Kuinka iso palkka opettajilla on?
Jos olet työskennellyt opettajana, esim. Luokanopettajana, aineenopettajana lukiossa, erityisopettajana ammattikoulun opettajana taiAMK:n lehtorina, mikä sun kuukausipalkkasi on nettona (siis verojen jälkeen)? Voisitko siis kertoa, mikä on ammattinimekkeesi ja myös kertoa,kuinka monta vuotta sulla on työkokemusta taustalla?
Voi myös kommentoida, jos asiasta tietää sitä kautta, että läheinen työskentelee opettajana.
Kommentit (42)
Hieman ulkopuolelta, mutta silti läheltä. Opetan musiikkiopistossa instrumenttia.
N. 4000e bruttona ollut pitkään. Nyt potkut lähellä ja sitten on turha tällä alalla enää tehdä töitä.
Peruskoulun erityisopettaja, opv 24, kaksi ylituntia, työkokemusta 24 vuotta, 3055€/kk netto.
Vierailija kirjoitti:
Peruskoulun erityisopettaja, opv 24, kaksi ylituntia, työkokemusta 24 vuotta, 3055€/kk netto.
Varsin hyvin nettona päivätyötä!
Vierailija kirjoitti:
Noissa on aika isoja eroja. Alakoulun luokanopettaja taitaa saada niukin naukin 3000e kuussa, mutta AMK:ssa tekniikan alalla työskentelevä lehtorismieheni saa 6150€ kuussa, tässä on siis se tekniikan alan lisäkorvaus mukana, minkä lakkauttamista nyt pohditaan.
Nettona?
Minkä koulun minkä aineen kuinka pitkään työskenneellellä opettajalla?
Vierailija kirjoitti:
Noissa on aika isoja eroja. Alakoulun luokanopettaja taitaa saada niukin naukin 3000e kuussa, mutta AMK:ssa tekniikan alalla työskentelevä lehtorismieheni saa 6150€ kuussa, tässä on siis se tekniikan alan lisäkorvaus mukana, minkä lakkauttamista nyt pohditaan.
Kuinka monen vuoden työkokemus opettajana sun miehellä on?
AMK lehtorin vaimo tässä taas hei ;) Ja summat eivät ole netto- vaan bruttopalkkaa.
Mieheni aloitti viime syksynä, mutta on ollut tekniikan alalla yli 20 vuotta, eli en ole varma saako opettajana työkokemusvuosia, olettaisin että kyllä.
Netto 3200, aineenopettajana lukiossa. Työkokemusta alle 5v.
Yliopistonlehtori (vaatimuksena tohtorin tutkinto), työkokemusta näistä tehtävistä yli 30 vuotta, nettopalkka 4100 €/kk. Ja opettajan kesälomista ei ole tietoakaan.
Lukion lehtori, 25 vuotta kokemusta (täydet ikälisät saa 20 vuoden jälkeen). Joitain ylitunteja, paljon yo-arviointia (99% lukiolaisista tekee yo-kokeen aineessani), ryhmänohjausta ja joitain muita palkattuja tehtäviä. Netto noin 4000 viime vuosina. Tosin ensi lukuvuodelle tiedossa isoja leikkauksia, netosta lähtee jotain satasia kuussa.
Olen ymmärtänyt, että lukion opettaja saa palkkaa yli kolme tonnia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistonlehtori (vaatimuksena tohtorin tutkinto), työkokemusta näistä tehtävistä yli 30 vuotta, nettopalkka 4100 €/kk. Ja opettajan kesälomista ei ole tietoakaan.
Aika mukava netto kumminkin
Asian vierestä, mutta... Olen järkyttynyt, että opettajat viettävät aikaa tällä palstalla. =D Tämähän on äärioikeistolaistan natsıen äänitorvi ja likaviemäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsin hyvin nettona päivätyötä!
Käsitätkö, ne ovat ne jauhopäät asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, mutta... Olen järkyttynyt, että opettajat viettävät aikaa tällä palstalla. =D Tämähän on äärioikeistolaistan natsıen äänitorvi ja likaviemäri.
Puhut itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Opettajakin saa olla äärioikeistolainen. Eikö se ole hyvä, ettei opettaja vieraannu rahvaasta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut itsestäsi?
Puhun niistä muutamasta trollista, jotka suoltavat tänne taukoamatta äärioikeistolaista maailmankuvaansa.
Vierailija kirjoitti:
Niin saa, entä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Bruttona varmasti, nettona ei välttämättä.