pistettiin jostain syystä dementian piikkiin. Kommentoitiin, että ”se ei voinut pitää paikkansa”. Miksi ei voinut?
Nyt kun asiasta etsii tietoa netistä, huomaan, että näitä uutisia on poistettu ja niitä ei löydy enää googlella. Mutta vanhemmissa lehtijutuissa tämä yksityiskohta on mainittu. Eli tämä isän tunnustus.
Kirjoitin tästä jo aiemmin tänne johonkin toiseen ketjuun ja viestini katosi.
Missä tämä tunnustus on ollut?
Kaffepulla kirjoitti:
Piian isä tunnusti surmanneensa Pian. Tämä pistettiin jostain syystä dementian piikkiin. Kommentoitiin, että ”se ei voinut pitää paikkansa”. Miksi ei voinut?
Nyt kun asiasta etsii tietoa netistä, huomaan, että näitä uutisia on poistettu ja niitä ei löydy enää googlella. Mutta vanhemmissa lehtijutuissa tämä yksityiskohta on mainittu. Eli tämä isän tunnustus.
Kirjoitin tästä jo aiemmin tänne johonkin toiseen ketjuun ja viestini katosi.
En oo kuullutkaan tästä, en tosin oo mitenkään minfomaisesti tätä seurannutkaan.
Itse oon aina ollut sillä kannalla, että joko perheenjäsenellä on sattunut vahinko riidellessä tai Pia on liftannut väärään autoon. Oon Pian kanssa samaa ikäluokkaa ja muistan tapauksen jo nuoruudesta ja silloin oli ihan normaalia liftata.
Mä olen seurannut ja kyllä tämä on monessa vanhemmassa jutussa mainittu. Jopa yhdessä jutussa, joka julkaistiin liittyen siihen vähän aikaa sitten tehtyyn kadonneet-sarjaan.
Joku on nähnyt kovasti vaivaa poistellessaan niitä juttuja.
🇺🇦🇮🇱
Ei todellakaan ole tunnustanut. Piian lähtö kotoa on sitä paitsi perheen elossa olevan pojan kertomus, ei isän. Älyttömiä höpinöitä täällä.
Kyllä tällainen tunnustus on useammassa jutussa mainittu. Mutta mitään ei löydy netistä enää. Muistaako muut tätä keissiä seuranneet?
Perheestä on muuten toinenkin lapsi kuollut, Pian veli.
🇺🇦🇮🇱
Minun äidilläni on ollut kaksi juoppoa ukkoa, molemmat kuolivat viinan takia. Onneksi luin palstaa, niin tiedän nyt, että äiti myrkytti ne, sillä onhan se outoa, että kaksi juoppoa kuolee...