Oliko kotikylälläsi kylähulluja tai paikallisia kuuluisuuksia
Tulipa mieleen tuosta tuppukylä-ketjusta. Jos oli niin millaisia ja pian nähdään voiko tämän perusteella tunnistaa oman paikkakuntansa, jos sattuu olemaan oman kylän poikia/tyttöjä.
Kommentit (49)
Meillä oli Severi, sellainen pieni ja hintelä päänsä tohjoksi juonut. Käveli ihan helevetin kyytiä ja ihan tosi pitkiä matkoja. Kerrottiin että sillä olis ollut Suomen hienoin pontikkapannu joka ois päätyny rikosmuseoon. Väitettiin että se oli oikeesti fiksu ja ollut insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin minä. En tiedä kun en ole tekemisissä kenenkään kanssa, mutta joku vihjaili että juttuja kulkee.
Miten ne kulkevat jos et ole tekemisissä kenenkään kanssa?
Meillä oli yks hullu, joka käveli aina kylänraittia pitkin silleen Vince McMahonin tapaisesti ja yritti kaveerata nuorten kanssa. Puhui aina kovaan ääneen ja oli kuulemma diileri.
Olin lapsi kun kylällä oli sellainen ukko jota sanottiin p*rno-Oskariksi. Joku juoppo joka kuoli hautausmaalle jo valmiiks.
Eikös aika monet ole outoja hiihtäjiä. Ei tarvitse hakea mitään yksittäistä. Jokainen klenkkaa tavallaan. Eri asia jos tuntuu että on muotoamuuttava jo kyseessä tai koiramies. :D
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin minä. En tiedä kun en ole tekemisissä kenenkään kanssa, mutta joku vihjaili että juttuja kulkee.
Tämä ehkä pätee useimpiin
Vierailija kirjoitti:
Eikös aika monet ole outoja hiihtäjiä. Ei tarvitse hakea mitään yksittäistä. Jokainen klenkkaa tavallaan. Eri asia jos tuntuu että on muotoamuuttava jo kyseessä tai koiramies. :D
Kyllä ainakin pienemmiltä paikoilta ennen löytyi ihka aitoja kyllähulluja. En sit tiiä oisko nekin nykyään siirtyneet jo sosiaalisen median puolelle.
Minä olin kylähullu paikallisessa kylässäni, mutta onnekseni löysin eloaitan takaa tämän internetin.
Enää en ole yksinäinen.
Kissa-akka ainakin tulee mieleen. Sitten oli joku koditon mies, mutta en muista miksi sitä kutsuttiin, mutta haisi aivan käsittämättömän pahalle.
No Punavuoressa oli se edesmennyt Kari. Rööperin paikallisjuoppo. Se kun kuoli niin ihmiset toi kynttilöitä sen sähkökaapin luo, jossa se monasti pötkötteli.
Oli peräti sukua. Juoksenteli peltoja pitkin (naisten stringit päällä) perhoshaavin kanssa. Ihan harmiton veikkonen, kun lääkitys oli päällä.
Hulluin oli paikallinen psykologi, joka kulki sina valkoinen takki päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne kulkevat jos et ole tekemisissä kenenkään kanssa?
No vähän aikaa juttelin yhden vähän matkan päässä asuvan kanssa, mutta sekin sitten lakkasi pitämästä yhteyttä. Lähin naapuri on myös joskus jotain sanonut josta voi päätellä että kylällä on puhuttu, vaikka että ajan ilman kilpiä tms. Joo, kerran ajoin kun kilvet oli varastettu.
En siis ehkä vuosiin edes juttele kenenkään kanssa.
Yhden naapurin kanssa olin muutaman kerran tekemisissä n. 20 vuotta sitten, kunnes sekin alkoi juosta postilaatikolta karkuun vetäen tuijottavaa lasta perässään.
Meillä oli sellainen teinimummo. Se oli oikeesti varmaan lähemmäs 70-v mut kävi paljon paikallisessa räkälässä (päivin ja illoin) ja se oli aina pukeutunut vaaleanpunaisiin hörhelöihin, käytti ihan tosi paljon meikkiä ja hiuksissa oli aina sellaiset lapselliset saparot. Oli sellainen tosi lyhyt ja pyöreä. Mihin lie hävinnyt.
vanha pappa jolla oli tosi äkäinen chihuahua, aina kailotti kovaan ääneen kuinka hän ja hänen ylhäisyytensä (se koira, sillä oli joku kuninkaallinen nimi mutten muista enää että mikä, tämä oli ysärin lopulla) tulevat just nyt että tehkääpä tilaa ja koira haukkui ihan julmetusti ja veti minkä jaksoi. toi sitä myös aina kauppaan mukanaan koska tottakai kuninkaalliset saavat ruokakauppaan tulla.
Olen ihan kaupungista ja oli niitä täälläkin, yks kulki pitkin laaniskan vartta jääkiekkomailan kanssa, joutui Peltolaan kun alkoi lokkeja syömään, muuten harmiton. Toinen oli taas sellainen että kulki pitkin katuja ja puhui koko ajan, vauhtia piisasi ja juttuja. Eikö kolikkotanekaan ihan terve ollut "oisko kolikkoo" ja nuorimmilta pyysi lainaan kolikkoa.
Sellainen rollaattorimummo joka kulkee ympäri ostaria ja käy juoruamassa kaikkien asioita.
Onhan täällä. Veljekset, joita kutsutaan professoreiksi. Toinen heistä on erikoistunut 2. maailmansodan aseisiin ja tuntee kaikkien sotineiden armeijoiden asetyypit. Tinen veljistä on kiinnostunut helikoptereista ja tietää niistä kaiken.
Sitten on eläkkeellä oleva työkaluntekijä, joka ajelee omatekoisilla pienoisauto-koppi -virityksillä kotinsa ja kylän R-kioskin väliä.
Minä neljäntenä v'hiten hassu, poimin vain pientareilta suoraan suuhuni erilaisia kasveja.