Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko työhaastattelussa mainita raskaudesta?

Vierailija
22.01.2015 |

Olen rv 20 ja ei näy ulospäin löysissä vaatteissa. Olen menossa ensi viikolla työhaastatteluun ja mietin tarvitseeko mainita raskaudesta tai saako siitä kysyä? Yritys on aika pieni noin 10 henkeä ja ajattelin, että jos saan paikan kerkeän olla töissä vain muutaman kuukauden ennen äitiyslomaa, mutta tuet paranisivat äitiysloman ajaksi.

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:09"]Aluksi mietin, että onpa itsekästä AP:lta, ja tuollaisten takia nuorten naisten on vaikea työllistyä. Sitten rupesin miettimään asiaa tarkemmin. Kenen hitto pitäisi sitten synnyttää lapset, jollei naisten? Ei ole millään tapaa reilua, että naiset vain pyörittelisivät peukaloitaan kunnes lapsiluku tulee täyteen ja miehet luovat uraa. Eikä tätä maata voi ilman jälkikasvuakaan jättää, sukupuuttoonhan me kuolisimme. Rupesi ärsyttämään suunnattomasti koko kuvio, miten äitiyslomalle jäävä nainen on itsekäs ja paha, joka jättää yrityksen pulaan. Ihan oikeasti, se äitiyslomasijaisuus puolestaan voi olla jollekin nuorelle työuraa aloittelevalle lottovoitto, ja äiti saa rauhassa hoitaa lapsensa. Mikä helvetin järki siinä on, että naisen pitäisi jumittaa kotona ja hakea töitä vasta, kun on lapset kasvatettu?
[/quote]

Mutta VALEHTELEMALLAKO naisen pitää se työpaikka itelleen saada? Raskaudestaan kertomattomuudella nainen sahaa omaa ja muiden naisten oskia. Rehellisesti kertomalla raskaudesta työnantajalle työhaastattelussa nainen pelaa sekä itelleen, että muille naisille paremman maineen työmarkkinoilla.
Epärehellisyys kun tuppaa kostautumaan kaikille. Ihan kuten intissä, jos yks nukkuu pommiin kaikki kärsii.
[/quote]
Jos raskaudesta ei saa kysyä eikä siitä tarvitse ilmoittaa niin mitä AP on tehnyt väärin?

Vierailija
122/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:42"] Tällähetkellä riittä perusteeksi taloudellisen tilanteen radikaali heikentyminen. [/quote] Jos tuolla perusteella irtisanoo työsopimuksen, ei voi kovinkaan pian palkata uutta tilalle samoihin tehtäviin. Oletettavasti työntekijälle kuitenkin on yhä tarve. [/quote] Noh, mieluummin antaisin tomnosen perusteen ja menisin vaikka ite töihin tekemään siksi aikaa työt kunnes saisin palkata työntekijän. Paremman ja fiksumman. [/quote] Riistoporvari! Toivottavasti menet konkkaan.

[/quote]

Perustapa sinä huutelija ihan oma yritys ja työllistä itsesi. Säästät monet muut päänvaivalta. T. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koeaika pakollinen työsopimuksessa vai voiko siitä neuvotella? Entä jos sanoisi töissä kun huomaavat raskauden, että mies jää lasta hoitamaan kotiin ja vasta synnytyksen jälkeen muuttaisi mieltään ja jäisi kotiin? AP

Vierailija
124/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ei saa työpaikkaa.

Vierailija
125/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:39"]

Onko koeaika pakollinen työsopimuksessa vai voiko siitä neuvotella? Entä jos sanoisi töissä kun huomaavat raskauden, että mies jää lasta hoitamaan kotiin ja vasta synnytyksen jälkeen muuttaisi mieltään ja jäisi kotiin? AP

[/quote]

On pakollinen, se on molempien suojaksi. Toivottavasti olet provo. Et todellakaan ansaitse tuota työpaikkaa.

Vierailija
126/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat palkkaavat työntekijän tekemään töitä, eikä siksi että saa olla maksumiehenä samantien raskaaksi tulevalle. Työt pitää kuitenkin jonkun tehdä. Varsinkin pienyrittäjälle tämä on TODELLA raskasta ja voi kaataa koko firman talouden. Isoissa yrityksissä ja julkisella puolella on varauduttu tähän, että "näitä aina on", vaikkei se heistäkään mukavaa ole.

20vk = likimain 5. kuukaudella. Järki käteen tyttö!

Vierailija
127/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nuo tarjoilut liittyivat tahan? alkoholin ymmarran, mutten juustoa tai kalaa. itse olen vela, mutta saisin varmaan aika epailyttavan maineen silla olen absolutisti, maito- ja kala-allergikko....

Vierailija
128/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:29"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:42"] Tällähetkellä riittä perusteeksi taloudellisen tilanteen radikaali heikentyminen. [/quote] Jos tuolla perusteella irtisanoo työsopimuksen, ei voi kovinkaan pian palkata uutta tilalle samoihin tehtäviin. Oletettavasti työntekijälle kuitenkin on yhä tarve. [/quote] Noh, mieluummin antaisin tomnosen perusteen ja menisin vaikka ite töihin tekemään siksi aikaa työt kunnes saisin palkata työntekijän. Paremman ja fiksumman. [/quote] Riistoporvari! Toivottavasti menet konkkaan.

[/quote]

Perustapa sinä huutelija ihan oma yritys ja työllistä itsesi. Säästät monet muut päänvaivalta. T. Ohis
[/quote]
En ole riistäjäkapitalisti enkä aio sellaiseksi alkaakaan.

Vierailija
129/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:05"]

Moni TES velvoittaa työnantajaa vähintään kolmen kuukauden palkan maksamiseen äitiysloman ajalla.

[/quote]

Se voi kuitenkin edellyttää vuoden työsuhdetta ennen äitiyslomalle jääntiä. Silloin ei työnantajan tappioksi tule kuin lomarahoja, ne kun kertyvät äitiyslomallakin.

Minusta on todella kamalaa, että vauvalehden keskustelupalstalla itsekin lapsia saavat naiset ovat tätä mieltä, että raskaana olevalla ei olisi oikeutta hakeutua töihin.
[/quote] Ei vaan sita mielta, etta raskauden salaaminen varsinkin noilla viikoilla, on epareilua ja moraalitonta. Aitiysloman aikana kertneet lomarahat muuten korvaa kela tyonantajalle.

Vierailija
130/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki ap:n tuomitsijat hankkineet lapsenne työttöminä? Tai opiskelijana? Vai oletteko kaikki lapsettomia?
Minä kun luulin, että ennen lasten hankintaa kuuluu hankkia vakipaikka, muuten on surkea luuseri. Nyt täällä julistetaan, että työssäkäyvä ei saa lisääntyä.

Vierailija
131/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:09"]Aluksi mietin, että onpa itsekästä AP:lta, ja tuollaisten takia nuorten naisten on vaikea työllistyä. Sitten rupesin miettimään asiaa tarkemmin. Kenen hitto pitäisi sitten synnyttää lapset, jollei naisten? Ei ole millään tapaa reilua, että naiset vain pyörittelisivät peukaloitaan kunnes lapsiluku tulee täyteen ja miehet luovat uraa. Eikä tätä maata voi ilman jälkikasvuakaan jättää, sukupuuttoonhan me kuolisimme. Rupesi ärsyttämään suunnattomasti koko kuvio, miten äitiyslomalle jäävä nainen on itsekäs ja paha, joka jättää yrityksen pulaan. Ihan oikeasti, se äitiyslomasijaisuus puolestaan voi olla jollekin nuorelle työuraa aloittelevalle lottovoitto, ja äiti saa rauhassa hoitaa lapsensa. Mikä helvetin järki siinä on, että naisen pitäisi jumittaa kotona ja hakea töitä vasta, kun on lapset kasvatettu?
[/quote]

Mutta VALEHTELEMALLAKO naisen pitää se työpaikka itelleen saada? Raskaudestaan kertomattomuudella nainen sahaa omaa ja muiden naisten oskia. Rehellisesti kertomalla raskaudesta työnantajalle työhaastattelussa nainen pelaa sekä itelleen, että muille naisille paremman maineen työmarkkinoilla.
Epärehellisyys kun tuppaa kostautumaan kaikille. Ihan kuten intissä, jos yks nukkuu pommiin kaikki kärsii.
[/quote]
Jos raskaudesta ei saa kysyä eikä siitä tarvitse ilmoittaa niin mitä AP on tehnyt väärin?
[/quote]

Tekeekö miehesi väärin jos jättää sulle kertomatta salasuhteensa vaikka sitä kysyisit suoraan?

Vierailija
132/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:27"]Oletteko kaikki ap:n tuomitsijat hankkineet lapsenne työttöminä? Tai opiskelijana? Vai oletteko kaikki lapsettomia?
Minä kun luulin, että ennen lasten hankintaa kuuluu hankkia vakipaikka, muuten on surkea luuseri. Nyt täällä julistetaan, että työssäkäyvä ei saa lisääntyä.
[/quote]

Ymmärrätkö lukemaasi ollenkaa vai etkö vaan halua ymmärtää ketjun ideaa?

Vierailija
133/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kysymykseen, millaisessa tilanteessa lapsen saaminen ei aiheuta pahennusta? Ei näköjään ainakaan saa olla töissä.

Vierailija
134/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seitseman lapsen aiti, tyosuhteeni on kestanyt 9v. Olen pitanyt kaikki aitiyslomani tuon tyosuhteeni aikana. Ainoa palaute, mita olen toista aiheeseen liittyen saanut, on ollut, etta onpa hyva, etta joku tekee tahan maahan lapsia. Olen kaynyt kaikkien lasten valissa toissa, jotkut tyokaverit on naljailleet, etta paivarahoja korottamassa. Oikeasti ammattitaitoa yllapitamassa. Aina on otettu hyvin vastaan ja tyonjohtopuolelta huomioitu perhetilanne, vaikka olen korostanut, etten tarvitse enka kaipaa erityiskohtelua. Ajattelen myos, etta jokaisella on oikeus paattaa lisaantymisestaan.. .. kuitenkin ajattelen, etta tilanteessa, jossa tyonhakija on puolivalissa raskaana, on vaarin salata raskaus. Itse olen viimeistaan puolivalissa kertonut raskaudesta tyonjohdolle. Tyoskentelen yrityksessa, jolla olis vara maksaa minut ulos, jos niin haluaisivat, mutta tietavat, etta olen ammattilainen ja tunnollinen, niin saan pitaa paikkani. Mielestani ei le vaarin hakea toita raskaana ollessa, ei myoskaan ole vaarin tulla raskaaksi, lisaantymisika on kuitenkin aika lyhyt ja kolmekymppisella alkaa olla jo vahan kiirekin. Mutta jos lahtokohtana on salata raskaus, kun jo parin kuukauden paasta olisi jaamassa aitiyslomalle, on se moraalitonta ja jos viela harkitsee vakavissaan valehtelevansa raskauden mahdollisesti tullessa ilmi, etta mies jaa lomalle, vaikkei nain ole edes tarkoitus toimia, niin toivon todella, etta ap ei saa tyota.

Vierailija
135/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:57"]

Koeajalla ei ole kyse irtisanomisesta. Silloin voidaan työsuhde päättää puolin ja toisin eikä syytä tarvita.

[/quote]

Eikä muuten voi. Syrjivä tai epäasiallinen peruste ei käy edes koeajan kohdalla, ja tälläinen on juuri raskaus. Eri asia onkin sitten kuinka helppo/vaikea on keksiä jokin muu syy.

t. oik.yo.

Vierailija
136/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:52"]Vastaa kysymykseen, millaisessa tilanteessa lapsen saaminen ei aiheuta pahennusta? Ei näköjään ainakaan saa olla töissä.
[/quote]

On asia eri olla töissä kuin hakea töihin, salata raskaus ja sit vieläpä valhedella työnantajalle, miten isukki jää hoitamaan penikkaa vaikka nainen jääkin.
Rehellisesti kun kertoo asiasta niin antaa itsestään rehellisen kuvan!
Onko tässä nyt jotain outoa vaatia yhdeltä vatipääktä REHELLISYYTTÄ!? Vai onko ko. termi mammoille vieras?!

Vierailija
137/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:56"]olen seitseman lapsen aiti, tyosuhteeni on kestanyt 9v. Olen pitanyt kaikki aitiyslomani tuon tyosuhteeni aikana. Ainoa palaute, mita olen toista aiheeseen liittyen saanut, on ollut, etta onpa hyva, etta joku tekee tahan maahan lapsia. Olen kaynyt kaikkien lasten valissa toissa, jotkut tyokaverit on naljailleet, etta paivarahoja korottamassa. Oikeasti ammattitaitoa yllapitamassa. Aina on otettu hyvin vastaan ja tyonjohtopuolelta huomioitu perhetilanne, vaikka olen korostanut, etten tarvitse enka kaipaa erityiskohtelua. Ajattelen myos, etta jokaisella on oikeus paattaa lisaantymisestaan.. .. kuitenkin ajattelen, etta tilanteessa, jossa tyonhakija on puolivalissa raskaana, on vaarin salata raskaus. Itse olen viimeistaan puolivalissa kertonut raskaudesta tyonjohdolle. Tyoskentelen yrityksessa, jolla olis vara maksaa minut ulos, jos niin haluaisivat, mutta tietavat, etta olen ammattilainen ja tunnollinen, niin saan pitaa paikkani. Mielestani ei le vaarin hakea toita raskaana ollessa, ei myoskaan ole vaarin tulla raskaaksi, lisaantymisika on kuitenkin aika lyhyt ja kolmekymppisella alkaa olla jo vahan kiirekin. Mutta jos lahtokohtana on salata raskaus, kun jo parin kuukauden paasta olisi jaamassa aitiyslomalle, on se moraalitonta ja jos viela harkitsee vakavissaan valehtelevansa raskauden mahdollisesti tullessa ilmi, etta mies jaa lomalle, vaikkei nain ole edes tarkoitus toimia, niin toivon todella, etta ap ei saa tyota.
[/quote]

Sori alapeukku. Mobiili vahinko!

Vierailija
138/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan ei tarvitse.

Vierailija
139/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on sen verran pitkä koeaika siinä kuitenkin, että yritys ei tarvitse edes mitään syytä sinusta eroon pääsemiseen, kun raskaus paljastuu. Mutta ainahan voit yrittää. Itse en kehtaisi olla kertomatta.

Vierailija
140/175 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse eikä sitä saa kysyä.

Mutta on se ehkä vähän noloa, ellei kerro, kun on rv 20. Ihan alussa voisi olla niin, ettei ole itsekään tiennyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi