Kenellä aikuisella muk aon oikeesti herkkukaappi!!?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:42"]Mut miks niitä pitää ostaa sinne kotiin?äääh..annan olla :D [/quote] Ostelen herkkuja siinä toivossa, että niiden syöminen olisi sitten jotenkin nautinnollista. Ajatus kunnon herkkuhetkestä tuntuu ostaessa aina niin mukavalta. Mutta ei ne herkut ikinä ole oikeasti niin hyviä, mitä kaupassa kuvittelen... Siksi päätyvät kaappiin homehtumaan. - Se saattokodin pitäjä
[/quote]
Sama juttu. Kaupassa aina herahtaa vesi kielelle, mutta sitten kotona tulee sellainen olo että ääh... Sitten ne herkut jääkin kaapinhyllylle odottamaan noutajaansa :D
Mulla ainakin on herkkuhylly. Sieltä sitten vähitellen syön erilaisia herkkuja. Nyt siellä on popcornia, usein myös esim. avattu levy suklaata tai avattu keksipaketti. Mitäs te hyllyttömät/kaapittomat teette, jos haluatte syödä suklaata? Vai eikö suklaa sovi linjoillenne?
Mä olen niin läski, että ei mulla pysyisi herkkukaapissa mikään herkku tuntia kauempaa :D
Jos haluan syödä suklaata, ostan patukan tai levyn. Yleensä tekee syksyllä mieli kun aurinkoa ei näy. Sipsejä en syö enkä keksejä.
Jos mulla olisi herkkukaappi tai -hylly, niin musta tulisi pullukka tai superdieettiläinen. Tuntuu helpommalta pysyä normaalipainossa kun kotona ei ole mitään ylimääräistä.
Meillä on tällä hetkellä, tai yksi laatikko se on, mutta koostuu lähinnä jouluna saaduista konvehtirasioista ja muista suklaista, joita meillä siis kuluu melko vähän. Meille tuli niitä vaan ihan jumalattomat määrät jo ihan yrityslahjoina yhteistyökumppaneilta ja sitten jonkin verran sukulaisista ja ystäviltä lahjoina. Nyt ne on jemmattuna sinne laatikkoon. Suoraan sanottuna mua jotenkin ällöttää koko loota kun sinne katsoo. Kyllä me niistä varmasti osa syödään itse, osan annan kyllä tutuille. Ja kun loota on tyhjä, niin uutta ei osteta tilalle.
Meillä on. Käyn kerran pari viikossa kaupassa ja ostan monesti ennen viikonloppua karkkipäivänkarkit, sipsit, vierasvarakeksit, leivontasuklaata jne. Ostetaan myös aina matkoilta herkkuja ja niitä säilytetään kaapissa, mutta ne menevät aika nopeasti, koska ovat tosiaan erikoisherkkuja, joita saa vain ulkomailta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:09"]
Mulla ainakin on herkkuhylly. Sieltä sitten vähitellen syön erilaisia herkkuja. Nyt siellä on popcornia, usein myös esim. avattu levy suklaata tai avattu keksipaketti. Mitäs te hyllyttömät/kaapittomat teette, jos haluatte syödä suklaata? Vai eikö suklaa sovi linjoillenne?
[/quote]Jos ylitsepääsemätön himo iskee, niin sit täytyy lähteä ostamaan sitä. Ei kyl ole vielä tullut.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:10"]
Mä olen niin läski, että ei mulla pysyisi herkkukaapissa mikään herkku tuntia kauempaa :D
[/quote]
Minulla on bmi 19 ja sama vika. Olen henkisesti lihava, kaikkiruokainen, ikinälkäinen hornan peto. En minä voi ostaa mitään varastoon. Muille tarkoitettuja joulukonvehtejakin vedin kuusi laatikollista epähuomiossa, kun yksi kerrallaan kannoin kaupasta ja unohdin paketoida pois näkyvistä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:09"]
[/quote]
En mieti linjoja, mutta mulle ei ainakaan iske mitään varsinaista halua syödä suklaata. Tykkään kyllä suklaasta ja syön sitä tosi mielelläni, jos joku tarjoaa konvehdin tai esim. kahvin kanssa tulee ilmainen suklaa. Mutta todellinen mieliteko ei iske, joten mitään hätähyllyä ei osaa kaivata.
Mitä herkkuihin tulee, niin mä olen leivos/lettu/vohveli-ihminen ja ne on hyviä vain ihan tuoreina, eikä niitä voi säilöä hyllyille.
Tilaan netistä suklaat, koska syön vain reilun kaupan suklaata. Jossakin ne on pakko säilyttää.
Taas kerran kaikilla löytyy herkkukaapi, MUTTA sinnehän ne keksit ja karkit ja sipsit vanhenevat! Ei niitä nyt todellakaan syödä! Ja kaikki ovat normaalipainoisia! How convenient. Tehän muistutatte todella paljon erästä plösöä bloggaria.
Meillä on karkkihylly. Ne nyt vaan on päätyneet sinne hyllylle, kun joskus kaappiin laitoin. Siellä on aikuisten salmiakkipussi ja lapsen viikonlopun karkit sekä rusinoita, välipalakeksejä, pillimehua, niitä vauvojen hedelmäsosepusseja ja muuta retkievääksi varattua. Suklaata on jääkaapissa, keksejä leipäkaapissa (minä en niihin koske yäk) aina. Sipsit, limpparit ja leivonnaiset ostetaan täsmäiskuna suoraan käyttöön, melko harvoin ei edes kerran kuussa.
Minä olen läski, mies ja lapsi alipainoisia.
Mä olen oikein mielelläni vähän plösö, vaikkei herkut mun hyllyllä pääse vanhenemaan. :) Se olis tragedia.
Pakkohan niitä on jossain säilyttää. Joululta on lahjaksi saatuja herkkuja jäljellä yllin kyllin, tuliaisina tuotuja, lasten karkkipäiviltä yli jääneitä, jotain ilmaiseksi saatuja keksipaketteja, juhlista jääneitä jne. Talon väki ei kärsi ylipainosta.
Itse ostan joskus jäätelön,karkkia tms.jos mielitekee just sillon..Tuntuu hullulta,että pitää kotona säilyttää kaapissa "hätävaraa"!!Mitä helvettiä oikeesti!!Eikä täällä ole kukaan mistään kenenkään kiloista puhunut vaan mikä ihme on se tarve kerätä tuollasta moskaa kaappiin!!Luulis että olis parempi olla eikä tulis niitä mielitekoja jos kaapissa ei väijyis armeija erilaisia keksejä,sipsejä,suklaata yms..
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:07"]Ei ol herkkukaappia eikä herkkuja kaapissa. Jos kaupassa tekee mieli jotain illaksi, niin ostan sen ja syön sen illan aikana. En mä mitään kilokaupalla osta, vaan se suklaapatukka, tai eurolla irtsareita. Sipsit menee isommalla porukalla.
[/quote]
Ihan eurolla irtsareita!? Niin, saahan sillä varmaan 5 karkkia. Huhhuh!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:34"]
Itse ostan joskus jäätelön,karkkia tms.jos mielitekee just sillon..Tuntuu hullulta,että pitää kotona säilyttää kaapissa "hätävaraa"!!Mitä helvettiä oikeesti!!Eikä täällä ole kukaan mistään kenenkään kiloista puhunut vaan mikä ihme on se tarve kerätä tuollasta moskaa kaappiin!!Luulis että olis parempi olla eikä tulis niitä mielitekoja jos kaapissa ei väijyis armeija erilaisia keksejä,sipsejä,suklaata yms..
[/quote]
Niinpä! Ja kuinka kehtaa leuhkia heittävänsä ruokaa roskiin. Kannattaa pässit tosiaan ostaa herkkuja kaapin perälle, että saa sitten lyödä ne roskikseen. Maailma pelastuu.
Ei ol herkkukaappia eikä herkkuja kaapissa. Jos kaupassa tekee mieli jotain illaksi, niin ostan sen ja syön sen illan aikana. En mä mitään kilokaupalla osta, vaan se suklaapatukka, tai eurolla irtsareita. Sipsit menee isommalla porukalla.