Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako enää kukaan pysyvään parisuhteeseen?

Vierailija
08.11.2021 |

Tuntuu siltä, että jo lähtökohtaisesti ajatellaan että "katsotaan nyt miten kauan tämä kestää". Eikö enää edes yritetä luoda pysyvää ja kestävää suhdetta? Aiemmin niin tehtiin useinkin, toimittiinko silloin väärin?

Kommentit (271)

Vierailija
81/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita miehiä, jotka nimen omaan haluaisivat pitkään rakkaudentäyteiseen parisuhteeseen, mutta eivät onnistu sellaista löytämään. Ikäluokka 30-50 vuotta.

Mitä lähempänä 50 vuoden ikää miehet ovat, sitä enemmän he haluavat sitoutua parisuhteeseen (tosin usea haluaa asua erillään). Moni valittaa, että heidän ikäisensä naiset eivät enää halua lainkaan sitoutua, satunnainen hauskanpito- ja seksiseura kyllä kelpaa.

Joo. Tollaseen itsekin törmäsin. Totuus on se, että mies varmaan kuvittelee, että se rakkaudentäyteinen suhde tupsahtaa taivaasta ilman mitään omaa eforttia. Hän ei myöskään oikeasti halunnut tehdä muuten täyteen elämäänsä tilaa minulle. Sänkyyn toki mahduin oikein hyvin.

Minä olisi kaivannut oikeasti elämänkumppania enkä olla pelkkä seksinukke.

Valintojen maailmassa sinä valitset niitä miehiä, joita kiinnostavaa vain seksi. Kyllä meitä löytyy ihan normaalia tasavertaista kumppania hakeaviakin, mutkun teille me olemme jämämiehiä.

No eipä ole näkynyt.

Komeimmat Top-10% miehissä ei ehkä ole, mutta siitä alaspäin alkaa olla. Todennäköisesti yrität saada miestä, jolla olisi kaikki hyvät ominaisuudet, mutta sellaista ei tosielämässä ole.

Tajuatko, että ihan tavallisella tallaajalla ei ole miehiä jonossa.

Kokeileppa laskea omia vaatimuksia vähän sieltä huippu miehestä niin huomaat että alkaa jonoa muodostumaan

Vierailija
82/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitkän ja pysyvän parisuhteen mutta naiset lähtee aina jos kaikki ei ole täydellistä hänelle. Eräs ystäväni (nainen) sanoi kuvaavasti "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Sanoppa sinä ,miksi kukaan haluaisi elää pskassa suhteessa? Tyhjän saa pyytämättäkin.

Niinpä miksi mies panostaisi suhteeseen joka on tuhoon tuomittu pienimmän ongelman edessä

Miten ihmissuhde johon ei panosteta ollenkaan voi kestää mitään vastoinkäymisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita miehiä, jotka nimen omaan haluaisivat pitkään rakkaudentäyteiseen parisuhteeseen, mutta eivät onnistu sellaista löytämään. Ikäluokka 30-50 vuotta.

Mitä lähempänä 50 vuoden ikää miehet ovat, sitä enemmän he haluavat sitoutua parisuhteeseen (tosin usea haluaa asua erillään). Moni valittaa, että heidän ikäisensä naiset eivät enää halua lainkaan sitoutua, satunnainen hauskanpito- ja seksiseura kyllä kelpaa.

Näin 40 v naisen näkökulmasta on ihan luonnollista, että harvempi etsimällä etsii sitoutunutta suhdetta, kun lapset on tehty ja ne edellisetkään miehet eivät ole halunneet sitoutua yrityksistä huolimatta.

Haluan myös asua ja harrastaa yhdessä, enkä koe erillissuhdetta mielekkääksi. Miesten ongelmat myös tuntuvat pahenevan vuosi vuodelta: tunnevammoja, impotenssia, alkoholismia, huonoja elintapoja, sohvalla makaamista, sovinismia jne.

Mieluummin useita erilaisia kevyitä suhteita kuin yksinoloa ja jonkun omiin tapoihin pinttyneen mustasukkaisen kaljamahan katselua, kun herralle sopii. Mitään ei haluta antaa, mutta kaikkea vaaditaan.

Vierailija
84/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pitkässä (20 v) ja rakkaudentäyteisessä parisuhteessa ja avioliitossa sekä osa aivan ihanaa perhettä.

Ajatuksena tuntuu jotenkin satuttavalta se, miten ikäiseni (40+) ihmiset eivät näe sitoutumisessa ja pitkässä parisuhteessa mitään arvokasta.

Minulle itselleni parisuhde rakastamaani naiseen on todella tärkeä osa elämääni. Sen ympärille olemme perustaneet perheen ja rakentaneet elämämme.

Minä teen ainakin kaikkeni ja enemmän, että parisuhteeni voisi hyvin, ja rakkautta riittäisi.

Lapsia lukuun ottamatta mikään ei mene parisuhteeni ohi: ei työ, ei harrastukset, eivät kaverit, eikä mikään muukaan asia.

Minä olen itse halunnut sitoutua ja tehdä työtä sen eteen, että parisuhde olisi hyvä. Ja että vaimollani olisi mahdollisimman hyvä olla siinä.

Viimeksi viisi minuuttia sitten kerroin vaimolleni rakastavani häntä (viestillä). Ja teen sen monta kertaa joka päivä. Teen tietenkin myös paljon muuta sen eteen, että hänellä olisi hyvä olla kanssani - annan myös tarvittaessa hänelle tilaa ja aikaa.

En silti pidä häntä minään itsestäänselvyytenä. Joskus, aika ajoin pelkään jopa menettäväni hänet. Pelot ovat olleet aina aiheettomia - mutta pystyn kuvittelemaan sen tilanteen, että jostakin syystä eroaisimme tai ajautuisimme erillemme - ja se tuntuu ajatuksena musertavalta. Sen vuoksi olen valmis vaikka joka päivä luomaan nahkani uudelleen, jotta hän haluaisi ja jaksaisi pysyä vierelläni. Kai sitten rakastan häntä ihan aikuisten oikeasti.

No ymmärrät varmaan ettei kaikilla ole ollut tuollainen unelmamies tai tuollainen isä? Ei minua kiinnosta parisuhde koska olen kasvanut perheessä jossa vanhemmat halveksuivat toisiaan. Se rikkoi sekä minut että veljeni sisältä, kummastakaan meistä ei ole parisuhteisiin. Ikävä kyllä. Kysehän ei ole siitä ettenkö haluaisi parisuhdetta, mutta kun tiedän ettei minusta ole siihen. Se on kokeiltu jo.

Vierailija
85/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitkän ja pysyvän parisuhteen mutta naiset lähtee aina jos kaikki ei ole täydellistä hänelle. Eräs ystäväni (nainen) sanoi kuvaavasti "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Sanoppa sinä ,miksi kukaan haluaisi elää pskassa suhteessa? Tyhjän saa pyytämättäkin.

Niinpä miksi mies panostaisi suhteeseen joka on tuhoon tuomittu pienimmän ongelman edessä

Miten ihmissuhde johon ei panosteta ollenkaan voi kestää mitään vastoinkäymisiä?

Kuten tuossa ensimmäisessä kommentissa lainasin ystäväni sanoja "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Vierailija
86/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat pysyvällä?

Kyllä haluaa ainakin pitkäaikaiseen suhteeseen.

Yllättävän moni parisuhde näyttää kariutuvan täysin ennustettavaan vaiheeseen normaalia parisuhdetta.

Vierailija
87/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kun ihmetellään miksi erotaan niin paljon, miksi hypitään suhteesta toiseen ja miksi sinkkuja on niin paljon niin harva on ottanut sitä seikkaa huomioon että nykyisin naiset ja miehet kohtaavat toisiaan paljon enemmän kuin ennen.

Esimerkiksi työpaikalla,koulussa,harrastuksissa ja tapahtumissa(festarit yms) on nykypäivänä naisia sekä miehiä paljon yhdessä ja sitä kautta monet varatut päätyvät pettämään tai rakastuvat toiseen ihmiseen.

Ennen oli lavatanssit paikka missä naiset ja miehet usein kohtasivat mutta nykyään paikkoja on valtavasti enemmän.

Miksi sitten suhde jossa ei voi luottaa toiseen ja jossa lähetään heti toisen matkaan kun vain tavataan joku uusi tyyppi, pitäisi kestää pitkään/loppuelämän.

Siihen minä en osaa vastata mutta ihmisillä on tunteita ja vaikka ihminen on parisuhteessa niin yhtälailla se rakastuu/ihastuu kiinnostaviin ihmisiin kuin sinkku ihminen. Työpaikoilla,harrastuksissa ja kouluissa usein ollaan paljon tekemisissä toisten kanssa että ei siellä kyse ole siitä että heti lähdetään toisen matkaan.

Mä ole ollut järjestämässä muutamiakin tansseja ja voin kyllä sanoa että toistaiseksi ei ole tullut vastaan tilannetta että yhtäkkiä ihastuessa oltaisiin vain lähdetty toisen matkaan. Varmasti tinderi on vähän eri ympäristö ja tanssilavatkin silloin kun sieltä varta vasten lähdetään tuoretta seuraa hakemaan.

Ihastumisia tapahtuu myös työpaikoilla eikä se tarkoita heti suhdetta. Suhteelle on aina joku muukin syy kuin ihastuminen tai rakkaus. Jos nykyinen suhde on huono vaikka siinä olisi tunteitakin ei suhde kovin pitkään kestä. Hyvän ja pitkän suhteen perusta ei ole tunteet vaan sitoutuminen. Sitoutumiseen taas vaaditaan paljon enemmän kuin pelkkä ihastuminen ja rakkaus.

Naisia ja miehiä kun laittaa samaan tilaan niin suhteita syntyy, ei se katso onko varattu vai ei.

Siinä kun ihastuu tai rakastuu sitten siellä toisella työpaikalla varattuna toiseen ihmiseen niin sitten sen kanssa sitoutuu.

Rakkaus/ihastuminen on ihmisen luontainen asia kun taas sitoutuminen on kulttuurin luoma asia.

Nykyisin yhteiskunta ei pakota olemaan suhteessa vaan ihminen on vapaa eroamaan.

Vierailija
88/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa ensimmäisessä kommentissa lainasin ystäväni sanoja "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Nainen ei saa tunneissa uutta suhdetta vaan uuden miehen. Sen sijaan hyvä suhdepotentiaali tulee miehelle tai naiselle vastaan todella harvoin. Mitä miedompi luonne, sitä useammin, mitä individuaalimpi, sitä harvemmin.

Vierailija
89/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet eivät oikein usko parisuhteeseen, koska naisen on niin helppo vaihtaa halutumpaan mieheen. Olin viime viikonloppuna pikkukaupungin baarissa ja sieltäkin naisen kanssa lähti eräs ulkomaalainen mies; ajokortti-ikäiset pojat ja tytöt istuvat omissa porukoissaan ja baareissa on 70% miehiä.

Nuoret naiset taas huvittelevat miesmallien kanssa ja kaiketi hyväksyvät sen, että eivät voi sitouttaa näitä parisuhteeseen, mutta pääsevät nauttimaan useasta miesmallista nuoruudessaan. 

Toki noissa mainitsemissani pikkukaupungeissa on edelleen huonoitsetuntoisia naisia, jotka eivät käytä Tinderiä, haaveile ulkomaan matkoista ja halutuimmista miehistä, mutta isoissa kaupungeissa nuorten miesten asema ei näytä hirveän ruusuiselta.

Olen neljää kymppiä lähestyvä neitsytmies ja minut on jo aika armahtanut jollakin tavalla ja keskityn nyt enemmän mentorointiin, kuin murehtimiseen. Haaveilen edelleen parisuhteesta, mutta olen realisti ja ymmärrän, että omassa ikäluokassani ylipaino, lapset, ex-miehet jne. ovat enemmän normi, kuin poikkeus kumppaniehdokkailla. 

Vierailija
90/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei saa tunneissa uutta suhdetta vaan uuden miehen. Sen sijaan hyvä suhdepotentiaali tulee miehelle tai naiselle vastaan todella harvoin. Mitä miedompi luonne, sitä useammin, mitä individuaalimpi, sitä harvemmin.

Anteeksi mutta luotan enemmän ystävääni jolla on kasvot ja nimi kuin nimetön ja kasvoton keskustelupalsta henkilö

Vierailija
91/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sitä seurustella, mutta ehdottomasti pitää olla kummallakin omat asunnot. Ei kiitos mitään yhteistaloutta enää. 

Vierailija
92/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet eivät oikein usko parisuhteeseen, koska naisen on niin helppo vaihtaa halutumpaan mieheen. Olin viime viikonloppuna pikkukaupungin baarissa ja sieltäkin naisen kanssa lähti eräs ulkomaalainen mies; ajokortti-ikäiset pojat ja tytöt istuvat omissa porukoissaan ja baareissa on 70% miehiä.

Nuoret naiset taas huvittelevat miesmallien kanssa ja kaiketi hyväksyvät sen, että eivät voi sitouttaa näitä parisuhteeseen, mutta pääsevät nauttimaan useasta miesmallista nuoruudessaan. 

Toki noissa mainitsemissani pikkukaupungeissa on edelleen huonoitsetuntoisia naisia, jotka eivät käytä Tinderiä, haaveile ulkomaan matkoista ja halutuimmista miehistä, mutta isoissa kaupungeissa nuorten miesten asema ei näytä hirveän ruusuiselta.

Olen neljää kymppiä lähestyvä neitsytmies ja minut on jo aika armahtanut jollakin tavalla ja keskityn nyt enemmän mentorointiin, kuin murehtimiseen. Haaveilen edelleen parisuhteesta, mutta olen realisti ja ymmärrän, että omassa ikäluokassani ylipaino, lapset, ex-miehet jne. ovat enemmän normi, kuin poikkeus kumppaniehdokkailla. 

Se nyt vaan on niin, että niitä missejä ei riitä kaikille.

Vierailija
93/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on tärkeintä elämässä oman muurahaispesän rakentaminen ja parisuhde tuhoaa sen koska naiset eroavat ja vievät puolet.

Parempi rakentaa se ihan itsekseen vaan niin sitä ei tuhoa kukaan. Seksiäkin saa wannabetaiteilijoilta sopuhintaan ettei senkään takia kannata mitään lehmää hankkia.

Vierailija
94/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, sinkku nainen ja yli kolmenkympin. Haluaisin miehen, joka ei halua lapsia. Onko tämä mahdollista? Missä voisin törmätä heihin?

Vierailija
95/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton, sinkku nainen ja yli kolmenkympin. Haluaisin miehen, joka ei halua lapsia. Onko tämä mahdollista? Missä voisin törmätä heihin?

Sama Rosebrides. Muistaakseni lähin sijaitsi Itävallassa ja toinen Espanjassa/Portugaliassa.

Eniten noita on USA:ssa.

Vierailija
96/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän naiset ja miehet kohtaa toisiaan niin sitä enemmän erotaan ja petetään.

Monet ihmiset varmasti haluavat suhteen ja haluaa sitoutua mutta se on hankalaa koska vastakkaisen sukupuolen kanssa on tekemisissä niin paljon kodin ulkopuolella.

Vaikka lupaa sitoutua suhteeseen niin mitä käy jos työpaikalla kohtaa ihmisen kenen kanssa kemiat kohtaa ja ihastuu siihen toiseen?

Ei tämä mitää rakettitiedettä ole.

Vierailija
97/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystoimiston odotushuoneessa?

Istutko itse usein siellä?

Vierailija
98/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tollaseen itsekin törmäsin. Totuus on se, että mies varmaan kuvittelee, että se rakkaudentäyteinen suhde tupsahtaa taivaasta ilman mitään omaa eforttia. Hän ei myöskään oikeasti halunnut tehdä muuten täyteen elämäänsä tilaa minulle. Sänkyyn toki mahduin oikein hyvin.

Minä olisi kaivannut oikeasti elämänkumppania enkä olla pelkkä seksinukke.

Valintojen maailmassa sinä valitset niitä miehiä, joita kiinnostavaa vain seksi. Kyllä meitä löytyy ihan normaalia tasavertaista kumppania hakeaviakin, mutkun teille me olemme jämämiehiä.

No eipä ole näkynyt.

Komeimmat Top-10% miehissä ei ehkä ole, mutta siitä alaspäin alkaa olla. Todennäköisesti yrität saada miestä, jolla olisi kaikki hyvät ominaisuudet, mutta sellaista ei tosielämässä ole.

Tajuatko, että ihan tavallisella tallaajalla ei ole miehiä jonossa.

Kokeileppa laskea omia vaatimuksia vähän sieltä huippu miehestä niin huomaat että alkaa jonoa muodostumaan

Ei tarvitse olla huippu. Itse asiassa joku valioyksilö olisi pelottava enkä tuntisi edes olevani samankaltainen. Mutta pitää olla siinä mielessä huippu, että me kaksi tykättäisiin toisistamme ja lopulta rakastaisimme ja kokisimme toisemme myös ystäviksi miesnaissuhteen lisäksi. Ja se, ettei kumpikaan käyttäisi mitään toksisia keinoja parisuhteessa. Mielestäni ei ole kohtuuttomia odotuksia suhteelle. Tai siis hetkinen,,,, taitaa kuitenkin olla, koska sinkkuna mennään. 

Tapailin miestä, joka piti hyvää huolta itsestään, kodistaan jne, mutta parisuhteen mentaalista puolesta hän ei pitänyt mitään huolta lainkaan. Onko niin, että moni mies ei edes tajua, että sellaista elementtiä on olemassakaan ja että siihen pitäisi jotenkin kiinnittää huomiota?

Vierailija
99/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaisit hyvin.

Lapsia en halua.

Yleensä seksi loppuu siksi aikaa kun nainen on raskaana ja synnytyksen jälkeen seksiä ei saa niin usein joten luultavasti eroaisimme silloin.

On siis mahdollista.

Vierailija
100/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ja etsin pysyvää parisuhdetta, mutta pitkään siinä meni ennen kuin sellainen ihminen osui kohdalle, jonka kanssa se alkoi tuntua todennäköiseltä. Väliin mahtui useita sellaisia tapailuja/seurusteluja/suhteita, jotka päättyivät muutaman kuukauden - muutaman vuoden sisällä (vain yksi niistä kesti nelisen vuotta, toinen puolitoista vuotta, loput alle vuoden). Nykyisen avopuolison kanssa olemme molemmat yhdessä sillä mielellä, että tämä on loppuelämämme parisuhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä