Kenellä aikuisella muk aon oikeesti herkkukaappi!!?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:34"]
Itse ostan joskus jäätelön,karkkia tms.jos mielitekee just sillon..Tuntuu hullulta,että pitää kotona säilyttää kaapissa "hätävaraa"!!Mitä helvettiä oikeesti!!Eikä täällä ole kukaan mistään kenenkään kiloista puhunut vaan mikä ihme on se tarve kerätä tuollasta moskaa kaappiin!!Luulis että olis parempi olla eikä tulis niitä mielitekoja jos kaapissa ei väijyis armeija erilaisia keksejä,sipsejä,suklaata yms..
[/quote]
No mitä pahaa on mieliteoissa? Meillä on kaapissa keksejä, suklaata levyinä ja patukoina, tikkareita, sipsejä, pillimehuja, nallekarkkeja ja taitaapa siellä olla vaahtokarkkejakin. Syödään silloin tällöin sitä mitä tekee mieli (=mieliteko) ja sitten voi taas antaa herkkujen olla. Ja ei, ei olla ylipainoisia, lapsetkin alipainon rajamailla kaikki.
Vain läski tuntee tarvetta lesota tässä ketjussa, että heillä herkut vanhenevat kaappiin ja "ollaan sitten ihan normaalipainoisia!!!!!1"
Ei nyt varsinaista herkkukaappia tai -hyllyä, mutta jostain täältä kotoa aina löytyy jotain pientä hyvää. Suklaata en usein osta siksi, että söisin sen aivan liian nopeasti. Mutta esim. hunajakuorrutettuja manteleita ostan välillä, tai suolattuja pähkinöitä, banaanilastuja, rusinoita... Joku keksipaketti on aina kaapissa siltä varalta, että joku tulisi kahville. Yleensä mikään herkku ei jää kaappiin niin kauaksi aikaa, että pääsisi vanhenemaan. En ole todellakaan mikään laiha, ja kaikenlaista melko epäterveellistä tulee syötyä aika usein, kuten esimerkiksi lihapasteijoita tai nakkeja. Tykkään siis myös kasviksista, hedelmistä, salaateista jne, mutta minulla on aika hirveä ruokahalu ja syön suuria annoksia.
Kismett
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:34"]
Itse ostan joskus jäätelön,karkkia tms.jos mielitekee just sillon..Tuntuu hullulta,että pitää kotona säilyttää kaapissa "hätävaraa"!!Mitä helvettiä oikeesti!!Eikä täällä ole kukaan mistään kenenkään kiloista puhunut vaan mikä ihme on se tarve kerätä tuollasta moskaa kaappiin!!Luulis että olis parempi olla eikä tulis niitä mielitekoja jos kaapissa ei väijyis armeija erilaisia keksejä,sipsejä,suklaata yms..
[/quote]
Niinpä! Ja kuinka kehtaa leuhkia heittävänsä ruokaa roskiin. Kannattaa pässit tosiaan ostaa herkkuja kaapin perälle, että saa sitten lyödä ne roskikseen. Maailma pelastuu.
[/quote]
En mä ainakaan niitä pois heitä, vaan syön pois pikkuhiljaa vielä parasta ennen -päiväyksen jälkeenkin.
- 21
Meillä on herkkuhyllyllä vain lasten seuraavan karkkipäivän karkit. Niihin edes minä en uskalla koskea, sillä lasten viha ja paheksunta on hirmuinen...
Ei mulla säilyisi mitkään jemmat, parempi kun ei osta eikä säilö kotona mitään herkkuja. Yllätysvieraiden tullessa paistan vohveleita ja tarjoan jäätelöä, se sentään säilyy pakastimessa kun en jäätelöä niin himoitse.
Meillä on herkkukaapissa montaa eri suklaata, sipsiä, keksiä ja popcornia. Aina kun haluttaa jotain, niin se ei ole sitä mitä jo on kaapissa. Vaan pitää hakea sitä mitä haluttaa. Sitten kun sitä saa, niin tulee vain vähän otettua ja laitettua loput kaappiin. Sama jäätelön kanssa, pakkasessa on ainakin 5 eri jäätelöä. Kaikkia aina saa heitellä roskiin pikku-hiljaa kun menevät vanhaksi. Normaalipainoisia ollaan miehen kanssa.
mulla on kaapissa mausteitakin, vaikken leivo joka päivä
Meilläkin on herkkukaappi. Ihan siinä missä muutkin elintarvikkeet on jaoteltu omiin hyllyihinsä, ovat herkut omassa kaapissaan.
On meillä yksi hylly mihin herkut laitetaan. Ja toisin kuin monella muulla, ne ei pääse ikinä homehtumaan tai pilaantumaan :-) Kaljaa ja siideriä olen kaatanut pois kun on päiväykset menneet, mutta karkkia en ikinä. Ja kauhistelijoille tiedoksi, ihan normaalipainoisia ollaan vaikka herkut maistuukin.
Ja normaalipainoisia/hoikkia ollaan koko perhe mekin.
51
Miten te herkkukaappilaiset pystytte olemaan syömättä niitä herkkuja koko ajan? Jos ostaisin kotiin karkkia tai keksejä, söisin ne pois ja saisi jatkuvasti olla ostamassa lisää. Siispä en osta ikinä, kun ei kerran kontrolli pidä. Kunnioitan teidän itsehillintäänne!
Meillä on sellainen pieni kori, johon laitetaan pähkinät. Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole, että herkut on tietyssä yhdessä paikassa? Onhan muillakin ruuilla omat paikkansa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:07"]
Miten te herkkukaappilaiset pystytte olemaan syömättä niitä herkkuja koko ajan? Jos ostaisin kotiin karkkia tai keksejä, söisin ne pois ja saisi jatkuvasti olla ostamassa lisää. Siispä en osta ikinä, kun ei kerran kontrolli pidä. Kunnioitan teidän itsehillintäänne!
[/quote]
Ihmiset on erilaisia. Toiset syö makeaa kaksin käsin, toiset syö kilokaupalla suolaisia herkkuja. Joillekuille molemmat käy, ja toiset ei niin välitä kummastakaan.
Mulla toimii se, että kun tiedän kotona olevan herkkuja, himo ei yllätä. Uudesta vuodesta asti tuolla on löhönneet kaksi avaamatonta sipsipussia ja kaksi avaamatonta suklaarasiaa. Jotain muutakin pientä on.
Jos ei olisi mitään, tekisi hirveästi mieli koko ajan. Nyt kun tiedän pääseväni herkuttelemaan koska vain, ei tee juurikaan mieli.
Meillä on herkkulaatikko, yksi tuollainen vetolaatikko olkkarin kirjahyllyviritelmässä. Lähti varmaan siitä, kun saatiin jumalaton määrä joulusuklaita joskus ensimmäisenä yhteisenä jouluna miehen kans, ja siitä lähtien joka vuosi. Pakkohan ne on johonkin laittaa, ja niitä syödään sitten vielä juhannuksenakin.
Joskus laivalta tulee ostettua jotain karkkia jemmaan, tai tarjouksesta muutoin.
Mulla OLI herkkuhylly tai oikeammin kaappi. Vuodrnvaihteessa pääätin, että nyt saa riittää. Tyhjensin hyllyjen tuotteet roskikseen ja sanoin, että nyt ei osteta kaappeihin mitään. Kaksi ensimmäistä viikkoa oli vaikeata, mutta nyt alkaa helpottaa. Pahiten mulla teki aina herkkuja ruoan jälkeen ja viikonloppuisin. Piti "palkita" itsensä raskaan viikon jälkeen. Nyt ruoan jälkeen menee purkkaa. Kun laittaa palan ice minttia, ei enää sokeriset herkut maita.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:34"]Itse ostan joskus jäätelön,karkkia tms.jos mielitekee just sillon..Tuntuu hullulta,että pitää kotona säilyttää kaapissa "hätävaraa"!!Mitä helvettiä oikeesti!!Eikä täällä ole kukaan mistään kenenkään kiloista puhunut vaan mikä ihme on se tarve kerätä tuollasta moskaa kaappiin!!Luulis että olis parempi olla eikä tulis niitä mielitekoja jos kaapissa ei väijyis armeija erilaisia keksejä,sipsejä,suklaata yms..
[/quote]. Omen edellinen kommentoija. En ole makean perään, mun herkkya on kunnon pihvi ja punaviini. Herkkukaapilla käyn harvoin. Ja on meillä viinikaappikin mutta en mä sielläkään asu