Kenellä aikuisella muk aon oikeesti herkkukaappi!!?
Kommentit (71)
Mun miehellä on herkkukaappi! Tai no, osasto yhdessä alakaapissa, mutta sama ajatus.
Pitkä, hoikka ja urheilullinen (ollut koko ikänsä ja nyt keski-ikäinen) mies on. Muuten viettää säännöllistä elämää ja osaa syödä myös terveellisesti. Ei pidä alkoholista, mutta välillä konsultoi herkkukaappiaan. Sinne unohtuu pitkiksikin ajoiksi välillä niitä herkkuja eli jotain pähkinöitä, sipsejä, suklaata. Sitten muistaa ne. Pitää kuulemma ajatuksesta, että on semmoinen hätävara ja piristys.
Samanlainen pitkä ja hoikka kohtuudella herkuttelija oli isänsäkin. Eli pitkän elämän lähes yhdeksänkymppiseksi.
Mun isällä, 60v. Just syön sen suklaakeksejä.
Kauhealta kuulostaa tuo roskiin heittäminen :(
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 03:27"]
Kauhealta kuulostaa tuo roskiin heittäminen :(
[/quote]
Kyllä! Mua ei mikään muu ihmetyttänytkään tässä ketjussa kuin tuo roskiin heittäminen. Jos menee noin paljon roskiin, eikö kannattaisi lakata ostamasta suuria määriä ja ostaisi vain tarpeeseen hyvin pienen määrän? Mä en todellakaan hyväksy ruoan (TURHAAN) roskiin heittämistä. Varsinkin tuo nr. 59, ihan muuten vaan pistää roskiin. Eikö olisi eteenpäin voinut antaa? Huh huh...
No meillä ei ole herkkukaappia, koska mies tyhjentäisi sen melko nopeasti :) Ostaa pari kertaa viikossa itselleen suklaalevyn tai karkkipussin ja syö ne kerralla pois. Normaalipainoinen on, koska tekee tosi raskasta työtä.
Minä taas... olen reilusti ylipainoinen mutta suklaata ja karkkia syön harvoin. Mun ylipaino tulee istumatyöstä ja siitä että mun herkkua on leipä. Voin syödä kerralla vaikka kuusi palaa. Sipsejä joskus ostan ja syön mutta pussi kestää viikon tai kaksikin.
Kuuluu varmaan tuon ohjelman formaattiin. Esim. mun äiti on todella ylipainoinen ja sillä ei ole herkkukaappia ja kotona ei ole aina edes herkkuja. Lihava on siksi, että syö miten sattuu, ottaa lisää ja napostelee koko ajan. Esim. mantelit on terveellisiä, mutta ei niitä tarvii syödä 200g päivässä.
Ei ole:)
Mutta lauantaina ostetaan suklaata tai lakua aikuisillekin kun on lapsen karkkipäivä. Sieltä ne sitten häviää viikonlopun aikana. Samassa laatikossa on pähkinöitä ja hapankorppua. Ehkä se sitten onkin herkkulaatikko?? Muita herkkuja meillä ei ole kotona, mitä nyt kakkupaloja pakkasessa (nekin pitäis heittää pois kun on jo kuukausia vanhoja...)
Jos ajatellaan, ettei herkkua saisi syödä, niin mulla ei kyllä auta se, että ei ole herkkua kaapissa. Jos tekee mieli jotakin, äkkiäkös sitä käy kaupassa tai leipoo jotain. Sinänsä on (mulle) melko sama onko herkkuja valmiina vai ei, mun itsehillinnän kannalta. Ehkä sit jos on herkkulakko, se auttaa, kun käy jotenkin ylikierroksilla, mutta normaalisti en kyllä edes mieti että ai niin mullahan oli niitä fanipaloja.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:58"]Mulla. Ikinä ei kulu koko sipsipussi tai suklaalevy kerralla. Laitan loput kaappiin, tai yhden tietyn kaapin tietylle hyllylle. Siellä on myös lahjaksi saatuja konvehtirasioita tms., jotka eivät oikein uppoa. Joskus sitten aina siivoan sieltä vanhaksi menneitä tai pian meneviä roskiin tai työpaikan kahvihuoneeseen..
[/quote]
Juuri näin meilläkin.
Minulla on oma herkkuhylly kaapissa lähinnä sen takia etten pysty syömään ollenkaan vehnää niin harvoin pystyy mitään jäätelöä, keksejä tai karkkeja ostamaan lähikaupasta tai -kioskista kun niissä on melkein kaikissa vehnää tai vähintäänkin saattaa sisältää vehnää -teksti. Sipsejä nyt toki saa, mutta ei niitäkään aina tee mieli herkkunälkäänsä syödä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:12"]
Mulla toimii se, että kun tiedän kotona olevan herkkuja, himo ei yllätä. Uudesta vuodesta asti tuolla on löhönneet kaksi avaamatonta sipsipussia ja kaksi avaamatonta suklaarasiaa. Jotain muutakin pientä on.
Jos ei olisi mitään, tekisi hirveästi mieli koko ajan. Nyt kun tiedän pääseväni herkuttelemaan koska vain, ei tee juurikaan mieli.
[/quote]
Tismalleen sama juttu! Jos ei ole yhtääön herkkua varastossa, alkaa kaikkea tehdä kauhesti mieli. Nyt kun on suklaata ja jätskiä varastossa niin ei tule niin kovaa mielitekoa.